Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Samaeli » wt gru 22, 2009 9:53 pm

Witam.
Jak w temacie, jak one robia, ktore warto do przeprawowki, ogolnie wypowadajcie sie .....

1. 8:1 Low Range MEGA Crawler Transfer Case Gears
2. 6.5:1 Low Range Transfer Case Gears
3. 4.9:1 Low Range Transfer Case Gears
4. 4.16:1 Low Range Transfer Case Gears

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: slavok » wt gru 22, 2009 10:19 pm

na 4.16, 4.9, 6.5 jeżdżą ludzie z forum o 4.16 było dużo na forum, a do jakiego samochodu chesz to włożyć ? z jakim silnikiem, jakimi postami, jakimi kołami...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Salata123 » wt gru 22, 2009 10:55 pm

umkneło Ci jeszcze 5.14:1 :)21

jakie koła?

zresztą, to zależy kto co lubi.

Jedni lubią wolno inni wolniej :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Samaeli » wt gru 22, 2009 11:05 pm

Kola powyzej 30 cali, o 4.16 czytalem. Chcial bym osiagnac cos podobnego co posiada Range Rover. Czyli nie meczyc sprzegla, wysokimi obrotami, aby silnik pracowal w okolicach max mocy i ogolnie wznowic dyskusje na temat kto co ma i do czego uzywa jesli juz mamy na rynku dosyc duzy wybor przelorzen. Silniczek jest narazie 1.3 na gazniku ale w planie jest 1.6 lub 2.0 z grant vitary 2008r

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Adam.Ż » wt gru 22, 2009 11:15 pm

to od silnika zależy przy jakich obrotach będzie miał maksymalną moc...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Kostuch » wt gru 22, 2009 11:23 pm

Samaeli pisze:Kola powyzej 30 cali, o 4.16 czytalem. Chcial bym osiagnac cos podobnego co posiada Range Rover. Czyli nie meczyc sprzegla, wysokimi obrotami, aby silnik pracowal w okolicach max mocy i ogolnie wznowic dyskusje na temat kto co ma i do czego uzywa jesli juz mamy na rynku dosyc duzy wybor przelorzen. Silniczek jest narazie 1.3 na gazniku ale w planie jest 1.6 lub 2.0 z grant vitary 2008r
Range Rover powiadasz posiada to coś? Nadmierna awaryjność np? :)21
A po co do jazdy obroty max mocy silnika??? To będzie cirka 5000obr - bez sensu...
Jeździ się w terenie momentem a nie mocą.

Zresztą przełożenia wyższe niż 4.16 są w Polsce sporą egzotyką.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Salata123 » wt gru 22, 2009 11:41 pm

to opisze siebie :)21

opony 235/75/15

w miarę dobrze jeździło mi się na 4.11 most i 4.16 red

teraz mam 3.9 most i 4.16 red i jest prawie dobrze, ale zdecydowanie za szybko na szosowych, na terenowych też :(

najlepiej jeździło mi się na 3.9 most i 5.14 red i mówię o terenowych biegach, szosowe były nadal za szybkie :)15

myślę, że prawie idealnie będzie jak wstawię 4.62 w most i 4.16 red :)21

tylko kiedy, jak czasu nie ma :)16
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Samaeli » wt gru 22, 2009 11:43 pm

Kostuch pisze:
Samaeli pisze:Kola powyzej 30 cali, o 4.16 czytalem. Chcial bym osiagnac cos podobnego co posiada Range Rover. Czyli nie meczyc sprzegla, wysokimi obrotami, aby silnik pracowal w okolicach max mocy i ogolnie wznowic dyskusje na temat kto co ma i do czego uzywa jesli juz mamy na rynku dosyc duzy wybor przelorzen. Silniczek jest narazie 1.3 na gazniku ale w planie jest 1.6 lub 2.0 z grant vitary 2008r
Range Rover powiadasz posiada to coś? Nadmierna awaryjność np? :)21
A po co do jazdy obroty max mocy silnika??? To będzie cirka 5000obr - bez sensu...
Jeździ się w terenie momentem a nie mocą.

Zresztą przełożenia wyższe niż 4.16 są w Polsce sporą egzotyką.

Nadmierna awaryjnosc nadrabia wlasciwosciami terenowymi. Ale tu nie chodzi o sprzeczanie nad wyzszoscia tego czy tamtego auta. Widzialem jak to auto sprawuje sie w terenie i dlatego jesli chodzi o wlasnosci jezdne chcial bym to osiagnac. A propo mocy to nie bez powodu ludzie montuja do zmot silniki o mocach rzedu 200-300PH czasem przydaje sie nie tylko moment ale i moc. Pozatym co to za moment w silniku 1.3??

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Samaeli » wt gru 22, 2009 11:44 pm

Salata123 pisze:to opisze siebie :)21

opony 235/75/15

w miarę dobrze jeździło mi się na 4.11 most i 4.16 red

teraz mam 3.9 most i 4.16 red i jest prawie dobrze, ale zdecydowanie za szybko na szosowych, na terenowych też :(

najlepiej jeździło mi się na 3.9 most i 5.14 red i mówię o terenowych biegach, szosowe były nadal za szybkie :)15

myślę, że prawie idealnie będzie jak wstawię 4.62 w most i 4.16 red :)21

tylko kiedy, jak czasu nie ma :)16
Dziekuje i o taka wypowiedz mi chodzilo :)2

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Kostuch » wt gru 22, 2009 11:52 pm

Samaeli pisze: Nadmierna awaryjnosc nadrabia wlasciwosciami terenowymi.
Każdy ma prawo błądzić :)21
Samaeli pisze: Pozatym co to za moment w silniku 1.3??
Wystarczający do ukręcenia tego i owego.
Ale jak pisałem, każdy ma prawo tkwić w mylnym błędzie...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Samaeli » wt gru 22, 2009 11:55 pm

Kostuch pisze:
Samaeli pisze: Nadmierna awaryjnosc nadrabia wlasciwosciami terenowymi.
Każdy ma prawo błądzić :)21
Samaeli pisze: Pozatym co to za moment w silniku 1.3??
Wystarczający do ukręcenia tego i owego.
Ale jak pisałem, każdy ma prawo tkwić w mylnym błędzie...

To podaj cos awaryjnego w Rangu???

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Salata123 » wt gru 22, 2009 11:56 pm

podsufitka :)21 :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Samaeli » śr gru 23, 2009 12:15 am

Miales takie autko, jezdziles serwisowales, czy moze Cie na niego lub na czesci nie stac??? Fakt suzuka tania w utrzymani przeciez amorki mozna z poloneza zaadoptowac, resory ze starego fiata, lampy tylne ze starego kadeta. Wow a moze spawac reduktor aby tanim kosztem miec te 4.16. A najlepszy teks to jak przychodzi facet(wlasciciel samuraia) do warsztatu i mowi ze chce sobie zrobic klate z rur z odzysku, heh a jeszcze lepsze jaja jak wspawuje progi a rama okazuje sie szpachlowana. Nie no to jest bomba, nie wpsominajac juz ze jesli nie zainwestujesz jezdzisz jak taczka, wyskoczysz to mosty pogniesz. Jesli chodzi o seryjngo samuraia i seryjnego range rovera nie dam sie przekonac ze suza bez przerobek ma lepsze wlasnosci terenowe. Rang Rover ma slaby pkt glowka mostu z gownolitu ze jak zaj.... to zeby wyjda, drazki keirownicze odloniete,i korozja ktora i samuraia rowno zre.

Wracajac do tematu chyba zainwestuje w 6.5:1

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Salata123 » śr gru 23, 2009 12:38 am

:lol:
Miales takie autko, jezdziles serwisowales,
tak
Fakt suzuka tania w utrzymani
tak i nie (w porównaniu do rrc droga :)15 )
przeciez amorki mozna z poloneza zaadoptowac
tak
resory ze starego fiata
powodzenia
lampy tylne ze starego kadeta
pierwsze słyszę :lol:
Wow a moze spawac reduktor aby tanim kosztem miec te 4.16.
Kto Ci powiedział, że coś trzeba spawać :o
A najlepszy teks to jak przychodzi facet(wlasciciel samuraia) do warsztatu i mowi ze chce sobie zrobic klate z rur z odzysku, heh a jeszcze lepsze jaja jak wspawuje progi a rama okazuje sie szpachlowana.
o nie! najlepszy jest tekst jak przychodzi facet i twierdzi, że seryjny rr ma lepsze właściwości terenowe od seryjnego samuraia :lol:
Rang Rover ma slaby pkt glowka mostu z gownolitu ze jak zaj.... to zeby wyjda, drazki keirownicze odloniete
tak, tak :lol:
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Kostuch » śr gru 23, 2009 12:40 am

Samaeli pisze:Miales takie autko, jezdziles serwisowales, czy moze Cie na niego lub na czesci nie stac??? Fakt suzuka tania w utrzymani przeciez amorki mozna z poloneza zaadoptowac, resory ze starego fiata, lampy tylne ze starego kadeta. Wow a moze spawac reduktor aby tanim kosztem miec te 4.16. A najlepszy teks to jak przychodzi facet(wlasciciel samuraia) do warsztatu i mowi ze chce sobie zrobic klate z rur z odzysku, heh a jeszcze lepsze jaja jak wspawuje progi a rama okazuje sie szpachlowana. Nie no to jest bomba, nie wpsominajac juz ze jesli nie zainwestujesz jezdzisz jak taczka, wyskoczysz to mosty pogniesz. Jesli chodzi o seryjngo samuraia i seryjnego range rovera nie dam sie przekonac ze suza bez przerobek ma lepsze wlasnosci terenowe. Rang Rover ma slaby pkt glowka mostu z gownolitu ze jak zaj.... to zeby wyjda, drazki keirownicze odloniete,i korozja ktora i samuraia rowno zre.

Wracajac do tematu chyba zainwestuje w 6.5:1
:o
Mam amorki z żuka.
Przednie lampy ze starego golfa.
Tylne z przyczepy kempingowej.
Pióra resorów z gaza.
"Spawane" 4.16
Pałąk z rur z odzysku.
Most z przodu od dawna "uśmiecha się".
itd...
Mnie chyba pop....ło :)9

Wiem za to, że na pewno nie zamieniłbym tego auta na legendarnego rendżyka :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: st.Medard » śr gru 23, 2009 12:50 am

Cenka opada jak się to czyta :)9
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: pavelk » śr gru 23, 2009 8:35 am

co z tego ze rr moze ma moc jak monstrualnym dupozwisem wyhaczy co sie da i bedzie orał przed kazda górką :)3
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: apede » śr gru 23, 2009 8:38 am

No ciekawy temat przed swietami... :)21
Ale wracajac do meritum - bierz 6,5. Ja bede mial kombinacje 3,4 x 6,5 jak warunki czasoprzestrzenne pozwola mi w koncu to zalozyc. Aczkolwiek trzeba pamietac ze mocowania reduktora predzej czy pozniej klekna. Moja idea jest uzywac wolnych biegow do pelzania bez butowania np. po kamieniach a poza tym jezdzic na wyzszych biegach, np. 3 z reduktorem 6,5 bedzie ciut wolniejsze niz 1 z seryjnym reduktorem. Mimo to nalezy zdawac sobie sprawe ze taka sama jazda (czyli tyle samo Nm na walach napedowych) po zmianie przelozen reduktora (3. bieg i 6,5 w stosunku do 1. bieg i standardowo 2,268) obciaza mocowania reduktora o dodatkowo 50%.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: apede » śr gru 23, 2009 8:44 am

Aha, ja rozumiem niejaka zazdrosc patrzac na rr; mnie tez, po skakaniu suzuka i jezdzie na polsprzegle, podobalo sie jak rr-y dostojnie plynely po kamieniach bulgoczac wiejtami.

Ale... pamietajmy ze: a) to wiejty b) to automaty. A w automacie jak wiadomo nie ma sprzegla ale przekladnia hydrokinetyczna ktora pracujac w "poslizgu" zwieksza moment obrotowy - a to wydatnie pomaga w stosowaniu lejzi stajla.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: kozioU » śr gru 23, 2009 8:59 am

apede pisze:Aha, ja rozumiem niejaka zazdrosc patrzac na rr; mnie tez, po skakaniu suzuka i jezdzie na polsprzegle, podobalo sie jak rr-y dostojnie plynely po kamieniach bulgoczac wiejtami.

Ale... pamietajmy ze: a) to wiejty b) to automaty. A w automacie jak wiadomo nie ma sprzegla ale przekladnia hydrokinetyczna ktora pracujac w "poslizgu" zwieksza moment obrotowy - a to wydatnie pomaga w stosowaniu lejzi stajla.
Czyli zamiast zmiany przełożeń trzeba wrzucić do samuraja V8 z automatem i mamy najlepszą terenówkę na świecie. :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Adam.Ż » śr gru 23, 2009 10:31 am

Kostuch pisze:
Samaeli pisze:Miales takie autko, jezdziles serwisowales, czy moze Cie na niego lub na czesci nie stac??? Fakt suzuka tania w utrzymani przeciez amorki mozna z poloneza zaadoptowac, resory ze starego fiata, lampy tylne ze starego kadeta. Wow a moze spawac reduktor aby tanim kosztem miec te 4.16. A najlepszy teks to jak przychodzi facet(wlasciciel samuraia) do warsztatu i mowi ze chce sobie zrobic klate z rur z odzysku, heh a jeszcze lepsze jaja jak wspawuje progi a rama okazuje sie szpachlowana. Nie no to jest bomba, nie wpsominajac juz ze jesli nie zainwestujesz jezdzisz jak taczka, wyskoczysz to mosty pogniesz. Jesli chodzi o seryjngo samuraia i seryjnego range rovera nie dam sie przekonac ze suza bez przerobek ma lepsze wlasnosci terenowe. Rang Rover ma slaby pkt glowka mostu z gownolitu ze jak zaj.... to zeby wyjda, drazki keirownicze odloniete,i korozja ktora i samuraia rowno zre.

Wracajac do tematu chyba zainwestuje w 6.5:1

"Spawane" 4.16
Uważaj no co mówisz !!
Tam nie ma nic spawanego :lol: 8) :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: apede » śr gru 23, 2009 10:36 am

kozioU pisze:Czyli zamiast zmiany przełożeń trzeba wrzucić do samuraja V8 z automatem i mamy najlepszą terenówkę na świecie. :)21
Splawik, chciales powiedziec? :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: bigos » śr gru 23, 2009 10:44 am

apede pisze:
kozioU pisze:Czyli zamiast zmiany przełożeń trzeba wrzucić do samuraja V8 z automatem i mamy najlepszą terenówkę na świecie. :)21
Splawik, chciales powiedziec? :)21
:)20
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Albert_N » śr gru 23, 2009 12:17 pm

kolego samaeli, jest na tym forum wiele suzuk w ktore wlozono tyle kasy ze wystarczyloby na 2 RR. I jeszcze na pizze . Wiec 1. spusc z tonu 2. czytaj miedzy wierszami 3. zrozum ze rr to jest terenowa limuzyna a nie 100% terenowka . a potem wroc do dyskusji.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Czy ktos jezdzil na tych przelozeniach reduktora??

Post autor: Samaeli » śr gru 23, 2009 1:41 pm

Albert_N pisze:kolego samaeli, jest na tym forum wiele suzuk w ktore wlozono tyle kasy ze wystarczyloby na 2 RR. I jeszcze na pizze . Wiec 1. spusc z tonu 2. czytaj miedzy wierszami 3. zrozum ze rr to jest terenowa limuzyna a nie 100% terenowka . a potem wroc do dyskusji.

Spoko spoko chodzilo mi tylko o spokojna dyskusje na temat najnowszych mozliwosci zakupu czesci do naszych suzuk ale jak zawsze mozna trafic na osoby ktore zkasztania temat wskakujac na inne samochody. Reduktor pelzajacy daje duzo w terenie. Pojawiaja sie nowe mozliwosci wiec chcialem tylko rozpoczac nowo debate i dowiedziec sie czegos od osob ktore moze zakupily takowy kit. Wiec .....???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości