Jimny diesel pasek rozrzadu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: bst » pn sty 25, 2010 1:28 pm

Wymienial juz ktos?
To ze trzeba blokady to wiem, pytanie czy trzeba odpinac skrzynie aby wstawic blokade koła zamachowego czy jakos inaczej idzie je zablokowac? Np po wyciagnieciu rozrusznika.
Deptanie na pedal hamulca mnie jakos nie przekonuje..
W serwisowce podaja, ze trzeba silnik wyciagac, ale oni to tam zawsze nadgorliwi sa..
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: gruszek » wt sty 26, 2010 12:21 am

Przy okazji zapytam. Nie posiada ktoś, bądź też nie wie gdzie możnaby znaleźć wymianę rozrządu w samuraiu ? Najlepiej ze zdjęciami? :oops:
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: Adam.Ż » wt sty 26, 2010 12:28 am

do samego paska nie trzeba z reguły blokady...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: Adam.Ż » wt sty 26, 2010 12:29 am

gruszek pisze:Przy okazji zapytam. Nie posiada ktoś, bądź też nie wie gdzie możnaby znaleźć wymianę rozrządu w samuraiu ? Najlepiej ze zdjęciami? :oops:

zdejmujesz osłone chłodnicy razem z wentylatorem, zdejmujesz koła pasowe na pompie wody i wale, odkręcasz plastikową obudowę, ustawiasz na znakach na wszelki wypadek i wymieniasz pasek.
Przy składaniu kolejność odwrotna
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: KSikorski » wt sty 26, 2010 9:35 am

Mi się bez wyjęcia chłodnicy nie udało tego sensownie zrobić. Wywalenie chłodnicy to chwila, a ile nerwów się oszczędzi :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: bst » wt sty 26, 2010 9:50 am

Adam.Ż pisze:do samego paska nie trzeba z reguły blokady...
Mowisz o blokadzie rozrzadu czy wału i o Jimnym czy samuraju?

A jezeli chodzi o wymiane rozrzadu w samuraju, to 30 minut roboty. Chłodnicy nie trzeba zrzucac, wystardczy zdjac oslone wiatraka i sam wiatrak.
Tam tak naprawde nawet nie ma co sie bac znakow, bo trzeba sie postarac aby przestawic kola zebate podczas zakladania paska. Choc oczywiscie lepiej na znaki ustawic. Pasek napiac tak, aby sie go dalo przekrecic o 90 stopni.
Jak by pytajacy chcial przy okazji wymienic uszczelniacze, to sruba na wale ladnie puszcza jak sie ja odkreca rozrusznikiem. Natomiast co do sruby na walku rozrzadu, to istnieje (przynajmniej w vitarze) otwor w walku rozrzadu, w ktory mozna wstawic kawalek preta aby go zablokowac. I uszczelniacze kupic dobre, najlepiej kierunkowe z odrzutnikiem oleju. Bo inne tanie (2-5zl) koncza sie po roku, dwoch.
Tej roboty nie ma co sie bac. Jedynie sie zastanawiac, dlaczego kosztuje w serwisie ~800-1200zl.
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: Adam.Ż » wt sty 26, 2010 2:25 pm

mówiłem o samuraiu.
A generalnie podejrzewam że silnik w jimnym to nie jest jakaś skomplikowana V-ka...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: Adam.Ż » wt sty 26, 2010 2:27 pm

KSikorski pisze:Mi się bez wyjęcia chłodnicy nie udało tego sensownie zrobić. Wywalenie chłodnicy to chwila, a ile nerwów się oszczędzi :-)
co znaczy sensownie w tym przykładzie?? :wink:
Bo jak wyjmiesz wiatrak razem z obudową to miejsca jest sporo. :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: bst » wt sty 26, 2010 3:06 pm

Adam.Ż pisze:mówiłem o samuraiu.
A generalnie podejrzewam że silnik w jimnym to nie jest jakaś skomplikowana V-ka...
Tam jest poprostu parszywy silnik reno :)
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: meenia » wt sty 26, 2010 9:15 pm

|bst| pisze:Wymienial juz ktos?
To ze trzeba blokady to wiem, pytanie czy trzeba odpinac skrzynie aby wstawic blokade koła zamachowego czy jakos inaczej idzie je zablokowac? Np po wyciagnieciu rozrusznika.
Deptanie na pedal hamulca mnie jakos nie przekonuje..
W serwisowce podaja, ze trzeba silnik wyciagac, ale oni to tam zawsze nadgorliwi sa..

Renowkowe silniki sa z klinami na wale i walku, sa bez klinow i sa troche z klinami :)21 tzn na dolnym kole jest regulacja. Pozdaj konkretnie co za motor, z ktorego roku i jakies oznaczenie, to powiem jak wymienic i poratuje jakims obrazkiem moze.

Pozdrawiam
sj 425 606468554

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Jimny diesel pasek rozrzadu

Post autor: bst » śr sty 27, 2010 9:41 am

meenia pisze: Renowkowe silniki sa z klinami na wale i walku, sa bez klinow i sa troche z klinami :)21 tzn na dolnym kole jest regulacja. Pozdaj konkretnie co za motor, z ktorego roku i jakies oznaczenie, to powiem jak wymienic i poratuje jakims obrazkiem moze.
Pozdrawiam
Jak wymienic to ja wiem, mam serwisowke suzuki od jimny 1.5 DDIS :)
Pytanie tyczy sie tego jak zrobic aby sie nie narobic :)
W manualu podaja, ze nalezy wymontowac silnik, ustawic kola na blokady, zalozyc blokade na kolo zamachowe i odkrecac. Wyciaganie silnika lub odpinanie skrzyni srednio mi pasuje. Stad pytanie czy robil juz ktos w tym silniku wy miane rozrzadu i borykal sie z tym problemem.
Klinow tam nie ma, Wszedzie jest na gladko.
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości