Ciekawa propozycja na większy prześwit
Moderator: Albert_N
Ciekawa propozycja na większy prześwit
Witam
Chciałbym się podzielić moim pomysłem na zwiększenie prześwitu w samuraiu .
Otóż używając już drugiego samuraja jeżdżąc 80 %w terenie ,( nie na rajdach )zauważyłem że problemem jest często nie tyle co brak przyczepności kół co wieszanie się najczęściej , gruchom mostu i wieszakiem resora .
Szukałem prostego i nie ingerującego mocno w konstrukcje sposobu .
Przekładanie resorów nad oś uważam za chory pomysł bo podnosi to jedynie budę a nie zwiększa prześwit . Wstawienie jakiś dużych balonów mijało się z celem ze względu na wzrastające opory , koszt oraz obciążenie łożysk , przegubów itp .
Przypadkiem natrafiłem na legendarne dętkowe opony Michelin XCL 7.50 16R które wytargowałem po 50 zeta za sztukę lekko podjechane .
Opony jak się dowiedziałem ściągnięte z Defendera i przywiezione z Angli .
Są to opony używane na Camel Tropchy do 95 roku .
Co dajej?
Znalazłem na złomie żuka , kupiłem od niego koła , felgi zawiozłem do fabryki w której mają duże obrabiarki , centralny otwór Żukowskich roztoczyli na otwór felg z samuraja Samuraja .
W Suzuki trzeba było podciąć i tak zgnitę przednie nadkola , i liznac dosłownie tylne .
Efekt : zwiększenie prześwitu o 12 cm . Teraz do gruchy mostu mam 26 cm a to ramy w połowie auta 31 .
W zupełności mnie to zadowala , koleiny po traktorze biorę zupełnie normalnie , pniaki , kamienie , rowy , wszystko to teraz łatwiejsze . Można nawet się mierzyć z głębokimi koleinami po LKT .
Średnica koła Sj przy oponie 205/70 r15 to 64 cm , moich na Żukowskich felgach 78 .
Po roku używania mogę stwierdzić :
Wady : Brak pełnego skrętu , duża strata dynamiki , dłuższe biegi ,prędkościomierz oszukuje o jakieś 15km , bardzo słaba na śniegu i lodzie z powodu braku małych nacięć , brak miejsca na zastosowanie łańcuchów ,trudno dostępna opona ,głośna i miękka na asfalcie (jak rasowy MT jeśli to wada )
Zalety : Zadowalający prześwit przy minimalnej ing. dobra trakcja za sprawą szerokości opony 7.50 ,znakomita dzielność terenowa , opona wzmacniana trudna do przebicia .
Po mimo 7 wad do 2 zalet uważam to za b. dobre rozwiązanie i warte uwagi .
Chciałbym się podzielić moim pomysłem na zwiększenie prześwitu w samuraiu .
Otóż używając już drugiego samuraja jeżdżąc 80 %w terenie ,( nie na rajdach )zauważyłem że problemem jest często nie tyle co brak przyczepności kół co wieszanie się najczęściej , gruchom mostu i wieszakiem resora .
Szukałem prostego i nie ingerującego mocno w konstrukcje sposobu .
Przekładanie resorów nad oś uważam za chory pomysł bo podnosi to jedynie budę a nie zwiększa prześwit . Wstawienie jakiś dużych balonów mijało się z celem ze względu na wzrastające opory , koszt oraz obciążenie łożysk , przegubów itp .
Przypadkiem natrafiłem na legendarne dętkowe opony Michelin XCL 7.50 16R które wytargowałem po 50 zeta za sztukę lekko podjechane .
Opony jak się dowiedziałem ściągnięte z Defendera i przywiezione z Angli .
Są to opony używane na Camel Tropchy do 95 roku .
Co dajej?
Znalazłem na złomie żuka , kupiłem od niego koła , felgi zawiozłem do fabryki w której mają duże obrabiarki , centralny otwór Żukowskich roztoczyli na otwór felg z samuraja Samuraja .
W Suzuki trzeba było podciąć i tak zgnitę przednie nadkola , i liznac dosłownie tylne .
Efekt : zwiększenie prześwitu o 12 cm . Teraz do gruchy mostu mam 26 cm a to ramy w połowie auta 31 .
W zupełności mnie to zadowala , koleiny po traktorze biorę zupełnie normalnie , pniaki , kamienie , rowy , wszystko to teraz łatwiejsze . Można nawet się mierzyć z głębokimi koleinami po LKT .
Średnica koła Sj przy oponie 205/70 r15 to 64 cm , moich na Żukowskich felgach 78 .
Po roku używania mogę stwierdzić :
Wady : Brak pełnego skrętu , duża strata dynamiki , dłuższe biegi ,prędkościomierz oszukuje o jakieś 15km , bardzo słaba na śniegu i lodzie z powodu braku małych nacięć , brak miejsca na zastosowanie łańcuchów ,trudno dostępna opona ,głośna i miękka na asfalcie (jak rasowy MT jeśli to wada )
Zalety : Zadowalający prześwit przy minimalnej ing. dobra trakcja za sprawą szerokości opony 7.50 ,znakomita dzielność terenowa , opona wzmacniana trudna do przebicia .
Po mimo 7 wad do 2 zalet uważam to za b. dobre rozwiązanie i warte uwagi .
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Odpowiem na twoje rozterki. Buda 5cm do góry, simex 31"zmieniony reduktor na 4.16. Srednica koła moze nawet wieksza niz twoja, przyczpnosc/ trakcja ekstra no moze na lodzie nie ale bez kolców to niczym nie pogonisz, w koleinach git, podjazdy również, przeswit nie mierzyłem ale spory. Na 7 opcji branych pod uwage 6 jest pozytywnych. Czyli tez warto 

Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
a ja myślałem że jakieś ekstra zwolnice do suzy 

Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
chodzi Ci o portale...
bo niekoniecznie musza byc ze zwolnicami,...
a zwolnice niekoniecznie musza byc portalowe, np zwolnice planetarne.
bo niekoniecznie musza byc ze zwolnicami,...
a zwolnice niekoniecznie musza byc portalowe, np zwolnice planetarne.
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Fajnie, ale jak zwiększenie promienia koła o 7 cm miało zwiększyć prześwit o 12. Ogólnie to jednak fajny pomysł - duże koła, ale wąskie.sakosabo pisze:...Efekt : zwiększenie prześwitu o 12 cm . Teraz do gruchy mostu mam 26 cm a to ramy w połowie auta 31 .
Średnica koła Sj przy oponie 205/70 r15 to 64 cm , moich na Żukowskich felgach 78 .
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
eeehhh też myślałem że ktoś mosty prtalowe w garażu uskubał , a ty żuk ble taki nie koszerny a w dodatku mało trwały 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Sorki coś źle pododawałemalfik pisze:Fajnie, ale jak zwiększenie promienia koła o 7 cm miało zwiększyć prześwit o 12. Ogólnie to jednak fajny pomysł - duże koła, ale wąskie.sakosabo pisze:...Efekt : zwiększenie prześwitu o 12 cm . Teraz do gruchy mostu mam 26 cm a to ramy w połowie auta 31 .
Średnica koła Sj przy oponie 205/70 r15 to 64 cm , moich na Żukowskich felgach 78 .

Fakty są takie :całkowita wysokość koła 78 cm zamiast 64
To chyba że koła są wąskie jest ich chyba zaletą ?co? jak myślicie .
W końcu wymyślili ja na Camel Tropchy
Na mój chłopski rozum dedukuje , opona topi się i szuka głęboko za co może się złapać nie tworząc wielkiego oporu ,a jak jest wysoka to może się znacznie głębiej topić szeroka i tak się topi a więcej hamuje .
Mosty portalowe (do dziś myślałem że to zwolnice no ale jeśli nie zwalniają to ta nazwa wydaje się właściwsza ) śuper sprawa by była .
Słyszałem kiedyś o Bałkańskich do Uaza .
Zresztą sami zobaczcie jak to wygląda :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa6 ... 1c212.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c3 ... d929f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d1 ... 56e77.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ff ... 9aa01.html
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Raczej Afgańskich zwanych też wojennymisakosabo pisze: Słyszałem kiedyś o Bałkańskich do Uaza .

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Polecam Wojciecha Cejrowskiego "Gringo wśród dzikich plemion". Dobrze tam podsumował całe to camel trophy, indianie osobówkami i ciągnikami lepiej sobie radzilisakosabo pisze: To chyba że koła są wąskie jest ich chyba zaletą ?co? jak myślicie .
W końcu wymyślili ja na Camel Tropchy

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Patrząc na te fotki to po taniości mogłeś wrzucić 'Kostki" od Żuka i było by tak samo spaprane , brak skrętu brak wykrzyżu , brak wyglądu 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Nie rozumiem dlaczego spapraneviperecki pisze:Patrząc na te fotki to po taniości mogłeś wrzucić 'Kostki" od Żuka i było by tak samo spaprane , brak skrętu brak wykrzyżu , brak wyglądu

Ograniczają skręt jak większość "za dużych" opon rzędu 31" w Samuraju.
Na wykrzyż koła nie mają żadnego wpływu choć kolega o tym nie pisze to zapewne ociera tu i tam

Wygląd to tylko kwestia gustu

Nasuwa się inne pytanie. Jak kolega zaczyna od największego rozmiaru opon no na czym kończy

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Żukowskie są mniejsze owszem skręt słabszy ale nie znacznie , nigdzie nie obciera , no chyba że śnieg przez noc zamarznie , co oznacza pojęcie ,,wykrzyżu"?viperecki pisze:Patrząc na te fotki to po taniości mogłeś wrzucić 'Kostki" od Żuka i było by tak samo spaprane , brak skrętu brak wykrzyżu , brak wyglądu
Drążąc sprawę tych portali czy zwolnic myślę ażeby się sprawa opłaciła musiały by być też wysokie może pomysł zgapić z przedniej osi od MTZ
http://hiperogloszenia.pl/x-pl/inz/33/3 ... z-82-1.jpg
albo MU
http://www.marek.motomobile.pl/graph/u404.jpg
Może wiecie wc jakich pojazdach są montowane mosty portalowe?
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
moze faktycznie za ostro to napisałem ale jest to typowy tani półśrodek a 31' jak sie chce miec to niesie za soba koszty i konsekwencje zmiany felg et wyciecia tego i owego podniesienia zawiasu (wymiany) i wtedy nic nikomu nie obciera 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Volvo lapplander, Mercedes Unimog, Uazsakosabo pisze:Może wiecie wc jakich pojazdach są montowane mosty portalowe?

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Kurcze nie wiedziałem że moje kółka to coś tak sprytnego
http://www.warka-team.pl/images/stories ... %20032.jpg
http://www.warka-team.pl/images/stories ... %20030.jpg
http://www.warka-team.pl/images/stories ... %20029.jpg

http://www.warka-team.pl/images/stories ... %20032.jpg
http://www.warka-team.pl/images/stories ... %20030.jpg
http://www.warka-team.pl/images/stories ... %20029.jpg
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
2 fotka na jakim motorku lata kolego który jest tak skowyrnie ubrany
.temat wydaje mi się żałosny , po założeniu simexa 31 tez mam 26 cm przeswitu....Albo po przeczytaniu coś pominąłem albo nie wiem , chyba takie posty powinny trafiać od razu do kosza
Żuk sruk ale to ma robic w terenie a nie wyglądać jak kupa 



KTM SX 520 2002 rok , Suzuki Samurai 1.6 16 V , Simex 31"
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Motorek pod kolor ubranka
Yamaha YZ 250

Yamaha YZ 250
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Tak myślałem że jakaś YZ
, Bardzo pozytywnie .Pozdrawiam .... Pewnie jak ja czekacie z utęsknieniem na wiosnę 


KTM SX 520 2002 rok , Suzuki Samurai 1.6 16 V , Simex 31"
- diaqsuz
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: Sokołów Młp.
- Kontaktowanie:
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Kolego nie chcesz nie musisz czytac tego wątku kolega @sakosabo mial wlasna wizje jak mozna poprawic wlasciwosc terenowe samuraia, wiec chwala mu za to ze sie podzielil i ja opisal.. Mozesz skorzystac, nie musisz- ale nie krytykuj tak natarczywie autora i Jego postu.. Pozdrawiam, mniej cisnienia..szuwarek pisze:.temat wydaje mi się żałosny , po założeniu simexa 31 tez mam 26 cm przeswitu....Albo po przeczytaniu coś pominąłem albo nie wiem , chyba takie posty powinny trafiać od razu do koszaŻuk sruk ale to ma robic w terenie a nie wyglądać jak kupa

Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
To ja faktycznie wole nie czytać takich porad....Tym bardziej....ah ok koniec 

KTM SX 520 2002 rok , Suzuki Samurai 1.6 16 V , Simex 31"
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
ty swietnie wygladasz w ubranku pod kolor YZ'eta - szkoda pisac...szuwarek pisze:temat wydaje mi się żałosny , po założeniu simexa 31 tez mam 26 cm przeswitu....Albo po przeczytaniu coś pominąłem albo nie wiem , chyba takie posty powinny trafiać od razu do koszaŻuk sruk ale to ma robic w terenie a nie wyglądać jak kupa
po co komentowac cos co nie lezy, czasami warto sie w jezyk ugrysc? za swoja kase to zrobil, pochwalil sie i reszcie to moze posluzyc za przyklad jak zrobic lub czego unikac - komentarze sa zbedne.
nie kazdy otwiera alledrogo, kupuje wszystko OME, ARB, SIMEX, i reszte drogiego scierwa - ale wtedy jest ok, super och ach i ekstaza!! tylko da sie zauwazyc ze kilka firmowych naklejek na blachach i reszta sie zachwyca...
Jeep ZJ 96' 5.2 lift 4,5", 33" był
pisane po 23 nie jest pawdziwe

pisane po 23 nie jest pawdziwe


Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Chyba stary przeleciałeś post między wierszami i dlatego piszesz takie pierdoły ...To może pociągnijmy dalej tematy typu resory od poloneza w samcu bo oryginały za drogie czy inne pomysły "garażowców".Jak dla mnie to niech ludzie zakładają felgi od kamaza , ( prześwit mega ) , mosty od białorusa , ale uważam że to forum ma wyrobioną renomę i nie potrzebnie ją pieprzymy pisząc takie posty....boomi2 pisze:ty swietnie wygladasz w ubranku pod kolor YZ'eta - szkoda pisac...
KTM SX 520 2002 rok , Suzuki Samurai 1.6 16 V , Simex 31"
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
Jak na wstępie zauważyłem chodziło mi o minimalną ingeręcje .
Można owszem wszystko jak się ma pomysł i za co .
Kilka lat temu wystartowałem fabrycznym Samurajem w pierwszym z cyklów H6 T. promowanych tu na forum w celu sprawdzenia swoich umiejętności . Musiałem na niego dojechać i wrócić na kołach . Udało mi się zająć też 7 miejsce co było dla mnie chłopaka z podwórka wyczynem .
Wiecie jakie miałem wnioski ? liczba sprzętu ważna ale nie zastępuje mózgu
Jeśli komuś mój pomysł się podoba to mam z tego satysfakcje jeśli nie to rozumiem .
Można przerabiać auta w nieskończoność dokładać gadżety i spędzać pół roku w garażu .
Ja samurajem jeżdżę na co dzień i jest to moje podstawowe auto . Bronuje nim łąkę u koni , przywożę siano , czasem ciągam przyczepę z dwoma końmi , jeżdże nim do pracy i czasem dalej .
Dzięki tym oponom na pogardliwie zwanych felgach nie wracam na pieszo do domu z lasu co wcześniej się zdarzało .
Na przeprawówkę i tak wybrał bym coś innego
http://www.youtube.com/watch?v=qElUVSmgAoc
i jeszcze was wszystkich z błota powyciągał .
(Łamane , stałe 4x4 ,blokada ,mega przełożenia ,dwie mechaniczne wyciągarki ,podnoszona tylna płyta , z przodu myglarka , na lód łańcuchy z kutymi podkowami, )
Pozdrawiam Wszystkich M.I
Można owszem wszystko jak się ma pomysł i za co .
Kilka lat temu wystartowałem fabrycznym Samurajem w pierwszym z cyklów H6 T. promowanych tu na forum w celu sprawdzenia swoich umiejętności . Musiałem na niego dojechać i wrócić na kołach . Udało mi się zająć też 7 miejsce co było dla mnie chłopaka z podwórka wyczynem .
Wiecie jakie miałem wnioski ? liczba sprzętu ważna ale nie zastępuje mózgu

Jeśli komuś mój pomysł się podoba to mam z tego satysfakcje jeśli nie to rozumiem .
Można przerabiać auta w nieskończoność dokładać gadżety i spędzać pół roku w garażu .
Ja samurajem jeżdżę na co dzień i jest to moje podstawowe auto . Bronuje nim łąkę u koni , przywożę siano , czasem ciągam przyczepę z dwoma końmi , jeżdże nim do pracy i czasem dalej .
Dzięki tym oponom na pogardliwie zwanych felgach nie wracam na pieszo do domu z lasu co wcześniej się zdarzało .
Na przeprawówkę i tak wybrał bym coś innego
http://www.youtube.com/watch?v=qElUVSmgAoc
i jeszcze was wszystkich z błota powyciągał .
(Łamane , stałe 4x4 ,blokada ,mega przełożenia ,dwie mechaniczne wyciągarki ,podnoszona tylna płyta , z przodu myglarka , na lód łańcuchy z kutymi podkowami, )
Pozdrawiam Wszystkich M.I
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
marudziszszuwarek pisze:... ale uważam że to forum ma wyrobioną renomę i nie potrzebnie ją pieprzymy pisząc takie posty....

i malo jeszcze czytales tych postow

..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: Ciekawa propozycja na większy prześwit
przerabiałem ten patent na oponach od galendy i muszę powiedzieć że na piachu wszystkie simeksobogercośtam zostają daleko w tyle tylko dziwi mnie że koledze nic nie obcierało 7.5x16 musi obcierać np o osłonę wlewu paliwa ale większym minusem jest brak skrętu ale plusem jest to że nie zostajesz w koleinie po uazie hehe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości