Kod błędu 24
Moderator: Albert_N
Kod błędu 24
Zerwana linka prędkościomierza Samurai 91 r , kod błędu 24 - Macie jakiś sposób aby zgasła kontrolka check engine bez wymiany zerwanej linki ?
Samurai91BFG235/75MT1:4.16
Re: Kod błędu 24
A skąd komp "wie" o zerwanej lince? jakiś czujnik w reduktorze? ja mam wtryskowca z sj zrobionego i zdemontowana linke i check sie nie pali 

Sj 413 89' [S]pecial werszyn
Re: Kod błędu 24
Wie z braku sygnału impulsatora, ktory znajduje sie w liczniku i jest napedzany linką WatsonieRadziO413 pisze:A skąd komp "wie" o zerwanej lince? jakiś czujnik w reduktorze? ja mam wtryskowca z sj zrobionego i zdemontowana linke i check sie nie pali

Lepiej pózno niz wcale
Re: Kod błędu 24
wyjmij zaróweczkeMacie jakiś sposób aby zgasła kontrolka check engine bez wymiany zerwanej linki

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Kod błędu 24
U mnie kod błedu 12 co to za kod ? szkoda robic nowy watek wiec tu zapytam 

Re: Kod błędu 24
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzająceD_A_R_O_ pisze:U mnie kod błedu 12 co to za kod ? szkoda robic nowy watek wiec tu zapytam
była vitara 1.6 16v long, był Y61 2.8TD, jest tylko plaskacz
Re: Kod błędu 24
klark pisze:12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzająceD_A_R_O_ pisze:U mnie kod błedu 12 co to za kod ? szkoda robic nowy watek wiec tu zapytam
sorry 21 podobno czujnik połozenia przepustnicy ?
Re: Kod błędu 24
KODY
Każdy kod zostanie powtórzony trzy razy a po nim następny w kolejności numerycznej
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.
W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.
Każdy kod zostanie powtórzony trzy razy a po nim następny w kolejności numerycznej
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.
W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Kod błędu 24
A ten fragment to z czego wzięty?poreb pisze:...
W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.
Jakoś nie zauważyłem, żeby po odcięciu heblem na następny dzień ecu działało inaczej niż zwykle

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Kod błędu 24
zapomnialem o zrodle
http://suzuki.a-ng.eu/?t=2;3&a=21
tez w to akurat watpie
ale tak mi sie skopiowalo
http://suzuki.a-ng.eu/?t=2;3&a=21
tez w to akurat watpie

ale tak mi sie skopiowalo
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Kod błędu 24
a jak miałbyś zauważyć? pewnie jak by kasować co 15 minut i zjechać bak, to by wyszło przy spalaniuKostuch pisze:A ten fragment to z czego wzięty?poreb pisze:...
W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.
Jakoś nie zauważyłem, żeby po odcięciu heblem na następny dzień ecu działało inaczej niż zwykle

generalnie taki sposób "chodzi" na forach zarówno u nas, jak i za granicą (USA i Australia) i najprawdopodobniej działa, chyba, że to taka internetowa legenda


PS: gdzieś na zagramanicznych forach wyczytałem swego czasu, że można pamięć skasować także bezpiecznikiem DOME (wyjmując go) ... ile w tym prawdy? ciężko powiedzieć, fakt, że m. in. na schematach część ECU jest do niego podpięta (mowa o silniku G16B).
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V
Re: Kod błędu 24
W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.
Może ktoś podpowie gdzie ten mostek jest? U mnie cały czas mruga kod 12, nawet szpece w serwisie w Niemczech nie potrafili tego zlikwidować.
Może ktoś podpowie gdzie ten mostek jest? U mnie cały czas mruga kod 12, nawet szpece w serwisie w Niemczech nie potrafili tego zlikwidować.
Re: Kod błędu 24
Możesz alternatywnie mieć złączkę na kablach w okolicy skrzynki bezpieczników.lukassos pisze:W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.
Może ktoś podpowie gdzie ten mostek jest? U mnie cały czas mruga kod 12, nawet szpece w serwisie w Niemczech nie potrafili tego zlikwidować.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- 085
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 12:15 pm
- Lokalizacja: Poznań Północ
- Kontaktowanie:
Re: Kod błędu 24
W okolicy bezpieczników, biała wtyczka z dwoma bolcami. Przynajmniej u mnie, G13BA 1994, monowtrysk czyli.lukassos pisze:W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.
Może ktoś podpowie gdzie ten mostek jest? U mnie cały czas mruga kod 12, nawet szpece w serwisie w Niemczech nie potrafili tego zlikwidować.
A ja dzisiaj zerwałem linkę (znaczy ona, sama się) i... wyskoczył ciągły kod błyskowy

Odżałować stówkę czy wykręcić żarówkę

Re: Kod błędu 24
Odkręć jeszcze połowę osprzętu z silnika. Też będzie działać...085 pisze: Odżałować stówkę czy wykręcić żarówkę

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: wt cze 16, 2009 5:40 pm
- Lokalizacja: Żarki Letnisko
Re: Kod błędu 24
witam
nie bede zakładał nowego tematu
a mam pytanie o błąd 45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
co to jest czy ktoś sie z tym spotkał
samurai 1,3 na wtrysku
nie bede zakładał nowego tematu
a mam pytanie o błąd 45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
co to jest czy ktoś sie z tym spotkał
samurai 1,3 na wtrysku
Pajero I
Samurai 1.8
Samurai 1.8
Re: Kod błędu 24
Przetestuj TPS wg opisu w manualu.klosek122 pisze:witam
nie bede zakładał nowego tematu
a mam pytanie o błąd 45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
co to jest czy ktoś sie z tym spotkał
samurai 1,3 na wtrysku
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: wt cze 16, 2009 5:40 pm
- Lokalizacja: Żarki Letnisko
Re: Kod błędu 24
szukałem w manualu tego TPS... i nic nie znalazłemKostuch pisze:Przetestuj TPS wg opisu w manualu.klosek122 pisze:witam
nie bede zakładał nowego tematu
a mam pytanie o błąd 45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
co to jest czy ktoś sie z tym spotkał
samurai 1,3 na wtrysku
możesz cos dokładniej opisać?
Pajero I
Samurai 1.8
Samurai 1.8
Re: Kod błędu 24
Oczywiście.klosek122 pisze:
możesz cos dokładniej opisać?
Strona 4A-54

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości