Kod błędu 24

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

szlagier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lis 28, 2006 12:11 pm
Lokalizacja: Gorce

Kod błędu 24

Post autor: szlagier » sob kwie 24, 2010 2:53 pm

Zerwana linka prędkościomierza Samurai 91 r , kod błędu 24 - Macie jakiś sposób aby zgasła kontrolka check engine bez wymiany zerwanej linki ?
Samurai91BFG235/75MT1:4.16

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Kod błędu 24

Post autor: Salata123 » sob kwie 24, 2010 2:57 pm

a co? szykujesz do sprzedaży? :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
RadziO413
 
 
Posty: 282
Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Kod błędu 24

Post autor: RadziO413 » sob kwie 24, 2010 4:28 pm

A skąd komp "wie" o zerwanej lince? jakiś czujnik w reduktorze? ja mam wtryskowca z sj zrobionego i zdemontowana linke i check sie nie pali :)21
Sj 413 89' [S]pecial werszyn

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Re: Kod błędu 24

Post autor: hadek » sob kwie 24, 2010 7:15 pm

RadziO413 pisze:A skąd komp "wie" o zerwanej lince? jakiś czujnik w reduktorze? ja mam wtryskowca z sj zrobionego i zdemontowana linke i check sie nie pali :)21
Wie z braku sygnału impulsatora, ktory znajduje sie w liczniku i jest napedzany linką Watsonie :)21
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Kod błędu 24

Post autor: poreb » sob kwie 24, 2010 7:57 pm

Macie jakiś sposób aby zgasła kontrolka check engine bez wymiany zerwanej linki
wyjmij zaróweczke :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

D_A_R_O_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn gru 29, 2008 7:43 pm

Re: Kod błędu 24

Post autor: D_A_R_O_ » pn kwie 26, 2010 9:32 am

U mnie kod błedu 12 co to za kod ? szkoda robic nowy watek wiec tu zapytam :D

Awatar użytkownika
klark
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt lut 12, 2008 5:34 pm
Lokalizacja: gdansk

Re: Kod błędu 24

Post autor: klark » pn kwie 26, 2010 10:05 am

D_A_R_O_ pisze:U mnie kod błedu 12 co to za kod ? szkoda robic nowy watek wiec tu zapytam :D
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
była vitara 1.6 16v long, był Y61 2.8TD, jest tylko plaskacz

D_A_R_O_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn gru 29, 2008 7:43 pm

Re: Kod błędu 24

Post autor: D_A_R_O_ » pn kwie 26, 2010 2:40 pm

klark pisze:
D_A_R_O_ pisze:U mnie kod błedu 12 co to za kod ? szkoda robic nowy watek wiec tu zapytam :D
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające

sorry 21 podobno czujnik połozenia przepustnicy ?

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Kod błędu 24

Post autor: poreb » pn kwie 26, 2010 3:29 pm

KODY

Każdy kod zostanie powtórzony trzy razy a po nim następny w kolejności numerycznej

12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód

W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.

W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Kod błędu 24

Post autor: Kostuch » pn kwie 26, 2010 3:41 pm

poreb pisze:...

W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.
A ten fragment to z czego wzięty?
Jakoś nie zauważyłem, żeby po odcięciu heblem na następny dzień ecu działało inaczej niż zwykle :o
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Kod błędu 24

Post autor: poreb » pn kwie 26, 2010 3:44 pm

zapomnialem o zrodle

http://suzuki.a-ng.eu/?t=2;3&a=21

tez w to akurat watpie :)21
ale tak mi sie skopiowalo
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Kod błędu 24

Post autor: piotrk_gd » pn kwie 26, 2010 8:21 pm

Kostuch pisze:
poreb pisze:...

W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.
A ten fragment to z czego wzięty?
Jakoś nie zauważyłem, żeby po odcięciu heblem na następny dzień ecu działało inaczej niż zwykle :o
a jak miałbyś zauważyć? pewnie jak by kasować co 15 minut i zjechać bak, to by wyszło przy spalaniu ;) tak to pewnie trochę mocy brak na początku adaptacji i tyle ... ma jakieś tam wartości domyślne, otwarta pętla sterowania przy starcie na zimno, chodzi myślę "normalnie".
generalnie taki sposób "chodzi" na forach zarówno u nas, jak i za granicą (USA i Australia) i najprawdopodobniej działa, chyba, że to taka internetowa legenda :)21 choć i w legendach ponoć ziarno prawdy tkwi ;)
PS: gdzieś na zagramanicznych forach wyczytałem swego czasu, że można pamięć skasować także bezpiecznikiem DOME (wyjmując go) ... ile w tym prawdy? ciężko powiedzieć, fakt, że m. in. na schematach część ECU jest do niego podpięta (mowa o silniku G16B).
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kod błędu 24

Post autor: lukassos » czw lut 03, 2011 9:29 am

W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.

Może ktoś podpowie gdzie ten mostek jest? U mnie cały czas mruga kod 12, nawet szpece w serwisie w Niemczech nie potrafili tego zlikwidować.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Kod błędu 24

Post autor: Kostuch » czw lut 03, 2011 12:11 pm

lukassos pisze:W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.

Może ktoś podpowie gdzie ten mostek jest? U mnie cały czas mruga kod 12, nawet szpece w serwisie w Niemczech nie potrafili tego zlikwidować.
Możesz alternatywnie mieć złączkę na kablach w okolicy skrzynki bezpieczników.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
085
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt lis 06, 2007 12:15 pm
Lokalizacja: Poznań Północ
Kontaktowanie:

Re: Kod błędu 24

Post autor: 085 » pt lut 11, 2011 10:14 pm

lukassos pisze:W celu zakończenia procedury odczytu kodów samo diagnozy trzeba usunąć mostek ze złącza samo diagnozy.

Może ktoś podpowie gdzie ten mostek jest? U mnie cały czas mruga kod 12, nawet szpece w serwisie w Niemczech nie potrafili tego zlikwidować.
W okolicy bezpieczników, biała wtyczka z dwoma bolcami. Przynajmniej u mnie, G13BA 1994, monowtrysk czyli.

A ja dzisiaj zerwałem linkę (znaczy ona, sama się) i... wyskoczył ciągły kod błyskowy ;) znaczy kontrolka CHECK ENGINE świeci światłem stałym - czyli błąd ECM. Motor kręci jak zwykle, więc obstawiam, że to nie sterowanie silnikiem tylko wykrywa brak sygnału z linki.

Odżałować stówkę czy wykręcić żarówkę :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Kod błędu 24

Post autor: Kostuch » sob lut 12, 2011 1:50 pm

085 pisze: Odżałować stówkę czy wykręcić żarówkę :)21
Odkręć jeszcze połowę osprzętu z silnika. Też będzie działać... :)3
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

klosek122
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt cze 16, 2009 5:40 pm
Lokalizacja: Żarki Letnisko

Re: Kod błędu 24

Post autor: klosek122 » pt mar 04, 2011 2:21 pm

witam

nie bede zakładał nowego tematu

a mam pytanie o błąd 45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód

co to jest czy ktoś sie z tym spotkał

samurai 1,3 na wtrysku
Pajero I
Samurai 1.8

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Kod błędu 24

Post autor: Kostuch » pt mar 04, 2011 2:33 pm

klosek122 pisze:witam

nie bede zakładał nowego tematu

a mam pytanie o błąd 45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód

co to jest czy ktoś sie z tym spotkał

samurai 1,3 na wtrysku
Przetestuj TPS wg opisu w manualu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

klosek122
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt cze 16, 2009 5:40 pm
Lokalizacja: Żarki Letnisko

Re: Kod błędu 24

Post autor: klosek122 » pt mar 04, 2011 2:46 pm

Kostuch pisze:
klosek122 pisze:witam

nie bede zakładał nowego tematu

a mam pytanie o błąd 45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód

co to jest czy ktoś sie z tym spotkał

samurai 1,3 na wtrysku
Przetestuj TPS wg opisu w manualu.
szukałem w manualu tego TPS... i nic nie znalazłem

możesz cos dokładniej opisać?
Pajero I
Samurai 1.8

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Kod błędu 24

Post autor: Kostuch » pt mar 04, 2011 3:11 pm

klosek122 pisze:
możesz cos dokładniej opisać?
Oczywiście.
Strona 4A-54
:)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości