Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
dyzio767
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:39 pm
Post
autor: dyzio767 » pt cze 25, 2010 3:50 pm
..korzystając z wymiany resorów na wahacze z tylu myślę o wydlużeniu walu. Zamysl jest taki: Skręcić ze sobą dwie flansze z krzyżakami. Wydluzyloby to wal o 10cm,- mosty odsunąlbym do tylu ok 7cm i pozostale 3 cm zostalyby na lift. Wedle mej teorii zrobilbym SYE i zredukowal napięcia na krzyżakach wynikające z większego liftu.
Jest to teoria-praktyki mi brak. Ma sens co piszę?

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt cze 25, 2010 4:07 pm
dyzio767 pisze:.... Ma sens co piszę?

Nie ma.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » pt cze 25, 2010 4:29 pm
ojojoj ale by to piknie telepało

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
dyzio767
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:39 pm
Post
autor: dyzio767 » pt cze 25, 2010 6:55 pm
...a czy nie na podobnej zasadzie działa SYE? Kiedyś coś wyczytałem i w sumie rozwiązanie podobne..
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pt cze 25, 2010 9:41 pm
kolego jak jest więcej krzyżaków to musi być podpora, chcesz tanim sposobem przedłużyć wał to dajesz przekładkę pomiędzy flansze wału a mostu.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob cze 26, 2010 12:45 am
a tak z ciekawości - czy w patrolu czy innym aucie nie ma wału z podwójnym krzyżakiem bez podpory??
Coś mi sie na giełdzie rzuciło w oczy...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » sob cze 26, 2010 12:00 pm
Są wały z podwójnym krzyżakiem, tylko te 2 krzyżaki muszą być w jakiś sposób ze sobą połączone, tak aby na obu był jednakowy kąt.
-
kryzys86
-

- Posty: 137
- Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Post
autor: kryzys86 » sob cze 26, 2010 6:07 pm
a to jakieś ekstra resory które oddalą wał? czy porostu przymocujesz bez śruby która mieści sie w gnieździe mostu.
Od biedy możesz dać dorobić 5 cm dystanse choć

, przy wymianie resorów na mazurowe włożyłem 1cm dystanse z każdej strony bo zdarzyło się ze wał wypadł!
Go big or go home
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob cze 26, 2010 7:57 pm
kryzys86 pisze:a to jakieś ekstra resory które oddalą wał? czy porostu przymocujesz bez śruby która mieści sie w gnieździe mostu.
Od biedy możesz dać dorobić 5 cm dystanse choć

, przy wymianie resorów na mazurowe włożyłem 1cm dystanse z każdej strony bo zdarzyło się ze wał wypadł!
czytaj dobrze - kolega chce zmienić z resorów na springi + wahacze
ja u siebie z przodu mam wał wydłużony o 3cm po przeróbce na tylne resory z przodu i odwrócenia wieszaków.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
dyzio767
- jestem tu nowy...

- Posty: 25
- Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:39 pm
Post
autor: dyzio767 » ndz cze 27, 2010 7:35 am
Podwójny krzyżak chciałbym dać nie tylko z powodu wydłużenia wału. Przy większym lifcie będą większe naprężenia na wale. Częściowo podniosę główkę mostu wahaczami (będą regulowane, coś w kształcie litery Y) Zrobię regulację, która umożliwi mi zarówno poprawę konta pracy krzyżaków jak i odsunięcia mostów. Będę mógł w znacznym stopniu podnieść dalej auto jeśli kiedyś lift uznam za niewystarczający- po prostu na regulacji wydłużę wahacze.
Mam takie wahacze, tylko niestety bez regulacji i z przodu w Cherokee zamiast oryginału. Sprawują się świetnie.
-
NuVo
-

- Posty: 1284
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Post
autor: NuVo » ndz cze 27, 2010 10:03 am
Toyota ma takie wały z podwójnym krzyżakiem.Ciekawe jaka jest zasada działania, żeby był taki sam kąt i wał się nie "złamie".
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » ndz cze 27, 2010 7:57 pm
NuVo pisze:Toyota ma takie wały z podwójnym krzyżakiem.Ciekawe jaka jest zasada działania, żeby był taki sam kąt i wał się nie "złamie".
Między krzyżakami jest "patent", który je ustala.
Dlatego nie jest to takie proste (i tanie) jak się wydaje. Np:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... C5%BCakowy
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » ndz cze 27, 2010 8:28 pm
Nie ma typowych widełek, tylko oczka z krzyżakami w środku, a pomiędzy tymi oczkami jest np kulka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość