1.9 TD VW w Zuki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
egon77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt gru 25, 2009 1:51 am

1.9 TD VW w Zuki

Post autor: egon77 » czw lip 01, 2010 2:48 pm

Witam
właśnie przymierzam się do montażu tegoż silniczka w moim smauraiu.

pytanie zatem do ogółu a w szczególności do wszystkich którzy cieszą się z takiej jednostki w swoich bestiach.

Czy ktoś posiada wymiary dla "flanszy" łączącej silnik ze skrzynią ??
Wiem że "hamerykańce" mają takie gotowe zestawy co w znaczący sposób usprawnia taką konwersję lecz cena to kosmos :roll:
a że polak kombinować lubi więc pytam ???.

za wszelkie dodatkowe info z góry dzięki

pozdrawiam

Awatar użytkownika
alex!
 
 
Posty: 168
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 1:19 pm
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: alex! » czw lip 01, 2010 7:20 pm

mój kolega miał zamontowany taki silnik: moc miał, ale za to jaka waga - potem cały czas żałował, bo tam gdzie zwykłe samuraie ''przelatywały'' on on razu wpadał przodem, topił się

Nie polecam :)3
Szalona Pierdziawka:
Suzuki Panda 84'
4.16, Springi, Spoa
1.0 - 45 KM,
Simex 31/10,5r15
12000 lbs

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: KSikorski » czw lip 01, 2010 10:02 pm

Wiem że "hamerykańce" mają takie gotowe zestawy co w znaczący sposób usprawnia taką konwersję lecz cena to kosmos
Wydaje mi się, że cena adekwatna do ilości ułatwień jaki zestaw ten wprowadza. Przynajmniej ja wolałem zarobić parę groszy i kupić coś co jest już sprawdzone w działaniu, niż robić rzeźbę wymagającą tysiąca poprawek...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
egon77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt gru 25, 2009 1:51 am

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: egon77 » pt lip 02, 2010 7:14 am

alex! pisze:mój kolega miał zamontowany taki silnik: moc miał, ale za to jaka waga - potem cały czas żałował, bo tam gdzie zwykłe samuraie ''przelatywały'' on on razu wpadał przodem, topił się

Nie polecam :)3
"mój kolega" też ma zamontowany nie ma żadnych problemów z wagą a ogień jest taki że lata praktycznie bez reduktora (90 ps) :)2

także kwestia polecam nie polecam nie wchodzi już w grę ;) ...
Passacik już czeka by wyrwać mu serduszko :evil: trzeba tylko podejść do tego z dopracowanym planem by uniknąć niepotrzebnych przerw w pracy.

Awatar użytkownika
egon77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt gru 25, 2009 1:51 am

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: egon77 » pt lip 02, 2010 7:26 am

KSikorski pisze:
Wiem że "hamerykańce" mają takie gotowe zestawy co w znaczący sposób usprawnia taką konwersję lecz cena to kosmos
Wydaje mi się, że cena adekwatna do ilości ułatwień jaki zestaw ten wprowadza. Przynajmniej ja wolałem zarobić parę groszy i kupić coś co jest już sprawdzone w działaniu, niż robić rzeźbę wymagającą tysiąca poprawek...
Napisz coś o tych ułatwieniach :)

- pozatym -
Jednego "zbuja" już takiego mamy w"teamie" :)
Kolega jest po prostu zbyt leniwą bestią by to wszystko demontować celem wykonania kopii.

Kolejna kwestia - czas dostawy z usa takiego zestawu :(załamka
Wiadomo jeżeli jest ktoś tu lub gdziekolwiek w granicach RP kto posiada taki zestaw h.j tam niech strace ;)
Biorę !!

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: ŁeLeK » pt lip 02, 2010 8:22 am

Już nawet 1.6 TD mimo swojej wagi - robi :)2 :)2 :)2
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: ŁeLeK » sob lip 03, 2010 2:01 pm

alex! pisze:mój kolega miał zamontowany taki silnik: moc miał, ale za to jaka waga - potem cały czas żałował, bo tam gdzie zwykłe samuraie ''przelatywały'' on on razu wpadał przodem, topił się

Nie polecam :)3

A jak założysz do standardowego samuraia 40kg wyciągarkę na przód to wszystko okey ? Ja rozumiem, że resory siadają standardowe bo znam ten ból osobiście. Ale nie mów kolego, że samochód się topi :) Bo z tym silniczkiem nawet jak jest ciężej mu z przodu to nadrabia mocą i momentem obrotowym.
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: N2O » ndz lip 04, 2010 8:54 am

Mechanik z tyłu i się wyrówna.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: Aśka&Kuba » ndz lip 04, 2010 11:45 am

N2O pisze:Mechanik z tyłu i się wyrówna.
:)21
proste :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: ŁeLeK » ndz lip 04, 2010 4:22 pm

Albo teściową ;]
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
alex!
 
 
Posty: 168
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 1:19 pm
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: alex! » ndz lip 04, 2010 6:45 pm

:)21 :)21
Szalona Pierdziawka:
Suzuki Panda 84'
4.16, Springi, Spoa
1.0 - 45 KM,
Simex 31/10,5r15
12000 lbs

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: plastic666 » wt lip 06, 2010 8:45 pm

Moze znacie kogos kto podjal by sie takiej malej przerobce? Tylko szukam kogos z glowa i doswiadczeniem. Ile taka modifikacja moze kosztowac?

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: ŁeLeK » wt lip 06, 2010 9:47 pm

A skąd jesteś kolego ?
4x4 Tczew

strand.52
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: strand.52 » śr lip 07, 2010 8:27 am

A ja będe motał 1,9D z poloneza :)2
Borsuk-Gdańsk
Samurai 1,6 16v lekko off-roadowy.
Pajero 2,8tdi 95 long

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: Zun » śr lip 07, 2010 9:53 am

strand.52 pisze:A ja będe motał 1,9D z poloneza :)2
Mega nieporozumienie.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: ŁeLeK » śr lip 07, 2010 9:35 pm

Zun pisze:
strand.52 pisze:A ja będe motał 1,9D z poloneza :)2
Mega nieporozumienie.

Przecież to ten sam silnik do w cytrynie i peugeocie, innymi słowy silnik oryginalnie montowany w Samuraiu ? Czy jest jakoś inaczej ?
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: N2O » śr lip 07, 2010 9:42 pm

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest silnik w wersji z turbosprężarką.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: ŁeLeK » śr lip 07, 2010 10:03 pm

N2O pisze:Jedynym sensownym rozwiązaniem jest silnik w wersji z turbosprężarką.

święta prawda :)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: plastic666 » śr lip 07, 2010 10:34 pm

Ustka Panowie, Ustka:) Jak to cenowo wyglada?

Awatar użytkownika
egon77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt gru 25, 2009 1:51 am

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: egon77 » pt lip 09, 2010 7:25 am

plastic666 pisze:Ustka Panowie, Ustka:) Jak to cenowo wyglada?
cenowowo zachodnipomorskie

zakup passata z silnikiem 1.9 td 1500 zł (super promocja !!!)

mechanik wstępnie 3000 zł (koleś który ma w swoim ten swap z 3ooo nie chciał ze mną gadać w zasadzie wogoole nie chciał gadać w temacie, cyt:"rzeżba w gów..e " )

flansze ,łapy ,rozrusznik(hyundai H100) ,jakieś mocniejsze sprzęgło i inne nie ujęte części niezbędne do wykonania po stronie zamawiającego ....

tanio nie jest ale .....


warto :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: Zun » pt lip 09, 2010 8:15 am

Dlatego warto kupić zestaw w usa. Wtedy jest bezproblemowo. Zostaje tylko dokupic kilka szpei z audic z takim silnikiem (kupujac zestaw mozesz tez kupic juz z tym szpejem , ale sie nie oplaca). Jest jeszcze druga opcja , ktora ja kompletowalem , ale graniczy z cudem (mi sie udalo ;) ) zalatwienie tego. Szukać skrzyni bądź samego dzwona z Poloneza z silnikiem 1.6td. Tak bylo cos takiego , kiedys FSO planowalo wypuscic na sprzedaz cos takiego , plany skiełzły i wyprodukowano tylko kilkaset sztuk duzych fiatów , ale ktoś na rynku zaczął robić kopie takich dzwonów. Ja dla przykładu miałem taką skrzynie do poloneza - wyglądała jak fabryka , a nie jakaś heniowa produkcja ;). Po drugie jak szukacie silnika to nie nastawiajcie sie tak na 1.9td . 1.9td zazwyczaj mialy kiepskie pompy , zeby cos wiecej wyciagnac z silnika trzeba bylo je wymieniac na inne. Natomiast 1.6td byly w wersji z intercoolerem i z bardzo mocnymi pompami , nie pamietam teraz jak sie ten model silnika nazywal. Ale moc konkretna mozna bylo z niegop osiagnac bez nakladow finansowych. No i jest troszke lżejszy od 1.9td.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
egon77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt gru 25, 2009 1:51 am

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: egon77 » pt lip 09, 2010 12:03 pm

Zun pisze:Po drugie jak szukacie silnika to nie nastawiajcie sie tak na 1.9td . 1.9td zazwyczaj mialy kiepskie pompy , zeby cos wiecej wyciagnac z silnika trzeba bylo je wymieniac na inne. Natomiast 1.6td byly w wersji z intercoolerem i z bardzo mocnymi pompami , nie pamietam teraz jak sie ten model silnika nazywal. Ale moc konkretna mozna bylo z niegop osiagnac bez nakladow finansowych. No i jest troszke lżejszy od 1.9td.
poprawianie osiągów 1.9 td jest szeroko omawiane na forach wv chodzi o wymianę jednego "dynksa" z pompy od 1.6,montaż cooler to raczej oczywista oczywistość,troszkę dawka na pompie,minimalnie ciśnienie turbo i mamy bez ekstrimu ponad 100 ps (harcore 170 ps )

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 32&start=0


:)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: NuVo » pt lip 09, 2010 2:48 pm

To ile taki silnik wytrzyma z tymi wszystkimi przeróbkami? :wink:
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: Zun » pt lip 09, 2010 6:37 pm

egon77 pisze:
Zun pisze:Po drugie jak szukacie silnika to nie nastawiajcie sie tak na 1.9td . 1.9td zazwyczaj mialy kiepskie pompy , zeby cos wiecej wyciagnac z silnika trzeba bylo je wymieniac na inne. Natomiast 1.6td byly w wersji z intercoolerem i z bardzo mocnymi pompami , nie pamietam teraz jak sie ten model silnika nazywal. Ale moc konkretna mozna bylo z niegop osiagnac bez nakladow finansowych. No i jest troszke lżejszy od 1.9td.
poprawianie osiągów 1.9 td jest szeroko omawiane na forach wv chodzi o wymianę jednego "dynksa" z pompy od 1.6,montaż cooler to raczej oczywista oczywistość,troszkę dawka na pompie,minimalnie ciśnienie turbo i mamy bez ekstrimu ponad 100 ps (harcore 170 ps )

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 32&start=0


:)21 :)21 :)21
Znam ten temat dobrze ;) I ogólnie to się nie do końca pokrywa twoja wypowiedź z prawdą , a w szczególe to się mylisz ;) 1.9 td w passatach mialy najczęściej tzw pompy eco które nie pozwalały na modyfikacje i dinksa o ktorym mowisz (tzw. governor) nie dało się przełożyć z 1.6 (bo go tam nie ma poprostu ;) jak nie wierzysz moge zrobic zdjecia bo w garazu u mnie lezy wlasnei taka rozbebeszona), dlatego napisalem ze z 1.6 jest latwiej. Mozna przekladac pompy , ale wbrew pozorom trudno jest kupic mocną pompe do 1.9 (z 1.6 są mniejsze , nie do końca pasują , aczkolwiek ja taką założyłem , efekty były , ale nie takie jakbym chciał ... dodatkowo dochodzą problemy z kołami zębatymi na pompach - mają różne odsadzenia ... schodów jest sporo przy takich modyfikacjach) i to wszystko wiąże się z kosztami. A jak kupisz mocne 1.6 z dobrą pompą to inwestycje są żadne lub znikome. Przy 1.9 trzeba poświęcić więcej pracy. To primo. Secundo 1.9 miewały częściej problemy z głowicami , 1.6 żadziej. Silnik 1.6 tańszy w zakupie jest dodatkowo i jest ich znacznie więcej.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: 1.9 TD VW w Zuki

Post autor: ŁeLeK » sob lip 10, 2010 12:59 pm

plastic666 pisze:Ustka Panowie, Ustka:) Jak to cenowo wyglada?

W Duninowie jest koleś co się zajmuję Samuraiami :) Info jak chcesz to na PW
4x4 Tczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość