Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

amplexus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn cze 28, 2010 10:18 pm

Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: amplexus » ndz lip 18, 2010 5:05 pm

Witam.
Mam taki problem.... znika mi płyn chłodniczy z zbiorniczka wyrównawczego...znika tylko podczas jazdy...nic nie kapie... wydaje mi się, że do silnika się dostaje??Silnik to 1.9 Peugeota.... dodam jeszcze, że przed założeniem snorkela utopiłem go:/ bo trochę za głęboko było, po wykręceniu świec, wydmuchaniu wody, wymienieniu ropy, bo była z wodą, auto śmiga..ale gdzieś płyn znika..możliwe, ze wydmuchało uszczelkę pod głowica??dodam olej w silniku normalny, nie kopci-spalin praktyczne nie widać.
Czekam na pomysły...:/
Pozdro

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: ŁeLeK » ndz lip 18, 2010 8:13 pm

uszczelka pod głowicą :)a jak nie to chłodnica dziurawa, może lecieć u góry, paruje i dlatego nie widać wycieku
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: viperecki » wt lip 20, 2010 4:27 am

jak popił wody to nawet głowic może być krzywa sprawdź na rozgrzanym silniku , na postoju dokładnie czy nie ma wycieków, jak niema to zwalaj głowice póki co
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
jurus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: sob cze 16, 2007 6:45 am
Lokalizacja: kraków

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: jurus » śr lip 21, 2010 11:52 am

witaj,
miałem podobnie tylko u mnie tylko nie była to uszczelka lecz spróchniała sama głowica ponoć to wada fabryczna słaba jakość aluminium i przecieka wiec radze szukać nowej głowicy bo spawanie na długo raczej nie pomoże a koszt prawie taki sam
pozdrawiam

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: ŁeLeK » śr lip 21, 2010 1:03 pm

jurus pisze:witaj,
miałem podobnie tylko u mnie tylko nie była to uszczelka lecz spróchniała sama głowica ponoć to wada fabryczna słaba jakość aluminium i przecieka wiec radze szukać nowej głowicy bo spawanie na długo raczej nie pomoże a koszt prawie taki sam
pozdrawiam

Fakt, spawanie głowicy bardzo droga rzecz. Ale pierw zwal głowicę :)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: Balu-Balu » śr lip 21, 2010 1:16 pm

jurus pisze:witaj,
miałem podobnie tylko u mnie tylko nie była to uszczelka lecz spróchniała sama głowica ponoć to wada fabryczna słaba jakość aluminium i przecieka wiec radze szukać nowej głowicy bo spawanie na długo raczej nie pomoże a koszt prawie taki sam
pozdrawiam
Ciekawe, pierwszy raz słyszę coś takiego a siedzę w PSA już chwilę :)21 :)21 Czego to ludzie nie wymyślą :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: viperecki » śr lip 21, 2010 7:54 pm

ale to nie PSA tylko renault :)17
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: Zonk » śr lip 21, 2010 9:46 pm

viperecki pisze:ale to nie PSA tylko renault :)17
A zerknij no jeszcze raz co napisał założyciel tematu bo chyba jednak o PSA się rozchodzi :D

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: vetrieska » czw lip 22, 2010 9:22 pm

Mam Peugeota z tym motorkiem, glowica padla po 160 tys. Raz wczesniej byl zagotowany (do zapalenia sie lampki stop) jak byl wyciek plynu. glowica padla jakies 40 tys. po tym zdarzeniu. Czy byl zwiazek miedzy tymi zdarzeniami - do dzis sie zastanawiam. teraz ma 340 tys. i na razie spokoj, ale tak mocno zagotowany pozniej nie byl, to fakt.
Tylko ze jak pamietam gdy walnela glowica to mialem z tylu zaslone dymna i kompresje w chlodnicy na wiekszych obrotach, nie dalo sie nie zauwazyc.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: Balu-Balu » pt lip 23, 2010 9:24 am

W silniku 1.9TD XUD9TE/SD głowica jest bardzo czuła na brak płynu chłodniczego. Generalnie trzeba mocno uważać na płyn chłodniczy aby go nie zabrakło. Bez doładowania głowica wytrzyma więcej. Ta, można powiedzieć, że się stopi :)21 Zaznaczam, piszę o braku płyny (wyciek ) a nie o zgotowaniu. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

amplexus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn cze 28, 2010 10:18 pm

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy

Post autor: amplexus » śr lip 28, 2010 10:34 am

Siema.
Dzięki za wszystkie odp.
Ogólnie jak do ostatnio utopiłem:( snorkel okazał się nie szczelny, a muszę coś zrobić z korkiem od baku bo mi się woda nalewa.... więc jak ma wodę z ropą to od razu widać i bardzo mocno kopci na biało.. a później mu przechodzi..Mój się aż tak mocno nie zagotował... jak jechałem i zobaczyłem, że temperatura rośnie to się zatrzymałem, i w tedy pierwszy raz zobaczyłem, że płyny nie ma.
Ogólnie jadać z przyczepą na 60 Km wciągnął mi chyba cały płyn chłodniczy, a białego dymu nie było... a już nawet nie pamiętam ile litrów musiałem dolać ale sporo..
Obecnie wymieniłem jedną z rurek przez którą idzie płyn chłodniczy-była przy samym silniku więc możliwe, że płyn pod wpływem ciśnienia wypływał bezpośrednio na silnik..
ale to dopiero sprawdzę, jak wymienię oleje po zalaniu.....(przez okna się woda nalewała:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości