Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
Moderator: Albert_N
Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
Witam.
Mam taki problem.... znika mi płyn chłodniczy z zbiorniczka wyrównawczego...znika tylko podczas jazdy...nic nie kapie... wydaje mi się, że do silnika się dostaje??Silnik to 1.9 Peugeota.... dodam jeszcze, że przed założeniem snorkela utopiłem go:/ bo trochę za głęboko było, po wykręceniu świec, wydmuchaniu wody, wymienieniu ropy, bo była z wodą, auto śmiga..ale gdzieś płyn znika..możliwe, ze wydmuchało uszczelkę pod głowica??dodam olej w silniku normalny, nie kopci-spalin praktyczne nie widać.
Czekam na pomysły...:/
Pozdro
Mam taki problem.... znika mi płyn chłodniczy z zbiorniczka wyrównawczego...znika tylko podczas jazdy...nic nie kapie... wydaje mi się, że do silnika się dostaje??Silnik to 1.9 Peugeota.... dodam jeszcze, że przed założeniem snorkela utopiłem go:/ bo trochę za głęboko było, po wykręceniu świec, wydmuchaniu wody, wymienieniu ropy, bo była z wodą, auto śmiga..ale gdzieś płyn znika..możliwe, ze wydmuchało uszczelkę pod głowica??dodam olej w silniku normalny, nie kopci-spalin praktyczne nie widać.
Czekam na pomysły...:/
Pozdro
Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
uszczelka pod głowicą
a jak nie to chłodnica dziurawa, może lecieć u góry, paruje i dlatego nie widać wycieku

4x4 Tczew
Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
jak popił wody to nawet głowic może być krzywa sprawdź na rozgrzanym silniku , na postoju dokładnie czy nie ma wycieków, jak niema to zwalaj głowice póki co
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
witaj,
miałem podobnie tylko u mnie tylko nie była to uszczelka lecz spróchniała sama głowica ponoć to wada fabryczna słaba jakość aluminium i przecieka wiec radze szukać nowej głowicy bo spawanie na długo raczej nie pomoże a koszt prawie taki sam
pozdrawiam
miałem podobnie tylko u mnie tylko nie była to uszczelka lecz spróchniała sama głowica ponoć to wada fabryczna słaba jakość aluminium i przecieka wiec radze szukać nowej głowicy bo spawanie na długo raczej nie pomoże a koszt prawie taki sam
pozdrawiam
Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
jurus pisze:witaj,
miałem podobnie tylko u mnie tylko nie była to uszczelka lecz spróchniała sama głowica ponoć to wada fabryczna słaba jakość aluminium i przecieka wiec radze szukać nowej głowicy bo spawanie na długo raczej nie pomoże a koszt prawie taki sam
pozdrawiam
Fakt, spawanie głowicy bardzo droga rzecz. Ale pierw zwal głowicę

4x4 Tczew
Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
Ciekawe, pierwszy raz słyszę coś takiego a siedzę w PSA już chwilęjurus pisze:witaj,
miałem podobnie tylko u mnie tylko nie była to uszczelka lecz spróchniała sama głowica ponoć to wada fabryczna słaba jakość aluminium i przecieka wiec radze szukać nowej głowicy bo spawanie na długo raczej nie pomoże a koszt prawie taki sam
pozdrawiam




Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
ale to nie PSA tylko renault 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
A zerknij no jeszcze raz co napisał założyciel tematu bo chyba jednak o PSA się rozchodziviperecki pisze:ale to nie PSA tylko renault

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
Mam Peugeota z tym motorkiem, glowica padla po 160 tys. Raz wczesniej byl zagotowany (do zapalenia sie lampki stop) jak byl wyciek plynu. glowica padla jakies 40 tys. po tym zdarzeniu. Czy byl zwiazek miedzy tymi zdarzeniami - do dzis sie zastanawiam. teraz ma 340 tys. i na razie spokoj, ale tak mocno zagotowany pozniej nie byl, to fakt.
Tylko ze jak pamietam gdy walnela glowica to mialem z tylu zaslone dymna i kompresje w chlodnicy na wiekszych obrotach, nie dalo sie nie zauwazyc.
Tylko ze jak pamietam gdy walnela glowica to mialem z tylu zaslone dymna i kompresje w chlodnicy na wiekszych obrotach, nie dalo sie nie zauwazyc.
SJ 413 '87 mota sie co nieco 

Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
W silniku 1.9TD XUD9TE/SD głowica jest bardzo czuła na brak płynu chłodniczego. Generalnie trzeba mocno uważać na płyn chłodniczy aby go nie zabrakło. Bez doładowania głowica wytrzyma więcej. Ta, można powiedzieć, że się stopi
Zaznaczam, piszę o braku płyny (wyciek ) a nie o zgotowaniu. 


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Samurai 1.9 Td i znikający płym chlodniczy
Siema.
Dzięki za wszystkie odp.
Ogólnie jak do ostatnio utopiłem:( snorkel okazał się nie szczelny, a muszę coś zrobić z korkiem od baku bo mi się woda nalewa.... więc jak ma wodę z ropą to od razu widać i bardzo mocno kopci na biało.. a później mu przechodzi..Mój się aż tak mocno nie zagotował... jak jechałem i zobaczyłem, że temperatura rośnie to się zatrzymałem, i w tedy pierwszy raz zobaczyłem, że płyny nie ma.
Ogólnie jadać z przyczepą na 60 Km wciągnął mi chyba cały płyn chłodniczy, a białego dymu nie było... a już nawet nie pamiętam ile litrów musiałem dolać ale sporo..
Obecnie wymieniłem jedną z rurek przez którą idzie płyn chłodniczy-była przy samym silniku więc możliwe, że płyn pod wpływem ciśnienia wypływał bezpośrednio na silnik..
ale to dopiero sprawdzę, jak wymienię oleje po zalaniu.....(przez okna się woda nalewała:D
Dzięki za wszystkie odp.
Ogólnie jak do ostatnio utopiłem:( snorkel okazał się nie szczelny, a muszę coś zrobić z korkiem od baku bo mi się woda nalewa.... więc jak ma wodę z ropą to od razu widać i bardzo mocno kopci na biało.. a później mu przechodzi..Mój się aż tak mocno nie zagotował... jak jechałem i zobaczyłem, że temperatura rośnie to się zatrzymałem, i w tedy pierwszy raz zobaczyłem, że płyny nie ma.
Ogólnie jadać z przyczepą na 60 Km wciągnął mi chyba cały płyn chłodniczy, a białego dymu nie było... a już nawet nie pamiętam ile litrów musiałem dolać ale sporo..
Obecnie wymieniłem jedną z rurek przez którą idzie płyn chłodniczy-była przy samym silniku więc możliwe, że płyn pod wpływem ciśnienia wypływał bezpośrednio na silnik..
ale to dopiero sprawdzę, jak wymienię oleje po zalaniu.....(przez okna się woda nalewała:D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości