Głosna pompa paliwa
Moderator: Albert_N
- peyterek
-
- Posty: 123
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
- Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
- Kontaktowanie:
Głosna pompa paliwa
Od jakiegoś czasu pompę paliwa głośniej słychać(raczej ją- takie bzyczenie z okolic baku)i teraz pytanie- czy już umiera i wymieniać?czy czekać aż zdechnie?-komuś podobnie chodzi?
czy ewentualna wymiana to dużo babrania się?Prosiłbym o procedure
vitara 1.6 i
czy ewentualna wymiana to dużo babrania się?Prosiłbym o procedure
vitara 1.6 i
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Re: Głosna pompa paliwa
Moja stara chodziła cicho... Wojowałem trochę z autem i przy okazji wymieniłem pompę paliwa (okazało się że bez potrzeby), nowa jest dużo głośniejsza... 

Zielony Autobus 2,7TDi
- peyterek
-
- Posty: 123
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
- Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
- Kontaktowanie:
Re: Głosna pompa paliwa
no a jak jak z wymianą?trzeba cały bak ściągać?
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Re: Głosna pompa paliwa
Nie. Wystarczy wyciąć podłogępeyterek pisze:no a jak jak z wymianą?trzeba cały bak ściągać?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- peyterek
-
- Posty: 123
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
- Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
- Kontaktowanie:
Re: Głosna pompa paliwa
aaa to ułatwia sprawe...zaraz sie za to zabieram:)Kostuch pisze:Nie. Wystarczy wyciąć podłogępeyterek pisze:no a jak jak z wymianą?trzeba cały bak ściągać?
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Re: Głosna pompa paliwa
W akcie desperacji na poważnie myślałem o zrobieniu ,,okienka'' dla pompy
Pomysł podupadł, ale w przyszłości, podczas poprawy podłogi...
Kto wie, Kto wie... 



Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Głosna pompa paliwa
Nie tylko tyBrowning pisze:W akcie desperacji na poważnie myślałem o zrobieniu ,,okienka'' dla pompyPomysł podupadł, ale w przyszłości, podczas poprawy podłogi...
Kto wie, Kto wie...

Fajne i zgrabne są drzwiczki wyczystek do kominków

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Głosna pompa paliwa
a nie lepiej wyciąć i wyciętą blache przykręcić na 4 śruby (oczywiście z odpowiednimi mocowaniami)



biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Głosna pompa paliwa
e?poreb pisze:a nie lepiej wyciąć i wyciętą blache przykręcić na 4 śruby (oczywiście z odpowiednimi mocowaniami)![]()


Przecie to 5 śrub kilka rurek i jedna kostka z przewodami
Polecam demontaż prawie pustego baku... wtedy jest zdecydowanie prościej

Bartek
Re: Głosna pompa paliwa
można też pompe umieścić w miejscu łatwo dostępnym 

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Głosna pompa paliwa
dołóż do tego jeszcze to że ktoś może mieć hak lub osłone i nie każdy ma ot tak dostęp do podnośnika żeby auto podnieśćBartex pisze:e?poreb pisze:a nie lepiej wyciąć i wyciętą blache przykręcić na 4 śruby (oczywiście z odpowiednimi mocowaniami)![]()
czy to na pewno idzie w dobrym kierunku?
![]()
Przecie to 5 śrub kilka rurek i jedna kostka z przewodami
Polecam demontaż prawie pustego baku... wtedy jest zdecydowanie prościej

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Głosna pompa paliwa
hmm faktycznie to coś niebieskie w awatarze Peyterka jakieś dziwnie niskieAdam.Ż pisze:dołóż do tego jeszcze to że ktoś może mieć hak lub osłone i nie każdy ma ot tak dostęp do podnośnika żeby auto podnieść


Zawsze przy demontażu można sobie poduszkę pod głowę podłożyć ...zamiast pod du*e

Bartek
Re: Głosna pompa paliwa
Tak. Zwłaszcza po x latach nieruszania, to po prostu moment...Bartex pisze: Przecie to 5 śrub kilka rurek i jedna kostka z przewodami
Potem wystarczy już tylko odbudować pourywane przewody paliwowe, rozwiercić urwane śruby i polutować kable. Cymesik...

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Głosna pompa paliwa
Przewody dochodzą gumowymi wężami i faktycznie pewnie nowe obejmki będą potrzebne. Odkręcenie śrub to znów nie taki wielki problem przy ich sporych rozmiarach, a przewody zasilające są na złączce ... no wiesz wciskasz i się rozpina - prawie jak stanik - nie trzeba szarpaćKostuch pisze:Tak. Zwłaszcza po x latach nieruszania, to po prostu moment...
Potem wystarczy już tylko odbudować pourywane przewody paliwowe, rozwiercić urwane śruby i polutować kable. Cymesik...

A o co chodzi z tym "Cymesik" ? Wikipedia wspomina coś o jakimś słodkim gulaszu ale to chyba jakaś regionalna potrawa?

Bartek
Re: Głosna pompa paliwa
No ze śrubami to fakt. Swego czasu jak odkręcałem to jedna się nie ukręciła. Ale jak pierdyknąłem z pneumata to całe to mocowanie z blaszki zmieniło się w serpentynę 

Re: Głosna pompa paliwa
We wtryskowcu na wyjściu paliwa są złącza gwintowane. Jeszcze się nie spotkałem z takim "easy to open". A mocniejsze ruchy kluczem powodują urwanie króćców z klapki bakuBartex pisze: Przewody dochodzą gumowymi wężami i faktycznie pewnie nowe obejmki będą potrzebne.

A cymesik to dla każdego co innego. Ja uwielbiam np. rozbieranie zwrotnicy i czyszczenie kuli ze smarowo-olejowo-błotno-piaskowo-syfnej mieszanki


Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- peyterek
-
- Posty: 123
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
- Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
- Kontaktowanie:
Re: Głosna pompa paliwa
Czyli rozumiem ze mam zdjąć osłonę baku, odkręcić bak i pompa gdzieś od góry wchodzi ,tak?Paliwo de zera wyjeździć?czy może coś zostać?Pytam bo nie robiłem nigdy takich operacji panowie.
ja akurat z kanału do tego podejdę więc nie będę robił "włazu" w podłodze
ja akurat z kanału do tego podejdę więc nie będę robił "włazu" w podłodze
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Re: Głosna pompa paliwa
Na filtrze paliwa jest śruba którą daje się odkręcić a przy okazji można by go wymienić.Kostuch pisze: We wtryskowcu na wyjściu paliwa są złącza gwintowane. Jeszcze się nie spotkałem z takim "easy to open". A mocniejsze ruchy kluczem powodują urwanie króćców z klapki baku![]()
Im mniej paliwa w baku tym będzie lżejszy i łatwiej będzie nim operować.peyterek pisze:Czyli rozumiem ze mam zdjąć osłonę baku, odkręcić bak i pompa gdzieś od góry wchodzi ,tak?Paliwo de zera wyjeździć?czy może coś zostać?
Spokojnie rezerwa może zostać.
A tam popaprasz sie godzinę w jednorazowych rękawiczkach, tona szmat i gotowe. Ja sie ostatnio zakochałemKostuch pisze:Ja uwielbiam np. rozbieranie zwrotnicy i czyszczenie kuli ze smarowo-olejowo-błotno-piaskowo-syfnej mieszanki![]()


Bartek
Re: Głosna pompa paliwa
Ja uwielbiam np. rozbieranie zwrotnicy i czyszczenie kuli ze smarowo-olejowo-błotno-piaskowo-syfnej mieszanki
ooooo tak
miód na ręce i serce moje


uwielbiam

(własnie to cholerstwo robiłem)
a co do baku i pompy to najlepiej mieć tak 1/4 baku
ciężkie nie jest a i ryzyka że braknie nie ma potem dobrze popłuczesz bak i wyczyscisz smok
a zazwyczaj jest co czyścić
ja miałem galarete na sitku

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość