
Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Moderator: Albert_N
Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Witajcie:) Krotko : juz drugi rok jezdze na zestawieniu przód rolnik 600x16 a tył fedima 235/75 /15 (kopia simexa) .Auto robi lepiej niz na 4 simexach ale gorzej z dojazdowkami po czarnym na jodełce załozonej z przodu. Postanowilem załozyc 4 fedimy ale problem polega na tym ze mimo standardowo wycietych nadkol z przodu fedima dobija w okolicach pedałow .Wneki starcza spoko ale przy wykrzyzu koło opiera sie o nadkole w miejscu gdzie sa pedały.I teraz pytanie czy z takim kołem na seryjnym zawiasie nie ma innej opcji jak wycinac błotnik przed przednimi drzwiami i powiekszac wneke czy macie jakis cudowny srodek aby obeszlo sie bez wycinania? Jezli ktos na takich kołach z przodu bez dobijania?,Auto to sj413,felgi oryginalne trojkaty 8" et minus 35.resory seria ,nieco zmeczone ale nie plaskie.Ps.springi spoa i resory hardcore madafaka odpadaja 

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Dłuższe odbojniki?
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Buda 5 cm do góry przesunąć most jakieś 3-5 cm do przodu i po kłopocie. Należny dorobić dystans pod wał lub go wydłużyć. 

Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Weź duży młot i wyklep nadkole w okolicach pedałów. Nie przesadź, bo nie wysprzęglisz
ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...

ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Co do młota obawiam sie zeby weszło do srodka tyle ile potrzeba to błotnik bedzie zmasakrowany ,wypchnie go na zewnatrz a o gumowych poszerzeniach nie wspomne jak bedzie wygladac łuk wneki,chyba ze poprostu "az tak wiele nie trzeba" tego wklepac zeby nie dobijalo? masz jakies osobiste dowswiadczenia z takim rozmiarem w sj?Kostuch pisze:Weź duży młot i wyklep nadkole w okolicach pedałów. Nie przesadź, bo nie wysprzęglisz![]()
ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...
Ps.Źle sie wyraźilem,trójkaty sa oryginalne zakupione mangelsy z szer. 8cali i et minus 35 a nie jakies przespawywane orygianły.Moj błąd.
Co do tezy pierwszego doradcy: Odbojnik moze byc dobrym rozwiazaniem ,ale nie zbyt duzą strata na wykrzyżu?
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Osobiste doświadczenia z klepaniem...daro 16v pisze:Co do młota obawiam sie zeby weszło do srodka tyle ile potrzeba to błotnik bedzie zmasakrowany ,wypchnie go na zewnatrz a o gumowych poszerzeniach nie wspomne jak bedzie wygladac łuk wneki,chyba ze poprostu "az tak wiele nie trzeba" tego wklepac zeby nie dobijalo? masz jakies osobiste dowswiadczenia z takim rozmiarem w sj?Kostuch pisze:Weź duży młot i wyklep nadkole w okolicach pedałów. Nie przesadź, bo nie wysprzęglisz![]()
ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...
Ps.Źle sie wyraźilem,trójkaty sa oryginalne zakupione mangelsy z szer. 8cali i et minus 35 a nie jakies przespawywane orygianły.Moj błąd.
Co do tezy pierwszego doradcy: Odbojnik moze byc dobrym rozwiazaniem ,ale nie zbyt duzą strata na wykrzyżu?

Swojego czasu żeby weszło bezkolizyjnie 31 cali, konieczne było wyklepanie nadkola na wysokości pedałów. Wklęsło się jakieś 4cm bez widocznych na zewnątrz skutków.
Ale to dotycz oryginalnych felg. Przy takim offsecie jak piszesz może kolidować o krawędź nadkola przy łączeniu z progiem - trudniej sklepać, bo jest sztywny, ale szlifierką go pokonasz.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
No wiec o to mi chodzilo..widze ze bez ciecia sie nie obejdzie,bo tak jak piszesz felga z moim et trafia mniej wiecej srodkiem o krawedz proga a tam tak latwo nie jest..cóz bedziemy ciąc bo robic młotkiem na siłe z samuraia przystanek autobusowy sensu nie ma ,ale dzieki wielkie za rady i spostrzezeniaKostuch pisze:Osobiste doświadczenia z klepaniem...daro 16v pisze:Co do młota obawiam sie zeby weszło do srodka tyle ile potrzeba to błotnik bedzie zmasakrowany ,wypchnie go na zewnatrz a o gumowych poszerzeniach nie wspomne jak bedzie wygladac łuk wneki,chyba ze poprostu "az tak wiele nie trzeba" tego wklepac zeby nie dobijalo? masz jakies osobiste dowswiadczenia z takim rozmiarem w sj?Kostuch pisze:Weź duży młot i wyklep nadkole w okolicach pedałów. Nie przesadź, bo nie wysprzęglisz![]()
ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...
Ps.Źle sie wyraźilem,trójkaty sa oryginalne zakupione mangelsy z szer. 8cali i et minus 35 a nie jakies przespawywane orygianły.Moj błąd.
Co do tezy pierwszego doradcy: Odbojnik moze byc dobrym rozwiazaniem ,ale nie zbyt duzą strata na wykrzyżu?![]()
Swojego czasu żeby weszło bezkolizyjnie 31 cali, konieczne było wyklepanie nadkola na wysokości pedałów. Wklęsło się jakieś 4cm bez widocznych na zewnątrz skutków.
Ale to dotycz oryginalnych felg. Przy takim offsecie jak piszesz może kolidować o krawędź nadkola przy łączeniu z progiem - trudniej sklepać, bo jest sztywny, ale szlifierką go pokonasz.


Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
To pytanie do mnie czy efekt pobieżnego czytania?matchbox pisze:235 przypasi do felgi 5,5" ?

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Ja bym tam wycinał wszystko co się da
Mniej w terenie odpadnie 


4x4 Tczew
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
u mnie nieznacznie dotyka i nic z tym nie robiłemdaro 16v pisze:... fedima dobija w okolicach pedałow .Wneki starcza spoko ale przy wykrzyzu koło opiera sie o nadkole w miejscu gdzie sa pedały....

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
By u mnie to bylo nieznacznie to to olewam,Ty masz samuraia wiec miejsce styku z nadkolem tez pewnie bedzie inne ..inna felga itp..kumpel takie same koło miał w samuraiu na sprezynie z przesunietym mostem do przodu ,to bylo miejsca ze glowe szlo wlozycAdam.Ż pisze:u mnie nieznacznie dotyka i nic z tym nie robiłemdaro 16v pisze:... fedima dobija w okolicach pedałow .Wneki starcza spoko ale przy wykrzyzu koło opiera sie o nadkole w miejscu gdzie sa pedały....

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
most jest przesunięty o jakieś 3cm do przodu, ale u mnie sie cofa podczas "zginania" zawieszenia
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Rozumie ze w Twoim samuraiu go przesunąłeś ,bo w sj znajduje sie w tym samym miejscu z tego co mi wiadomo ,jedynie sa przesuniete na boki mocowania resorow.Byc moze to wlasnie te 3 cm pozwala Ci jezdzic w miare normalnie.Tez pytanie czy masz 235/75 oryginal simexa czy nalewke tak jak u mnie bo tez to z rozmiarami nalewek bywa roznie
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
mam fedime extreme evolution 30x9,5r15. Most jest przesunięty do przodu po przeróbce na tylne resory i odwrócone wieszaki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Wiec wnioskuje ze tylne mocowania resora masz oryginalne ,a przednie przesuniete do przodu pod dluzszy tylny resor?..Jak to sie sprawdza w terenie ? jest jakas roznica na plus pracy w terenie ,masz tak zrobione w celu poprawienia stabilnosci czy zeby kolo sie miescilo? zaswital mi pomysl zeby moze czas poswiecic na przesuniecie mostu a nie na ciecie nadkol....tylko znowu dochodza do tego resory...moj rozmiar to troche ponizej 30 cali tak?(wg jakiegos kalkulatora wychodzi ze to 29/9.0 .. jak to jest dokladnie z przelicznikiem? i dlaczego ta sama firma raz stosuje oznaczenie opon metryczne a raz w calach? mam fedime sirocco
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
troche nie do końca dobrze wnioskujesz.
Z przodu zawieszenie jest obrócone o 180 stopni - wieszak jest za silnikiem a nie przed, do tego założony tylny resor.
Jak seryjnie wieszaki robiły za element wbijający sie w ziemie i hamujący tak teraz u mnie resory działają jak płozy i ładnie wyciągają most do góry np. przy sporych skarpach czy ciągnąc się w błocie.
Generalnie w terenie sprawuje sie sporo lepiej od oryginalnego systemu - lepiej wybiera nierówności, lepiej sie krzyżuje, bardziej podnosi zawieszenie przy (z tyłu mam wieszak + 4cm i sprężynę, a z przodu oryginalny wieszak i tylny resor).
Resory były ok +5cm, ale z czasem siadły(prawy bardziej).
Kolejny plus jest taki że przy uderzeniu resor nie pcha mostu do przodu(wtedy najczęściej dochodzi do złamania/wygięcia resoru) tylko idzie do tyłu.
A zrobione było w celu obrócenia wieszaków i polepszenia właściwości terenowych
Z przodu zawieszenie jest obrócone o 180 stopni - wieszak jest za silnikiem a nie przed, do tego założony tylny resor.
Jak seryjnie wieszaki robiły za element wbijający sie w ziemie i hamujący tak teraz u mnie resory działają jak płozy i ładnie wyciągają most do góry np. przy sporych skarpach czy ciągnąc się w błocie.
Generalnie w terenie sprawuje sie sporo lepiej od oryginalnego systemu - lepiej wybiera nierówności, lepiej sie krzyżuje, bardziej podnosi zawieszenie przy (z tyłu mam wieszak + 4cm i sprężynę, a z przodu oryginalny wieszak i tylny resor).
Resory były ok +5cm, ale z czasem siadły(prawy bardziej).
Kolejny plus jest taki że przy uderzeniu resor nie pcha mostu do przodu(wtedy najczęściej dochodzi do złamania/wygięcia resoru) tylko idzie do tyłu.
A zrobione było w celu obrócenia wieszaków i polepszenia właściwości terenowych

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Niezła wydumka ale sensowna..Rozmie ze amortyzatory pracuja pod katem ale ich starczy?czy przerobiles tez siedliska amora z gory? Zapytalbym dlaczego z tylu sprezyna a z przodu taki wynalazek ale jak pomysle przerobka przodu na spring a na tylne resory to zaczynam kumac 

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
- szerokimost
- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Adam a masz jakieś fotki przodu ? mam u siebie tak samo odwrócone mocowania i zastanawiam się czy też tam sprężyny nie wsadzić dodatkowo bo winda + zderzak i resor lekko nie maAdam.Ż pisze:troche nie do końca dobrze wnioskujesz.
Z przodu zawieszenie jest obrócone o 180 stopni - wieszak jest za silnikiem a nie przed, do tego założony tylny resor.
Jak seryjnie wieszaki robiły za element wbijający sie w ziemie i hamujący tak teraz u mnie resory działają jak płozy i ładnie wyciągają most do góry np. przy sporych skarpach czy ciągnąc się w błocie.
Generalnie w terenie sprawuje sie sporo lepiej od oryginalnego systemu - lepiej wybiera nierówności, lepiej sie krzyżuje, bardziej podnosi zawieszenie przy (z tyłu mam wieszak + 4cm i sprężynę, a z przodu oryginalny wieszak i tylny resor).
Resory były ok +5cm, ale z czasem siadły(prawy bardziej).
Kolejny plus jest taki że przy uderzeniu resor nie pcha mostu do przodu(wtedy najczęściej dochodzi do złamania/wygięcia resoru) tylko idzie do tyłu.
A zrobione było w celu obrócenia wieszaków i polepszenia właściwości terenowych

i od czego sprężynę dałeś i jak mocowana jest ?
Tomek
Samiec
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
z tyłu jest resor + sprężyna.
Sprężyna jest w miejscu oryginalnych odbojników - do ramy był oryginalnie profil do którego sie gume dokręcało a ja tam mam teraz zrobione gniazdo sprężyny.
Sprężyny są zdjęte ze sportowego amora od VW sharana.
Drut może z 6, maks 8.
amory pracyją praktycznie pionowo, delikatnie tylko pod kątem. Jedyne co przerabiane było to podcięcie takiego płaskownika przy mocowaniu amora co by amor w niego nie uderzał, a reszta to seria.
co do fotek - musze zobaczyć na kompie w mieszkaniu. A jak nie to będę mógł za 1,5 tyg zrobić fotki o ile mi ktoś o tym przypomni
Sprężyna jest w miejscu oryginalnych odbojników - do ramy był oryginalnie profil do którego sie gume dokręcało a ja tam mam teraz zrobione gniazdo sprężyny.
Sprężyny są zdjęte ze sportowego amora od VW sharana.
Drut może z 6, maks 8.
amory pracyją praktycznie pionowo, delikatnie tylko pod kątem. Jedyne co przerabiane było to podcięcie takiego płaskownika przy mocowaniu amora co by amor w niego nie uderzał, a reszta to seria.
co do fotek - musze zobaczyć na kompie w mieszkaniu. A jak nie to będę mógł za 1,5 tyg zrobić fotki o ile mi ktoś o tym przypomni

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- szerokimost
- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Adam.Ż pisze:z tyłu jest resor + sprężyna.
Sprężyna jest w miejscu oryginalnych odbojników - do ramy był oryginalnie profil do którego sie gume dokręcało a ja tam mam teraz zrobione gniazdo sprężyny.
Sprężyny są zdjęte ze sportowego amora od VW sharana.
Drut może z 6, maks 8.
amory pracyją praktycznie pionowo, delikatnie tylko pod kątem. Jedyne co przerabiane było to podcięcie takiego płaskownika przy mocowaniu amora co by amor w niego nie uderzał, a reszta to seria.
co do fotek - musze zobaczyć na kompie w mieszkaniu. A jak nie to będę mógł za 1,5 tyg zrobić fotki o ile mi ktoś o tym przypomni
ok jak nie zapomnę to ci przypomnę


Samiec
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Czy to pytanie do Ciebie nie wiem, do tych którzy wiedządaro 16v pisze:To pytanie do mnie czy efekt pobieżnego czytania?matchbox pisze:235 przypasi do felgi 5,5" ?

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Spoko ja mam 8" i leży jak powino na feldze ,na 5.5 cala tez da sie zalozyc ale nie wiem czy po napompowaniu bieznik nie bedzie polokragły jak w motorzematchbox pisze:Czy to pytanie do Ciebie nie wiem, do tych którzy wiedządaro 16v pisze:To pytanie do mnie czy efekt pobieżnego czytania?matchbox pisze:235 przypasi do felgi 5,5" ?

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
O czym wy rozmawiacie?
Opony 235/75 a nawet 31/10,5 idealnie wchodzą na 5,5 calową felgę i nie robi się żaden "motor".
Jak kto nie wierzy, to mogę foto pyknąć.

Opony 235/75 a nawet 31/10,5 idealnie wchodzą na 5,5 calową felgę i nie robi się żaden "motor".
Jak kto nie wierzy, to mogę foto pyknąć.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- szerokimost
- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?
Pyknij będzie dla potomnychKostuch pisze:O czym wy rozmawiacie?![]()
Opony 235/75 a nawet 31/10,5 idealnie wchodzą na 5,5 calową felgę i nie robi się żaden "motor".
Jak kto nie wierzy, to mogę foto pyknąć.


Samiec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości