Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » pn sie 30, 2010 1:21 pm

Witajcie:) Krotko : juz drugi rok jezdze na zestawieniu przód rolnik 600x16 a tył fedima 235/75 /15 (kopia simexa) .Auto robi lepiej niz na 4 simexach ale gorzej z dojazdowkami po czarnym na jodełce załozonej z przodu. Postanowilem załozyc 4 fedimy ale problem polega na tym ze mimo standardowo wycietych nadkol z przodu fedima dobija w okolicach pedałow .Wneki starcza spoko ale przy wykrzyzu koło opiera sie o nadkole w miejscu gdzie sa pedały.I teraz pytanie czy z takim kołem na seryjnym zawiasie nie ma innej opcji jak wycinac błotnik przed przednimi drzwiami i powiekszac wneke czy macie jakis cudowny srodek aby obeszlo sie bez wycinania? Jezli ktos na takich kołach z przodu bez dobijania?,Auto to sj413,felgi oryginalne trojkaty 8" et minus 35.resory seria ,nieco zmeczone ale nie plaskie.Ps.springi spoa i resory hardcore madafaka odpadaja :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: N2O » pn sie 30, 2010 1:25 pm

Dłuższe odbojniki?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Stachu-80 » pn sie 30, 2010 1:42 pm

Buda 5 cm do góry przesunąć most jakieś 3-5 cm do przodu i po kłopocie. Należny dorobić dystans pod wał lub go wydłużyć. :)2
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Kostuch » pn sie 30, 2010 1:56 pm

Weź duży młot i wyklep nadkole w okolicach pedałów. Nie przesadź, bo nie wysprzęglisz :)21

ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » pn sie 30, 2010 2:21 pm

Kostuch pisze:Weź duży młot i wyklep nadkole w okolicach pedałów. Nie przesadź, bo nie wysprzęglisz :)21

ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...
Co do młota obawiam sie zeby weszło do srodka tyle ile potrzeba to błotnik bedzie zmasakrowany ,wypchnie go na zewnatrz a o gumowych poszerzeniach nie wspomne jak bedzie wygladac łuk wneki,chyba ze poprostu "az tak wiele nie trzeba" tego wklepac zeby nie dobijalo? masz jakies osobiste dowswiadczenia z takim rozmiarem w sj?

Ps.Źle sie wyraźilem,trójkaty sa oryginalne zakupione mangelsy z szer. 8cali i et minus 35 a nie jakies przespawywane orygianły.Moj błąd.

Co do tezy pierwszego doradcy: Odbojnik moze byc dobrym rozwiazaniem ,ale nie zbyt duzą strata na wykrzyżu?
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Kostuch » pn sie 30, 2010 3:07 pm

daro 16v pisze:
Kostuch pisze:Weź duży młot i wyklep nadkole w okolicach pedałów. Nie przesadź, bo nie wysprzęglisz :)21

ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...
Co do młota obawiam sie zeby weszło do srodka tyle ile potrzeba to błotnik bedzie zmasakrowany ,wypchnie go na zewnatrz a o gumowych poszerzeniach nie wspomne jak bedzie wygladac łuk wneki,chyba ze poprostu "az tak wiele nie trzeba" tego wklepac zeby nie dobijalo? masz jakies osobiste dowswiadczenia z takim rozmiarem w sj?

Ps.Źle sie wyraźilem,trójkaty sa oryginalne zakupione mangelsy z szer. 8cali i et minus 35 a nie jakies przespawywane orygianły.Moj błąd.

Co do tezy pierwszego doradcy: Odbojnik moze byc dobrym rozwiazaniem ,ale nie zbyt duzą strata na wykrzyżu?
Osobiste doświadczenia z klepaniem... :)21
Swojego czasu żeby weszło bezkolizyjnie 31 cali, konieczne było wyklepanie nadkola na wysokości pedałów. Wklęsło się jakieś 4cm bez widocznych na zewnątrz skutków.
Ale to dotycz oryginalnych felg. Przy takim offsecie jak piszesz może kolidować o krawędź nadkola przy łączeniu z progiem - trudniej sklepać, bo jest sztywny, ale szlifierką go pokonasz.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » pn sie 30, 2010 3:22 pm

Kostuch pisze:
daro 16v pisze:
Kostuch pisze:Weź duży młot i wyklep nadkole w okolicach pedałów. Nie przesadź, bo nie wysprzęglisz :)21

ps.
oryginalne trójkąty mają 5,5 cala a nie 8 i mniejsze et...
Co do młota obawiam sie zeby weszło do srodka tyle ile potrzeba to błotnik bedzie zmasakrowany ,wypchnie go na zewnatrz a o gumowych poszerzeniach nie wspomne jak bedzie wygladac łuk wneki,chyba ze poprostu "az tak wiele nie trzeba" tego wklepac zeby nie dobijalo? masz jakies osobiste dowswiadczenia z takim rozmiarem w sj?

Ps.Źle sie wyraźilem,trójkaty sa oryginalne zakupione mangelsy z szer. 8cali i et minus 35 a nie jakies przespawywane orygianły.Moj błąd.

Co do tezy pierwszego doradcy: Odbojnik moze byc dobrym rozwiazaniem ,ale nie zbyt duzą strata na wykrzyżu?
Osobiste doświadczenia z klepaniem... :)21
Swojego czasu żeby weszło bezkolizyjnie 31 cali, konieczne było wyklepanie nadkola na wysokości pedałów. Wklęsło się jakieś 4cm bez widocznych na zewnątrz skutków.
Ale to dotycz oryginalnych felg. Przy takim offsecie jak piszesz może kolidować o krawędź nadkola przy łączeniu z progiem - trudniej sklepać, bo jest sztywny, ale szlifierką go pokonasz.
No wiec o to mi chodzilo..widze ze bez ciecia sie nie obejdzie,bo tak jak piszesz felga z moim et trafia mniej wiecej srodkiem o krawedz proga a tam tak latwo nie jest..cóz bedziemy ciąc bo robic młotkiem na siłe z samuraia przystanek autobusowy sensu nie ma ,ale dzieki wielkie za rady i spostrzezenia :wink: :)2
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: matchbox » wt sie 31, 2010 12:35 pm

235 przypasi do felgi 5,5" ? :roll:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » wt sie 31, 2010 2:10 pm

matchbox pisze:235 przypasi do felgi 5,5" ? :roll:
To pytanie do mnie czy efekt pobieżnego czytania? :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: ŁeLeK » wt sie 31, 2010 2:38 pm

Ja bym tam wycinał wszystko co się da :lol: Mniej w terenie odpadnie :)2
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 01, 2010 7:24 am

daro 16v pisze:... fedima dobija w okolicach pedałow .Wneki starcza spoko ale przy wykrzyzu koło opiera sie o nadkole w miejscu gdzie sa pedały....
u mnie nieznacznie dotyka i nic z tym nie robiłem :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » śr wrz 01, 2010 8:26 am

Adam.Ż pisze:
daro 16v pisze:... fedima dobija w okolicach pedałow .Wneki starcza spoko ale przy wykrzyzu koło opiera sie o nadkole w miejscu gdzie sa pedały....
u mnie nieznacznie dotyka i nic z tym nie robiłem :wink:
By u mnie to bylo nieznacznie to to olewam,Ty masz samuraia wiec miejsce styku z nadkolem tez pewnie bedzie inne ..inna felga itp..kumpel takie same koło miał w samuraiu na sprezynie z przesunietym mostem do przodu ,to bylo miejsca ze glowe szlo wlozyc :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 01, 2010 11:05 am

most jest przesunięty o jakieś 3cm do przodu, ale u mnie sie cofa podczas "zginania" zawieszenia
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » śr wrz 01, 2010 1:50 pm

Rozumie ze w Twoim samuraiu go przesunąłeś ,bo w sj znajduje sie w tym samym miejscu z tego co mi wiadomo ,jedynie sa przesuniete na boki mocowania resorow.Byc moze to wlasnie te 3 cm pozwala Ci jezdzic w miare normalnie.Tez pytanie czy masz 235/75 oryginal simexa czy nalewke tak jak u mnie bo tez to z rozmiarami nalewek bywa roznie
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Adam.Ż » śr wrz 01, 2010 8:03 pm

mam fedime extreme evolution 30x9,5r15. Most jest przesunięty do przodu po przeróbce na tylne resory i odwrócone wieszaki.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » śr wrz 01, 2010 10:11 pm

Wiec wnioskuje ze tylne mocowania resora masz oryginalne ,a przednie przesuniete do przodu pod dluzszy tylny resor?..Jak to sie sprawdza w terenie ? jest jakas roznica na plus pracy w terenie ,masz tak zrobione w celu poprawienia stabilnosci czy zeby kolo sie miescilo? zaswital mi pomysl zeby moze czas poswiecic na przesuniecie mostu a nie na ciecie nadkol....tylko znowu dochodza do tego resory...moj rozmiar to troche ponizej 30 cali tak?(wg jakiegos kalkulatora wychodzi ze to 29/9.0 .. jak to jest dokladnie z przelicznikiem? i dlaczego ta sama firma raz stosuje oznaczenie opon metryczne a raz w calach? mam fedime sirocco
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Adam.Ż » czw wrz 02, 2010 8:08 am

troche nie do końca dobrze wnioskujesz.
Z przodu zawieszenie jest obrócone o 180 stopni - wieszak jest za silnikiem a nie przed, do tego założony tylny resor.
Jak seryjnie wieszaki robiły za element wbijający sie w ziemie i hamujący tak teraz u mnie resory działają jak płozy i ładnie wyciągają most do góry np. przy sporych skarpach czy ciągnąc się w błocie.
Generalnie w terenie sprawuje sie sporo lepiej od oryginalnego systemu - lepiej wybiera nierówności, lepiej sie krzyżuje, bardziej podnosi zawieszenie przy (z tyłu mam wieszak + 4cm i sprężynę, a z przodu oryginalny wieszak i tylny resor).
Resory były ok +5cm, ale z czasem siadły(prawy bardziej).
Kolejny plus jest taki że przy uderzeniu resor nie pcha mostu do przodu(wtedy najczęściej dochodzi do złamania/wygięcia resoru) tylko idzie do tyłu.
A zrobione było w celu obrócenia wieszaków i polepszenia właściwości terenowych :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » czw wrz 02, 2010 8:18 am

Niezła wydumka ale sensowna..Rozmie ze amortyzatory pracuja pod katem ale ich starczy?czy przerobiles tez siedliska amora z gory? Zapytalbym dlaczego z tylu sprezyna a z przodu taki wynalazek ale jak pomysle przerobka przodu na spring a na tylne resory to zaczynam kumac :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: szerokimost » czw wrz 02, 2010 8:46 am

Adam.Ż pisze:troche nie do końca dobrze wnioskujesz.
Z przodu zawieszenie jest obrócone o 180 stopni - wieszak jest za silnikiem a nie przed, do tego założony tylny resor.
Jak seryjnie wieszaki robiły za element wbijający sie w ziemie i hamujący tak teraz u mnie resory działają jak płozy i ładnie wyciągają most do góry np. przy sporych skarpach czy ciągnąc się w błocie.
Generalnie w terenie sprawuje sie sporo lepiej od oryginalnego systemu - lepiej wybiera nierówności, lepiej sie krzyżuje, bardziej podnosi zawieszenie przy (z tyłu mam wieszak + 4cm i sprężynę, a z przodu oryginalny wieszak i tylny resor).
Resory były ok +5cm, ale z czasem siadły(prawy bardziej).
Kolejny plus jest taki że przy uderzeniu resor nie pcha mostu do przodu(wtedy najczęściej dochodzi do złamania/wygięcia resoru) tylko idzie do tyłu.
A zrobione było w celu obrócenia wieszaków i polepszenia właściwości terenowych :wink:
Adam a masz jakieś fotki przodu ? mam u siebie tak samo odwrócone mocowania i zastanawiam się czy też tam sprężyny nie wsadzić dodatkowo bo winda + zderzak i resor lekko nie ma :D

i od czego sprężynę dałeś i jak mocowana jest ?

Tomek
Samiec

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Adam.Ż » czw wrz 02, 2010 10:43 am

z tyłu jest resor + sprężyna.
Sprężyna jest w miejscu oryginalnych odbojników - do ramy był oryginalnie profil do którego sie gume dokręcało a ja tam mam teraz zrobione gniazdo sprężyny.

Sprężyny są zdjęte ze sportowego amora od VW sharana.
Drut może z 6, maks 8.

amory pracyją praktycznie pionowo, delikatnie tylko pod kątem. Jedyne co przerabiane było to podcięcie takiego płaskownika przy mocowaniu amora co by amor w niego nie uderzał, a reszta to seria.

co do fotek - musze zobaczyć na kompie w mieszkaniu. A jak nie to będę mógł za 1,5 tyg zrobić fotki o ile mi ktoś o tym przypomni :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: szerokimost » czw wrz 02, 2010 11:32 am

Adam.Ż pisze:z tyłu jest resor + sprężyna.
Sprężyna jest w miejscu oryginalnych odbojników - do ramy był oryginalnie profil do którego sie gume dokręcało a ja tam mam teraz zrobione gniazdo sprężyny.

Sprężyny są zdjęte ze sportowego amora od VW sharana.
Drut może z 6, maks 8.

amory pracyją praktycznie pionowo, delikatnie tylko pod kątem. Jedyne co przerabiane było to podcięcie takiego płaskownika przy mocowaniu amora co by amor w niego nie uderzał, a reszta to seria.

co do fotek - musze zobaczyć na kompie w mieszkaniu. A jak nie to będę mógł za 1,5 tyg zrobić fotki o ile mi ktoś o tym przypomni :wink:

ok jak nie zapomnę to ci przypomnę :D :wink:
Samiec

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: matchbox » czw wrz 02, 2010 2:29 pm

daro 16v pisze:
matchbox pisze:235 przypasi do felgi 5,5" ? :roll:
To pytanie do mnie czy efekt pobieżnego czytania? :)21
Czy to pytanie do Ciebie nie wiem, do tych którzy wiedzą :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: daro 16v » czw wrz 02, 2010 5:15 pm

matchbox pisze:
daro 16v pisze:
matchbox pisze:235 przypasi do felgi 5,5" ? :roll:
To pytanie do mnie czy efekt pobieżnego czytania? :)21
Czy to pytanie do Ciebie nie wiem, do tych którzy wiedzą :)21
Spoko ja mam 8" i leży jak powino na feldze ,na 5.5 cala tez da sie zalozyc ale nie wiem czy po napompowaniu bieznik nie bedzie polokragły jak w motorze :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: Kostuch » pt wrz 03, 2010 10:08 am

O czym wy rozmawiacie? :o
Opony 235/75 a nawet 31/10,5 idealnie wchodzą na 5,5 calową felgę i nie robi się żaden "motor".
Jak kto nie wierzy, to mogę foto pyknąć.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Fedima 235/75 -trzeba ciąć przód?

Post autor: szerokimost » pt wrz 03, 2010 10:15 am

Kostuch pisze:O czym wy rozmawiacie? :o
Opony 235/75 a nawet 31/10,5 idealnie wchodzą na 5,5 calową felgę i nie robi się żaden "motor".
Jak kto nie wierzy, to mogę foto pyknąć.
Pyknij będzie dla potomnych :wink: :D
Samiec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości