Budowa terenówki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

emil_opole
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw gru 16, 2010 7:01 pm
Lokalizacja: ok/Opola

Budowa terenówki

Post autor: emil_opole » czw gru 16, 2010 7:45 pm

Panowie, mam w planach zaczac budowac terenowke na bazie Samuraia lub Vitary i teraz mam kilka pytan, czy to bedzie dobry wybór, co nalezaloby w pierwszej kolejnosci przy takim aucie zrobic ,aby w miare sprawnie sobie radziło. jakies podnoszenie zawieszenia, poszerzanie rozstawu kol itd? i ile takie zabiegi moga -/+ kosztowac. prosze o jakies porady bo jestem w tym temacie kompletnie zielony.dodam ze i z finansami krucho

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Budowa terenówki

Post autor: kozioU » czw gru 16, 2010 7:47 pm

Jakieś "dzień dobry" by się przydało na początek. :roll:

A jak z finansami krucho to przygotuj się na to, że budowa zajmie kilka najbliższych lat. :)21

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Budowa terenówki

Post autor: ŁeLeK » czw gru 16, 2010 7:58 pm

................^
..............^^^^
............^^^^^^^
...............^^
...............^^
...............^^

Dobrze gada ! :)2
POLAĆ MU ! 8)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: Budowa terenówki

Post autor: gruszek » czw gru 16, 2010 8:03 pm

JA za doprowadzenie częściowo zrobionego samuraia wydałem ok 3 tys =]
A większość rzeczy robiłem sam.
Także jak z finansami nie za wesoło to nie polecam tego sportu =]
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budowa terenówki

Post autor: qwai » czw gru 16, 2010 8:06 pm

3 tysie to chyba części z zapałek lepiłeś :-)
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budowa terenówki

Post autor: gri74 » czw gru 16, 2010 8:39 pm

Mowa chyba o modelach RC jest :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Budowa terenówki

Post autor: Jekke » czw gru 16, 2010 8:53 pm

emil_opole pisze:Panowie, mam w planach zaczac budowac terenowke na bazie Samuraia lub Vitary i teraz mam kilka pytan, czy to bedzie dobry wybór, co nalezaloby w pierwszej kolejnosci przy takim aucie zrobic ,aby w miare sprawnie sobie radziło. jakies podnoszenie zawieszenia, poszerzanie rozstawu kol itd? i ile takie zabiegi moga -/+ kosztowac. prosze o jakies porady bo jestem w tym temacie kompletnie zielony.dodam ze i z finansami krucho
Napisz ile masz lat, coś o sobie, przyjedź, zintegruj się - pomożemy :)21

Może na region Ciebie @Jaber wpuści... :lol:

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Budowa terenówki

Post autor: kozioU » czw gru 16, 2010 8:56 pm

gruszek pisze:JA za doprowadzenie częściowo zrobionego samuraia wydałem ok 3 tys =]
A większość rzeczy robiłem sam.
Także jak z finansami nie za wesoło to nie polecam tego sportu =]
Ja mam vitarę od 4 lat i jeszcze tylko zostało mi w **uj rzeczy do zrobienia. :)21

emil_opole
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw gru 16, 2010 7:01 pm
Lokalizacja: ok/Opola

Re: Budowa terenówki

Post autor: emil_opole » pt gru 17, 2010 8:48 am

Jekke pisze:
emil_opole pisze:Panowie, mam w planach zaczac budowac terenowke na bazie Samuraia lub Vitary i teraz mam kilka pytan, czy to bedzie dobry wybór, co nalezaloby w pierwszej kolejnosci przy takim aucie zrobic ,aby w miare sprawnie sobie radziło. jakies podnoszenie zawieszenia, poszerzanie rozstawu kol itd? i ile takie zabiegi moga -/+ kosztowac. prosze o jakies porady bo jestem w tym temacie kompletnie zielony.dodam ze i z finansami krucho
Napisz ile masz lat, coś o sobie, przyjedź, zintegruj się - pomożemy :)21

Może na region Ciebie @Jaber wpuści... :lol:
Mam 18 lat, ok czerwca planuje kupić samuraia bądź vitarę i zacząć coś przy nim grzebać.Bedzie to moje pierwsze takie auto, nie miałem nigdy wcześniej do czynienia z off-roadem więc proszę o wyrozumiałość i porady.Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Budowa terenówki

Post autor: Jekke » pt gru 17, 2010 9:58 am

emil_opole pisze:Mam 18 lat, ok czerwca planuje kupić samuraia bądź vitarę i zacząć coś przy nim grzebać.Bedzie to moje pierwsze takie auto, nie miałem nigdy wcześniej do czynienia z off-roadem więc proszę o wyrozumiałość i porady.Pozdrawiam :)
No i milusio :)21
Czytaj forum i lokalną prasę, stronę http://opole4x4.multiply.com/,pierwsza impreza w marcu raczej taka oficjalna- Marcowy WarKOT 2011, przyjedź, pokaż się, podpatrzysz, pooglądasz, pogadasz...

saamurai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 20, 2008 4:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Budowa terenówki

Post autor: saamurai » pt gru 17, 2010 1:39 pm

Po zakupie samurai'a bądź vitary przy niskim budżecie będziesz miał dużo pracy żeby doprowadzić go do przyzwoitego stanu. W tym czsie zapewne sobie pojeździsz i sam będziesz wiedział co chcesz zmienić w aucie. Przerabiać można po koleji praktycznie wszystko na ile pozwoli Ci kasa. Podstawa to kupić terenówkę i zacząć jeździć. :)2

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Budowa terenówki

Post autor: czarny bielsko » pt gru 17, 2010 3:12 pm

jak juz zamierzasz kupic samiego to na poczatek za same auto trzeba wydac okolo 5 - 6 kzl. Potem przychodzi era blacharka i malowanie plus motanie - jak dobrze pojdzie to w 12 kzl sie zmiescisz jak bedziesz robil u kogos jak u siebie to odpadaja koszta robocizny, ale w auto i tak bedziesz musial jeszcze z 6 - 7 kzl wpakowac zeby miec w miare dobre auto do dlaszych przerobek, a potem to sie juz kasy nie liczy, bo sie okazuje, ze to kolejna skarbonka bez dna :)23 :)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Budowa terenówki

Post autor: Wilku » pt gru 17, 2010 3:29 pm

emil_opole pisze:Mam 18 lat, ok czerwca planuje kupić samuraia bądź vitarę i zacząć coś przy nim grzebać.Bedzie to moje pierwsze takie auto, nie miałem nigdy wcześniej do czynienia z off-roadem więc proszę o wyrozumiałość i porady.Pozdrawiam :)
Nie martw się, tylko działaj. Wielu z nas zaczynało w taki jak Ty sposób. Nie dysponujesz zbyt wysokim budżetem, to na pewno masz sporo czasu. Jeśli do tego masz jakieś podwórko/garaż/wiatę, to możesz swój wolny czas konsumować na jeżdżeniu i modernizowaniu sprzętu. Zacznij od wyszukania autka. Porady o tym jak kupować, a przynajmniej problemy trapiące użytkowników Suzuki znajdziesz z pewnością na tym forum.
Na twoim miejscu zacząłbym od normalnego, bądź w niewielkim stopniu zmodernizowanego Samuraja. To wdzięczne, tanie i proste w naprawach autko, co niestety okupione jest brakiem jakiegokolwiek komfortu w tym samochodzie. Możesz potraktować to jako zaletę - surowa, twarda, rasowa terenówka i nadzwyczaj dzielna w terenie. W zasadzie do Samuraja wystarczą terenowe koła i niewielka ingerencja w zawieszenie lub nadwozie. I masz rozrabiaka, który w odpowiednich rękach utrze nosa droższej 4x większej terenówce. Pojeździsz, powściekasz się, potopisz auto, polatasz trochę i zobaczysz, czego Ci będzie brakowało. W tym czasie doczytasz co ludzie robią z Samurajami i z czym wszystko to się wiąże.

Zaczniesz kompletować sobie niezbędne do naprawy narzędzia, bo serwis u zaprzyjaźnionego mechanika, który "robi po kosztach" okaże się zbyt drogi. Po roku wywalisz zbędny szpej z samochodu, dywaniki i inne pierdoły przeszkadzające w "utrzymaniu czystości". Przy wymianie przedniej obudowy mostu od razu ją sobie wzmocnisz. Przy 2 czy 3 wymianie tylnych okładzin i odrdzewianiu mechanizmów hamulca ręcznego dojrzejesz do założenia hamulców tarczowych, zaczniesz rozglądać się za wolniejszymi przełożeniami, będziesz kombinował jak zamienić cieknący zbiornik nowym od Tico. Z czasem naczytasz się o wymianach silników i zapragniesz mieć mocniejsze serce w swoim wojowniku.

Później ożenisz się i odstawisz syfa na rok czy dwa. Kupisz Tico z gazem, żeby oszczędzać na ratę. Zrobisz się starszy, w plecach zacznie łupać, kasa na koncie będzie, ale czasu już nie za bardzo. Stwierdzisz, że żeby jeździć terenówką musi być w niej ciepło lub zimno (zima/lato). Musi być bezpiecznie, bo przecież wozisz żonę i dziecko i nie może tak trząść jak w srajtku. Oddasz wysłużonego grata nieużywanego od pół roku, w którym utopiłeś fragment swojego życia za cenę złomu i kupisz Jeepa czy inną Toyotę. Wtedy na tym forum już będziesz kozak z dorobkiem kilkuset postów i doświadczeniem pozwalającym wyrecytować i wstawić do posta listę potrzebnych części i kluczy do zmiany przednich czy tylnych łożysk w Samuraju ;) Podpowiesz młodszym kolegom jak wzmocnić obudowę reduktora, jaką długość ma tylna krótka półoś z wąskiego mostu i jaką długość wieszaków zastosować, żeby zmieścić opony 235x75R15.

Powodzenia kolego, działaj i chwal się swoimi doświadczeniami ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Budowa terenówki

Post autor: bigos » pt gru 17, 2010 3:37 pm

:)2 :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Budowa terenówki

Post autor: Kostuch » pt gru 17, 2010 4:17 pm

Wilku pisze:
Później ożenisz się i odstawisz syfa na rok czy dwa. Kupisz Tico z gazem, żeby oszczędzać na ratę. Zrobisz się starszy, w plecach zacznie łupać, kasa na koncie będzie, ale czasu już nie za bardzo. Stwierdzisz, że żeby jeździć terenówką musi być w niej ciepło lub zimno (zima/lato). Musi być bezpiecznie, bo przecież wozisz żonę i dziecko i nie może tak trząść jak w srajtku. Oddasz wysłużonego grata nieużywanego od pół roku, w którym utopiłeś fragment swojego życia za cenę złomu i kupisz Jeepa czy inną Toyotę.
To ja już wolę koniec świata w 2012 :)16
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Budowa terenówki

Post autor: ramzes » pt gru 17, 2010 4:20 pm

Kostuch pisze:
Wilku pisze:
Później ożenisz się i odstawisz syfa na rok czy dwa. Kupisz Tico z gazem, żeby oszczędzać na ratę. Zrobisz się starszy, w plecach zacznie łupać, kasa na koncie będzie, ale czasu już nie za bardzo. Stwierdzisz, że żeby jeździć terenówką musi być w niej ciepło lub zimno (zima/lato). Musi być bezpiecznie, bo przecież wozisz żonę i dziecko i nie może tak trząść jak w srajtku. Oddasz wysłużonego grata nieużywanego od pół roku, w którym utopiłeś fragment swojego życia za cenę złomu i kupisz Jeepa czy inną Toyotę.
To ja już wolę koniec świata w 2012 :)16

ojj tam ojj tam ..

niech od razu dozbiera na patrola i auto bedzie mialo u niego dożywocie :)21
choć też zaczynałem od samurai;a i wzgledem czasu okazało sie ze auto jednak za małe :wink:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

emil_opole
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw gru 16, 2010 7:01 pm
Lokalizacja: ok/Opola

Re: Budowa terenówki

Post autor: emil_opole » pt gru 17, 2010 7:16 pm

Nie martw się, tylko działaj. Wielu z nas zaczynało w taki jak Ty sposób. Nie dysponujesz zbyt wysokim budżetem, to na pewno masz sporo czasu. Jeśli do tego masz jakieś podwórko/garaż/wiatę, to możesz swój wolny czas konsumować na jeżdżeniu i modernizowaniu sprzętu. Zacznij od wyszukania autka. Porady o tym jak kupować, a przynajmniej problemy trapiące użytkowników Suzuki znajdziesz z pewnością na tym forum.
Na twoim miejscu zacząłbym od normalnego, bądź w niewielkim stopniu zmodernizowanego Samuraja. To wdzięczne, tanie i proste w naprawach autko, co niestety okupione jest brakiem jakiegokolwiek komfortu w tym samochodzie. Możesz potraktować to jako zaletę - surowa, twarda, rasowa terenówka i nadzwyczaj dzielna w terenie. W zasadzie do Samuraja wystarczą terenowe koła i niewielka ingerencja w zawieszenie lub nadwozie. I masz rozrabiaka, który w odpowiednich rękach utrze nosa droższej 4x większej terenówce. Pojeździsz, powściekasz się, potopisz auto, polatasz trochę i zobaczysz, czego Ci będzie brakowało. W tym czasie doczytasz co ludzie robią z Samurajami i z czym wszystko to się wiąże.

mógłbyś troszeczkę bardziej szczegółowo opisac te ingerencje w zawieszenie i nadwozie?co należałoby zrobić, jakie to mogą byc koszta itd. aha jeszcze jedno pytanie co bardziej polecacie, vitarę czy samuraja? z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Budowa terenówki

Post autor: Misiek Bielsko » pt gru 17, 2010 8:26 pm

No tu niestety kłania się przeczytanie setek postów w dziale suzuki.
W teren - samurai lub sj413. Brałbym samuraia na wtrysku z lat '90. Czy blaszanka, czy kabrio, albo hardtop, to już wedle widzimisię. Blaszanka cichsza, ale w lecie 1/2 funu cabrio.
Z zawiasem nie robiłbym na początek nic, o ile fabryczne resory jeszcze jakoś działają. Podcięcie rantów błotników i zderzaków, wsadzenie 215/15MT i jazda
Potem można kombinować z innym zderzakiem przednim, tylnym, progami, zawiasem typu OME, albo Dobinsons, czy co tam rynek oferuje. Generalnie jestem zwolennikiem zostawienia w suce fabrycznej wysokości zawiasu, za to wycinaniem blach, jeśli większych kół się zachce. Do większych kół, niż 29 cali (czyli niż rzeczone 215/15, 235/75/15) potrzeba już innego reduktora. Reduktor 410 jest półśrodkiem, zaczyna robić dobrze dopiero 4.16, na temat którego znajdziesz sporo na forum. Wtedy można włożyć 30 cali i więcej, ale w sumie to nie wiem, po chuuj....
OK, na taki Magam, albo inne megaprzeprawówki.
Potem, albo równolegle przychodzi chęć na sprężyny i inne wydziwiania 8)
Ale na początek ogarnij auto od strony technicznej i blacharskiej, wsadź 215/15 MT, może być kopia Yokohamy geolandar i jeździj, jeździj...
Potem sam ocenisz, czego potrzebujesz... i na co Cię stać.

Awatar użytkownika
mari
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Budowa terenówki

Post autor: mari » pt gru 17, 2010 9:08 pm

Zgadzam sie calkowicie z wami chlopaki (Misiek Bielsko i Wilku) i dodatkowo z wlasnego krotkiego doswiadczenia powiem ze warto umowic sie z bracia terenowa z twoich okolic i usiasc na kilka niedzielnych wypadow za miasto na siedzeniu pilota. Te kilka wyjazdow da ci wizje tego co chcesz i naszkicuje zarys offroadu. Jak juz cos kupisz to poprostu cieszyc sie jazda i kilka rajdow w klasie wyczyn bez wyciagarki pozwoli ci zdobyc doswiadczenie. Co do kosztow rzuc sobie okiem na moj watek z przebudowy mojego samuraia - bedziesz mial poglad jak to wyglada.
U 93 - Prawie oryginał :) Joanna Brodzik Edition :)

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Budowa terenówki

Post autor: oblesnik » sob gru 18, 2010 9:38 pm

Piździ, :)9 :)9 :)9

za oknem -20 :o :o :o

to się "dziadki" z forum na wspominki przy kominku wzięli i grzecznie i wyczerpująco nowicjuszowi na pytania odpowiadają, a nie jak to bywało ongiś (użyj funkcji szukaj). :)21

Ale dobrze prawią słuchaj ich. :)2 :)2 :)2
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Budowa terenówki

Post autor: Aśka&Kuba » pn gru 20, 2010 1:14 pm

na tym forum musi się komuś mega nudzić żeby coś komuś sensownego napisać :)21


nuda ..... święta :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Budowa terenówki

Post autor: Colicab » śr gru 22, 2010 12:26 am

ŁeLeK pisze:................^
..............^^^^
............^^^^^^^
...............^^
...............^^
...............^^

Dobrze gada ! :)2
POLAĆ MU ! 8)
a ja myslalem ze to krzyz na droge Obrazek

...............^^
...............^^
............^^^^^^^
...............^^
...............^^
...............^^
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: Budowa terenówki

Post autor: pitagoras » śr gru 22, 2010 6:30 pm

zaczynanie od przeróbek, to trochę od dooopy strony.Najpierw trzeba wymienić olej, rozrząd, klocki, filtry i masę innych goowien, no chyba że ktoś wierzy, że poprzedni właściciel włożył w auto 2000 na dowidzenia.
Potem trzeba pojeździć, poczekać aż z auta jeszcze coś wyjdzie, wyspawać progi, poprawić pasy żeby się nie wypinały na wertepach.Nie zaszkodzi zmienić linki od ręcznego, wycieraczek...
Jak auto zostanie doprowadzone do stanu zbliżonego do fabrycznego, że nie ma się już do czego przyczepić, wtedy można zacząć kombinować.
Jeśli za często siada na brzuchu - robimy lift, jak gaśnie w wodzie po pas - zakładamy snoorkel, jak nie chce wjeżdżać pod pionowe skały - wymieniamy reduktor...
Na tym etapie właśnie jestem:-)
powodzenia

Awatar użytkownika
michu0910
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 25, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: SŁAWNO

Re: Budowa terenówki

Post autor: michu0910 » śr gru 22, 2010 6:46 pm

no nie wiem,ale jak juz stanie w tej wodzie po pas bez snorkera to moga byc proglemy co by znowy zagadal :wink:
srajtek ,4.16,fedima sirocco 31' i takie tam ;)

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: Budowa terenówki

Post autor: pitagoras » czw gru 23, 2010 12:29 pm

a wierzysz, że debiutant zrobi szczelnego snorkela za pierwszym podejściem???
A woda w silniku to element wielce dydaktyczny:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość