Chcę zakupić terenówkę. Mam dylemat co wybrać. Skłaniam się do Vitary ale mam kilka wątpliwości. Na co zwracać uwagę przy zakupie. Jakie podzespoły najczęściej "padają". Z jakim silnikiem 8V czy 16V (16V ma prawie 20 KM więcej)? Czy silniki vitarki są kolizyjne? Jaki napęd automat czy manual.
pzdr
Piotr
co wybrać
Moderator: Albert_N
- czarny.piotr
-
- Posty: 162
- Rejestracja: śr wrz 10, 2008 11:44 am
- Lokalizacja: Miechów
co wybrać
czarny.piotr
- peyterek
-
- Posty: 123
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
- Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
- Kontaktowanie:
Re: co wybrać
może i było.....
Ja ci powiem z doświadczenia- mam swoją już 3 lata 1.6 8 v
plusy- łatwe naprawy i relatywnie niedrogie ( bo czesci jak do opla cenowo wychodzą - nie wiem skąd ten strach przed japończykami w polsce [a raczej hiszpanami] ) silnik prosty i mało awaryjny - jak dbasz o wymianę płynów,elementów eksploatacyjnych to nic sie nie stanie. na razie zrobiłem moją vitarką około 50 tyś km i bez awarii
minusy- zapomnij o wyprzedzaniu, dynamicznej jeździe- na światłach ustawiaj sie za zewnętrznym pasie bo dostaniesz epilepsji od mrugania długimi przez nadgorliwych golfiarzy. Jak dla mnie to to auto nie jedzie przy tym motorze- ale idzie sie przyzwyczaić, a i vitarkę się kocha za inne rzeczy:) dużo pali jak na taki silnik- no ale w gazie na szczęście nie licze spalania:)
wieść niesie że 16 v mniej palą no i ponoć lepiej idą ( a raczej na pewno)
Ja ci powiem z doświadczenia- mam swoją już 3 lata 1.6 8 v
plusy- łatwe naprawy i relatywnie niedrogie ( bo czesci jak do opla cenowo wychodzą - nie wiem skąd ten strach przed japończykami w polsce [a raczej hiszpanami] ) silnik prosty i mało awaryjny - jak dbasz o wymianę płynów,elementów eksploatacyjnych to nic sie nie stanie. na razie zrobiłem moją vitarką około 50 tyś km i bez awarii
minusy- zapomnij o wyprzedzaniu, dynamicznej jeździe- na światłach ustawiaj sie za zewnętrznym pasie bo dostaniesz epilepsji od mrugania długimi przez nadgorliwych golfiarzy. Jak dla mnie to to auto nie jedzie przy tym motorze- ale idzie sie przyzwyczaić, a i vitarkę się kocha za inne rzeczy:) dużo pali jak na taki silnik- no ale w gazie na szczęście nie licze spalania:)
wieść niesie że 16 v mniej palą no i ponoć lepiej idą ( a raczej na pewno)
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Re: co wybrać
Pokutują jeszcze legendy głoszone przez taksówkarzy z lat 80-tych o tragicznych problemach z dostępnością i cenami części do japońskich samochodów. Jeden mały szczegół: co z tego, że oryginalne części ciut droższe, skoro nic nie trzeba wymieniać? Na razie miałem kilka japońców (3 nissany, 1 mitsubishi, 1 suzuka) i żaden mnie nie kosztował tyle, co Land Rover i auta koncernu VW-audi...nie wiem skąd ten strach przed japończykami w polsce
Czarny.piotr, jak chcesz Vitarkę to zapisz na priv, ja swoją muszę sprzedać, bo mi się 3 auta na podwórku zrobiły. Czarna jest

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości