
Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Moderator: Albert_N
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Witam. Dziś zabrałem się za wymianę łożysk w tylnych kołach w Samuraiu . Oczywiście wszystko rozebrałem,umyłem, stare tulejki o łożyska rozciąłem. Nabiłem nowe łożyska na półosie ,podgrzałem tulejkiu do czerwoności i nałożyłem na półosie . Problem się pojawił w momencie montażu półosi . Po założeniu półosi i przykręceniu blach do których montuje się szczęki ,nie można pokręcić półosiami .Blokują się, . I teraz pytanie ,czy pomiędzy blachy ,a ,most powinny być uszczelki ?
bo jeżeli zastosowałbym uszczelki takie po 2 mm na stronę , to by się półosie kręciły swobodnie . Czy może problem tkwi gdzieś indziej ? Oczywiście zestaw naprawczy dedykowany do samuraia . Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
nie ma tam żadnych uszczelek, przynajmniej u mnie nie było i półoś się kręciła bez oporów, może za mało wbiłeś tą półoś w pochwę mostu ?
Ostatnio zmieniony pt kwie 29, 2011 10:35 pm przez slavok, łącznie zmieniany 2 razy.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Wbiłem do oporu , już sam nie wiem gdzie tkwi problem . Zestaw dobrany wg.rocznika i nr.VIN .slavok pisze:nie ma tam żadnych uszczelek, przynajmniej u mnie nie było i półoś się kręciła bez oporów, może za mało wbiłeś tą półoś w pochwę mostu ?
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
w samuraiach były dwa rodzaje łożysk, jedne są szersze a drugie węższe z tulejką za łożyskiem, dobry zestaw kupiłeś ?
Na rocznik i VIN to nie patrz raczej, bo ktoś przed tobą mógł równie dobrze most podmienić
po za tym w tych katalogach to bzdury wypisują...
Na rocznik i VIN to nie patrz raczej, bo ktoś przed tobą mógł równie dobrze most podmienić

Ostatnio zmieniony pt kwie 29, 2011 10:37 pm przez slavok, łącznie zmieniany 2 razy.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Sprawdź czy zamontowałeś odpowiedni zestaw łożysk.
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
No wiem, jutro pomierzę stare i nowe łożkai porównam. A sklep to powinien dopytać szczegóły , a nie sprzedaćppierwszelepsze ,no nie ?slavok pisze:w samuraiach były dwa rodzaje łożysk, jedne są szersze a drugie węższe z tulejką za łożyskiem, dobry zestaw kupiłeś ?
Na rocznik i VIN to nie patrz raczej, bo ktoś przed tobą mógł równie dobrze most podmienićpo za tym w tych katalogach to bzdury wypisują...
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Przecież to ty masz wiedzieć co chcesz kupić, w sklepie są tylko sprzedawcy bez wiedzy na temat mechaniki.


Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
to Ty jeszcze nie wiesz, że jednym z głównych celów sklepów w naszym pięknym kraju jest zysk 

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Zgoda,ale niktnie wspomniał nawet , że są dwa rodzaje . A najgorsze to , że na długi weekend zostanę bez auta . No i dodatkowy koszt zakupu nowych łożysk . W tej chwili jadę do garażu ,wieczorem zdam relacjęN2O pisze:Przecież to ty masz wiedzieć co chcesz kupić, w sklepie są tylko sprzedawcy bez wiedzy na temat mechaniki.

Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Z tego co wiem to są dwa rodzaje - do wąskiego 6207 2RS C4 i do szerokiego mostu Koyo DG357222DW. Jak szukałem zestawu do wąskiego mostu, to sprzedawca zaproponował mi taki z łożyskiem Koyo, nie zaryzykowałem. Z drugiej strony, to w tych zestawach są dodawane pierścienie dystansowe których używa się przy wąskim moście, może więc pasują do obydwu?krzysiekass pisze:Zgoda,ale niktnie wspomniał nawet , że są dwa rodzaje .
Krzysiek, a nie założyłeś przypadkiem tych dystansów? (jak się domyślam masz szerokie mosty)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Dlatego warto zawsze rozebrać, zmierzyć i kupić w sklepie z łożyskami. Wychodzi zdecydowanie taniej i pewniej:)krzysiekass pisze:Zgoda,ale niktnie wspomniał nawet , że są dwa rodzaje . A najgorsze to , że na długi weekend zostanę bez auta . No i dodatkowy koszt zakupu nowych łożysk . W tej chwili jadę do garażu ,wieczorem zdam relacjęN2O pisze:Przecież to ty masz wiedzieć co chcesz kupić, w sklepie są tylko sprzedawcy bez wiedzy na temat mechaniki.
Dzięki za pomoc
4x4 Tczew
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
No i wszystko jasne . Zestaw regeneracyjny dedykowany do Suzuki Samurai firmy SKF jest nie kompletny
!
. Brakuje tulejek dystansowych . Nie mieści mi się tow głowie , jak taki zestaw może być niekompletny . Sklep rozkłada ręce ... . Zaraz jadę do Bochni po same tulejki dystansowe,i dodatkowo tuleje te co się grzeje . Pozdrawiam i przestrzegam potomnych 



Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Tulei zaciskowych nie grzej do czerwoności - wystarczy w sumie ugotować je w garnku z wodą lub położyć na jakim rozgrzanym piecu typu koza.


- ostrokolowo
- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
A najlepiej nie podgrzewać tylko wcisnąć prasąN2O pisze:Tulei zaciskowych nie grzej do czerwoności - wystarczy w sumie ugotować je w garnku z wodą lub położyć na jakim rozgrzanym piecu typu koza.
Jest Vitara 
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Coś dziwnie...
Mam szeroki most. Z jednej strony mam półoś z pierścieniem dystansowym, z drugiej strony bez (bo awaryjnie zakupiłem półoś i była bez pierścionka).
Nic nie ociera ani nie blokuje z żadnej strony.
Mam szeroki most. Z jednej strony mam półoś z pierścieniem dystansowym, z drugiej strony bez (bo awaryjnie zakupiłem półoś i była bez pierścionka).
Nic nie ociera ani nie blokuje z żadnej strony.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
W dyfrze jest trochę luzu między półośkami, może dlatego ci stykło.


Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Może.N2O pisze:W dyfrze jest trochę luzu między półośkami, może dlatego ci stykło.
Ale nadal nie widzę przyczyny dla której obecność lub brak pierścionka miałby rzutować na blachę do mocowania szczęk

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Półośki za głęboko wchodzą.
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
No i?N2O pisze:Półośki za głęboko wchodzą.
Średnica dalszej części półosi jest taka sama jak pierścionka (przez jakiś cm albo i więcej).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Nie mam teraz mostu samurai'a przed oczyma, to ci nie powiem o co tam chodzi, bo po prostu dawno czegoś takiego nie rozbierałem.


-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Dziś wszystko zmontowane , Bez pierścieni dystansowych półosie schodziły się do siebie i nie można było nimi obracać . Po montażu pierścieni problem nie istnieje .Pozdr.
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Ale ten numer nie przejdzie , jeżeli pierścieni nie ma na obydwóch półosiach .Kostuch pisze:Coś dziwnie...
Mam szeroki most. Z jednej strony mam półoś z pierścieniem dystansowym, z drugiej strony bez (bo awaryjnie zakupiłem półoś i była bez pierścionka).
Nic nie ociera ani nie blokuje z żadnej strony.
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
Był Wrangler YJ 4,0 HO

Była Vitara
- ostrokolowo
- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Może się mylę ale sprawa jest bardzo prosta, bez tego pierścienia łożysko dotyka do blachy mocującej i dla tego się nie kręci
Jest Vitara 
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Nie ma możliwości, żeby łożysko tj. bieżnia wewnętrzna, bo zewnętrzna i tak pozostaje nieruchoma, blokowało się o blachę mocującą. Średnica otworu blachy mocującej, a tym bardziej tarczy kotwicznej wyklucza taką opcję.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,
Łożysko zewnętrzną częścią z założenia dotyka blachy mocującej. Specjalnie jest tam przetłoczenie w które wchodzi wystająca część łożyska.ostrokolowo pisze:Może się mylę ale sprawa jest bardzo prosta, bez tego pierścienia łożysko dotyka do blachy mocującej i dla tego się nie kręci
Tak jak pisał Didymos, otwór w blasze jest dużo większy niż półoś i nie ma tam co ocierać.
Bo?krzysiekass pisze:Ale ten numer nie przejdzie , jeżeli pierścieni nie ma na obydwóch półosiach .Kostuch pisze:Coś dziwnie...
Mam szeroki most. Z jednej strony mam półoś z pierścieniem dystansowym, z drugiej strony bez (bo awaryjnie zakupiłem półoś i była bez pierścionka).
Nic nie ociera ani nie blokuje z żadnej strony.
Cyknę dzisiaj foto, bo jakieś legendy się tworzą...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość