Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: krzysiekass » pt kwie 29, 2011 10:26 pm

Witam. Dziś zabrałem się za wymianę łożysk w tylnych kołach w Samuraiu . Oczywiście wszystko rozebrałem,umyłem, stare tulejki o łożyska rozciąłem. Nabiłem nowe łożyska na półosie ,podgrzałem tulejkiu do czerwoności i nałożyłem na półosie . Problem się pojawił w momencie montażu półosi . Po założeniu półosi i przykręceniu blach do których montuje się szczęki ,nie można pokręcić półosiami .Blokują się, . I teraz pytanie ,czy pomiędzy blachy ,a ,most powinny być uszczelki ? ?? bo jeżeli zastosowałbym uszczelki takie po 2 mm na stronę , to by się półosie kręciły swobodnie . Czy może problem tkwi gdzieś indziej ? Oczywiście zestaw naprawczy dedykowany do samuraia . Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: slavok » pt kwie 29, 2011 10:32 pm

nie ma tam żadnych uszczelek, przynajmniej u mnie nie było i półoś się kręciła bez oporów, może za mało wbiłeś tą półoś w pochwę mostu ?
Ostatnio zmieniony pt kwie 29, 2011 10:35 pm przez slavok, łącznie zmieniany 2 razy.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: krzysiekass » pt kwie 29, 2011 10:34 pm

slavok pisze:nie ma tam żadnych uszczelek, przynajmniej u mnie nie było i półoś się kręciła bez oporów, może za mało wbiłeś tą półoś w pochwę mostu ?
Wbiłem do oporu , już sam nie wiem gdzie tkwi problem . Zestaw dobrany wg.rocznika i nr.VIN .
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: slavok » pt kwie 29, 2011 10:35 pm

w samuraiach były dwa rodzaje łożysk, jedne są szersze a drugie węższe z tulejką za łożyskiem, dobry zestaw kupiłeś ?
Na rocznik i VIN to nie patrz raczej, bo ktoś przed tobą mógł równie dobrze most podmienić ;) po za tym w tych katalogach to bzdury wypisują...
Ostatnio zmieniony pt kwie 29, 2011 10:37 pm przez slavok, łącznie zmieniany 2 razy.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: N2O » pt kwie 29, 2011 10:35 pm

Sprawdź czy zamontowałeś odpowiedni zestaw łożysk.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: krzysiekass » pt kwie 29, 2011 10:39 pm

slavok pisze:w samuraiach były dwa rodzaje łożysk, jedne są szersze a drugie węższe z tulejką za łożyskiem, dobry zestaw kupiłeś ?
Na rocznik i VIN to nie patrz raczej, bo ktoś przed tobą mógł równie dobrze most podmienić ;) po za tym w tych katalogach to bzdury wypisują...
No wiem, jutro pomierzę stare i nowe łożkai porównam. A sklep to powinien dopytać szczegóły , a nie sprzedaćppierwszelepsze ,no nie ?
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: N2O » pt kwie 29, 2011 10:42 pm

Przecież to ty masz wiedzieć co chcesz kupić, w sklepie są tylko sprzedawcy bez wiedzy na temat mechaniki.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: slavok » pt kwie 29, 2011 10:43 pm

to Ty jeszcze nie wiesz, że jednym z głównych celów sklepów w naszym pięknym kraju jest zysk :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: krzysiekass » sob kwie 30, 2011 6:01 am

N2O pisze:Przecież to ty masz wiedzieć co chcesz kupić, w sklepie są tylko sprzedawcy bez wiedzy na temat mechaniki.
:)21
Zgoda,ale niktnie wspomniał nawet , że są dwa rodzaje . A najgorsze to , że na długi weekend zostanę bez auta . No i dodatkowy koszt zakupu nowych łożysk . W tej chwili jadę do garażu ,wieczorem zdam relację :D Dzięki za pomoc
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 2004
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: tanto » sob kwie 30, 2011 6:51 am

krzysiekass pisze:Zgoda,ale niktnie wspomniał nawet , że są dwa rodzaje .
Z tego co wiem to są dwa rodzaje - do wąskiego 6207 2RS C4 i do szerokiego mostu Koyo DG357222DW. Jak szukałem zestawu do wąskiego mostu, to sprzedawca zaproponował mi taki z łożyskiem Koyo, nie zaryzykowałem. Z drugiej strony, to w tych zestawach są dodawane pierścienie dystansowe których używa się przy wąskim moście, może więc pasują do obydwu?
Krzysiek, a nie założyłeś przypadkiem tych dystansów? (jak się domyślam masz szerokie mosty)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: ŁeLeK » sob kwie 30, 2011 7:52 am

krzysiekass pisze:
N2O pisze:Przecież to ty masz wiedzieć co chcesz kupić, w sklepie są tylko sprzedawcy bez wiedzy na temat mechaniki.
:)21
Zgoda,ale niktnie wspomniał nawet , że są dwa rodzaje . A najgorsze to , że na długi weekend zostanę bez auta . No i dodatkowy koszt zakupu nowych łożysk . W tej chwili jadę do garażu ,wieczorem zdam relację :D Dzięki za pomoc
Dlatego warto zawsze rozebrać, zmierzyć i kupić w sklepie z łożyskami. Wychodzi zdecydowanie taniej i pewniej:)
4x4 Tczew

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: krzysiekass » sob kwie 30, 2011 6:01 pm

No i wszystko jasne . Zestaw regeneracyjny dedykowany do Suzuki Samurai firmy SKF jest nie kompletny !!! :)11 . Brakuje tulejek dystansowych . Nie mieści mi się tow głowie , jak taki zestaw może być niekompletny . Sklep rozkłada ręce ... . Zaraz jadę do Bochni po same tulejki dystansowe,i dodatkowo tuleje te co się grzeje . Pozdrawiam i przestrzegam potomnych :)
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: N2O » ndz maja 01, 2011 12:44 am

Tulei zaciskowych nie grzej do czerwoności - wystarczy w sumie ugotować je w garnku z wodą lub położyć na jakim rozgrzanym piecu typu koza.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: ostrokolowo » pn maja 02, 2011 6:29 pm

N2O pisze:Tulei zaciskowych nie grzej do czerwoności - wystarczy w sumie ugotować je w garnku z wodą lub położyć na jakim rozgrzanym piecu typu koza.
:)21
A najlepiej nie podgrzewać tylko wcisnąć prasą
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: Kostuch » pn maja 02, 2011 8:55 pm

Coś dziwnie...
Mam szeroki most. Z jednej strony mam półoś z pierścieniem dystansowym, z drugiej strony bez (bo awaryjnie zakupiłem półoś i była bez pierścionka).
Nic nie ociera ani nie blokuje z żadnej strony.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: N2O » pn maja 02, 2011 9:02 pm

W dyfrze jest trochę luzu między półośkami, może dlatego ci stykło.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: Kostuch » pn maja 02, 2011 9:13 pm

N2O pisze:W dyfrze jest trochę luzu między półośkami, może dlatego ci stykło.
:)21
Może.
Ale nadal nie widzę przyczyny dla której obecność lub brak pierścionka miałby rzutować na blachę do mocowania szczęk :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: N2O » pn maja 02, 2011 9:23 pm

Półośki za głęboko wchodzą.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: Kostuch » pn maja 02, 2011 9:32 pm

N2O pisze:Półośki za głęboko wchodzą.
No i?
Średnica dalszej części półosi jest taka sama jak pierścionka (przez jakiś cm albo i więcej).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: N2O » pn maja 02, 2011 9:38 pm

Nie mam teraz mostu samurai'a przed oczyma, to ci nie powiem o co tam chodzi, bo po prostu dawno czegoś takiego nie rozbierałem.
:)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: krzysiekass » pn maja 02, 2011 10:27 pm

Dziś wszystko zmontowane , Bez pierścieni dystansowych półosie schodziły się do siebie i nie można było nimi obracać . Po montażu pierścieni problem nie istnieje .Pozdr.
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: krzysiekass » pn maja 02, 2011 10:29 pm

Kostuch pisze:Coś dziwnie...
Mam szeroki most. Z jednej strony mam półoś z pierścieniem dystansowym, z drugiej strony bez (bo awaryjnie zakupiłem półoś i była bez pierścionka).
Nic nie ociera ani nie blokuje z żadnej strony.
Ale ten numer nie przejdzie , jeżeli pierścieni nie ma na obydwóch półosiach .
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: ostrokolowo » wt maja 03, 2011 7:51 am

Może się mylę ale sprawa jest bardzo prosta, bez tego pierścienia łożysko dotyka do blachy mocującej i dla tego się nie kręci
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: Didymos » wt maja 03, 2011 9:39 am

Nie ma możliwości, żeby łożysko tj. bieżnia wewnętrzna, bo zewnętrzna i tak pozostaje nieruchoma, blokowało się o blachę mocującą. Średnica otworu blachy mocującej, a tym bardziej tarczy kotwicznej wyklucza taką opcję.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Wymiana łożysk w tylnych kołach -problem ,

Post autor: Kostuch » wt maja 03, 2011 12:05 pm

ostrokolowo pisze:Może się mylę ale sprawa jest bardzo prosta, bez tego pierścienia łożysko dotyka do blachy mocującej i dla tego się nie kręci
Łożysko zewnętrzną częścią z założenia dotyka blachy mocującej. Specjalnie jest tam przetłoczenie w które wchodzi wystająca część łożyska.
Tak jak pisał Didymos, otwór w blasze jest dużo większy niż półoś i nie ma tam co ocierać.
krzysiekass pisze:
Kostuch pisze:Coś dziwnie...
Mam szeroki most. Z jednej strony mam półoś z pierścieniem dystansowym, z drugiej strony bez (bo awaryjnie zakupiłem półoś i była bez pierścionka).
Nic nie ociera ani nie blokuje z żadnej strony.
Ale ten numer nie przejdzie , jeżeli pierścieni nie ma na obydwóch półosiach .
Bo?

Cyknę dzisiaj foto, bo jakieś legendy się tworzą...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość