jimniak - check engine
Moderator: Albert_N
jimniak - check engine
Dzis na autostradzie zapalil mi sie check engine w jimniaku - jaki moze byc powod?
Pokonalem jakies 100km z pred ok 80km/h (ze wzgledu na spalanie staram sie nie przekraczac 3000obr/min), w poprzedni weekend zalozylem instalacje LPG wiec myslalem ze to od tego ale zbiornik byl jeszcze w polowie pelny, poza tym po zatankowaniu do pelna lub przelaczeniu na pb nie zgaslo. Po dojechaniu do domu (kolejne ok 120km) i odczekaniu ok godziny po zapaleniu silnika kontrolka dalej sie swiecila. Po odlaczeniu na 5 min aku problem zniknal...
Pokonalem jakies 100km z pred ok 80km/h (ze wzgledu na spalanie staram sie nie przekraczac 3000obr/min), w poprzedni weekend zalozylem instalacje LPG wiec myslalem ze to od tego ale zbiornik byl jeszcze w polowie pelny, poza tym po zatankowaniu do pelna lub przelaczeniu na pb nie zgaslo. Po dojechaniu do domu (kolejne ok 120km) i odczekaniu ok godziny po zapaleniu silnika kontrolka dalej sie swiecila. Po odlaczeniu na 5 min aku problem zniknal...
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: jimniak - check engine
pavelk pisze:Dzis na autostradzie zapalil mi sie check engine w jimniaku - jaki moze byc powod?
Pokonalem jakies 100km z pred ok 80km/h (ze wzgledu na spalanie staram sie nie przekraczac 3000obr/min), w poprzedni weekend zalozylem instalacje LPG wiec myslalem ze to od tego ale zbiornik byl jeszcze w polowie pelny, poza tym po zatankowaniu do pelna lub przelaczeniu na pb nie zgaslo. Po dojechaniu do domu (kolejne ok 120km) i odczekaniu ok godziny po zapaleniu silnika kontrolka dalej sie swiecila. Po odlaczeniu na 5 min aku problem zniknal...
Ja bym obstawiał zły skład mieszanki spowodowany nędznymi/uszkodzonymi podzespołami LPG lub złą regulacją.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: jimniak - check engine
dzieki ŁeLek - gdybym mial taka mozliwosc to bym na forum nie pytał
Wilku - > gdyby to byl problem mieszanki lub podzespolow lpg (w to watpie bo wszystko nowe i raczej chyba nienajgorsze - Stag + Tomasseto) to check nie swiecilby sie caly czas? Dzis przejechalem na gazie 300km i zadnego problemu...

Wilku - > gdyby to byl problem mieszanki lub podzespolow lpg (w to watpie bo wszystko nowe i raczej chyba nienajgorsze - Stag + Tomasseto) to check nie swiecilby sie caly czas? Dzis przejechalem na gazie 300km i zadnego problemu...
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: jimniak - check engine
Mam podobny problem odkąd założyłem instalację gazową. Co jakiś czas (raz na miesiąc lub dwa miesiące) zapala się kontrolka Check Engine ale po skasowaniu zaraz znika.
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3
Re: jimniak - check engine
pavelk pisze:dzieki ŁeLek - gdybym mial taka mozliwosc to bym na forum nie pytał![]()
Wilku - > gdyby to byl problem mieszanki lub podzespolow lpg (w to watpie bo wszystko nowe i raczej chyba nienajgorsze - Stag + Tomasseto) to check nie swiecilby sie caly czas? Dzis przejechalem na gazie 300km i zadnego problemu...
99% zła regulacja układu...jaka listwa


Gdzie zakładałaś

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: jimniak - check engine
kandiru -> "po skasowaniu"? Jak sie to kasuje?
sciba -> skoro zła regulacja układu to dlaczego pojawia się to tylko czasami? Gdyby był problem z mieszanką to chyba po zatankowaniu do pełna lub przełączeniu na pb powinno zniknąć? Listwa czerwona ale jaka dokladnie to musze sprawdzić. Zakładał kolega który normalnie pracuje w warsztacie w Częstochowie - gdzie dokladnie to moge powiedziec jak mi papiery da.
Jak mozna sie pdłączyć do kompa w jimnim? Trzeba jechać do serwisu czy można samemu znalezć gdzieś info gdzie sie podlaczyc, jakim kablem i jaki soft trzeba miec?
sciba -> skoro zła regulacja układu to dlaczego pojawia się to tylko czasami? Gdyby był problem z mieszanką to chyba po zatankowaniu do pełna lub przełączeniu na pb powinno zniknąć? Listwa czerwona ale jaka dokladnie to musze sprawdzić. Zakładał kolega który normalnie pracuje w warsztacie w Częstochowie - gdzie dokladnie to moge powiedziec jak mi papiery da.
Jak mozna sie pdłączyć do kompa w jimnim? Trzeba jechać do serwisu czy można samemu znalezć gdzieś info gdzie sie podlaczyc, jakim kablem i jaki soft trzeba miec?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: jimniak - check engine
Nawet w autach z OBD2 system diagnostyczny zachowuje się czasami bez sensu...często jest błąd w obd a nawet się nie zapali check na desce, także nie sugeruj się...jeśli nawet mrugnie to znaczy, że coś jest nie tak. Błędy zapisują się w pamięci systemu, a to kiedy on się zapali na desce i czy w ogóle się zapali to już widzi mi się komputera albo gościa co go programował. Chce pomóc, bo pracuje w firmie która jest producentem STAGa, i zajmuje się na codzień takimi kwiatkami 

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: jimniak - check engine
Kasuje przez odłączenie masy od akumulatora na kilka minut. Listwę mam niebieską.pavelk pisze:kandiru -> "po skasowaniu"? Jak sie to kasuje?
sciba -> skoro zła regulacja układu to dlaczego pojawia się to tylko czasami? Gdyby był problem z mieszanką to chyba po zatankowaniu do pełna lub przełączeniu na pb powinno zniknąć? Listwa czerwona ale jaka dokladnie to musze sprawdzić. Zakładał kolega który normalnie pracuje w warsztacie w Częstochowie - gdzie dokladnie to moge powiedziec jak mi papiery da.
Jak mozna sie pdłączyć do kompa w jimnim? Trzeba jechać do serwisu czy można samemu znalezć gdzieś info gdzie sie podlaczyc, jakim kablem i jaki soft trzeba miec?
Dzisiaj byłem na przeglądzie gwarancyjnym instalacji i żadnych błędów nie ma. Więc kasowanie skuteczne.
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3
Re: jimniak - check engine
Niebieska...OMVL REG Fast
A gdzie zakładałeś w 3mieście

A gdzie zakładałeś w 3mieście

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: jimniak - check engine
W Gdańsku zakładałem instalacje w grudniu zeszłego roku.
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3
Re: jimniak - check engine
mam tak jak pisales czerwonego valteka
czyli widze ze przynajmniej sposob kasowania mam taki sam
pytanie co jest nie tak z regulacją - chodzi równo, mocy odczuwalnie raczej nie stracił, na trasie przy oszczednej jezdzie pali 8,5l/100km czyli chyba dobrze - co w takim razie trzeba wyregulować? mozna sie do tego samemu podpiac zeby zobaczyc o co kaman?
czyli widze ze przynajmniej sposob kasowania mam taki sam

pytanie co jest nie tak z regulacją - chodzi równo, mocy odczuwalnie raczej nie stracił, na trasie przy oszczednej jezdzie pali 8,5l/100km czyli chyba dobrze - co w takim razie trzeba wyregulować? mozna sie do tego samemu podpiac zeby zobaczyc o co kaman?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: jimniak - check engine
Na przeglądzie instalacji gość coś regulował, zmniejszył o 10% ilość mieszanki. Moc dalej taka sama. Zobaczymy jak będzie ze spalaniem i czy dalej będą się generować błędy.
Podpiąć pewnie się można tylko znaleźć odpowiednią wtyczkę i program, bo wszystko robił z laptoka.
Podpiąć pewnie się można tylko znaleźć odpowiednią wtyczkę i program, bo wszystko robił z laptoka.
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3
Re: jimniak - check engine
komputera od gazu pewnie nie rusze bo sie nie znam na regulacji (chociaz moze kolega ze STAGa moglby cos podpowiedzic jaki soft i kabel potrzebny
) - bardziej mi chodzi o możliwość podłączenia sie do kompa jimniak zeby zobaczy jaki blad wygenerowal check engine...

był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: jimniak - check engine
Jak uda Ci się sprawdzić to daj znać. Sam jestem ciekaw co to mogą być za błędy.
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3
Re: jimniak - check engine
Na razie jedyna metodą jaką znalazłem żeby odczytać kod błędu jest zakup takiego urządzonka http://motoryzacyjna.pl/p35537-auto-scaner-uniwersalny - teoretycznie jest to najtańsze rozwiązanie (o ile działa...). W manualu wyczytałem że niektóre błędy gasną dopiero gdy przy 3 cyklach pracy silnika nie wykryje ponownie tego samego błędu (jako cykl silnika jest rozumiane zapalenie i zgaszenie) - musze sprawdzićmoze działa jak odłaczanie aku (wg manuala wylaczanie na 30sek wystarcza chyba ze jest zimno). Mysle dalej, moze cos wymysle...
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: jimniak - check engine
daj ulicę, albo nazwękandiru pisze:W Gdańsku zakładałem instalacje w grudniu zeszłego roku.
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: jimniak - check engine
Coś musi byc nie halo,pavelk pisze:mam tak jak pisales czerwonego valteka
czyli widze ze przynajmniej sposob kasowania mam taki sam![]()
pytanie co jest nie tak z regulacją - chodzi równo, mocy odczuwalnie raczej nie stracił, na trasie przy oszczednej jezdzie pali 8,5l/100km czyli chyba dobrze - co w takim razie trzeba wyregulować? mozna sie do tego samemu podpiac zeby zobaczyc o co kaman?
Mam podobną kompletację w swoim i checkiem nie żygnął nigdy. No może troche lepszą listwe wtryskową mam.
Jeśli chodzi o podpięcie się pod złączę diagnostyczne w jamniku to jest problem. Ten skaner który podał kolega w linku to jest uniwersalne urządzenie, ale do standardu OBD2 czyli na chłopski rozum...muszą być dwie sondy lambda jedna w kolektorze a druga za katem. Nasze jimniaki mają wtyczkę OBD2, ale nie maja tego systemu ( bo nie ma dwóch sond) także żadnym prostym uniwersalnym prostym skanerkiem się nie podłączycie. Można kombinować z samo diagnostyka jeśli jest taka jak w samuraiu i odczytać mrugający kod z deski, ale nie wiem które kabelki trzeba zewrzeć. Generalnie warsztat mający jakiś poważniejszy sprzęt diagnostyczny powinien odczytać błąda. Samemu raczej będzię trudno.
Jeśłi chodzi o komunikacje ze Stagiem to większego problemu nie ma:
Tu macie najświeższy program AcGasSynchro za free http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/acgassynchro-71035
A tu interfejs potrzebny do komunikacji http://allegro.pl/interfejs-usb-ac-stag ... 78644.html
ale myślę, że łatwiej będzie podjechać do dobrego warsztatu, żeby za parę złotych ogarneli temat i będzie spokój

Pan z Gdańska http://www.instalgaz.webstrony.pl/ możesz powołać sie na Pawła doradcę technicznego z AC (mnie

Pan z Katowic- proponuję naszego kolege z forum4x4, nie jaki SebastianS ( starsi foumowicze będą kojarzyć), generalnie fachowiec na skalę europejską ( nie żartuje ) http://www.gzw.pl/ można wspomnieć, że się jest z forum4x4 to na pewno będzie inna rozmowa

w razie co to piszcie, służę pomocą
pzdr
pawel
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: jimniak - check engine
Jak znasz kogos dobrego z K-c to napisz to moze przy okazji uda sie podjechac bo teraz przez prace wiekszosc czas w walbrzychu spedzam i do Gliwic musialbym specjalnie jechac a z czasem mam ciezko.
W ogole to jechac tak z marszu czy lepiej poczekac az sie check zapali i podjechac najpierw do jakiegos serwisu zeby odczytali blad i dopiero na regulacje gazu? Bo chyba gazownik interfejsu do jimniaka nie bedzie mial...?
W ogole to jechac tak z marszu czy lepiej poczekac az sie check zapali i podjechac najpierw do jakiegos serwisu zeby odczytali blad i dopiero na regulacje gazu? Bo chyba gazownik interfejsu do jimniaka nie bedzie mial...?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: jimniak - check engine
Nie odrobiłeś lekcjisciba pisze:...
Jeśli chodzi o podpięcie się pod złączę diagnostyczne w jamniku to jest problem. Ten skaner który podał kolega w linku to jest uniwersalne urządzenie, ale do standardu OBD2 czyli na chłopski rozum...muszą być dwie sondy lambda jedna w kolektorze a druga za katem. Nasze jimniaki mają wtyczkę OBD2, ale nie maja tego systemu ( bo nie ma dwóch sond) także żadnym prostym uniwersalnym prostym skanerkiem się nie podłączycie. Można kombinować z samo diagnostyka jeśli jest taka jak w samuraiu i odczytać mrugający kod z deski, ale nie wiem które kabelki trzeba zewrzeć. Generalnie warsztat mający jakiś poważniejszy sprzęt diagnostyczny powinien odczytać błąda. Samemu raczej będzię trudno.
...

http://rhinopower.org/index.html
Tanio i dobrze.
Jak się popatrzy na schemat urządzenia, to widać że można też zaadaptować dowolny kabelek typu "interface usb<->lpg"
ps.
OBD2 nie oznacza, że muszą być dwie sondy.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: jimniak - check engine
Tutaj zakładałem:sciba pisze:daj ulicę, albo nazwękandiru pisze:W Gdańsku zakładałem instalacje w grudniu zeszłego roku.
http://www.autogaztechnik.pl/
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3
Re: jimniak - check engine
Się nie zgodz się
Pierwsze primo ultimo ten magiczny interface obsługuję protokoły ISO 9141 i KWP...raz, że trochę mało a dwa jak znajdziesz w Suzuce 2000r ISO 9141 to stawiam kratę
no chyba, że znajdziesz KWP to stawiam dwie
Drugie primo ultimo nie widzę sensu adaptowania tego jako interface LPG bo i tak nie ma wtyczki do złącza diagnostycznego sterownika LPG.
Co do dwóch sond...no ja się nie spotkałem z z autem z jedną sondą, żeby miało OBD2, ale oczywiście to nie znaczy,że nie ma, bo również zdażaja się samochody z 2007 roku które nie mają OBD2, a powinny. po prostu były robione na jakieś rynki typu Burkina Faso
. Natomiast masa producentów samochodów wyposażała swoje auta w 16pinowe gniazdo OBD2 niestety nie wyposażając go w system OBD2. Moja Suzuka jest z 99r i wtyczka jest ale OBD2 ni huhu. Może w Suzukach po 2001 roku będzie OBD2, warto sprawdzić, ale pewności niestety nie ma.
P.S masz jakieś pewne źródło inforamcji, że do OBD2 wystarczy jedna soda
albo może konkretny przykład jakiegoś auta
pytam bo przyda mi się to w pracy 

Pierwsze primo ultimo ten magiczny interface obsługuję protokoły ISO 9141 i KWP...raz, że trochę mało a dwa jak znajdziesz w Suzuce 2000r ISO 9141 to stawiam kratę


Drugie primo ultimo nie widzę sensu adaptowania tego jako interface LPG bo i tak nie ma wtyczki do złącza diagnostycznego sterownika LPG.
Co do dwóch sond...no ja się nie spotkałem z z autem z jedną sondą, żeby miało OBD2, ale oczywiście to nie znaczy,że nie ma, bo również zdażaja się samochody z 2007 roku które nie mają OBD2, a powinny. po prostu były robione na jakieś rynki typu Burkina Faso

P.S masz jakieś pewne źródło inforamcji, że do OBD2 wystarczy jedna soda



Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: jimniak - check engine
Pan Jarek założył Ci STAGAkandiru pisze:Tutaj zakładałem:sciba pisze:daj ulicę, albo nazwękandiru pisze:W Gdańsku zakładałem instalacje w grudniu zeszłego roku.
http://www.autogaztechnik.pl/


ostatnio jak z nim rozmawiałem to strasznie na nas narzekał

Czy może masz inną instalację

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: jimniak - check engine
http://www.samochodowka.koszalin.pl/war ... 2-eobd.htm
w większości opracowań o tematyce OBD2 piszą, że muszą być 2 sondy lambda w silnikach z system obd2
oczywiście rozbieżności jest mnóstwo, dlatego pytam, czy masz może jakieś wiarygodne źródło
w większości opracowań o tematyce OBD2 piszą, że muszą być 2 sondy lambda w silnikach z system obd2
oczywiście rozbieżności jest mnóstwo, dlatego pytam, czy masz może jakieś wiarygodne źródło
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: jimniak - check engine
Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestemsciba pisze:http://www.samochodowka.koszalin.pl/war ... 2-eobd.htm
w większości opracowań o tematyce OBD2 piszą, że muszą być 2 sondy lambda w silnikach z system obd2
oczywiście rozbieżności jest mnóstwo, dlatego pytam, czy masz może jakieś wiarygodne źródło

Nigdy nie wnikałem w zawiłości standardu, ale druga sonda lambda (i kody z nią związane związane) są li tylko z diagnostyką poprawności działania katalizatora.
Jeżeli nie będzie ani katalizatora ani drugiej sondy ani wyzwalania w programie sterownika kodów dtc z tym związanych, to co za problem żeby mieć w aucie obd2 bez kata?
Osobiście mam auto z czterema sondami i dwoma katalizatorami - oczywiście łącze się w standardzie obd2. Czy to znaczy, że mam obd4 czy 2*obd2?

Powtarzam, to nie moja branża, więc się nie będę wymądrzał.
Śmiem polemizowaćsciba pisze:Się nie zgodz się![]()
Pierwsze primo ultimo ten magiczny interface obsługuję protokoły ISO 9141 i KWP...raz, że trochę mało a dwa jak znajdziesz w Suzuce 2000r ISO 9141 to stawiam kratęno chyba, że znajdziesz KWP to stawiam dwie
![]()
Drugie primo ultimo nie widzę sensu adaptowania tego jako interface LPG bo i tak nie ma wtyczki do złącza diagnostycznego sterownika LPG.
Co do dwóch sond...no ja się nie spotkałem z z autem z jedną sondą, żeby miało OBD2, ale oczywiście to nie znaczy,że nie ma, bo również zdażaja się samochody z 2007 roku które nie mają OBD2, a powinny. po prostu były robione na jakieś rynki typu Burkina Faso. Natomiast masa producentów samochodów wyposażała swoje auta w 16pinowe gniazdo OBD2 niestety nie wyposażając go w system OBD2. Moja Suzuka jest z 99r i wtyczka jest ale OBD2 ni huhu. Może w Suzukach po 2001 roku będzie OBD2, warto sprawdzić, ale pewności niestety nie ma.
P.S masz jakieś pewne źródło inforamcji, że do OBD2 wystarczy jedna sodaalbo może konkretny przykład jakiegoś auta
pytam bo przyda mi się to w pracy

Co do tego linku który podałem, to ten interfejs działa w standardzie SDL (Suzuki Data Link) i ALDL (poprzednik obd).
To że w warstwie fizycznej jest dla zmyłki opakowany w gniazdo takie jak obd2 o niczym nie świadczy.
I nie pisałem o adoptowaniu tego na interfejs lpg, tylko na odwrót - kupno dowolnego kabelka do usb<->lpg za 40pln i jego adaptację na interfejs do ecu suzuki (bo większość jest oparta na scalakach ftdi FT232). A jak ktoś ma jeszcze laptoka z gniazdem rs232, to jest jeszcze taniej, bo nie trzeba się konwertować na usb...
A jakbyś się wczytał w ichniejsze forum, to tym kabelkiem ludzie skutecznie łączą się do jamników, vitar, gv, swiftów a nawet samuraiów.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość