Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Witam koledzy
Czy stara Vitara ( long)ta produkowana do bodajrze 99 i Grand Vitara II ta od 98 do 05 to te same rozwiązania techniczne? Czy różnią się właściwościami terenowymi? Nigdzie nie mogę znaleść danych dotyczących kątów, prześwitów, glębokości brodzenia itd. Oczywiście mam na myśli seryjne auto bez modyfikacji.
Miałem zamiar kupić GVII ale niebawem rozpocznę prace w lasach państwowych i trochę mi szkoda auta za ok 25-30 k brudzić codziennie po lesie, ale niestety praca daleko od domu i na początku pewnie co tydzień będę musiał pokonywać trasę ponad 300 km w jedną stronę. Obawiam się czy stara będzie radziła sobie na takich przelotach a z kolei czy nowa poradzi w lesie, bądź co bądź ciężkim pomorskim terenie.
Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam.
Czy stara Vitara ( long)ta produkowana do bodajrze 99 i Grand Vitara II ta od 98 do 05 to te same rozwiązania techniczne? Czy różnią się właściwościami terenowymi? Nigdzie nie mogę znaleść danych dotyczących kątów, prześwitów, glębokości brodzenia itd. Oczywiście mam na myśli seryjne auto bez modyfikacji.
Miałem zamiar kupić GVII ale niebawem rozpocznę prace w lasach państwowych i trochę mi szkoda auta za ok 25-30 k brudzić codziennie po lesie, ale niestety praca daleko od domu i na początku pewnie co tydzień będę musiał pokonywać trasę ponad 300 km w jedną stronę. Obawiam się czy stara będzie radziła sobie na takich przelotach a z kolei czy nowa poradzi w lesie, bądź co bądź ciężkim pomorskim terenie.
Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam.
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
GV II to całkiem inna bajka produkowana od połowy 2005->, tobie chodzi o GV I('98 do połowy '05) która konstrukcyjnie niewiele odbiega od vitary. Różnice to nadwozie trochę inne zawieszenie tylnego mostu( 4 wahacze wzdłużne GV I a w vitarze 2 wzdłużne i sierżant), GV I ma przekładnię kierowniczą listwową a vitara ślimakową(chyba, nie jestem pewien. Niech się wypowiedzą ci co wiedzą). Głębokość brodzenia GV I to 50cm, kąt najazdu chyba 35 stopni zejścia około 34 stopni, rampowy bodajże około 23 stopni, prześwit 19,5cm w GV I w vitarze 20cm W longu powinno być coś koło tego w serii oczywiście
GV II 2.0
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Marirus, bardzo dziękuję za informację, oczywiście miałem a myśli Vitare i GV I. W zasadzie pewnie różnią się bardziej nadwoziem, właściwości terenowo jezdne na podobnym poziomie. Szkoda, że nie ma takiego schematu jaki mają do dyspozycji np własciciele frotek: http://www.opelfrontera.pl/index.php?op ... e&Itemid=4
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
A tak wogóle to co to za vitara długa z silnikiem 1.6? Sporadycznie się gdzieś taka pokazuje ale bardzo żadko, czy to oryginały?
A orientuje się może ktoś jak z instalacją LPG do Vitarki 2.0 V6? o ile do krótkiej 1.6 V8 pasuje instalacja za 1700 zł to czy do 2.0 da się taką samą zapodać?
A orientuje się może ktoś jak z instalacją LPG do Vitarki 2.0 V6? o ile do krótkiej 1.6 V8 pasuje instalacja za 1700 zł to czy do 2.0 da się taką samą zapodać?
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Biblia po polsku http://suzuki.a-ng.eu/ i forum http://suzuki.a-ng.eu/forum/ i wiesz więcej
A pro po long-a 1.6 to bodajże do 1995 były tylko takie a potem 2.0V6 i diesle


GV II 2.0
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Dzięki, forum suzuki to prawdziwa kopalnia wiedzy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Jeżeli Long to sugeruje V6, trochę wzmocnili w nim przeniesienie napędu.
Osobiście stawiał bym jednak na GV, większy komfort i cichsza a pisałeś że chcesz robić traski 300 km. Rozstaw osi, i prześwit ten sam co w Longu, GV ma trochę gorsze kąty natarcia i zejścia. 2.0 benzyna dobrze znosi gazowanie, diesle (i japoński i francuski) tez są ok. Rzadko ale można spotkać średnią GV z V6 i to chyba było by najlepsze, bo różnicy w spalaniu wielkiej nie będzie a kultura pracy i większy moment, na trasie i w terenie robi swoje.
Osobiście stawiał bym jednak na GV, większy komfort i cichsza a pisałeś że chcesz robić traski 300 km. Rozstaw osi, i prześwit ten sam co w Longu, GV ma trochę gorsze kąty natarcia i zejścia. 2.0 benzyna dobrze znosi gazowanie, diesle (i japoński i francuski) tez są ok. Rzadko ale można spotkać średnią GV z V6 i to chyba było by najlepsze, bo różnicy w spalaniu wielkiej nie będzie a kultura pracy i większy moment, na trasie i w terenie robi swoje.
SJ417 - unikat
, L200.

Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
1,6 V8, zawsze chciałem mieć 8 garów w suzukiSlawek1983 pisze:ile do krótkiej 1.6 V8

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Ad. Tenogr
Już nabyłem włsaśnie GV 2.5 V6. Silniczek chodzi przyzwoicie choć spodziewałem sie większego komfortu ( tzn prędkość przelotowa to najlepiej 80-100 km powyżej robi się głośno) dość mocno kołysze. No i właściwości terenowe po przesiadce z samuraja do GV to wydaję mi się, że GV to troszkę wyższa osobówka. Pierwsze co to będę musiał ją choć trochę podnieść.
Pozdrawaim
Już nabyłem włsaśnie GV 2.5 V6. Silniczek chodzi przyzwoicie choć spodziewałem sie większego komfortu ( tzn prędkość przelotowa to najlepiej 80-100 km powyżej robi się głośno) dość mocno kołysze. No i właściwości terenowe po przesiadce z samuraja do GV to wydaję mi się, że GV to troszkę wyższa osobówka. Pierwsze co to będę musiał ją choć trochę podnieść.
Pozdrawaim
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Zupełnie niemotaną GV I to faktycznie można z nieco wyższą osobówką pomylić. Niemniej jednak da się ją łatwo podnieść (taniej -> podkładki np. 20mm lub drożej -> zestaw do liftu - jest kilka opcji do wyboru). Do tego dobre opony i już masz zupełnie inne auto. Pomyśl też może o osłonach - szczególnie przód i pod reduktor bo auto jest dłuższe niż Samuraj/Jimni i trzeba się liczyć z tym, że w kontakt z podłożem będzie jednak wchodzić częściej. Sa to co prawda pewne wydatki ale przy odrobinie uwagi można to zrobić za całkiem rozsądne pieniądze a komfort jazdy w terenie zupełnie inny. Jak masz 2.5l pod maską to mocy Ci nie powinno zabraknąć i będzie śmigać jak się patrzy.
W następnym numerze Auto Świat 4x4 ma być artykuł o GVI więc może będą te dane, o które pytałeś na początku.
W następnym numerze Auto Świat 4x4 ma być artykuł o GVI więc może będą te dane, o które pytałeś na początku.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Dzięki kol mml auto świat na pewno zakupię.
Jeśli byłbyś uprzejmy dać jakieś namiary na porządny lift do GVI byłbym bardzo wdzięczny. Słyszałem, że można zastosować podkłądki 35 mm i 50 mm jedne na przód drugie na tył tylko już nie jestem pewien któe gdzie. Wspomniane przez ciebie 20 mm to chyba trochę mało. CO prawda nie mam zamiaru robić z niej potworka ale wolałbym podnieść ją więcej niż 2 cm.
Jaki jest koszt liftu na podkładkach wraz z robocizną? A jaki koszt bardziej zaawansowanego i jaka jest przewaga tych droższych?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie opon BFG jakie Ci weszły bez przeróbek? Obecnie mam jakieś General Graber HTS całoroczne 16/235/65 i wydaje się że niewiele więcej tam wejdzie??
Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za info.
Jeśli byłbyś uprzejmy dać jakieś namiary na porządny lift do GVI byłbym bardzo wdzięczny. Słyszałem, że można zastosować podkłądki 35 mm i 50 mm jedne na przód drugie na tył tylko już nie jestem pewien któe gdzie. Wspomniane przez ciebie 20 mm to chyba trochę mało. CO prawda nie mam zamiaru robić z niej potworka ale wolałbym podnieść ją więcej niż 2 cm.
Jaki jest koszt liftu na podkładkach wraz z robocizną? A jaki koszt bardziej zaawansowanego i jaka jest przewaga tych droższych?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie opon BFG jakie Ci weszły bez przeróbek? Obecnie mam jakieś General Graber HTS całoroczne 16/235/65 i wydaje się że niewiele więcej tam wejdzie??
Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za info.
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Odkąd siedzę w temacie 4x4
to GVI uznaję za najlepsze auto terenowe
- tanie
- najoszczędniejsze
- fajne
- ładne
- daje możliwość przeróbek
Kupiłem takie 2.0 j20 i jestem bardzo zadowolony Oczywiście to nie przeprawówka ani
nie materiał na przeprawówkę, ale do turystyki off road fajne i na co dzień oczywiście.
GVII to inna bajeczka
to GVI uznaję za najlepsze auto terenowe
- tanie
- najoszczędniejsze
- fajne
- ładne
- daje możliwość przeróbek
Kupiłem takie 2.0 j20 i jestem bardzo zadowolony Oczywiście to nie przeprawówka ani
nie materiał na przeprawówkę, ale do turystyki off road fajne i na co dzień oczywiście.
GVII to inna bajeczka
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Ad Cordoba 2004
Jeśli chodzi o GV to wcale nie jest taka tania w tej kasie spokojnie kupisz w tym samym roczniku forntere terrano II, czy najoszczędniejsza?? nie wiem części do frotki tańsze silnik 2.2 pali na prawdę mało, mniej niż GV. Jeśli chodzi o wygląd to rzecz gustu. Ja kupiłem, ze względu na to, że to najmniejsze auto 4 drzwiowe. Frotka czy TII z 4 furtkami to już autobusy.
W temacie przeróbek jestem jeszcze zielony ale systematycznie będę nad nią pracował.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o GV to wcale nie jest taka tania w tej kasie spokojnie kupisz w tym samym roczniku forntere terrano II, czy najoszczędniejsza?? nie wiem części do frotki tańsze silnik 2.2 pali na prawdę mało, mniej niż GV. Jeśli chodzi o wygląd to rzecz gustu. Ja kupiłem, ze względu na to, że to najmniejsze auto 4 drzwiowe. Frotka czy TII z 4 furtkami to już autobusy.
W temacie przeróbek jestem jeszcze zielony ale systematycznie będę nad nią pracował.
Pozdrawiam
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
ale frot już nie robią niestety 

Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
A jakie to ma znaczenie? GVI też już nie robią.Części dostępne do jednego i drugiego.
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
w sumie racja znaczenie ma nie wielkie. Nic nie mam do frotek, fajne i fakt tańsze części. Żal że ich już nie robią.
Jedyne co mnie zaskakuje to to to, co ludzie robią z GV II - która w myśl oponii na "tym " forum do niczego się nie nadaje .
http://www.google.com/search?q=gv+II+wi ... 80&bih=637
Jedyne co mnie zaskakuje to to to, co ludzie robią z GV II - która w myśl oponii na "tym " forum do niczego się nie nadaje .
http://www.google.com/search?q=gv+II+wi ... 80&bih=637
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
Poważnie kupiłeś GV Icordoba_2004 pisze:Odkąd siedzę w temacie 4x4
to GVI uznaję za najlepsze auto terenowe
- tanie
- najoszczędniejsze
- fajne
- ładne
- daje możliwość przeróbek
Kupiłem takie 2.0 j20 i jestem bardzo zadowolony Oczywiście to nie przeprawówka ani
nie materiał na przeprawówkę, ale do turystyki off road fajne i na co dzień oczywiście.
GVII to inna bajeczka

Slawek1983
Ja osobiście mam lift OME +30mm, jest jeszcze kilka innych np. Trail Master +35mm. Ceny znajdziesz w sklepach internetowych ale średnio za zestaw 4 amortyzatory + 4 sprężyny to będzie w Polsce około 4000 PLN.
Lift to nie tylko podwyższenie auta ale też inna charakterystyka zawieszenia, która mi osobiście dużo bardziej odpowiada niż seryjnego. Do tego stosując lift nie tracisz na skoku zawieszenia a tym samym też na wykrzyżu.
Można to co prawda obejść stosując przedłużacze amortyzatorów ale wtedy trzeba dołożyć trochę innych części.
Nie wiem jaki jest koszt podkładek i wymiany ale jeśli na zlecenie w warsztacie to pewnie bym strzelał, że 1000 PLN trzeba mieć.
Odpowiedni zestaw tego typu jest też na stronie:
http://www.bits4vits.co.uk/store/grand- ... at_15.html i kosztuje 174 funty co daje jakiś poziom odniesienia.
Tak w ogóle to zobacz to co jest na tej stronie do kupienia - nawet jeśli nic nie zamówisz to to co sprzedają może zainspirować do zrobienia czegoś podobnego ale trochę taniej bo w Polsce.
Podkładki 30 mm to na przód bo tam są półosie i nie wypada przesadzać ze zwiększeniem kąta ich pracy a 50mm to na tył gdzie jest sztywny most i bez problemu można więcej.
Opony jakie miałem bez liftu to AT 225/70 R16 oraz zimowe 235/70 R16 - można się spodziewać lekkich przytarć ale generalnie działają. Teraz mam MT 225/75 R16 a widziałem wstawione 235/75 R16, które są już na wcisk całkiem ale też działają.
Maksymalny rozmiar jaki znalazłem w literaturze to 245/75 R 16 (co daje + 42,75 mm w porównaniu z oryginałem) ale do tego trzeba zrobić lift budy +50mm i nieco zmodyfikować nadkola (podobno mało i wcale nie widać

Tak zrobiona GVI podobno już niczego w terenie się nie boi zwłaszcza wyposażona w komplet dobrych osłon i wyciągarkę...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Vitara a Grand Vitara, dane trakcja itd prośba
mml
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Pozdrawiam
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Pozdrawiam
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości