Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Moderator: Albert_N
Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Na początek chciałbym wszystkich serdecznie przywitać w moim pierwszym poście na tym forum :]
Nadszedł czas, że chcę zmienić swojego Jeepa WJ na coś co mniej pali, ma tańsze części i jest dzielniejsze w terenie oraz mniejsze - wybór padł na benzynowego Jamnika w automacie.
Przeczytałem już mnóstwo tematów o Jimnym i wiem, że lift zawieszenia 2"+ to duże koszta i dużo roboty, więc zastanawiam się czy nie ma większego sensu zamontowanie liftu zawieszenia 2" oraz bodyliftu także 2". Powinny się wtedy zmieścić kapcie MT 30-31", co da nam ładny prześwit i jako taką dzielność w terenie (o ile o takiej można mówić, jeśli samochód nie ma blokad).
I tu pojawiają się pytania:
1. Czy półośki i mosty wytrzymają opony 30-31"? Domyślam się, że w samochodzie bez blokad będą miały większą żywotność niż z blokadami.
2. Czy oprócz ww wymienionych liftów i wymiany przewodów hamulcowych czeka mnie wymiana czegoś jeszcze?
3. Jak samochód w takiej konfiguracji będzie się spisywał na czarnym i jak poza czarnym (wyciągarka też docelowo będzie zamontowana)
4. Gdzie można tanio kupić dobre, dobrze wyglądające metalowe zderzaki do Jimnego?
5. Gdzie można dać to wszystko do zamontowania w promieniu do 100km od Radomia? Np w Wawie?
Jimnego będę używał przez 5 dni w tygodniu do miasta, a w weekendy do średniego off roadu, żadnego hardkoru ani ekstremalnych przepraw nie przewiduję.
Przeczytałem już chyba wszystko na tym forum o liftowaniu Jamnika, ale nie znalaazłem odpowiedzi na moje pytania.
Osobną kwestią jest instalacja LPG - chciałbym po prostu, żeby jazda kosztowała mnie mało. Nie zależy mi na ogromnym bagażniku. Ma to sens? Jeśli tak to jakieś sugestie co do marki i typu instalacji?
Nadszedł czas, że chcę zmienić swojego Jeepa WJ na coś co mniej pali, ma tańsze części i jest dzielniejsze w terenie oraz mniejsze - wybór padł na benzynowego Jamnika w automacie.
Przeczytałem już mnóstwo tematów o Jimnym i wiem, że lift zawieszenia 2"+ to duże koszta i dużo roboty, więc zastanawiam się czy nie ma większego sensu zamontowanie liftu zawieszenia 2" oraz bodyliftu także 2". Powinny się wtedy zmieścić kapcie MT 30-31", co da nam ładny prześwit i jako taką dzielność w terenie (o ile o takiej można mówić, jeśli samochód nie ma blokad).
I tu pojawiają się pytania:
1. Czy półośki i mosty wytrzymają opony 30-31"? Domyślam się, że w samochodzie bez blokad będą miały większą żywotność niż z blokadami.
2. Czy oprócz ww wymienionych liftów i wymiany przewodów hamulcowych czeka mnie wymiana czegoś jeszcze?
3. Jak samochód w takiej konfiguracji będzie się spisywał na czarnym i jak poza czarnym (wyciągarka też docelowo będzie zamontowana)
4. Gdzie można tanio kupić dobre, dobrze wyglądające metalowe zderzaki do Jimnego?
5. Gdzie można dać to wszystko do zamontowania w promieniu do 100km od Radomia? Np w Wawie?
Jimnego będę używał przez 5 dni w tygodniu do miasta, a w weekendy do średniego off roadu, żadnego hardkoru ani ekstremalnych przepraw nie przewiduję.
Przeczytałem już chyba wszystko na tym forum o liftowaniu Jamnika, ale nie znalaazłem odpowiedzi na moje pytania.
Osobną kwestią jest instalacja LPG - chciałbym po prostu, żeby jazda kosztowała mnie mało. Nie zależy mi na ogromnym bagażniku. Ma to sens? Jeśli tak to jakieś sugestie co do marki i typu instalacji?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Witam, jeśli auto ma być do jazdy po czarnym 5 dni w tygodniu to odpuść sobie takie wielkie koła(da się gdzieś dojechać ,ale trzeba mieć sporo fantazji
) , zrobi się słaby, hamulce mniej skuteczne itp. za to wygląd na +
Wg mnie wkładaj jakieś A/T nieco większe od seryjnych, podetnij zderzaki, jak będą tarły to podnieś nieco bude i do tego wyciągara.
A co do gazu, nie ma rożnicy czy to terenowiec czy osobówka, ludzie wkładają i jeżdzą taniej


Wg mnie wkładaj jakieś A/T nieco większe od seryjnych, podetnij zderzaki, jak będą tarły to podnieś nieco bude i do tego wyciągara.
A co do gazu, nie ma rożnicy czy to terenowiec czy osobówka, ludzie wkładają i jeżdzą taniej

Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
daj sobie spokój z 31 cali
według mnie
Kumho KL71 MT Mud Terrain 215/75 po taniości + ome lub lovells +2 cale i szybka winda, potem arab do tyłu i masz autko co nie jednemu w terenie pokaże klasę jak kumaty kierownik będzie.A 5 dni w tygodniu jeździsz sobie jak pan poza tym że suk trochę więcej pali
a co do gazu z tego co piszesz to myślę że stag300 da radę ale wiedz że sekwencja topienia bardzo nie lubi
Pokatujesz go trochę zjeździsz opony zobaczysz co ci brakuje już go tak szkoda nie będzie i wpadniesz w spiralę niekończących się wydatków albo zmienisz auto lub hobby
p.s nie zrobisz jimniaka na 31 po taniości żeby to jeżdziło
według mnie
Kumho KL71 MT Mud Terrain 215/75 po taniości + ome lub lovells +2 cale i szybka winda, potem arab do tyłu i masz autko co nie jednemu w terenie pokaże klasę jak kumaty kierownik będzie.A 5 dni w tygodniu jeździsz sobie jak pan poza tym że suk trochę więcej pali


Pokatujesz go trochę zjeździsz opony zobaczysz co ci brakuje już go tak szkoda nie będzie i wpadniesz w spiralę niekończących się wydatków albo zmienisz auto lub hobby

p.s nie zrobisz jimniaka na 31 po taniości żeby to jeżdziło

NO I JEST RZOPA
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Z tych opon co podałeś wychodzi 28" - czy 2 dodatkowe cale do 30" aż tak pogorszą prowadzenie? I o jakich kosztach "żeby jeździło" piszesz? Skoro przy założeniu podstawowego liftu 2" i podniesieniu budy o 2" trzydziestki się zmieszczą, to jakie są dodatkowe koszta? Cięcie błotników? Dystanse pod felgi?
A ARB na tył i wyciągarka będą, raczej z syntetykiem, bo stalowa jest wg mnie za ciężka dla Jimniaka, a w hardkorze i tak nie będzie robiła. Może macie jakieś sprawdzone i niedrogie modele, które można polecić?
A ARB na tył i wyciągarka będą, raczej z syntetykiem, bo stalowa jest wg mnie za ciężka dla Jimniaka, a w hardkorze i tak nie będzie robiła. Może macie jakieś sprawdzone i niedrogie modele, które można polecić?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
uzywam jimniaka na codzien czase jakis weekendowy wypad w teren i wydaje mi sie ze troche na wyrost to wszystko bierzesz - załóż jakies ATki na początek i jezdzij i zobacz czego brakuje
ja mam w swoim gaz (stag + tomasseto) wiec jak masz pytania to dawaj, troche informacji znajdziesz tez tu http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=86207
ja mam w swoim gaz (stag + tomasseto) wiec jak masz pytania to dawaj, troche informacji znajdziesz tez tu http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=86207
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001
jest: jimniak, 2001
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
na szybko reduktor półośki przegłubyPlacek^ pisze:Z tych opon co podałeś wychodzi 28" - czy 2 dodatkowe cale do 30" aż tak pogorszą prowadzenie? I o jakich kosztach "żeby jeździło" piszesz? Skoro przy założeniu podstawowego liftu 2" i podniesieniu budy o 2" trzydziestki się zmieszczą, to jakie są dodatkowe koszta? Cięcie błotników? Dystanse pod felgi?
A ARB na tył i wyciągarka będą, raczej z syntetykiem, bo stalowa jest wg mnie za ciężka dla Jimniaka, a w hardkorze i tak nie będzie robiła. Może macie jakieś sprawdzone i niedrogie modele, które można polecić?
NO I JEST RZOPA
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
A przy 28" które podałeś problemy z ww. podzespołami nie będą występowały? Jakie największe koła w takim razie można zakładać bez wymiany półosiek i przegubów? O przód raczej się nie martwię, bo nie będę na razie zakładał tam blokady, a na tyle chyba półosie są wystarczająco mocne? Poza tym ja blokad używam tylko w błocie, więc o połamanie na czarnym się nie martwię. Chcę mieć duże koła, bo na stockowych jimniak wygląda conajmniej licho, a i chciałbym, żeby w terenie też ładnie robił.Aśka&Kuba pisze:na szybko reduktor półośki przegłubyPlacek^ pisze:Z tych opon co podałeś wychodzi 28" - czy 2 dodatkowe cale do 30" aż tak pogorszą prowadzenie? I o jakich kosztach "żeby jeździło" piszesz? Skoro przy założeniu podstawowego liftu 2" i podniesieniu budy o 2" trzydziestki się zmieszczą, to jakie są dodatkowe koszta? Cięcie błotników? Dystanse pod felgi?
A ARB na tył i wyciągarka będą, raczej z syntetykiem, bo stalowa jest wg mnie za ciężka dla Jimniaka, a w hardkorze i tak nie będzie robiła. Może macie jakieś sprawdzone i niedrogie modele, które można polecić?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
zakładaj sima 32 wyglądał będzie kozak to tylko 1 cal od 31 więcej, już napisałeś chcesz mieć i kup sobie wtedy będziesz zadowolony
NO I JEST RZOPA
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Dużo rzeczy chcę, ale nie wszystkie mogę lub powinienem, a przynajmniej nie wszystkie na raz. Pytam bardziej doświadczonych, żeby się na minę nie wsadzić. Już odradziliście mi 30"+, niezbyt zadowolony ale przyjąłem to do wiadomości. Teraz zastanawiam się między 28 a 29" , czyli po przeliczeniu 215/75/15 lub 235/75/15 i po przeczytaniu 9 stron lektury o takich gumach w Samuraiu mam już trochę jaśniejszy obraz w tym temacie. 5-ty bieg mi niepotrzebny, bo mam 4-biegowy automat ;]
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, były bardzo pomocne. Teraz czas na wybór wyciągarki :]
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, były bardzo pomocne. Teraz czas na wybór wyciągarki :]
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Placek^ pisze:... Poza tym ja blokad używam tylko w błocie, więc o połamanie na czarnym się nie martwię...

Placek^ pisze:5-ty bieg mi niepotrzebny, bo mam 4-biegowy automat

Powinien powstać dział "złote myśli"...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Wazna jest tez emotikonka " ;] " na koncu. Wszedzie trzeba szukac plusow, hehe :]Kostuch pisze:Powinien powstać dział "złote myśli"...Placek^ pisze:5-ty bieg mi niepotrzebny, bo mam 4-biegowy automat
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Spoko. Każdy ma prawo po raz kolejny popełnić te same błędy co inniPlacek^ pisze:Wazna jest tez emotikonka " ;] " na koncu. Wszedzie trzeba szukac plusow, hehe :]Kostuch pisze:Powinien powstać dział "złote myśli"...Placek^ pisze:5-ty bieg mi niepotrzebny, bo mam 4-biegowy automat

Rozerwij się: http://www.wawa4x4.pl/pl/inne.php?a=inne_a8Placek^ pisze: ... Chcę mieć duże koła, bo na stockowych jimniak wygląda conajmniej licho, a i chciałbym, żeby w terenie też ładnie robił.

http://www.wawa4x4.pl/pl/inne.php?a=inne_a6Placek^ pisze:... Teraz czas na wybór wyciągarki :]

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
pożycz od kogoś opony np: 28 np: 30 cali np: at np: mt na pare dni dasz za to troche wódy pojedzij zobaczysz i tak wyjdzie Cię to taniej niż
może stwirdzisz że dla ciebie są stworzone np.nalewki z felgami i hi lift i w dupie masz element lansu

może stwirdzisz że dla ciebie są stworzone np.nalewki z felgami i hi lift i w dupie masz element lansu

NO I JEST RZOPA
- blizzard
- Posty: 466
- Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
- Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
- Kontaktowanie:
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Obawiam się, że przy 30 to jak pisali koledzy może się ciągle przedni most sypać. Jeździłem 5 lat na kołach 28-29cali i niestety co jakiś czas coś szlak trafiał (przegub, sworzeń dyfra), a wymian łożysk, uszczelniaczy to nie zliczę. Natomiast tył bez problemowo, nawet łożyska nie musiałem wymienić.
A co do jazdy w terenie to jak ktoś już pisał, jadąc z głową można bardzo daleko zajechać takim autem.
A co do jazdy w terenie to jak ktoś już pisał, jadąc z głową można bardzo daleko zajechać takim autem.
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI
KLUB SUZUKI
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
A to na jakiejś simexopodobnej gumie było? Diesel czy benzyna? Przy skokach i na rajdach czy przy lajtowym upalaniu? Kurde! nie sądziłem że sztywny most w jimiaku będzie miętkcejszy niż IFS w vitceblizzard pisze: Jeździłem 5 lat na kołach 28-29cali i niestety co jakiś czas coś szlak trafiał

Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
- blizzard
- Posty: 466
- Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
- Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
- Kontaktowanie:
Re: Jimny i 2" lift budy + zawieszenia
Najpierw Pirelli Scorpion AT przez 2 lata (rozmiar 225/70R16) i kolejne 3 na BFG MT na 215/75R15. Jimniak w benzynie.
Co do jazdy, to różnie i lajtowe weekendowe jazdy i różne rajdziki (Terenowiady, Kotkowskie Żwirki, zloty oraz wyprawy (Rumunia, Litwa).
Raczej bez skoków, on po prostu jest słaby. Znam też osoby, którym pogiął się po skoku.
Co do jazdy, to różnie i lajtowe weekendowe jazdy i różne rajdziki (Terenowiady, Kotkowskie Żwirki, zloty oraz wyprawy (Rumunia, Litwa).
Raczej bez skoków, on po prostu jest słaby. Znam też osoby, którym pogiął się po skoku.
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI
KLUB SUZUKI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości