Ambitne plany. Może to coś pomoże:
http://www.klubsuzuki.pl/viewtopic.php?t=6734
Chyba trzeba się zalogować więc: Grand Vitara 2,7 automat z USA posiada w większości przypadków tylko jeden napęd na tył.
Auto jednak jest w pełni przygotowane do montażu 4x4.
Należy zakupić następujące części.
1. Reduktor (tylna część skrzyni biegów) pasuje z wszystkich modeli nowej GV.
2. Przedni most z łapami i śrubami oraz przednie półosie - pasuje z wszystkich modeli nowej GV.
3. Przedni i tylny wał napędowy - pasuje z wszystkich modeli nowej GV .
Montaż zajmuje około 8 godzin.
1. Odkręcamy tylny wał od tylnego mostu - 4 śruby M17, wyjmujemy wał z skrzyni biegów.
2. Odkręcamy 10 śrub mocujących oryginalną przystawkę, przedłużenie skrzyni, w miejsce której wkładamy reduktor (połączenie reduktora z skrzynia bez uszczelki), śruby M12 . 9 śrub można odkręcić z kanału , z dołu samochodu , jedną trzeba odkręcać demontując wewnątrz samochodu lewarek skrzyni (4 śruby M10).
Ważne by ustawić reduktor w pozycji 4H – opis w innym miejscu.
3. Następnie montujemy przedni most. Most można włożyć w ramę samochodu po odkręceniu jego mocowań , łap ( dolna 4 śruby M14 i boczna prawa 3 śruby M14). Trzeba się trochę nakombinować aby umieścić most we właściwej pozycji ale jest to wykonalne bez demontażu innych podzespołów samochodu. Po umieszczeniu mostu we właściwej pozycji przykręcamy go 4 śrubami M19 jedna jest dłuższa i do jej wkręcenia trzeba odkręcić prawy wahacz (dwie śruby M19).
Odkręcenie wahaczy prawego i lewego jest niezbędne do zamocowania półosi.
4. Piasty przednie w samochodzie są przystosowane do napędu. Po odkręceniu oryginalnych śrub M32 w ich miejsce wkładamy półosie – moment dokręcania 200 Nm.
Prawa półoś wchodzi bezpośrednio w przegub mostu , lewa jest przykręcana 4 śrubami M14 – do montażu osłon przegubów stosujemy opaskę stalową skręcaną fi -10 cm.
5. Następnie montujemy przedni wał napędowy, ważne aby odpowiednio ustawić , przy reduktorze śruby mocujące (6 x Nasadka Torx m5 ) po wkręceniu wystają około 1 cm a przy przednim moście pasują na styk (6 x Nasadka Torx m5 ).
6. Wkładamy tylni wał w zamontowany reduktor i przykręcamy go do tylnego mostu.
Już prawie możemy jeździć pod warunkiem , że ustawiliśmy przekładnie kontową reduktora w położeniu 4H.
Opis elektroniki do sterowania reduktorem w innym miejscu.
[ Dodano: Czw 07 Paź, 2010 09:09 ]
Sterowanie reduktorem - prowizora
Reduktor nowej GV jest sterowany przekładnią kątową silnik 12 V, 15 A lewo, prawo w zależności od biegunów +,-
4 pozycje LUZ, 4H, 4H LOK, 4L LOK.
W reduktorze są 2 czujniki, które pokazują aktualne ustawienie (czujniki – złączone, wyłączone)
Na podstawie ich pozycji można dorobić prosty układ który wskazuje aktualne połączenie to znaczy:
Dwa zwarte – LUZ
Dwa otwarte – 4H LOK
Prawy zwarty , lewy rozwarty- 4H
Prawy rozwarty , lewy zwarty 4L LOK
Do sterowania silnikiem przekładni wystarczy zwykły przełącznik do szyb elektrycznych.
Tutaj link do instrukcji gdzie znaleźć i jak podłączyc sterownik do załączenia 4WD:
http://carservicemanuals.blogspot.com/2 ... kshop.html