Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: plastic666 » pt lis 04, 2011 11:03 am

Witam, parę lat temu bezmyślnie dałem się namówić na przełożenie resorów nad mosty... Mam pytanie czy jest sens, wrócić do oryginału i zastosować bodylifta, jakieś podkładki czy coś? I jakie mogą być tego ewentualne koszty tego. Chodzi mi o normalną pracę zawieszenia i wałów. Sądzicie że to dobre rozwiązanie? Czy gdy teraz mam resory nad mostem to bez przeróbek mogę je zamontować pod mostem? Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: Albert_N » pt lis 04, 2011 11:43 am

wg mnie i SPOA, i duzy bodylift sa bledem :) lepiej wyciac rdze razem z nadkolami i porzadnie wyspawac. Jesli bodylift, to z 1 cal max wg mnie. Co do odwrocenia przerobek- pokaz foto, trudno z mglistego opisu wywnioskowac, coz tam masz w tym suzuku ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: qwai » pt lis 04, 2011 12:02 pm

Co ma dać ten bodylift - jeśli tylko nie mieszczą się koła to diaks w rękę i będzie taniej i skuteczniej :-)
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: Didymos » pt lis 04, 2011 1:16 pm

Niewielki bodylift ma dobry wpływ na higienę podwozia - łatwiej wymyć błoto spomiędzy ramy, a budy :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: daro 16v » pt lis 04, 2011 1:19 pm

jesli ma auto ma byc efektywne a nie efektowne wracaj do tego co fabryka wymyslila..
zdrowy fabryczny zawias bez mega wieszakow i innych tjuningowych wynalazkow+ duze koło +/-31 cali i naprawde samurai jezdzi wszedzie tam gdzie nie dojedzie hardcore stuningowany obrzyn z piecioma wyciagarkami hi liftami itp itd..
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: lukassos » pt lis 04, 2011 1:44 pm

Na pewno miałeś wymienione przewody na dłuższe, więc teraz może trochę przeszkadzać. Ja podniosłem budę 4cm wstawiając profil 40x30mm ze ścianki 3mm. Dłuższe śruby i oryginalne gumy. Śruby 9,9. Przy okazji zabezpieczyłem ramę. Nie podłożyłem profili we wszystkich miejscach. Wzorowałem się na tym zestawie: http://puresuzuki.com/3_samurai_body_lift.htm
Po podniesieniu trzeba podciąć blachę z przodu i z tyłu lewarka reduktora, przedłużyć rurę do zbiornika. Ja jeszcze podniosłem przedni zderzak żeby nie było przerwy.

Daro :)2

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: plastic666 » pt lis 04, 2011 6:12 pm

Niestety z tymi zdjęciami to będzie mega problem... Za szybko robi się ciemno. Ale może w niedziele dam rade;) Byłem oglądałem i zauważyłem ze mocowania resory zostały dospawane nad mostem, a te oryginalne są na miejscu więc myślę że jak po prostu zamontuje nowe resory według oryginału to będzie git? Jeśli chodzi o przód to mam zrobiono takie ustrojstwo jak zamienione wieszaki (ruchomy z tyłu, sztywny z przodu) nie wie czy to dobre rozwiązanie i czy przy powrocie do oryginału takie coś może zostać? Bodylift chciałem zastosować ze względu na to żeby koła się zmieściły, ale po przeczytaniu waszych wypowiedzi pomyślałem że zabawa z flexem będzie rozsądniejsza.

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: Aśka&Kuba » pn lis 07, 2011 5:58 pm

Didymos pisze:Niewielki bodylift ma dobry wpływ na higienę podwozia - łatwiej wymyć błoto spomiędzy ramy, a budy :)21
i to bardzo tylko w tym celu mam zastosowane 3cm :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: Bartex » pn lis 07, 2011 6:04 pm

Aśka&Kuba pisze:
Didymos pisze:Niewielki bodylift ma dobry wpływ na higienę podwozia - łatwiej wymyć błoto spomiędzy ramy, a budy :)21
i to bardzo tylko w tym celu mam zastosowane 3cm :)21
Atam wystarczy progi wyciąć i już kłopotów niema ;)
Bartek

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: viperecki » pt lis 11, 2011 11:27 pm

bodylift to bzdura i tyle daje tylko optyczne wrażenie liftu lepiejwieszaki zmienić lub najlepiej cały zawias i wtedy masz konkret
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: Didymos » ndz lis 13, 2011 11:21 am

Eee tam, od razu bzdura, kwestia konkretnych potrzeb 8)
W partolu mam 4cm bodyliftu i na fabrycznym zawiasie akurat mieszczą się opony 33x12,5 bez ocierania i przycinania czegokolwiek.
W suzie dla odmiany mam wycięte nadkola i zero bodyliftu, ba jest nawet gorzej, buda spoczywa na ramie :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Samurai-Spoa czy bodylift? Potrzebna rada.

Post autor: cybul » ndz lis 13, 2011 7:12 pm

ZAkladaj sprezyny. Jak zrobisz z głową bedziesz bardzo zadowolony. Prowadzenie auta, wykrzyze, niezawodnośc. Zrobisz raz dobrze i zapomnisz o temacie zawieszenia.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość