Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Moderator: Albert_N
Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Witam,
Cieknie mi olej po wew stronie koło, na łączeniu kuli z piastą. Olej cieknie po oponie. Nie wiem jak to jest zbudowane, czy są tam jakieś uszczelki. Rozbierał ktoś. Co się może stać jak wycieknie cały olej. Sprawa dotyczy prawej strony przedniego mostu LJ410. Dzięki za wszelkie informację, co zrobić, jak to szybko naprawić.
Dawid
Cieknie mi olej po wew stronie koło, na łączeniu kuli z piastą. Olej cieknie po oponie. Nie wiem jak to jest zbudowane, czy są tam jakieś uszczelki. Rozbierał ktoś. Co się może stać jak wycieknie cały olej. Sprawa dotyczy prawej strony przedniego mostu LJ410. Dzięki za wszelkie informację, co zrobić, jak to szybko naprawić.
Dawid
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
nie czasem sj? lj-ki z liczba 410 nie wystepowaly 
masz uszkodzony uszczelniacz na polosi.
Co do pytania "co zrobic? ":kupic kpl.uszczelniaczy na polos i kule i wymienic

masz uszkodzony uszczelniacz na polosi.
Co do pytania "co zrobic? ":kupic kpl.uszczelniaczy na polos i kule i wymienic

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Jak wszystko gra to pod kulistą osłoną jest przegub otoczony smarem. Skoro cieknie na połączeniu to pewnie jest tam już olej z mostu, czyli do wymiany simering uszczelniający półoś.
Wyciek na kole też może powstać w skutek nieszczelności w układzie hamulcowym.
Sposobu naprawy nie sposób opisywać na forum. Ściągnij instrukcję z netu lub choćby rysunek zwrotnicy.
A zaintrygował mnie typ modelu w temacie postu
Wyciek na kole też może powstać w skutek nieszczelności w układzie hamulcowym.
Sposobu naprawy nie sposób opisywać na forum. Ściągnij instrukcję z netu lub choćby rysunek zwrotnicy.
A zaintrygował mnie typ modelu w temacie postu

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
daro 16v pisze:nie czasem sj? lj-ki z liczba 410 nie wystepowaly
masz uszkodzony uszczelniacz na polosi.
Co do pytania "co zrobic? ":kupic kpl.uszczelniaczy na polos i kule i wymienic
Witaj,
Jesteś moim guru w dziedzinie tego samochodu. Masz racje to sj. To co mam konkretnie zakupic, uszczelniacz, czy coś więcej. Jakie mogą być koszta i czy łatwo to dostać? Co może się stać, jak nic nie zrobie?
Dzieki
Dawid
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
matchbox pisze:Jak wszystko gra to pod kulistą osłoną jest przegub otoczony smarem. Skoro cieknie na połączeniu to pewnie jest tam już olej z mostu, czyli do wymiany simering uszczelniający półoś.
Wyciek na kole też może powstać w skutek nieszczelności w układzie hamulcowym.
Sposobu naprawy nie sposób opisywać na forum. Ściągnij instrukcję z netu lub choćby rysunek zwrotnicy.
A zaintrygował mnie typ modelu w temacie postu
Myslalem o Toyocie Lj70 i tak wyszło.....
Co do układu hamulcowego, to cieknie 2 tygodnie i nic nie ubywa ze zbiorniczka, i nie wpada pedał w podloge. Więc wykluczyłem wyciek z układu hamulcowego. Co do naprawy , to chyba zostawie u mechanika, bo sam nie dam rady tego zrobic. Ile może skasować, dla fachowca to chyba nie jest trudna naprawa.

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
konkretnie pierw rozbierz by sie upewnic co sie stalo.Robota banalna jesli posiadasz klucz nasadowy 52dafvonqpa pisze:daro 16v pisze:nie czasem sj? lj-ki z liczba 410 nie wystepowaly
masz uszkodzony uszczelniacz na polosi.
Co do pytania "co zrobic? ":kupic kpl.uszczelniaczy na polos i kule i wymienic
Witaj,
Jesteś moim guru w dziedzinie tego samochodu. Masz racje to sj. To co mam konkretnie zakupic, uszczelniacz, czy coś więcej. Jakie mogą być koszta i czy łatwo to dostać? Co może się stać, jak nic nie zrobie?
Dzieki
Dawid

jesli juz to simering polosi i uszczelniacze kuli.dostepnosc bezproblemowa przy okazji warto wymienic lozyska na zwrotnicy bo kosztuja pare groszy.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Jak rozbierze, to się okaże, że podkładkę ze "słoneczkiem" trzeba i sworznie może itd...daro 16v pisze:Robota banalna jesli posiadasz klucz nasadowy 52![]()
...
No i trzeba wiedzieć jak napiąć łożyska w piaście.
A jak sprężynka spadnie ze sprzęgiełka, to będą puzzle

Oddałbym do mechanika jednak.
ps.
Podoba mi się określenie LJ410.
Powinna to być LJ80 z silnikiem i zwrotnicami/hamulcami 410

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
tak się zastanawiam.. po co klucz 52 i robieranie piasty, żeby uszczelniacz półosi wymienić?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Bo przeguby słabo na hipolu pracują?TomaszRT pisze:tak się zastanawiam.. po co klucz 52 i robieranie piasty, żeby uszczelniacz półosi wymienić?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
a nie wystarczy sprzęgiełko zdemontować, zdjąć zawleczkę z końca wieloklinu i wyjąć przegub ze zwrotnicy? przeca piasta z przegubem tylko sprzęgiełkiem/zabierakiem jest połączona..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Wczoraj nawet nie demontowałem sprzęgiełka. Jedynie dekielek sprzęgiełka, seger z półosi, zacisk hamulcowy i cztery śruby od czopa piasty.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
A nie lepiej ogarnąć przód po całości, jak flaki są na wierzchu?TomaszRT pisze:a nie wystarczy sprzęgiełko zdemontować, zdjąć zawleczkę z końca wieloklinu i wyjąć przegub ze zwrotnicy? przeca piasta z przegubem tylko sprzęgiełkiem/zabierakiem jest połączona..
Będzie wiadomo co się ma i spokój na dłużej. Ale ja się nie znam...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
pewnie, że lepiej.. ale pytanie było o uszczelniacz półosi.. ja też się nie znam.. ostatnio się natomiast doktoryzowałem ze składania dyfra.. jeszcze działa i nie wyje.. zobaczymy jak długo..Kostuch pisze:A nie lepiej ogarnąć przód po całości, jak flaki są na wierzchu?
Będzie wiadomo co się ma i spokój na dłużej. Ale ja się nie znam...

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Widze zescie sobie juz powyjasniali..
wiec taka mała dygresja ...
uszczelniacze zaworow tez mozna wymienic bez zrzucania głowicy..
wiec taka mała dygresja ...
uszczelniacze zaworow tez mozna wymienic bez zrzucania głowicy..

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
z tym, że jeżeli nie mamy potrzeby zrobienia czegoś z piastą, to jej rozbieranie w w/w przypadku jest zbędne i kompletnie bez sensu..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
wiadomo sztuka dla sztuki..ale czy nie warto zmienic od razu uszczelniacze kuli?łożyska zwrotnic?czytasz temat od poczatku? jemu "coś cieknie"
Dla samej ciekawosci/pewnosci zrzucilbym zwrotnice..to kilkanascie minut roboty a przegladniecie wszystkiego raz na jakis czas nie zaszkodzi.Jak bedzie mial lewe reki to zrobi tak jak mu Kostuch radzi ..odda mechanikowi..
Dla samej ciekawosci/pewnosci zrzucilbym zwrotnice..to kilkanascie minut roboty a przegladniecie wszystkiego raz na jakis czas nie zaszkodzi.Jak bedzie mial lewe reki to zrobi tak jak mu Kostuch radzi ..odda mechanikowi..
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Ty o zwrotnicy, ja o piaście.. chyba się nie rozumiemy..daro 16v pisze:wiadomo sztuka dla sztuki..ale czy nie warto zmienic od razu uszczelniacze kuli?łożyska zwrotnic?czytasz temat od poczatku? jemu "coś cieknie"
Dla samej ciekawosci/pewnosci zrzucilbym zwrotnice..to kilkanascie minut roboty a przegladniecie wszystkiego raz na jakis czas nie zaszkodzi.Jak bedzie mial lewe reki to zrobi tak jak mu Kostuch radzi ..odda mechanikowi..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Rozumiemy ,rozumiemy...ale Ty juz powiedziales co chciales wczesniej i znow to chcesz zaakcentowacTomaszRT pisze:Ty o zwrotnicy, ja o piaście.. chyba się nie rozumiemy..daro 16v pisze:wiadomo sztuka dla sztuki..ale czy nie warto zmienic od razu uszczelniacze kuli?łożyska zwrotnic?czytasz temat od poczatku? jemu "coś cieknie"
Dla samej ciekawosci/pewnosci zrzucilbym zwrotnice..to kilkanascie minut roboty a przegladniecie wszystkiego raz na jakis czas nie zaszkodzi.Jak bedzie mial lewe reki to zrobi tak jak mu Kostuch radzi ..odda mechanikowi..



Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
mnie też nie straszne.. mam nasadkę 52.. i nawet to kiedyś rozebrałem, skręciłem i co ciekawe działa..




'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Poważnie?TomaszRT pisze:mnie też nie straszne.. mam nasadkę 52.. i nawet to kiedyś rozebrałem, skręciłem i co ciekawe działa..




Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Kostuch pisze:Bo przeguby słabo na hipolu pracują?TomaszRT pisze:tak się zastanawiam.. po co klucz 52 i robieranie piasty, żeby uszczelniacz półosi wymienić?
nie znasz sie


Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Przecież napisałem, że się nie znamKwadrat pisze: nie znasz sieW landkach robią

Kostuch pisze:...Ale ja się nie znam...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Kostuch pisze:Przecież napisałem, że się nie znamKwadrat pisze: nie znasz sieW landkach robią
Kostuch pisze:...Ale ja się nie znam...
JAK TAK CZYTAM STWIERDZAM, ŻE NIE ROBIĘ NIC. JAK SIĘ POSYPIE PRZEDNI MOST KUPIE NOWY I PO SPRAWIE.
ALE DZIĘKI ZA POMOC.
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Ta, i nowy kupisz juz pewnie wyremontowany? Raczej nie wydaje mi sie. Kupisz z 20+ letnimi uszczelniaczami, smarem i lozyskami. Poleci za kolejne pol roku, bo poki lezal pare lat na placu i czekal az go kupisz to nie przeciekal, to uwierz mi ze jak zalozysz to wszystko zacznie sie obracac/ruszac/trzasc itd i po miesiacu znow poleci. Wtedy kupisz kolejny?
Koszt uszczelniaczy i lozysk to pewnie, strzelam, ze 200zl. I masz most na kolejne 20 lat. A "nowy" most ile kosztuje?
A wracajac do remontu o ktorym dyskutujecie. Zeby zwrotnice zdjac to nie trzeba tych gumowych uszczelniaczy na kuli ogarniac? Bo jakos nie wydaje mi sie zeby przezyly zdjecie zwrotnicy po odkreceniu sworzni.
Koszt uszczelniaczy i lozysk to pewnie, strzelam, ze 200zl. I masz most na kolejne 20 lat. A "nowy" most ile kosztuje?
A wracajac do remontu o ktorym dyskutujecie. Zeby zwrotnice zdjac to nie trzeba tych gumowych uszczelniaczy na kuli ogarniac? Bo jakos nie wydaje mi sie zeby przezyly zdjecie zwrotnicy po odkreceniu sworzni.
Miejsce na Twoją reklamę.
Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.
Tak jak radzi szympro - naprawdę to nie jest strasznie skomplikowana operacja.
@szympro - ściągając zwrotnice gumowe uszczelniacze zostają na kulach (pod warunkiem, że uprzednio majster zdjął od strony kul cztery półokrągłe blaszki podtrzymujące filce). W manualu jest nawet napisane, że w razie wymiany tylko samych gumowych uszczelniaczy kul, można nowe uszczelniacze naciąć, po to, aby uniknąć zdejmowania zwrotnic.
No ale dosyć kasztanienia z mojej strony
@szympro - ściągając zwrotnice gumowe uszczelniacze zostają na kulach (pod warunkiem, że uprzednio majster zdjął od strony kul cztery półokrągłe blaszki podtrzymujące filce). W manualu jest nawet napisane, że w razie wymiany tylko samych gumowych uszczelniaczy kul, można nowe uszczelniacze naciąć, po to, aby uniknąć zdejmowania zwrotnic.
No ale dosyć kasztanienia z mojej strony

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości