Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

dafvonqpa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 9:55 pm

Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: dafvonqpa » pn gru 12, 2011 7:58 pm

Witam,
Cieknie mi olej po wew stronie koło, na łączeniu kuli z piastą. Olej cieknie po oponie. Nie wiem jak to jest zbudowane, czy są tam jakieś uszczelki. Rozbierał ktoś. Co się może stać jak wycieknie cały olej. Sprawa dotyczy prawej strony przedniego mostu LJ410. Dzięki za wszelkie informację, co zrobić, jak to szybko naprawić.

Dawid

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: daro 16v » pn gru 12, 2011 8:23 pm

nie czasem sj? lj-ki z liczba 410 nie wystepowaly :wink:
masz uszkodzony uszczelniacz na polosi.
Co do pytania "co zrobic? ":kupic kpl.uszczelniaczy na polos i kule i wymienic :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: matchbox » pn gru 12, 2011 8:39 pm

Jak wszystko gra to pod kulistą osłoną jest przegub otoczony smarem. Skoro cieknie na połączeniu to pewnie jest tam już olej z mostu, czyli do wymiany simering uszczelniający półoś.
Wyciek na kole też może powstać w skutek nieszczelności w układzie hamulcowym.
Sposobu naprawy nie sposób opisywać na forum. Ściągnij instrukcję z netu lub choćby rysunek zwrotnicy.
A zaintrygował mnie typ modelu w temacie postu :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

dafvonqpa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 9:55 pm

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: dafvonqpa » pn gru 12, 2011 9:24 pm

daro 16v pisze:nie czasem sj? lj-ki z liczba 410 nie wystepowaly :wink:
masz uszkodzony uszczelniacz na polosi.
Co do pytania "co zrobic? ":kupic kpl.uszczelniaczy na polos i kule i wymienic :)21

Witaj,

Jesteś moim guru w dziedzinie tego samochodu. Masz racje to sj. To co mam konkretnie zakupic, uszczelniacz, czy coś więcej. Jakie mogą być koszta i czy łatwo to dostać? Co może się stać, jak nic nie zrobie?

Dzieki

Dawid

dafvonqpa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 9:55 pm

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: dafvonqpa » pn gru 12, 2011 9:30 pm

matchbox pisze:Jak wszystko gra to pod kulistą osłoną jest przegub otoczony smarem. Skoro cieknie na połączeniu to pewnie jest tam już olej z mostu, czyli do wymiany simering uszczelniający półoś.
Wyciek na kole też może powstać w skutek nieszczelności w układzie hamulcowym.
Sposobu naprawy nie sposób opisywać na forum. Ściągnij instrukcję z netu lub choćby rysunek zwrotnicy.
A zaintrygował mnie typ modelu w temacie postu :)21


Myslalem o Toyocie Lj70 i tak wyszło.....

Co do układu hamulcowego, to cieknie 2 tygodnie i nic nie ubywa ze zbiorniczka, i nie wpada pedał w podloge. Więc wykluczyłem wyciek z układu hamulcowego. Co do naprawy , to chyba zostawie u mechanika, bo sam nie dam rady tego zrobic. Ile może skasować, dla fachowca to chyba nie jest trudna naprawa.???

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: daro 16v » pn gru 12, 2011 9:38 pm

dafvonqpa pisze:
daro 16v pisze:nie czasem sj? lj-ki z liczba 410 nie wystepowaly :wink:
masz uszkodzony uszczelniacz na polosi.
Co do pytania "co zrobic? ":kupic kpl.uszczelniaczy na polos i kule i wymienic :)21

Witaj,

Jesteś moim guru w dziedzinie tego samochodu. Masz racje to sj. To co mam konkretnie zakupic, uszczelniacz, czy coś więcej. Jakie mogą być koszta i czy łatwo to dostać? Co może się stać, jak nic nie zrobie?

Dzieki

Dawid
konkretnie pierw rozbierz by sie upewnic co sie stalo.Robota banalna jesli posiadasz klucz nasadowy 52 :wink:
jesli juz to simering polosi i uszczelniacze kuli.dostepnosc bezproblemowa przy okazji warto wymienic lozyska na zwrotnicy bo kosztuja pare groszy.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: Kostuch » wt gru 13, 2011 12:12 pm

daro 16v pisze:Robota banalna jesli posiadasz klucz nasadowy 52 :wink:
...
Jak rozbierze, to się okaże, że podkładkę ze "słoneczkiem" trzeba i sworznie może itd...
No i trzeba wiedzieć jak napiąć łożyska w piaście.
A jak sprężynka spadnie ze sprzęgiełka, to będą puzzle :)21
Oddałbym do mechanika jednak.

ps.
Podoba mi się określenie LJ410.
Powinna to być LJ80 z silnikiem i zwrotnicami/hamulcami 410 :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: TomaszRT » wt gru 13, 2011 12:33 pm

tak się zastanawiam.. po co klucz 52 i robieranie piasty, żeby uszczelniacz półosi wymienić?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: Kostuch » wt gru 13, 2011 12:49 pm

TomaszRT pisze:tak się zastanawiam.. po co klucz 52 i robieranie piasty, żeby uszczelniacz półosi wymienić?
Bo przeguby słabo na hipolu pracują?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: TomaszRT » wt gru 13, 2011 12:57 pm

a nie wystarczy sprzęgiełko zdemontować, zdjąć zawleczkę z końca wieloklinu i wyjąć przegub ze zwrotnicy? przeca piasta z przegubem tylko sprzęgiełkiem/zabierakiem jest połączona..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: KSikorski » wt gru 13, 2011 1:05 pm

Wczoraj nawet nie demontowałem sprzęgiełka. Jedynie dekielek sprzęgiełka, seger z półosi, zacisk hamulcowy i cztery śruby od czopa piasty.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: Kostuch » wt gru 13, 2011 1:27 pm

TomaszRT pisze:a nie wystarczy sprzęgiełko zdemontować, zdjąć zawleczkę z końca wieloklinu i wyjąć przegub ze zwrotnicy? przeca piasta z przegubem tylko sprzęgiełkiem/zabierakiem jest połączona..
A nie lepiej ogarnąć przód po całości, jak flaki są na wierzchu?
Będzie wiadomo co się ma i spokój na dłużej. Ale ja się nie znam...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: TomaszRT » wt gru 13, 2011 1:49 pm

Kostuch pisze:A nie lepiej ogarnąć przód po całości, jak flaki są na wierzchu?
Będzie wiadomo co się ma i spokój na dłużej. Ale ja się nie znam...
pewnie, że lepiej.. ale pytanie było o uszczelniacz półosi.. ja też się nie znam.. ostatnio się natomiast doktoryzowałem ze składania dyfra.. jeszcze działa i nie wyje.. zobaczymy jak długo..
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: daro 16v » wt gru 13, 2011 2:47 pm

Widze zescie sobie juz powyjasniali..
wiec taka mała dygresja ...
uszczelniacze zaworow tez mozna wymienic bez zrzucania głowicy.. :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: TomaszRT » wt gru 13, 2011 2:54 pm

z tym, że jeżeli nie mamy potrzeby zrobienia czegoś z piastą, to jej rozbieranie w w/w przypadku jest zbędne i kompletnie bez sensu..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: daro 16v » wt gru 13, 2011 3:09 pm

wiadomo sztuka dla sztuki..ale czy nie warto zmienic od razu uszczelniacze kuli?łożyska zwrotnic?czytasz temat od poczatku? jemu "coś cieknie"
Dla samej ciekawosci/pewnosci zrzucilbym zwrotnice..to kilkanascie minut roboty a przegladniecie wszystkiego raz na jakis czas nie zaszkodzi.Jak bedzie mial lewe reki to zrobi tak jak mu Kostuch radzi ..odda mechanikowi..
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: TomaszRT » wt gru 13, 2011 3:12 pm

daro 16v pisze:wiadomo sztuka dla sztuki..ale czy nie warto zmienic od razu uszczelniacze kuli?łożyska zwrotnic?czytasz temat od poczatku? jemu "coś cieknie"
Dla samej ciekawosci/pewnosci zrzucilbym zwrotnice..to kilkanascie minut roboty a przegladniecie wszystkiego raz na jakis czas nie zaszkodzi.Jak bedzie mial lewe reki to zrobi tak jak mu Kostuch radzi ..odda mechanikowi..
Ty o zwrotnicy, ja o piaście.. chyba się nie rozumiemy..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: daro 16v » wt gru 13, 2011 8:36 pm

TomaszRT pisze:
daro 16v pisze:wiadomo sztuka dla sztuki..ale czy nie warto zmienic od razu uszczelniacze kuli?łożyska zwrotnic?czytasz temat od poczatku? jemu "coś cieknie"
Dla samej ciekawosci/pewnosci zrzucilbym zwrotnice..to kilkanascie minut roboty a przegladniecie wszystkiego raz na jakis czas nie zaszkodzi.Jak bedzie mial lewe reki to zrobi tak jak mu Kostuch radzi ..odda mechanikowi..
Ty o zwrotnicy, ja o piaście.. chyba się nie rozumiemy..
Rozumiemy ,rozumiemy...ale Ty juz powiedziales co chciales wczesniej i znow to chcesz zaakcentowac 8) Jak widac nie kazdy lubi wiedziec co i w jakim stanie ma w aucie :)21 mnie tam nie straszne odkrecic w kilka chwil /odpowiednio dokrecic łożysko piasty ale jak sie nie wie jak to pozniej dokrecic albo nie ma sie na stanie nasadki 52 to mozna sie upierac przy Twojej teorii :wink:
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: TomaszRT » wt gru 13, 2011 8:51 pm

mnie też nie straszne.. mam nasadkę 52.. i nawet to kiedyś rozebrałem, skręciłem i co ciekawe działa..
:)21
;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: daro 16v » śr gru 14, 2011 7:00 am

TomaszRT pisze:mnie też nie straszne.. mam nasadkę 52.. i nawet to kiedyś rozebrałem, skręciłem i co ciekawe działa..
:)21
;)
Poważnie? 8)
:wink: :)2 :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: Kwadrat » śr gru 14, 2011 10:45 am

Kostuch pisze:
TomaszRT pisze:tak się zastanawiam.. po co klucz 52 i robieranie piasty, żeby uszczelniacz półosi wymienić?
Bo przeguby słabo na hipolu pracują?

nie znasz sie :) W landkach robią :)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: Kostuch » śr gru 14, 2011 11:27 am

Kwadrat pisze: nie znasz sie :) W landkach robią :)
Przecież napisałem, że się nie znam :)21
Kostuch pisze:...Ale ja się nie znam...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

dafvonqpa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 9:55 pm

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: dafvonqpa » śr gru 14, 2011 6:03 pm

Kostuch pisze:
Kwadrat pisze: nie znasz sie :) W landkach robią :)
Przecież napisałem, że się nie znam :)21
Kostuch pisze:...Ale ja się nie znam...



JAK TAK CZYTAM STWIERDZAM, ŻE NIE ROBIĘ NIC. JAK SIĘ POSYPIE PRZEDNI MOST KUPIE NOWY I PO SPRAWIE.

ALE DZIĘKI ZA POMOC.

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: szympro » śr gru 14, 2011 6:56 pm

Ta, i nowy kupisz juz pewnie wyremontowany? Raczej nie wydaje mi sie. Kupisz z 20+ letnimi uszczelniaczami, smarem i lozyskami. Poleci za kolejne pol roku, bo poki lezal pare lat na placu i czekal az go kupisz to nie przeciekal, to uwierz mi ze jak zalozysz to wszystko zacznie sie obracac/ruszac/trzasc itd i po miesiacu znow poleci. Wtedy kupisz kolejny?
Koszt uszczelniaczy i lozysk to pewnie, strzelam, ze 200zl. I masz most na kolejne 20 lat. A "nowy" most ile kosztuje?

A wracajac do remontu o ktorym dyskutujecie. Zeby zwrotnice zdjac to nie trzeba tych gumowych uszczelniaczy na kuli ogarniac? Bo jakos nie wydaje mi sie zeby przezyly zdjecie zwrotnicy po odkreceniu sworzni.
Miejsce na Twoją reklamę.

manias79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 8:04 pm

Re: Cieknący olej wew. część piasty LJ410 prawy przód.

Post autor: manias79 » śr gru 14, 2011 7:13 pm

Tak jak radzi szympro - naprawdę to nie jest strasznie skomplikowana operacja.

@szympro - ściągając zwrotnice gumowe uszczelniacze zostają na kulach (pod warunkiem, że uprzednio majster zdjął od strony kul cztery półokrągłe blaszki podtrzymujące filce). W manualu jest nawet napisane, że w razie wymiany tylko samych gumowych uszczelniaczy kul, można nowe uszczelniacze naciąć, po to, aby uniknąć zdejmowania zwrotnic.
No ale dosyć kasztanienia z mojej strony 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości