Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » pn lut 20, 2012 1:37 pm
Pozwolę sobie poruszyć ten temat na F4x4
na forum samurai.org.pl kolega ilio zapytał o taki patent połączenia skrzyni samca ze skrzynią żuka natchniony tym
http://www.suzuki-samurai.nl/volvo/volvo-eng.html
link do forum samurai:
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=1 ... c3ff#17958
hamerykany często stosują łączenia skrzyń itd
ciekawy jestem co powiedzą koledzy o dużo dłuższym stażu

warto sie w to pakować czy pomysł kompletnie z wielkiej D...

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pn lut 20, 2012 2:52 pm
pojawia się pytanie, po co i jaka wytrzymałość ma to coś z żuka...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Mroczny
-

- Posty: 40607
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn lut 20, 2012 2:53 pm
i jakiej długości będzie tylny wał

-
milas
-

- Posty: 4201
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
- Lokalizacja: mysłowice
Post
autor: milas » pn lut 20, 2012 3:32 pm
ze zakrótki
?
ja teraz wsadziłem do vitary silnik z bety i reduktor na mini wale jak w samuraji (red z samuraja) i tez juz zaczyna mi byc zablisko tylu
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pn lut 20, 2012 3:56 pm
Mroczny pisze:i jakiej długości będzie tylny wał

wiesz jak się ktoś już decyduje na takie przeróbki to raczej nie po to by gonić tym po bułki

jak ma być wolno to pewno trial i inne kamulce, jak trial i kamulce to zasadnym było by wysunięcie tylnego mostu kilkadziesiąt cm w tył

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » pn lut 20, 2012 7:34 pm
Mroczny pisze:i jakiej długości będzie tylny wał

Pewnie lilo ma longa..

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt lut 21, 2012 12:06 pm
milas pisze:ze zakrótki
?
ja teraz wsadziłem do vitary silnik z bety i reduktor na mini wale jak w samuraji (red z samuraja) i tez juz zaczyna mi byc zablisko tylu
Po wsadzeniu do samuraia skrzyni z tylnonapędowej vitary, wałek środkowy to dwie zespawane razem flansze (bez żadnej rury)

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » śr lut 22, 2012 12:26 pm
tak jak slavok pisał że most można do tyłu wysunąć a co do przełożeń to chyba za wolno będzie na tym...po kamulcach można jeździć ale w hameryce i u nas to raczej nie jest trafiony pomysł
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
milas
-

- Posty: 4201
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
- Lokalizacja: mysłowice
Post
autor: milas » śr lut 22, 2012 1:39 pm
Jacenty maiła takie zwolnienie zrobione w szarej vitarze
ale konstrukcja własna
z tego co wiem nawet chyba teraz na sprzedaz z skrzynia i reduktorem
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr lut 22, 2012 9:04 pm
skrzynia z żuka waży ze 2x tyle co samuraiowa

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » śr lut 22, 2012 10:22 pm
Adam.Ż pisze:skrzynia z żuka waży ze 2x tyle co samuraiowa

Bez dzwonu nie jest nawet taka ciezka, szkoda tylko ze to kawalek zlomu nic wiecej, identyczny gabaryt ma skrzynka dostawczego mercedesa, 207, 307 itp i bywaly nawet obudowy alu. Wytrzymalosc lozysk, kol i synchronizatorow to zupelnie inna bajka niz zuk.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » czw lut 23, 2012 4:52 pm
Najważniejsze chyba, że kaczory miały synchronizację i logiczne rozstawienie biegów. W żuku mozna było niechcący włączyc wsteczny.
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » czw lut 23, 2012 5:33 pm
Skrzynia Zuk jest bardzo krotka, bo ma tylko 3 biegi.
Tylko 1 nie jest synchronizowana, ale ktory reduktor poza GD240 jest synchronizowany.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw lut 23, 2012 6:15 pm
mylisz się.
Są skrzynie 3 i 4 w żukach.
Poza tym trzeba sie nauczyć zmieniać biegi w żuku - drążek lata po połowie kabiny
Nosiłem skrzynie żuka bez dzwonu i samuraiową - dalej samuraiowa jest sporo lżejsza.
Co do wytrzymnałości - zrobiliśmy prawie 6000km żukiem w ciągu 10 dni i sie nie rozpadł

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » czw lut 23, 2012 6:32 pm
Normalnie lepiej niż niektóre best 4x4xfar

-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » czw lut 23, 2012 8:37 pm
Przyznasz że żuk z 4C90 i skrzynią 4-ką to już kosmiczna technologia, pewnie dlatego wytrzymał...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość