Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Moderator: Albert_N
Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Witam
Autko już na chodzie ale z uwagi na fakt, że nigdy nie korzystałem z tego typu pojazdu mam do Was pytanie:
gdy stoję na postoju wszystkie biegi wchodzą lekko, gdy silnik pracuje także jest wszystko ok. Ale gdy dojeżdżam do skrzyżowania to nie mogę wbić 1 biegu, dopiero gdy zatrzymam się, mogę wbić 1 bieg... ale i czasem to nie pomaga, muszę puścić sprzęgło i ponownie wysprzęglić by wbić 1 bieg... reszta pracuje bez zastrzeżeń...wsteczny super...
sprzęgło jest nowe Aisin i odpowiednio wyregulowane...
czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak Koledzy:)
Autko już na chodzie ale z uwagi na fakt, że nigdy nie korzystałem z tego typu pojazdu mam do Was pytanie:
gdy stoję na postoju wszystkie biegi wchodzą lekko, gdy silnik pracuje także jest wszystko ok. Ale gdy dojeżdżam do skrzyżowania to nie mogę wbić 1 biegu, dopiero gdy zatrzymam się, mogę wbić 1 bieg... ale i czasem to nie pomaga, muszę puścić sprzęgło i ponownie wysprzęglić by wbić 1 bieg... reszta pracuje bez zastrzeżeń...wsteczny super...
sprzęgło jest nowe Aisin i odpowiednio wyregulowane...
czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak Koledzy:)
- ostrokolowo
- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Jak by skrzynia byla nowa to by sie tak nie dzialo. Mam podobnie i juz sie przyzwyczailem, ze przy redukcji do jedynki wysprzeglam dwa razy. Dwojka tez ma problemy ze wskoczeniem i czasami zgrzytnie ale przy umiejetnej zmianie da rade zmienic bieg idealnie
Jest Vitara 
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Taki chyba urok skrzyń Suzuki. Mam podobne odczucia z Samuraia, Liany i Tico (licencja Suzuki, więc chyba też się liczy).
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
ja do momentu przewertowania w tym kierunku strony Danielsa myślalem ża 1 jest nie synchronizowana 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Żaden urok skrzyń, nie mam takich problemów biegi wchodzą idealnie, pierwsze to bym zmienił olej, później rozebrał miejsce gdzie wchodzi dźwignia i sprawdził czy plastikowa podkładka dystansująca jest cała, następnie to już trza zrzucić skrzynie, najprawdopodobniej synchronizatory powiedziały papa 

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Ja popieram @Apede co do uroku skrzyń suzuki wszystkie jakimi miałem okazję jeździć miały topornie pracujące skrzynie
i obojętnie czy był to GVoździu ,liana czy baleno zasada pracy była taka sama 


Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
slavok pisze:Żaden urok skrzyń, nie mam takich problemów biegi wchodzą idealnie, pierwsze to bym zmienił olej, później rozebrał miejsce gdzie wchodzi dźwignia i sprawdził czy plastikowa podkładka dystansująca jest cała, następnie to już trza zrzucić skrzynie, najprawdopodobniej synchronizatory powiedziały papa
olej oczywiście wymieniony...

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
no to nie wiem najwyraźniej moja jest jakaś wyjątkowa bo działa normalnieMieciu1 pisze:Ja popieram @Apede co do uroku skrzyń suzuki wszystkie jakimi miałem okazję jeździć miały topornie pracujące skrzyniei obojętnie czy był to GVoździu ,liana czy baleno zasada pracy była taka sama

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Bo ty masz wersję US&A
A co do uroku, to każda marka ma swoją specyfikę. Np we wszystkich focusach którymi jeździłem, jedynka wchodziła bez bólu jadąc powoli. W suzuki ni hu hu. Dodam jeszcze że suzukowa oporność dwójki zależy też od oleum. Pamiętam że w tico było znośnie na fabrycznym oleju, na elfie z ASO też. Jak potem zmieniłem na shell spirax to zimą rano z dwójką było tragicznie.
Po zmianie na hipol znów było akceptowalnie.

A co do uroku, to każda marka ma swoją specyfikę. Np we wszystkich focusach którymi jeździłem, jedynka wchodziła bez bólu jadąc powoli. W suzuki ni hu hu. Dodam jeszcze że suzukowa oporność dwójki zależy też od oleum. Pamiętam że w tico było znośnie na fabrycznym oleju, na elfie z ASO też. Jak potem zmieniłem na shell spirax to zimą rano z dwójką było tragicznie.

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
do skrzyni zalałem olej GL-5 75W90, ale przed wymianą było bez zmian, tak mi się wydaje...
do do wybiaraka jest wszystko tam ok, pierścienie całe, nie popękane, dostały nowego smaru, ale nadal jest problem z 1.
z silnikiem ze swifta kupiłem skrzynie (po 60 tyś. auto... i faktycznie, po pracy silnika przebieg realny) zastanawiam się czy elementy wewnętrzne skrzyni będą identyczne?!
do do wybiaraka jest wszystko tam ok, pierścienie całe, nie popękane, dostały nowego smaru, ale nadal jest problem z 1.
z silnikiem ze swifta kupiłem skrzynie (po 60 tyś. auto... i faktycznie, po pracy silnika przebieg realny) zastanawiam się czy elementy wewnętrzne skrzyni będą identyczne?!
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Nie no zgrzytów ani grzechotów to nie byłoslavok pisze:no to nie wiem najwyraźniej moja jest jakaś wyjątkowa bo działa normalnieMieciu1 pisze:Ja popieram @Apede co do uroku skrzyń suzuki wszystkie jakimi miałem okazję jeździć miały topornie pracujące skrzyniei obojętnie czy był to GVoździu ,liana czy baleno zasada pracy była taka sama
chyba, że inaczej interpretujemy oporność działania w każdym razie nic nie grzechocze, nie zgrzyta, nie trzeba wysprzęglać po 2 razy by wbić bieg itd.


Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
U mnie w skrzyni syntetyk mobil1, skrzynia idealna i jedynki nie zapniesz w czasie jazdy(bez przegazówki
), po zatrzymaniu wchodzi elegancko. Ciągle wierze że jedynke mam niesynchronizowana.

Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
W nowych samochodach instrukcje podają , że czasami może być problem z włączaniem pierwszego i wstecznego biegu.
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
epsiute cosik masz 1 wchodzi podczas jazdy bezproblemowo, nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie na ostrym podjeździe musiał bym się zatrzymać i wysprzęglić 2x by wrzucić 1 biegMarcel1989 pisze:U mnie w skrzyni syntetyk mobil1, skrzynia idealna i jedynki nie zapniesz w czasie jazdy(bez przegazówki), po zatrzymaniu wchodzi elegancko. Ciągle wierze że jedynke mam niesynchronizowana.

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
dokładnie tak jak powyżejslavok pisze: nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie na ostrym podjeździe musiał bym się zatrzymać i wysprzęglić 2x by wrzucić 1 bieg
to musi wchodzić dobrze
mój ma 23 lata, 5 lat temu wlałem mu nowy olej do skrzyni (już nie pamietam co ale to były hipole) jak wymieniałem wszystkie media po zakupie i jedynka hula pięknie.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
slavok pisze:epsiute cosik masz 1 wchodzi podczas jazdy bezproblemowo, nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie na ostrym podjeździe musiał bym się zatrzymać i wysprzęglić 2x by wrzucić 1 biegMarcel1989 pisze:U mnie w skrzyni syntetyk mobil1, skrzynia idealna i jedynki nie zapniesz w czasie jazdy(bez przegazówki), po zatrzymaniu wchodzi elegancko. Ciągle wierze że jedynke mam niesynchronizowana.
Podjazdy i tak atakuje na 2+ reduktor i jest

Tak jak pisałem wyżej, olejów to już lepszych nie ma(no może w f1

Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
ja atakuje na 4rce
ale nie zawsze wpinam redukcje (4.16 jednak czasami jest zbyt wolne) i wtedy muszę zejść do 1 jak zapomnę 


Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
to jakie ty masz koła
fakt że 4.16 + mosty 5.12 to wolno ale podjazd na 4 atakować





Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
30 cali
wiesz zależy jaki podjazd oczywiście te bardzo strome to nie n 4 a na 2jcie
wiesz zależy jaki podjazd oczywiście te bardzo strome to nie n 4 a na 2jcie

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Przy 5,12 w mostach i kołach do 31',to jest potrzeba wpinać reduktor wgl ? 

Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
przy seryjnym silniku w błocie i blokadą z tyłu tak.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai
Aha, kiedyś myślałem nad zostawieniem seryjnego reduktora i zmianą samych przełożeń w mostach... Ale jakoś pomysł upadł i mam to co mam
wkurzające jest tylko ciągłe wypinanie reduktora przed kawałkiem prostej drogi do następnej przeszkody 


Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości