Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: gabrtosz » sob lut 25, 2012 8:15 pm

Witam
Autko już na chodzie ale z uwagi na fakt, że nigdy nie korzystałem z tego typu pojazdu mam do Was pytanie:
gdy stoję na postoju wszystkie biegi wchodzą lekko, gdy silnik pracuje także jest wszystko ok. Ale gdy dojeżdżam do skrzyżowania to nie mogę wbić 1 biegu, dopiero gdy zatrzymam się, mogę wbić 1 bieg... ale i czasem to nie pomaga, muszę puścić sprzęgło i ponownie wysprzęglić by wbić 1 bieg... reszta pracuje bez zastrzeżeń...wsteczny super...
sprzęgło jest nowe Aisin i odpowiednio wyregulowane...
czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak Koledzy:)

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: ostrokolowo » sob lut 25, 2012 10:23 pm

Jak by skrzynia byla nowa to by sie tak nie dzialo. Mam podobnie i juz sie przyzwyczailem, ze przy redukcji do jedynki wysprzeglam dwa razy. Dwojka tez ma problemy ze wskoczeniem i czasami zgrzytnie ale przy umiejetnej zmianie da rade zmienic bieg idealnie
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: apede » sob lut 25, 2012 11:31 pm

Taki chyba urok skrzyń Suzuki. Mam podobne odczucia z Samuraia, Liany i Tico (licencja Suzuki, więc chyba też się liczy).
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: viperecki » ndz lut 26, 2012 9:03 am

ja do momentu przewertowania w tym kierunku strony Danielsa myślalem ża 1 jest nie synchronizowana :roll:
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: slavok » ndz lut 26, 2012 11:08 am

Żaden urok skrzyń, nie mam takich problemów biegi wchodzą idealnie, pierwsze to bym zmienił olej, później rozebrał miejsce gdzie wchodzi dźwignia i sprawdził czy plastikowa podkładka dystansująca jest cała, następnie to już trza zrzucić skrzynie, najprawdopodobniej synchronizatory powiedziały papa :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: Mieciu1 » ndz lut 26, 2012 11:13 am

Ja popieram @Apede co do uroku skrzyń suzuki wszystkie jakimi miałem okazję jeździć miały topornie pracujące skrzynie :lol: i obojętnie czy był to GVoździu ,liana czy baleno zasada pracy była taka sama :)21
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: gabrtosz » ndz lut 26, 2012 11:18 am

slavok pisze:Żaden urok skrzyń, nie mam takich problemów biegi wchodzą idealnie, pierwsze to bym zmienił olej, później rozebrał miejsce gdzie wchodzi dźwignia i sprawdził czy plastikowa podkładka dystansująca jest cała, następnie to już trza zrzucić skrzynie, najprawdopodobniej synchronizatory powiedziały papa :)21

olej oczywiście wymieniony... :)2

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: slavok » ndz lut 26, 2012 11:34 am

Mieciu1 pisze:Ja popieram @Apede co do uroku skrzyń suzuki wszystkie jakimi miałem okazję jeździć miały topornie pracujące skrzynie :lol: i obojętnie czy był to GVoździu ,liana czy baleno zasada pracy była taka sama :)21
no to nie wiem najwyraźniej moja jest jakaś wyjątkowa bo działa normalnie :)21 chyba, że inaczej interpretujemy oporność działania w każdym razie nic nie grzechocze, nie zgrzyta, nie trzeba wysprzęglać po 2 razy by wbić bieg itd.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: apede » ndz lut 26, 2012 12:01 pm

Bo ty masz wersję US&A :)21
A co do uroku, to każda marka ma swoją specyfikę. Np we wszystkich focusach którymi jeździłem, jedynka wchodziła bez bólu jadąc powoli. W suzuki ni hu hu. Dodam jeszcze że suzukowa oporność dwójki zależy też od oleum. Pamiętam że w tico było znośnie na fabrycznym oleju, na elfie z ASO też. Jak potem zmieniłem na shell spirax to zimą rano z dwójką było tragicznie. :o Po zmianie na hipol znów było akceptowalnie.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: gabrtosz » ndz lut 26, 2012 12:09 pm

do skrzyni zalałem olej GL-5 75W90, ale przed wymianą było bez zmian, tak mi się wydaje...
do do wybiaraka jest wszystko tam ok, pierścienie całe, nie popękane, dostały nowego smaru, ale nadal jest problem z 1.
z silnikiem ze swifta kupiłem skrzynie (po 60 tyś. auto... i faktycznie, po pracy silnika przebieg realny) zastanawiam się czy elementy wewnętrzne skrzyni będą identyczne?!

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: Mieciu1 » ndz lut 26, 2012 7:38 pm

slavok pisze:
Mieciu1 pisze:Ja popieram @Apede co do uroku skrzyń suzuki wszystkie jakimi miałem okazję jeździć miały topornie pracujące skrzynie :lol: i obojętnie czy był to GVoździu ,liana czy baleno zasada pracy była taka sama :)21
no to nie wiem najwyraźniej moja jest jakaś wyjątkowa bo działa normalnie :)21 chyba, że inaczej interpretujemy oporność działania w każdym razie nic nie grzechocze, nie zgrzyta, nie trzeba wysprzęglać po 2 razy by wbić bieg itd.
Nie no zgrzytów ani grzechotów to nie było :)21 ale z tym wysprzęglaniem to już czasem trzeba było zastosować :lol:
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: Marcel1989 » pn lut 27, 2012 12:08 am

U mnie w skrzyni syntetyk mobil1, skrzynia idealna i jedynki nie zapniesz w czasie jazdy(bez przegazówki :)25 ), po zatrzymaniu wchodzi elegancko. Ciągle wierze że jedynke mam niesynchronizowana.
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: lukassos » pn lut 27, 2012 4:10 pm

W nowych samochodach instrukcje podają , że czasami może być problem z włączaniem pierwszego i wstecznego biegu.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: slavok » pn lut 27, 2012 4:52 pm

Marcel1989 pisze:U mnie w skrzyni syntetyk mobil1, skrzynia idealna i jedynki nie zapniesz w czasie jazdy(bez przegazówki :)25 ), po zatrzymaniu wchodzi elegancko. Ciągle wierze że jedynke mam niesynchronizowana.
epsiute cosik masz 1 wchodzi podczas jazdy bezproblemowo, nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie na ostrym podjeździe musiał bym się zatrzymać i wysprzęglić 2x by wrzucić 1 bieg :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: okino » pn lut 27, 2012 6:16 pm

slavok pisze: nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie na ostrym podjeździe musiał bym się zatrzymać i wysprzęglić 2x by wrzucić 1 bieg :)21
dokładnie tak jak powyżej
to musi wchodzić dobrze
mój ma 23 lata, 5 lat temu wlałem mu nowy olej do skrzyni (już nie pamietam co ale to były hipole) jak wymieniałem wszystkie media po zakupie i jedynka hula pięknie.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: Marcel1989 » pn lut 27, 2012 11:05 pm

slavok pisze:
Marcel1989 pisze:U mnie w skrzyni syntetyk mobil1, skrzynia idealna i jedynki nie zapniesz w czasie jazdy(bez przegazówki :)25 ), po zatrzymaniu wchodzi elegancko. Ciągle wierze że jedynke mam niesynchronizowana.
epsiute cosik masz 1 wchodzi podczas jazdy bezproblemowo, nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie na ostrym podjeździe musiał bym się zatrzymać i wysprzęglić 2x by wrzucić 1 bieg :)21

Podjazdy i tak atakuje na 2+ reduktor i jest :)2
Tak jak pisałem wyżej, olejów to już lepszych nie ma(no może w f1 :wink: ), skrzynia ma 75 tys przebiegu i naprawde wszystkie biegi wchodzą cód-miód-malina, tylko ta jedynka... Dziwna sprawa
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: slavok » wt lut 28, 2012 12:15 am

ja atakuje na 4rce :)21 ale nie zawsze wpinam redukcje (4.16 jednak czasami jest zbyt wolne) i wtedy muszę zejść do 1 jak zapomnę :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: viperecki » śr lut 29, 2012 9:44 pm

to jakie ty masz koła :o ?? ?? ?? ?? fakt że 4.16 + mosty 5.12 to wolno ale podjazd na 4 atakować
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: slavok » czw mar 01, 2012 12:10 pm

30 cali

wiesz zależy jaki podjazd oczywiście te bardzo strome to nie n 4 a na 2jcie :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: Marcel1989 » czw mar 01, 2012 12:12 pm

Przy 5,12 w mostach i kołach do 31',to jest potrzeba wpinać reduktor wgl ? :)
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: slavok » czw mar 01, 2012 12:20 pm

przy seryjnym silniku w błocie i blokadą z tyłu tak.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy bieg i problemy z nim związane - samurai

Post autor: Marcel1989 » czw mar 01, 2012 12:48 pm

Aha, kiedyś myślałem nad zostawieniem seryjnego reduktora i zmianą samych przełożeń w mostach... Ale jakoś pomysł upadł i mam to co mam :) wkurzające jest tylko ciągłe wypinanie reduktora przed kawałkiem prostej drogi do następnej przeszkody :-?
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości