problem z wtryskiem w samuraju
Moderator: Albert_N
problem z wtryskiem w samuraju
witam
nazwałem ten wątek w ten sposób, ponieważ myślę że to jest przyczyną dolegliwości mojej suzuki, ale chciałbym abyście mnie utwierdzili w przekonaniu lub nakierowali na coś innego.
mianowicie niedawno przywiozłem z zachodu samuraja 1,3 na wtrysku, niemiec twierdził że jest uszkodzony aparat zapłonowy którego nie było w aucie, już w domu założyłem aparat nalałem paliwka przekręciłem kluczyk i gitara gra, jazda próbna i się zaczęło prychanie, dławienie, wciskam gaz obroty rosną do ocięcia ii... odcina obroty spadają do zera. sprawdziłem pompkę ciśnienie daję, wymieniłem filtr paliwa, przewody paliwowe nie pozaginane. odpala na dotyk na wolnych chodzi równo ale nie jedzie. prośba moja taka może któryś z Was miał podobne objawy w swoich suzach a może po prostu któryś z Was wie o co chodzi może się myle z tym wtryskiem może to coś innego. z góry dzięki za każdą wskazówkę.
nazwałem ten wątek w ten sposób, ponieważ myślę że to jest przyczyną dolegliwości mojej suzuki, ale chciałbym abyście mnie utwierdzili w przekonaniu lub nakierowali na coś innego.
mianowicie niedawno przywiozłem z zachodu samuraja 1,3 na wtrysku, niemiec twierdził że jest uszkodzony aparat zapłonowy którego nie było w aucie, już w domu założyłem aparat nalałem paliwka przekręciłem kluczyk i gitara gra, jazda próbna i się zaczęło prychanie, dławienie, wciskam gaz obroty rosną do ocięcia ii... odcina obroty spadają do zera. sprawdziłem pompkę ciśnienie daję, wymieniłem filtr paliwa, przewody paliwowe nie pozaginane. odpala na dotyk na wolnych chodzi równo ale nie jedzie. prośba moja taka może któryś z Was miał podobne objawy w swoich suzach a może po prostu któryś z Was wie o co chodzi może się myle z tym wtryskiem może to coś innego. z góry dzięki za każdą wskazówkę.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: problem z wtryskiem w samuraju
Sprawdź kąt zapłonu. Zobacz czy jest dobrze ustawiony aparat zapłonowy. Za wczesny zapłon może powodować taki objaw...i jeszcze jedna rada sprawdź silniczek krokowy jak stal długo może być zawieszony ...
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: problem z wtryskiem w samuraju
Jak już tak dobrze radzisz, to powiedz gdzie w samuraiu jest silniczek krokowy?vandall_jr pisze:Sprawdź kąt zapłonu. Zobacz czy jest dobrze ustawiony aparat zapłonowy. Za wczesny zapłon może powodować taki objaw...i jeszcze jedna rada sprawdź silniczek krokowy jak stal długo może być zawieszony ...

Poza tym samurai potrafi sobie sam (w odpowiednich granicach) wyregulować kąt zapłonu.
Wygląda na brak paliwa - jak masz możliwość to sprawdź ciśnienie paliwa podczas "prychania". Prawdopodobnie coś z regulatorem ciśnienia paliwa. Może też być problem z wtryskiwaczem.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: problem z wtryskiem w samuraju
A jest taki podłączony do wtrysku i przewodu powietrza (niebieska wtyczka sygnał kwadrat ) awaria paliwa "wydatku" to chyba silnik się nie kręci do odcinki co
? ale oczywiście mogę się mylić bo jestem tu nowy 


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: problem z wtryskiem w samuraju
jak stoi to się kręci
jak jedzie: prycha, strzela nie ma mocy.

jak jedzie: prycha, strzela nie ma mocy.
Re: problem z wtryskiem w samuraju
Miałem podobnie gdy po wodowaniu rozebralem silnik,i przestawiłem aparat na walku rozrządu. Odpalal natychmiast ale obroty skakaly i nie miał mocy. Kolektor wydechowy po krótkiej jeździe był czerwony.
Sprawdź jeszcze kody z kontroli check engine. Przy bezpiecznikach sa dwie luźne wtyczki z jednym przewodem. Jak je połączysz check zacznie mrugac w okreslonej sekwencji.
Sprawdź jeszcze kody z kontroli check engine. Przy bezpiecznikach sa dwie luźne wtyczki z jednym przewodem. Jak je połączysz check zacznie mrugac w okreslonej sekwencji.
Re: problem z wtryskiem w samuraju
Jeśli masz na myśli zawór ISC, to nie jest to silnik krokowy, tylko zwykły elektrozaworek sterowany sygnałem pwm.vandall_jr pisze:A jest taki podłączony do wtrysku i przewodu powietrza (niebieska wtyczka sygnał kwadrat ) awaria paliwa "wydatku" to chyba silnik się nie kręci do odcinki co? ale oczywiście mogę się mylić bo jestem tu nowy
Kręcenie silnika "na luzie" do odcięcia nie jest miarodajną informacją.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: sob wrz 18, 2010 1:42 pm
Re: problem z wtryskiem w samuraju
Ja miałem taki problem z vitarą 1.6 8v a wtrysk jest taki sam jak w samuraju i robiła to pompka w miejscu się wkręcał a w czasie jazdy się dławił podłączyłem manometr i jak zaczął się dławić to spadało ciśnienie paliwa i to było powodem
Re: problem z wtryskiem w samuraju
dzięki za poruszenie w tym temacie przez weekend postaram się wszystko sprawdzić
ale im więcej czytam innych wątków o podobnej treści to coraz bardziej zastanawia mnie ciśnienie z pompki paliwowej
i raczej od tego zacznę sprawdzę ciśnienie i zobaczymy, w każdym razie dzięki za rady, jak tylko dojde do ładu to napiszę co było, jeszcze raz dzięki.
ale im więcej czytam innych wątków o podobnej treści to coraz bardziej zastanawia mnie ciśnienie z pompki paliwowej
i raczej od tego zacznę sprawdzę ciśnienie i zobaczymy, w każdym razie dzięki za rady, jak tylko dojde do ładu to napiszę co było, jeszcze raz dzięki.
Re: problem z wtryskiem w samuraju
Jak by nie poszło to samuraj na wtrysku potrafi mniej więcej naprowadzić na problem "wymrugując" kody błędów. Tu http://www.suzuki.info.pl/?t=2;3&a=21 opis na podstawie Vitary która niewiele różni się w tym temacie.swidr pisze:... jak tylko dojde do ładu to napiszę co było, jeszcze raz dzięki.
Bartek
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: sob wrz 18, 2010 1:42 pm
Re: problem z wtryskiem w samuraju
Ale kody błędów nie pokarzą czy pompka ma za słabe ciśnienie tylko jak jakiś przyrząd ma awarie i w tedy zapali się czek
Re: problem z wtryskiem w samuraju
zmień pompę tylko nie na chinola z alle...
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości