Strona 1 z 9

Swap BMW do samuraja kilka pytań

: czw kwie 05, 2012 7:47 pm
autor: fazer1988
Witam
Przełożyłem silnik z BMW e36 1.6 (wersja na 4 cewkach)
i mam pytanie czy da się jeśli tak to gdzie obrotomierz (org. z samuraja)
oraz wskaźnik temp.

pozdrawiam

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: czw kwie 05, 2012 8:18 pm
autor: gruszek
witaj,
jaki masz model silnika? na pasku czy na łańcuchu rozrządu?

wrzuciłbyś zdjęcia, jestem na etapie wkładania takiego silnika.
Jaką zastosowałeś pompe paliwa?
jak łapy?
wał spawałeś, dorabiałeś?


Jeżęli chodzi o elektryke to w przypadku silnika M40(na pasku) to czujnik temp. w wiązce bmw, to pin 4, ciśnienie oleju 5, obrotomierz 9.
Ale nie wiem jak to wyjdzie w połączeniu z wiązką samuraia.

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: czw kwie 05, 2012 9:18 pm
autor: fazer1988
Ja mam silnik m43 na łańcuszku piny będą takie same ?

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: czw kwie 05, 2012 10:16 pm
autor: vandall_jr
W e36 jest sygnał obrotów w kompie, podpinasz do obrotomierza i działa. Czujnik temp musisz zastąpić oryginałem od suzy w BMW inaczej zmienia się oporność i na zimnym zegar pokazuje ciepły Wkładaliśmy 1,8 is do suzy robi robotę warto .... Wkładasz ze skrzynia BMW ???

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: czw kwie 05, 2012 10:25 pm
autor: milas
a niełatwiej wsadzic liczniki z bety

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: czw kwie 05, 2012 10:29 pm
autor: vandall_jr
Zegary od bety w suzie to bieda ...

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: czw kwie 05, 2012 11:42 pm
autor: vandall1
milas pisze:a niełatwiej wsadzic liczniki z bety
Noooo-streczami przyczepić,czyli trytrytkami :)2

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: pt kwie 06, 2012 5:04 pm
autor: fazer1988
tak razem ze skrzynią

a jak podpięliście obrotomierz z samuraja to chodził poprawnie ?

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: pt kwie 06, 2012 6:42 pm
autor: vandall_jr
Tak, pokazuje wartość taką jak lampa strobo

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: pt kwie 06, 2012 6:49 pm
autor: fazer1988
mosty wytrzymują przy 1.8 silniku ??

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: pt kwie 06, 2012 6:55 pm
autor: vandall1
wytrzymują....bo są od toyki 70ki :wink:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: pt kwie 06, 2012 7:24 pm
autor: fazer1988
to wszystko tłumaczy też mi sie takie marzą ale najpierw ogarnę silnik , chłodzenie, i resztę elektryki
a wał jest pewnie zespawany bmw i samurai ale pomiędzy skrzynia a wałem macie ten gumowy dystans (jakkolwiek się to nazywa) ?
nie pamiętasz może pod który pin podpięty jest obrotomierz? a czujnik ze samuraja to należy wpiąć zamiast czujnika z BMW ? czy jako dodatkowo ??

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: pt kwie 06, 2012 7:30 pm
autor: vandall_jr
Z tego co pamiętam to był dostawiony od samca. W głowicy BMW jeden czujnik jest od temp. silnika (dla sterownika) a drugi do zegara i ten jest zamieniony na ten od samuraja .

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: pn kwie 09, 2012 9:01 pm
autor: gruszek
Fazer czekamy na zdjęcia 8)

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: wt maja 01, 2012 12:15 pm
autor: fazer1988
mam mały problem ponieważ po podłączeniu obrotomierza pokazuje mi ze silnik wykręca tylko 4,5 tyś , i tak jakoś dziwnie odcina
jak sie dodaje gazu to przez chwile chodzi jakby na 3 gary a potem 4 dołącza się myślałem ze pompa ale zmieniłem i dalej tak samo
dodam ze przed przekładką chodził poprawnie . jakieś pomysły co może byc przyczyną ??

dodam że silnik 1.6 bmw 2000r.

pozdrawiam

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: wt maja 01, 2012 6:57 pm
autor: milas
to ja tytułem ciekawostki

ktos kiedys pisal . ze przy tym silniku trzeba troche wiecej oleju wlac coby na trawersach bylo smarowanie , no to dalem 3 setki ponad stan

po tygodniu prac niezwiazanych z silnikiem proba odpalenia i nic

diagnoza brak iskry
2 godziny spedzone na instalacji
ostani pomysl spuscic olej te 3 setki bo tylko to jest poza norma

spuszczone - odpalone :o

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 5:11 pm
autor: vandall_jr
fazer1988 pisze:mam mały problem ponieważ po podłączeniu obrotomierza pokazuje mi ze silnik wykręca tylko 4,5 tyś , i tak jakoś dziwnie odcina
jak sie dodaje gazu to przez chwile chodzi jakby na 3 gary a potem 4 dołącza się myślałem ze pompa ale zmieniłem i dalej tak samo
dodam ze przed przekładką chodził poprawnie . jakieś pomysły co może byc przyczyną ??

dodam że silnik 1.6 bmw 2000r.

pozdrawiam
A gdzie podłączyłeś obrotomierz ???? sterownik(sygnał) czy od cewki.

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 5:13 pm
autor: vandall_jr
milas pisze:to ja tytułem ciekawostki

ktos kiedys pisal . ze przy tym silniku trzeba troche wiecej oleju wlac coby na trawersach bylo smarowanie , no to dalem 3 setki ponad stan

po tygodniu prac niezwiazanych z silnikiem proba odpalenia i nic

diagnoza brak iskry
2 godziny spedzone na instalacji
ostani pomysl spuscic olej te 3 setki bo tylko to jest poza norma

spuszczone - odpalone :o
Czujnik poziomu oleju miałeś podłączony ???

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 5:36 pm
autor: milas
widocznie tak :o :roll:

a gdzie on ?

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 5:40 pm
autor: vandall1
Jak sama nazwa wskazuje,musi w misce :roll:

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 6:51 pm
autor: vandall_jr
Miska olejowa :) dodam tylko wtyczka na 2 piny :) czarna :)

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 7:01 pm
autor: fazer1988
vandall_jr pisze:
fazer1988 pisze:mam mały problem ponieważ po podłączeniu obrotomierza pokazuje mi ze silnik wykręca tylko 4,5 tyś , i tak jakoś dziwnie odcina
jak sie dodaje gazu to przez chwile chodzi jakby na 3 gary a potem 4 dołącza się myślałem ze pompa ale zmieniłem i dalej tak samo
dodam ze przed przekładką chodził poprawnie . jakieś pomysły co może byc przyczyną ??

dodam że silnik 1.6 bmw 2000r.

pozdrawiam
A gdzie podłączyłeś obrotomierz ???? sterownik(sygnał) czy od cewki.
szczerze to dokońca nie wiem ale wyczytałem ze pin 19 odpowiada ze obrotomierz i tam tez podpiołem
i w sumie wydaje mi się że dobrze pokazuje

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 8:56 pm
autor: vandall_jr
To zapodaj "strobo" i odczytaj obroty będzie pewność, że jest ok . Sprawdzisz też czy zapłon Ci przyspiesza bo to może powodować przerywanie.

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 10:33 pm
autor: fazer1988
vandall_jr pisze:To zapodaj "strobo" i odczytaj obroty będzie pewność, że jest ok . Sprawdzisz też czy zapłon Ci przyspiesza bo to może powodować przerywanie.
dobry pomysł z tym przyśpieszeniem zapłonu
zauważyłem tez ze jak jest zimny to ssanie sie nie włącza
podpinałeś swój silnik kiedy pod kompa ? ?
co w silniku z bmw odpowiada za przyśpieszenie zapłonu?

dzięki pozdrawiam

Re: Swap BMW do samuraja kilka pytań

: śr maja 02, 2012 11:19 pm
autor: vandall_jr
W BMW program sterownika a dokładnie średnia impulsów koła pasowego oraz wałka rozrządu.
A ssanie to może być czujnik temp.(bogata mieszanka)może pomyliłeś czujniki i Ci go "zalewa" sprawdź. Gniazdo diagnostyczne zostało org. i pokazuje np brak licznika :) i modułu komfortu :)