Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
Moderator: Albert_N
Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
Jako że to mój pierwszy post choć forum czytam dość długo to witam wszystkich pięknie
Do rzeczy
Mam jamnika 1.3 82KM z 2000r i po zmianie oponek na BF MT KM2 215/70/15 zaczęły się kłopoty z i tak już cherlawym przyspieszeniem.
Nie to żebym wymagał przyspieszenia rzędu 5,5 s/100 ale nie powiem że chciałbym niekiedy zerwać przyczepność na szuterku a tu nic z tych rzeczy.
czytając forum wiem że można pomóc sobie na trzy sposoby
1. Swap silnika np Vitara 1.6 lub Baleno 1.6 bądź (2.0 z Vitary- ale to już chyba raczej kwestia marzeń)
Pytanie jeśli ktoś to robił to co pasuje a co trzeba przerobić z grubych rzeczy np flansza skrzyni biegów czy komputer silnika itp
2. swap reduktora z samuraja najlepiej 410 (to biorę najbardziej pod uwagę) i znowu prośba do tych którzy to robili o nr tel na priv lub e-mail co pasuje a co przerabiamy
3. mosty od wersji diesel z jimnego i teraz nie chcę być wyśmiany ale benzyna ma przełożenie ok 3,9... a diesel 3,5... a więc przekładając mosty będę jechał wolniej czy szybciej?
Jeżeli wolniej to czy tak mała różnica w przełożeniu 3,9-3,5 da odczuwalny efekt bo koszty to wydatek rzędu na dwa mosty 2,5 - 3,0 tyś PLN
Pozdrawiam Tmax
Do rzeczy
Mam jamnika 1.3 82KM z 2000r i po zmianie oponek na BF MT KM2 215/70/15 zaczęły się kłopoty z i tak już cherlawym przyspieszeniem.
Nie to żebym wymagał przyspieszenia rzędu 5,5 s/100 ale nie powiem że chciałbym niekiedy zerwać przyczepność na szuterku a tu nic z tych rzeczy.
czytając forum wiem że można pomóc sobie na trzy sposoby
1. Swap silnika np Vitara 1.6 lub Baleno 1.6 bądź (2.0 z Vitary- ale to już chyba raczej kwestia marzeń)
Pytanie jeśli ktoś to robił to co pasuje a co trzeba przerobić z grubych rzeczy np flansza skrzyni biegów czy komputer silnika itp
2. swap reduktora z samuraja najlepiej 410 (to biorę najbardziej pod uwagę) i znowu prośba do tych którzy to robili o nr tel na priv lub e-mail co pasuje a co przerabiamy
3. mosty od wersji diesel z jimnego i teraz nie chcę być wyśmiany ale benzyna ma przełożenie ok 3,9... a diesel 3,5... a więc przekładając mosty będę jechał wolniej czy szybciej?
Jeżeli wolniej to czy tak mała różnica w przełożeniu 3,9-3,5 da odczuwalny efekt bo koszty to wydatek rzędu na dwa mosty 2,5 - 3,0 tyś PLN
Pozdrawiam Tmax
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
zdecydowanie zmień przełożenia.
jak mnie pamięć nie myli w jimnym bywały tez wolniejsze niż 3.9
jak mnie pamięć nie myli w jimnym bywały tez wolniejsze niż 3.9

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
Ja bym pojechał na hamownię albo chociaż przejechał się innym jimnym dla porównania.
Z takimi oponami to nawet gaźnikowy samurai może na szutrze zerwać przyczepność.
Z takimi oponami to nawet gaźnikowy samurai może na szutrze zerwać przyczepność.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
Nawet maluszek na szutrze zerwie przyczepność... ale nie pod każdym kierowcą 

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
dzięki za szybkie odpowiedzi po prostu potrzebuję mocniejszego silnika lub wolniejszych przełożeń (wiem że i maluch zerwie przyczepność na szutrze bo sam miałem)
ale konkrety rozumiem że lepiej pójść w stronę zmiany mostów czy reduktora niż silnika a nie wiecie czy gdzieś można dokupić np inne przełożenie do fabrycznego reduktora jimnego czy trzeba wymienić koniecznie na samurajowski
Z góry dzięki a co do silnika to jest zdrowy
ale konkrety rozumiem że lepiej pójść w stronę zmiany mostów czy reduktora niż silnika a nie wiecie czy gdzieś można dokupić np inne przełożenie do fabrycznego reduktora jimnego czy trzeba wymienić koniecznie na samurajowski
Z góry dzięki a co do silnika to jest zdrowy
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
Jeżeli silnik jest mocny, to łatwiej zerwiesz przyczepność na szybkich przełożeniach.tmax2325 pisze: Z góry dzięki a co do silnika to jest zdrowy
A co się dzieje jak ruszasz? Może za mało dajesz mu w palnik?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
Mam identyczny silnik, w dodatku szwankujący, opony 215/75 a jak dobrze mu w palnik dam to nie tylko na szutrze ale i na asfalcie piśnieKostuch pisze:Jeżeli silnik jest mocny, to łatwiej zerwiesz przyczepność na szybkich przełożeniach.tmax2325 pisze: Z góry dzięki a co do silnika to jest zdrowy
A co się dzieje jak ruszasz? Może za mało dajesz mu w palnik?

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
A do czego ma służyć jimis??
W swoim mam reduktor od samurja z przełożeniami 4:16 oponki 31 cali silverstony i gumę na asfalcie idzie przypalić tylko po co.Przy takiej zabawie wszystko wyje z bólu.Na drodze szutrowej spokojnie mozna kręcić bączki i latać bokami.Na dzień dzisiejszy mocy nie brakuje.
Pozdrawiam
W swoim mam reduktor od samurja z przełożeniami 4:16 oponki 31 cali silverstony i gumę na asfalcie idzie przypalić tylko po co.Przy takiej zabawie wszystko wyje z bólu.Na drodze szutrowej spokojnie mozna kręcić bączki i latać bokami.Na dzień dzisiejszy mocy nie brakuje.
Pozdrawiam
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
Dodam dla porządku, że zmiana na mosty z diesla to zmiana w niechcianych przez Ciebie kierunku - auto będzie słabsze i szybsze na biegach.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.p ... 11f16fa1d6
To wprawdzie vitara ale możesz zerknąć jak chcesz mocny, wodoodporny i popularny silnik.
To wprawdzie vitara ale możesz zerknąć jak chcesz mocny, wodoodporny i popularny silnik.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
No dzięki
Powiem tak po prostu potrzebuję trochę lepszego przyspieszenia niż mam obecnie
Miałem w swojej "kolekcji" np BMW 330i jak również griizzly 660 no i teraz trochę tego "fungielka" brakuje.
Kolega parę postów wyżej potwierdził moje podejrzenia że mosty z diesla będą "szybsze" niż te które mam obecnie.
Zostaje więc zmiana reduktora i tu prośba do kolegi który ma samurajowski 4.16 aby napisał z czym jest rzeźba.
Pozdrawiam
Tmax
Powiem tak po prostu potrzebuję trochę lepszego przyspieszenia niż mam obecnie
Miałem w swojej "kolekcji" np BMW 330i jak również griizzly 660 no i teraz trochę tego "fungielka" brakuje.
Kolega parę postów wyżej potwierdził moje podejrzenia że mosty z diesla będą "szybsze" niż te które mam obecnie.
Zostaje więc zmiana reduktora i tu prośba do kolegi który ma samurajowski 4.16 aby napisał z czym jest rzeźba.
Pozdrawiam
Tmax
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
Żeby zmienić reduktor na samurajowy musisz dorobić mocowanie to które jest przykręcane do reduktora(można kupić gotowe zestawy).Łapy w ramie zostają oryginalne (dla wzmocnienia obspawałem) .Dodatkowo monaż 4;16 może zakończyć się ukręconymi patykami.U siebie mam mix przedni most od samuraja i półosie spidertraxa.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
3.9 to już chyba są te wolniejsze. W moim samuraiu są 3.7. Wydaje mi się że 3.9 miał sj413, nie wiem jak jest z jamnikami ale tam może być właśnie 3.5.Salata123 pisze:zdecydowanie zmień przełożenia.
jak mnie pamięć nie myli w jimnym bywały tez wolniejsze niż 3.9
Samurai 1,6td, 31'Silverstone
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów
120-145 Hp potrzebne zmień motor 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość