Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

tmax2325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 18, 2012 12:16 pm

Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: tmax2325 » pt cze 08, 2012 10:56 am

Jako że to mój pierwszy post choć forum czytam dość długo to witam wszystkich pięknie

Do rzeczy

Mam jamnika 1.3 82KM z 2000r i po zmianie oponek na BF MT KM2 215/70/15 zaczęły się kłopoty z i tak już cherlawym przyspieszeniem.

Nie to żebym wymagał przyspieszenia rzędu 5,5 s/100 ale nie powiem że chciałbym niekiedy zerwać przyczepność na szuterku a tu nic z tych rzeczy.

czytając forum wiem że można pomóc sobie na trzy sposoby

1. Swap silnika np Vitara 1.6 lub Baleno 1.6 bądź (2.0 z Vitary- ale to już chyba raczej kwestia marzeń)

Pytanie jeśli ktoś to robił to co pasuje a co trzeba przerobić z grubych rzeczy np flansza skrzyni biegów czy komputer silnika itp

2. swap reduktora z samuraja najlepiej 410 (to biorę najbardziej pod uwagę) i znowu prośba do tych którzy to robili o nr tel na priv lub e-mail co pasuje a co przerabiamy

3. mosty od wersji diesel z jimnego i teraz nie chcę być wyśmiany ale benzyna ma przełożenie ok 3,9... a diesel 3,5... a więc przekładając mosty będę jechał wolniej czy szybciej?

Jeżeli wolniej to czy tak mała różnica w przełożeniu 3,9-3,5 da odczuwalny efekt bo koszty to wydatek rzędu na dwa mosty 2,5 - 3,0 tyś PLN

Pozdrawiam Tmax

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: Salata123 » pt cze 08, 2012 11:20 am

zdecydowanie zmień przełożenia.

jak mnie pamięć nie myli w jimnym bywały tez wolniejsze niż 3.9 :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: Kostuch » pt cze 08, 2012 11:55 am

Ja bym pojechał na hamownię albo chociaż przejechał się innym jimnym dla porównania.
Z takimi oponami to nawet gaźnikowy samurai może na szutrze zerwać przyczepność.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: Salata123 » pt cze 08, 2012 12:07 pm

Nawet maluszek na szutrze zerwie przyczepność... ale nie pod każdym kierowcą :wink:
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

tmax2325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 18, 2012 12:16 pm

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: tmax2325 » pt cze 08, 2012 1:11 pm

dzięki za szybkie odpowiedzi po prostu potrzebuję mocniejszego silnika lub wolniejszych przełożeń (wiem że i maluch zerwie przyczepność na szutrze bo sam miałem)

ale konkrety rozumiem że lepiej pójść w stronę zmiany mostów czy reduktora niż silnika a nie wiecie czy gdzieś można dokupić np inne przełożenie do fabrycznego reduktora jimnego czy trzeba wymienić koniecznie na samurajowski

Z góry dzięki a co do silnika to jest zdrowy

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: Kostuch » pt cze 08, 2012 3:04 pm

tmax2325 pisze: Z góry dzięki a co do silnika to jest zdrowy
Jeżeli silnik jest mocny, to łatwiej zerwiesz przyczepność na szybkich przełożeniach.
A co się dzieje jak ruszasz? Może za mało dajesz mu w palnik? :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: Jarek77 » pt cze 08, 2012 4:38 pm

Kostuch pisze:
tmax2325 pisze: Z góry dzięki a co do silnika to jest zdrowy
Jeżeli silnik jest mocny, to łatwiej zerwiesz przyczepność na szybkich przełożeniach.
A co się dzieje jak ruszasz? Może za mało dajesz mu w palnik? :)21
Mam identyczny silnik, w dodatku szwankujący, opony 215/75 a jak dobrze mu w palnik dam to nie tylko na szutrze ale i na asfalcie piśnie :)21 biedne półośki i krzyżaki... nie, nie robię tego na każdych światłach, czasami tak wyjdzie...

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: Łosiowy » pt cze 08, 2012 7:00 pm

A do czego ma służyć jimis??
W swoim mam reduktor od samurja z przełożeniami 4:16 oponki 31 cali silverstony i gumę na asfalcie idzie przypalić tylko po co.Przy takiej zabawie wszystko wyje z bólu.Na drodze szutrowej spokojnie mozna kręcić bączki i latać bokami.Na dzień dzisiejszy mocy nie brakuje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: alfik » pt cze 08, 2012 8:04 pm

Dodam dla porządku, że zmiana na mosty z diesla to zmiana w niechcianych przez Ciebie kierunku - auto będzie słabsze i szybsze na biegach.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: Faja » sob cze 09, 2012 7:26 am

http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.p ... 11f16fa1d6
To wprawdzie vitara ale możesz zerknąć jak chcesz mocny, wodoodporny i popularny silnik.
Różne diesle teraz vitara tdi.

tmax2325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 18, 2012 12:16 pm

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: tmax2325 » sob cze 09, 2012 8:27 am

No dzięki

Powiem tak po prostu potrzebuję trochę lepszego przyspieszenia niż mam obecnie

Miałem w swojej "kolekcji" np BMW 330i jak również griizzly 660 no i teraz trochę tego "fungielka" brakuje.

Kolega parę postów wyżej potwierdził moje podejrzenia że mosty z diesla będą "szybsze" niż te które mam obecnie.

Zostaje więc zmiana reduktora i tu prośba do kolegi który ma samurajowski 4.16 aby napisał z czym jest rzeźba.

Pozdrawiam

Tmax

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: Łosiowy » sob cze 09, 2012 9:38 am

Żeby zmienić reduktor na samurajowy musisz dorobić mocowanie to które jest przykręcane do reduktora(można kupić gotowe zestawy).Łapy w ramie zostają oryginalne (dla wzmocnienia obspawałem) .Dodatkowo monaż 4;16 może zakończyć się ukręconymi patykami.U siebie mam mix przedni most od samuraja i półosie spidertraxa.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maxus101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:47 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: maxus101 » pn cze 11, 2012 9:20 am

Salata123 pisze:zdecydowanie zmień przełożenia.

jak mnie pamięć nie myli w jimnym bywały tez wolniejsze niż 3.9 :)2
3.9 to już chyba są te wolniejsze. W moim samuraiu są 3.7. Wydaje mi się że 3.9 miał sj413, nie wiem jak jest z jamnikami ale tam może być właśnie 3.5.
Samurai 1,6td, 31'Silverstone
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Suzuki Jimny swap silnika lub reduktora lub mostów

Post autor: vandall_jr » pn cze 11, 2012 10:34 pm

120-145 Hp potrzebne zmień motor :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość