Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
Moderator: Albert_N
Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
Witam szanownych kolegów/koleżanki,
Pomyślałem, że napiszę o ciekawym zjawisku jakie mam przyjemność od roku obserwować w moim samim, ponieważ takiego problemu na forum, według mojej najlepszej wiedzy jeszcze nikt nie poruszył (a dużo postów przeczytałem).
Po zakupie samochodu (samurai wersja long) tankowałem jak przystoi na porządnego obywatela naszego kraju tzn. "za 50". Jako, że do pracy miałem blisko i nie posiadam wielkich ambicji do jazdy w terenie zawsze było ok, to znaczy wskazówka podnosiła się na odpowiednią wysokość i zgodnie z poziomem paliwa opadała. Jednak w końcu trzeba było pojechać dalej (trasa spod Szczecina do Olsztyna) więc zatankowałem do pełna i w drogę. Tutaj po raz pierwszy zaobserwowałem to ciekawe zjawisko. Zatankowane pod korek a wskaźnik poziomu paliwa leży jakby nawet oparów zabrakło w baku, pierwsza myśl oczywista, pływak się "spsuł" więc czeka mnie jazda na podstawie wskazań licznika i zawsze coś w kanistrze na wszelki wypadek. Ale w miarę przejechanych kilometrów wskazówka zaczęła się podnosić, a po wspięciu się na poziom ok. "3/4 baku pełne", zaczęła opadać już zgodnie ze stanem faktycznym i tak mam do dzisiaj.
Jako, że nie przeszkadza to w codziennym użytkowaniu samochodu, a używam go każdego dnia, co sprawia mi nie słabnącą przyjemność z jazdy, proszę traktować to wyłącznie jako kolejny punkt na liście ciekawych usterek najlepszych terenówek na świecie (moja subiektywna opinia). Dla jasności silnik 1,3 na gaźniku pony, '88 rok.
Pozdrawiam
Pomyślałem, że napiszę o ciekawym zjawisku jakie mam przyjemność od roku obserwować w moim samim, ponieważ takiego problemu na forum, według mojej najlepszej wiedzy jeszcze nikt nie poruszył (a dużo postów przeczytałem).
Po zakupie samochodu (samurai wersja long) tankowałem jak przystoi na porządnego obywatela naszego kraju tzn. "za 50". Jako, że do pracy miałem blisko i nie posiadam wielkich ambicji do jazdy w terenie zawsze było ok, to znaczy wskazówka podnosiła się na odpowiednią wysokość i zgodnie z poziomem paliwa opadała. Jednak w końcu trzeba było pojechać dalej (trasa spod Szczecina do Olsztyna) więc zatankowałem do pełna i w drogę. Tutaj po raz pierwszy zaobserwowałem to ciekawe zjawisko. Zatankowane pod korek a wskaźnik poziomu paliwa leży jakby nawet oparów zabrakło w baku, pierwsza myśl oczywista, pływak się "spsuł" więc czeka mnie jazda na podstawie wskazań licznika i zawsze coś w kanistrze na wszelki wypadek. Ale w miarę przejechanych kilometrów wskazówka zaczęła się podnosić, a po wspięciu się na poziom ok. "3/4 baku pełne", zaczęła opadać już zgodnie ze stanem faktycznym i tak mam do dzisiaj.
Jako, że nie przeszkadza to w codziennym użytkowaniu samochodu, a używam go każdego dnia, co sprawia mi nie słabnącą przyjemność z jazdy, proszę traktować to wyłącznie jako kolejny punkt na liście ciekawych usterek najlepszych terenówek na świecie (moja subiektywna opinia). Dla jasności silnik 1,3 na gaźniku pony, '88 rok.
Pozdrawiam
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
Stawiam na zgnitą część potencjometru po którym jeździ pływak - ale to tak w ciemno, bo nie widziałem nigdy jak jest w Samuraju.
Blazer 99'
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
Jak poprzednik napisał, zgniły lub przetarty.
Nic nadzwyczajnego w 25 letnich samochodach
Nic nadzwyczajnego w 25 letnich samochodach

Fascynaci 4x4
- miodzio_1985
- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
U mnie jest podobnie - kiedy paliwa jest więcej niż pół zbiornika - wskaźnik żyje własnym życiem, dopiero od połowy do 0 wskazuje prawidłowo - trzeba się przyzwyczaić 

on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
Mialem podobny problem i powod byl jak wyzej.
Auto tankowane zawsze tylko za 50, reszta potencjonetru zgnila/skorodowala poprostu.
Auto tankowane zawsze tylko za 50, reszta potencjonetru zgnila/skorodowala poprostu.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
Potencjometr u siebie rozebrałem, zreanimowałem i od dwóch lat działa bez zarzutu 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
tez tak mialem, pomoglo wyprostowanie ramienia plywaka .
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
tak szybko lałeś, że się wygiął czy taki duży wir był w zbiorniku od pociskania gazu 

Fascynaci 4x4
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
no raczej to drugie 
po lekkiej korekcie wskazywal (prawie) normalnie.

po lekkiej korekcie wskazywal (prawie) normalnie.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
U mnie wskaźnik ostatnio błysnął optymizmem - po przekręceniu kluczyka wskazówka skoczyła na ok 1/2 skali, a potem z upływem czasu powolutku wędrowała do góry
Niestety rzut oka na licznik sprowadził mnie na ziemię - przejechane trochę ponad 100 km, a zżarł pół zbiornika paliwa...

Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Re: Ciekawostka-wskaźnik poziomu paliwa
Witam,
U mnie nie działa, ale jest jeden moment, ze pokazuje trochę pow. zero. Ciężko rozebrać? co trzeba zdemontować aby dostać się do pływaka?
Pozdrawiam
U mnie nie działa, ale jest jeden moment, ze pokazuje trochę pow. zero. Ciężko rozebrać? co trzeba zdemontować aby dostać się do pływaka?
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość