Odwracanie mostów SJ410
Moderator: Albert_N
Odwracanie mostów SJ410
Witam,
Chce odwrócić mosty. Z tyłu widzę, ze odwrócony. Z przodu muszę to zrobić sam.
Pytanie do fachowców, co muszę zmienić? amortyzatory? przewody?
Dajcie znać.
Dzięki!
Chce odwrócić mosty. Z tyłu widzę, ze odwrócony. Z przodu muszę to zrobić sam.
Pytanie do fachowców, co muszę zmienić? amortyzatory? przewody?
Dajcie znać.
Dzięki!
Re: Odwracanie mostów SJ410
ale jak odwrocisz most to na 1 pojedziesz do tylu
Re: Odwracanie mostów SJ410
heheh niezła rzeźba się szykuje sj410 SPOA edit
Proponuje dokupić:
http://allegro.pl/kolka-rowerowe-boczne ... 38384.html

Proponuje dokupić:
http://allegro.pl/kolka-rowerowe-boczne ... 38384.html

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Odwracanie mostów SJ410
Czyli z tyłu SPA, a przodu standard? Poka foty sprzed motania.dafvonqpa pisze:Witam,
Chce odwrócić mosty. Z tyłu widzę, ze odwrócony. Z przodu muszę to zrobić sam.
Pytanie do fachowców, co muszę zmienić? amortyzatory? przewody?
Dajcie znać.
Dzięki!
Re: Odwracanie mostów SJ410
Dzieki za wyczerpujące odpowiedzi.
Pożartować też lubię, ale szukam kogoś, kto się na tym zna, aby udzielił konkretnej informacji.
Dotychczasowa forma , przypomina dyskusję o długości fiuta w 3 klasie szkoły podstawowej.
jeśli, ktoś się zna i może pomóc, proszę o pomoc.
Dawid
Pożartować też lubię, ale szukam kogoś, kto się na tym zna, aby udzielił konkretnej informacji.
Dotychczasowa forma , przypomina dyskusję o długości fiuta w 3 klasie szkoły podstawowej.
jeśli, ktoś się zna i może pomóc, proszę o pomoc.
Dawid
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Odwracanie mostów SJ410
Twardy bądź- nie fochuj. Foty poka.
Re: Odwracanie mostów SJ410
jarekstryszawa pisze:Twardy bądź- nie fochuj. Foty poka.
Nie wiem jak wklejać foty, to po pierwsze. Po drugie, odwrócony most z tyłu i normalny z przodu, a prześwit względem błotników jest taki sam. Nie znam się na tym , chciałem zmienić opony na terenowe. Nigdy nie miałem samuraja, zawsze jezdziłem pajer, tam nie było takich rozwiązań. Jeśli to nie ma sensu, to proszę o info. Nie chce aby opony tarły o błotniki. Czy SJ410 to jakaś gorsza odmiana samuraja? Nie kumem o co chodzi., samochód to quad, wiadomo, ale czy 300 cm różnicy pojemności tyle zmienia? I tak samochód nadaje sie do jazdy góra 10 km dziennie , bo inaczej głowa odpada. Więc nie kumam emocji.
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Odwracanie mostów SJ410
Właśnie to jest dziwne, że stoi prosto, pewnikiem będą klapnięte tylne resory.
SJ410 ma wąskie mosty, ergo w serii jest już bardziej podatny na wywrotki, jak zapodasz mu SPOA to zrobisz tzw. sralnię dla żyraf.
SJ410 ma wąskie mosty, ergo w serii jest już bardziej podatny na wywrotki, jak zapodasz mu SPOA to zrobisz tzw. sralnię dla żyraf.
Re: Odwracanie mostów SJ410
wpisz w google:
Jak wkleić zdjęcie na forum
inaczej do niczego nie dojdziemy
Jak wkleić zdjęcie na forum

inaczej do niczego nie dojdziemy
Fascynaci 4x4
Re: Odwracanie mostów SJ410
dafvonqpa pisze:jarekstryszawa pisze:Twardy bądź- nie fochuj. Foty poka.
Nie wiem jak wklejać foty, to po pierwsze. Po drugie, odwrócony most z tyłu i normalny z przodu, a prześwit względem błotników jest taki sam. Nie znam się na tym , chciałem zmienić opony na terenowe. Nigdy nie miałem samuraja, zawsze jezdziłem pajer, tam nie było takich rozwiązań. Jeśli to nie ma sensu, to proszę o info. Nie chce aby opony tarły o błotniki. Czy SJ410 to jakaś gorsza odmiana samuraja? Nie kumem o co chodzi., samochód to quad, wiadomo, ale czy 300 cm różnicy pojemności tyle zmienia? I tak samochód nadaje sie do jazdy góra 10 km dziennie , bo inaczej głowa odpada. Więc nie kumam emocji.
nie tędy droga kolego, robienie spoa to zły pomysł, zwłaszcza przy wąskich mostach, jak chcesz mieć to tanio to weź te resory powyciągaj zawieź do kowala niech Ci to wywalcuje i pozakładaj to normalnie tak jak bozia przykazała... chcesz inwestować kup resory czy to od Mazura z tego forum czy od Zibiego też z forum tylko to koszt minimum 1600zł...
Jeżeli chodzi o opony to nie pchaj tam jakiś 30 calowych klocków bo samochód nie ruszy z miejsca, kup sobie jakieś MT w rozmiarze 195/80r15 i śmigaj.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Odwracanie mostów SJ410
slavok pisze:dafvonqpa pisze:jarekstryszawa pisze:Twardy bądź- nie fochuj. Foty poka.
Nie wiem jak wklejać foty, to po pierwsze. Po drugie, odwrócony most z tyłu i normalny z przodu, a prześwit względem błotników jest taki sam. Nie znam się na tym , chciałem zmienić opony na terenowe. Nigdy nie miałem samuraja, zawsze jezdziłem pajer, tam nie było takich rozwiązań. Jeśli to nie ma sensu, to proszę o info. Nie chce aby opony tarły o błotniki. Czy SJ410 to jakaś gorsza odmiana samuraja? Nie kumem o co chodzi., samochód to quad, wiadomo, ale czy 300 cm różnicy pojemności tyle zmienia? I tak samochód nadaje sie do jazdy góra 10 km dziennie , bo inaczej głowa odpada. Więc nie kumam emocji.
nie tędy droga kolego, robienie spoa to zły pomysł, zwłaszcza przy wąskich mostach, jak chcesz mieć to tanio to weź te resory powyciągaj zawieź do kowala niech Ci to wywalcuje i pozakładaj to normalnie tak jak bozia przykazała... chcesz inwestować kup resory czy to od Mazura z tego forum czy od Zibiego też z forum tylko to koszt minimum 1600zł...
Jeżeli chodzi o opony to nie pchaj tam jakiś 30 calowych klocków bo samochód nie ruszy z miejsca, kup sobie jakieś MT w rozmiarze 195/80r15 i śmigaj.
Witam,
Dziękuję, za rzeczowe uwagi. O to mi chodziło. Nie ma to sensu, więc nie będę robić. Samochód służy do lekkiej zabawy. Racja, wywrotny strasznie, a podnoszenie spowoduje mega wywrotność. Dzięki za info o oponach, totalnie nie znam tematu, więc szukałem rzeczowej odpowiedzi. Taka opinia jest dla mnie ważna. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Re: Odwracanie mostów SJ410
Tak, tak panie mądraloqwai pisze:wpisz w google:
Jak wkleić zdjęcie na forum![]()
inaczej do niczego nie dojdziemy
Re: Odwracanie mostów SJ410
dafvonqpa pisze: Nie wiem jak wklejać foty,
Milutko, to nie wiem czy może po prostu Ci się nie chce

Fascynaci 4x4
Re: Odwracanie mostów SJ410
Jak oczekujesz fachowych porad to pisz fachowo o co chodzi. Odwrócenie mostów, to tak jak milas pisze, "do góry nogami", czyli górą do dołu. A tobie chodzi o przełożenie mostu pod resor. Ale nie każ się domyślać...dafvonqpa pisze:Witam,
Chce odwrócić mosty. Z tyłu widzę, ze odwrócony. Z przodu muszę to zrobić sam.
Pytanie do fachowców, co muszę zmienić? amortyzatory? przewody?
Dajcie znać.
Dzięki!
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94
Re: Odwracanie mostów SJ410
A ja mam spoa przy wąskich mostach i się nie przewracam
Dobrze dopracowane spoa daje mi znacznie lepsze wykrzyże niż inne zawieszenia resorowe w samuraiu (no chyba, że założyłbyś rewolwery), choć muszę przyznać, że na dniach będę zmieniał mosty na samuraiowe szerokie, bo te 8cm się przyda
Tu masz fotki, jak wygląda moje zawieszenie z przodu i co warto dodać, by nie łamać co chwilę resorów przy wbijaniu się na przeszkody (po trzecim połamaniu resorów zastosowałem to rozwiązanie i zapomniałem o problemie
):
https://picasaweb.google.com/1170295200 ... 954/Zawias
a tu masz fotki jak wygląda u mnie wykrzyż przy tym rozwiązaniu:
https://picasaweb.google.com/1170295200 ... 2723461522
https://picasaweb.google.com/1170295200 ... 1232000002
https://picasaweb.google.com/1170295200 ... 0843655602
(ok może na zdjęciach nie wygląda imponująco, ale na żywo wygląda to lepiej i trzeba pamiętać, że to nie sprężyna
)
dodam, że resory mam zmotane ze standardowych i mazurowych HD, na przemian, dla odpowiedniej sprężystości i tego by zaraz nie klapły.
Po założeniu szerokich mostów (nie przesuwam mocowań przy ramie tylko na mostach, żeby przy tym samym skoku zawieszenia mieć większy skok koła), wykrzyże powinny się jeszcze bardziej poprawić, a jak to rozwiązanie mi się znudzi, to zmienię na springa, bo przy szerokich mostach będzie to łatwiejsze i bardziej sensowne niż przy wąskich

Dobrze dopracowane spoa daje mi znacznie lepsze wykrzyże niż inne zawieszenia resorowe w samuraiu (no chyba, że założyłbyś rewolwery), choć muszę przyznać, że na dniach będę zmieniał mosty na samuraiowe szerokie, bo te 8cm się przyda

Tu masz fotki, jak wygląda moje zawieszenie z przodu i co warto dodać, by nie łamać co chwilę resorów przy wbijaniu się na przeszkody (po trzecim połamaniu resorów zastosowałem to rozwiązanie i zapomniałem o problemie

https://picasaweb.google.com/1170295200 ... 954/Zawias
a tu masz fotki jak wygląda u mnie wykrzyż przy tym rozwiązaniu:
https://picasaweb.google.com/1170295200 ... 2723461522
https://picasaweb.google.com/1170295200 ... 1232000002
https://picasaweb.google.com/1170295200 ... 0843655602
(ok może na zdjęciach nie wygląda imponująco, ale na żywo wygląda to lepiej i trzeba pamiętać, że to nie sprężyna

dodam, że resory mam zmotane ze standardowych i mazurowych HD, na przemian, dla odpowiedniej sprężystości i tego by zaraz nie klapły.
Po założeniu szerokich mostów (nie przesuwam mocowań przy ramie tylko na mostach, żeby przy tym samym skoku zawieszenia mieć większy skok koła), wykrzyże powinny się jeszcze bardziej poprawić, a jak to rozwiązanie mi się znudzi, to zmienię na springa, bo przy szerokich mostach będzie to łatwiejsze i bardziej sensowne niż przy wąskich

SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Re: Odwracanie mostów SJ410
Co do tych drążków, to trzeba było zmotać trójkątne(z dwoma punktami mocowania do mostu) na wieszaku z przodu - wtedy nie ograniczasz skoku zawieszenia.
Re: Odwracanie mostów SJ410
to o czym napisałeś, to anty warp bar, czyli coś takiego:
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Ag&dur=742
i służy do tego żeby główka mostu nie ruszała się w górę i w dół, a mi nie o to chodziło.Drążki, które ja zrobiłem mają działać jak wahacz i ma przenosić wszystkie strzały poziome w zawieszenie zamiast na resor, to bezpośrednio na ramę, a swoją drogą, ani trochę nie ogranicza skoku zawieszenia, bo działa równolegle do resoru (zanim to poskładałem, naprawdę długo męczyłem się z ich dokładnym umieszczeniem). Mocowanie musiało być cofnięte względem uchwytu resoru z racji tego, że mam spoa, ale to rozwiązanie stosuje się też przy klasycznym mocowaniu resorów, z tym że wtedy musi być przymocowane w tym samym punkcie przy ramie co resor
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Ag&dur=742
i służy do tego żeby główka mostu nie ruszała się w górę i w dół, a mi nie o to chodziło.Drążki, które ja zrobiłem mają działać jak wahacz i ma przenosić wszystkie strzały poziome w zawieszenie zamiast na resor, to bezpośrednio na ramę, a swoją drogą, ani trochę nie ogranicza skoku zawieszenia, bo działa równolegle do resoru (zanim to poskładałem, naprawdę długo męczyłem się z ich dokładnym umieszczeniem). Mocowanie musiało być cofnięte względem uchwytu resoru z racji tego, że mam spoa, ale to rozwiązanie stosuje się też przy klasycznym mocowaniu resorów, z tym że wtedy musi być przymocowane w tym samym punkcie przy ramie co resor
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Re: Odwracanie mostów SJ410
Fajny pomysł i fajnie zrobione
A wahacze to tylne z Vitary?

Isuzu Trooper 3.1 LTD '94
Re: Odwracanie mostów SJ410
Z forda mavericka bo takie mi zostały po poprzednim aucie, ale dopasować można z czego się chce 

SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość