Stary temat : luzy na kierownicy

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

mleki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 26, 2008 1:10 am

Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: mleki » czw sie 02, 2012 10:20 pm

Witam wszystkich serdecznie , jest to mój pierwszy post więc najpierw chciałbym się przedstawić : jestem mleki , pochodzę z lubuskiego mieszkam w UK. Wczoraj nabyłem wreszcie moją Suzi czy też mojego Samiego ; jeszcze nie wiem wyjdzie jak trochę pojeżdżę .
Wiem że temat był już wałkowany ale potrafię zlokalizować problemu , luz w mojej kierownicy wynosi ponad ok. 5cm. , sprawdziłem łącznik drążka kierowniczego - według mnie wygląda ok. raczej żadnych luzów , próbowałem dokręcić śrubę na przekładni - trochę poszła ale nic się nie zmieniło , przy okazji stwierdziłem brak ( nie zupełny ) płynu przekładniowego , wyczytałem na forum żeby sprawdzić końcówki drążków przy zwrotnicach i tu mam problem ; ponieważ jeśli w jeszcze w miarę się orientuję co to są i gdzie są owe drążki , to zupełnie nie wiem co mam w nich i jak sprawdzić . Będę wdzięczny za pomoc , szczególnie za wstawienie pomocnych fotek , myślę że przyda się to także komuś na przyszłość. Dzięki i pozdro.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: TomaszRT » czw sie 02, 2012 10:32 pm

sprawdź przy okazji pod maską:

a) krzyżak kolumny kierowniczej (przy ścianie grodziowej)
b) taką zbrojoną gumę-łącznik na kolumnie kierowniczej (przy przekładni)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

mleki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 26, 2008 1:10 am

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: mleki » czw sie 02, 2012 10:44 pm

a) sprawdziłem , raczej luzów żadnych nie stwierdziłem.
b) czy to takie kółko z chyba 4-ma śrubami ? Już teraz nie pamiętam , ale chyba tez sprawdzałem i na moje oko wygląda ok.

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: qwai » pt sie 03, 2012 8:19 am

Jedna osoba rusza kierownicą a Ty po kolei sprawdzasz czy jest luz na wszystkich połączeniach.
Takiego luzu nie da się nie wyczuć. W samuraiu wszystko jest bardzo łatwo dostępne. Łapiesz ręką za dwa elementy i wyczujesz czy na połączeniu jest luz.
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2012 10:55 am przez qwai, łącznie zmieniany 1 raz.
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: gruszek » pt sie 03, 2012 8:45 am

Warto sprawdzić samą kolumnę kierowniczą, ona potrafi mieć luz sama w sobie, na odcinku od koła kierownicy do krzyżaka.
Tam jest taka tuleja, która się wyrabia...
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

mleki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 26, 2008 1:10 am

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: mleki » pt sie 03, 2012 4:35 pm

Dzięki za podpowiedzi , jestem już w domu wszamam co nie co i idę badać sprawę.

mleki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 26, 2008 1:10 am

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: mleki » pt sie 03, 2012 5:00 pm

A więc : cały układ , od kierownicy aż do przekładni nie ma luzów ( a jeśli ma to naprawdę znikome ) , natomiast gdy kręcę kierownicą w całym zakresie luzu ( tzn. od oporu do oporu stawianego przez kierownicę ) to za przekładnią , drążki ( chyba to one są ) zaczynają lekko się ruszać , to znaczy w trakcie kręcenia w " strefie luzu " na kierownicy za przekładnią nic nie pracuje , dopiero gdy kierownica zaczyna stawiać opór drążki zaczynają się ruszać .
Sorki za opis , wyjaśniłem jak potrafiłem.

mleki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 26, 2008 1:10 am

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: mleki » pt sie 03, 2012 5:25 pm

Podejrzewam że to problem z przekładnią :(

Jak myślicie ?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: TomaszRT » pn sie 06, 2012 7:48 am

mleki pisze:Jak myślicie ?
Ja myślę, że jak do chwili obecnej nie jesteś pewien, które to drążki to pojedź z tym autem do mechanika..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
myros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 7:37 pm
Lokalizacja: Podhale

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: myros » pn sie 06, 2012 11:02 pm

TomaszRT pisze:Ja myślę, że jak do chwili obecnej nie jesteś pewien, które to drążki to pojedź z tym autem do mechanika..
I po co taki komentarz?
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: KSikorski » wt sie 07, 2012 7:12 am

Dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego zapewne :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
myros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 7:37 pm
Lokalizacja: Podhale

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: myros » wt sie 07, 2012 10:34 pm

KSikorski pisze:Dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego zapewne :-)
Ojej, no, śmieszne. Przypomnij sobie jak na początku pytałeś się na forum jak ściągnąć koło kierownicy (!?) i nikt się nie śmiał tylko dostałeś dokładny instruktaż.
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: KSikorski » śr sie 08, 2012 6:21 am

:D
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: KSikorski » śr sie 08, 2012 7:56 am

Dodam od siebie że nie zawsze luzy na końcówkach drążków kierowniczych da się samemu sprawdzić, zwłaszcza bez ich demontażu. Regeneracja wszystkich końcówek w Warszawie to koszt 300zł, ale wtedy rzeczywiście są lepsze niż to co występuje do innych aut w IC.

Żeby zdemontować drążki trzeba mieć ściągacz śrubowy lub wybijak typu "widelec".
Może być też tak że są wyrobione w jakiś sposób (choć to mało prawdopodobne) stożki w zwrotnicach lub w przekładni - może ktoś to przerabiał kiedyś pod inny typ końcówki a ostatecznie potem założono oryginał.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: szerokimost » śr sie 08, 2012 8:35 am

KSikorski pisze: Żeby zdemontować drążki trzeba mieć ściągacz śrubowy lub wybijak typu "widelec".
albo 2 młotki :)21
Samiec

mleki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 26, 2008 1:10 am

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: mleki » pn sie 13, 2012 11:10 pm

Raczej chyba podjadę do mechanika , szkoda bo chciałem maksymalnie naprawiać autko we własnym zakresie :cry: , tak czy inaczej dzięki.

dafvonqpa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 9:55 pm

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: dafvonqpa » czw sie 23, 2012 10:29 pm

mleki pisze:Raczej chyba podjadę do mechanika , szkoda bo chciałem maksymalnie naprawiać autko we własnym zakresie :cry: , tak czy inaczej dzięki.

Też mam mega luz i czytałem , bo myślałem , że czegoś się dowiem. Ale widze standardowo, robi się jaja. Gdybyś coś ustalił to daj znać , bo u mnie działa kierownica jak na gumie od majtek. Oglądałem odcinek fanów 4 kółek i remontaowali tam samuraja , wersja UK. Mówili, że tak ma być , bo to taki samochód i tyle. okreslili to jako gumowy układ.

Pozdrawiam

Dawid

Awatar użytkownika
miodzio_1985
Posty: 353
Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: miodzio_1985 » pt sie 24, 2012 6:51 am

Zgodnie z instrukcją obsługi Samuraia z 1993 roku
Luz na kole kierownicy powinien mieścić się w granicach 10-30 mm mierzonych po obwodzie
Także trzeba się przestawić po przesiadce z w miarę współczesnego plaskacza ;-)
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: qwai » pt sie 24, 2012 8:19 am

Układ w samuraiu działa normalnie jak w każdym homologowanym samochodzie.

ps. Nikt tu sobie jaj nie robi tylko jeśli nie jesteście w stanie sami zdiagnozować co jest źle w tak prostym układzie to zachodzi realne prawdopodobieństwo że sami tego nie będziecie umieli bezpiecznie zrobić a nikt nie chce żeby wam w czasie jazdy spadł drążek kierowniczy albo coś podobnego.

Pojedzcie do mechanika zobaczcie jak to robi, dużo pytajcie i następnym razem dacie radę sami.
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
miodzio_1985
Posty: 353
Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: miodzio_1985 » pt sie 24, 2012 10:52 am

Nikt tu nie mówi, że działa nienormalnie, ale do jego hmmmm 'precyzji' trzeba się po prostu przyzwyczaić :D
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: lukassos » pt sie 24, 2012 11:34 am

Trochę z innej beczki. Nie mam żadnych luzów ani na kołach ani na drążkach. Przy normalnej jeździe nic nie telepie nie ściąga. Przy cofaniu przy większej prędkości zaczyna rzucać kierownicą. Muszę przyhamować i cofać dalej inaczej zmieniam trajektorię jazdy. Nie jestem pewien czy to amortyzator skrętu.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: Kostuch » pt sie 24, 2012 11:55 am

lukassos pisze: Przy cofaniu przy większej prędkości zaczyna rzucać kierownicą.
Cofasz z prędkością 50km/h ? :)21

Jest takie coś jak kąt zwrotnicy. Optymalizowany do jazdy do przodu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Stary temat : luzy na kierownicy

Post autor: lukassos » pt sie 24, 2012 4:54 pm

Nie no na blacie wtedy mam 140. A tak naprawdę mam powyżej 25. Przed hamrowaniem nic takiego nie zaobserwowałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości