Sens liftu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Sens liftu

Post autor: harakiri » pt sie 31, 2012 11:53 pm

Niech ktoś mi powie jaki jest sens lifu jeśli liftujący nie ma zamiaru założenia większych opon.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Sens liftu

Post autor: vandall_jr » sob wrz 01, 2012 12:03 am

Lift z założenia jest niezdrowy :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: Sens liftu

Post autor: Hałas » sob wrz 01, 2012 12:07 am

aktualne opony się nie mieszczą/obcierają? :)21
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Sens liftu

Post autor: viperecki » sob wrz 01, 2012 5:50 am

patrząc na obecne trendy to pewnie lans
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Sens liftu

Post autor: ŁeLeK » sob wrz 01, 2012 6:26 am

+5 do Lansu :)21
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Sens liftu

Post autor: Zibi » sob wrz 01, 2012 8:05 am

Lift robi się w celu uchronienia opon przy większych wykrzyżach. Jeśli na fabrycznym rozmiarze przy maksymalnym wykrzyżu opony Ci nie obcierają to nie ma sensu go wykonywać.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sens liftu

Post autor: alfik » sob wrz 01, 2012 8:23 am

Jest sens przy niezależnym zawiasie. Szczególnie jeśli lift jest na poważnie (dedykowane sprężyny i amortyzatory) a nie tylko podkładki i zmienia się charakterystykę zawieszenia pożądanym kierunku. Ja wpierw podniosłem auto, a potem zmieniłem koła i pierwszy efekt był znakomity. Nie chodzi tylko o te 40mm, ale oto, że na wyborach auto nie było bujającym się okrętem - zawieszenie stało się twardsze i mocniej tłumione. Przy siądniętych sprężynach i staraniach amortyzatorach efekt był by jeszcze większy.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Sens liftu

Post autor: Zibi » sob wrz 01, 2012 8:27 am

alfik pisze:Jest sens przy niezależnym zawiasie. Szczególnie jeśli lift jest na poważnie (dedykowane sprężyny i amortyzatory) a nie tylko podkładki i zmienia się charakterystykę zawieszenia pożądanym kierunku. Ja wpierw podniosłem auto, a potem zmieniłem koła i pierwszy efekt był znakomity. Nie chodzi tylko o te 40mm, ale oto, że na wyborach auto nie było bujającym się okrętem - zawieszenie stało się twardsze i mocniej tłumione. Przy siądniętych sprężynach i staraniach amortyzatorach efekt był by jeszcze większy.
A nie miałbyś tego efektu przy zastosowaniu standardowej długości spręzyn i amoró ale o lepszej charakterystyce? Jestem pewien że miałbyś. Więc o co Ci ogólnie chodzi - profesjonalne sprężyny i amory dają lepsze włąściwości jezdne ale pzreważnie występują w wersji liftowanej.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Sens liftu

Post autor: vandall_jr » sob wrz 01, 2012 9:38 am

Zibi pisze:A nie miałbyś tego efektu przy zastosowaniu standardowej długości spręzyn i amoró ale o lepszej charakterystyce? Jestem pewien że miałbyś. Więc o co Ci ogólnie chodzi - profesjonalne sprężyny i amory dają lepsze włąściwości jezdne ale pzreważnie występują w wersji liftowanej.
o tu jest racja :)2
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Sens liftu

Post autor: Maqlinka » sob wrz 01, 2012 9:41 am

Jest jeszcze kwestia skoku zawieszenia.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Sens liftu

Post autor: vandall_jr » sob wrz 01, 2012 9:47 am

Skok jest rzeczą indywidualną. W zmocie możesz sobie dostosować skok bez liftu. A w oryginale bez liftu tego nie zrobisz.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Sens liftu

Post autor: Maqlinka » sob wrz 01, 2012 9:53 am

Tyle to ja wiem :P
Chodziło mi raczej o to, że skok zawieszenia ma niemałe znaczenie. Pytanie było po co lift skoro nie zmieniamy kół ... więc odpowiadam .... żeby uzyskać większy skok.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Sens liftu

Post autor: vandall_jr » sob wrz 01, 2012 9:56 am

Wiem, że wiesz i masz rację. :)21 Skok ma mega znaczenie lift to efekt uboczny.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Sens liftu

Post autor: N2O » sob wrz 01, 2012 12:17 pm

Lift ma sens gdy najniższy punkt ramy jest niżej niż rury mostów - inaczej koleiny w błocie potrafią skutecznie zatrzymać samochód, a jak wiadomo łatwiej jest wyciągnąć samochód wiszący na mostach niż przyssany całym podwoziem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
10zulu
Posty: 519
Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Andrychów

Re: Sens liftu

Post autor: 10zulu » sob wrz 01, 2012 3:36 pm

harakiri pisze:Niech ktoś mi powie jaki jest sens lifu jeśli liftujący nie ma zamiaru założenia większych opon.
Co ta za model suzuki ,bo do vitary do musowo. Ma nisko ramę.
Wj/Wg

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sens liftu

Post autor: alfik » sob wrz 01, 2012 6:52 pm

Do mej wypowiedzi przewrotnie dodam, że liftem można też zepsuć pracę udanego, fabrycznego zawiasu.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

brad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 08, 2006 10:03 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sens liftu

Post autor: brad » pn wrz 03, 2012 9:20 am

Lift zwiększa kąty natarcia, zejścia i rampowy. Już samo to może być jego sensem.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Sens liftu

Post autor: vandall_jr » pn wrz 03, 2012 6:07 pm

Lift pogarsza stabilność pojazdu-środek ciężkości. Jeśli ktoś ma zamiar upalać auto w terenie kąty natarcia i zejścia poprawia w inny sposób.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Sens liftu

Post autor: Salata123 » wt wrz 04, 2012 9:41 am

Nie każdy poprawi te kąty tnąc samochód ewentualnie zakładając większe koła... co wiąże się często z liftem... bo łatwiej podnieść niż ciąć... :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Sens liftu

Post autor: harakiri » wt wrz 04, 2012 11:39 pm

Maqlinka pisze:Tyle to ja wiem :P
Chodziło mi raczej o to, że skok zawieszenia ma niemałe znaczenie. Pytanie było po co lift skoro nie zmieniamy kół ... więc odpowiadam .... żeby uzyskać większy skok.
Czyli łatwiej będzie przejechać na skos przez rów. Są jakieś inne dobrodziejstwa większego skoku? Koledzy pisali, że wklejenie samymi mostami jest mniej lepkie niż mosty + rama. Do liftu mojego Jimnego namawiał mnie kolega ale nie potrafił mi sensownie podać choć jednego argumentu. Mam ATki i MTki standrtowych rozmiarów i rzecz jasna nie chcę kupować następnego kompletu Sprężyny w mym autku trochę oklapnięte ale miałem mniejszy stres przy trawersie w Bieszczadach wobec stresu innego kolegi +2"

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Sens liftu

Post autor: Maqlinka » śr wrz 05, 2012 8:30 am

harakiri pisze:
Maqlinka pisze:Tyle to ja wiem :P
Chodziło mi raczej o to, że skok zawieszenia ma niemałe znaczenie. Pytanie było po co lift skoro nie zmieniamy kół ... więc odpowiadam .... żeby uzyskać większy skok.
Czyli łatwiej będzie przejechać na skos przez rów. Są jakieś inne dobrodziejstwa większego skoku? Koledzy pisali, że wklejenie samymi mostami jest mniej lepkie niż mosty + rama. Do liftu mojego Jimnego namawiał mnie kolega ale nie potrafił mi sensownie podać choć jednego argumentu. Mam ATki i MTki standrtowych rozmiarów i rzecz jasna nie chcę kupować następnego kompletu Sprężyny w mym autku trochę oklapnięte ale miałem mniejszy stres przy trawersie w Bieszczadach wobec stresu innego kolegi +2"
Przez rów to jedno (większy skok to też większy wykrzyż i jednocześnie sporo lepsza trakcja w terenie nie tylko w rowach) ..... ale większy skok to również więcej "miejsca na pracę" ... a co za tym idzie mniejsze ryzyko dobicia zawieszenia, uszkodzenia wahaczy czy innych elementów ..... lepsza praca i płynniejsza jazda (dużo mniejsze straty w przeniesieniu napędu na podłoże .... w końcu chodzi o to aby zachować możliwie najlepszy kontakt kół z terenem). Jeżeli chodzi o trawersy to nie przejmowałbym się za bardzo ... tuningowe zawieszenie przeważnie jest sztywniejsze od oryginału a podniesiony środek ciężkości w przypadku niewielkiego liftu nie robi wielkiej różnicy. Autka standardowe z niewielkimi przeróbkami i tak nie zbliżają się nawet do wartości granicznych jeśli chodzi o przechyły boczne .... a to tam właśnie dopiero czuć różnicę i ma ona znaczenie. Poza tym można założyć felgi z lekkim odsadzeniem lub dystanse co zniweluje kwestie podniesionego środka ciężkości.
Jest dużo za i przeciw .... jeśli masz dylemat czy zakładać zawieszenie czy nie najlepiej było by gdybyś się zastanowił czego Ci brakuje w osiągach auta .... a jak sprecyzujesz potrzeby to zastanów się czy zawieszenie rozwiąże te problemy. :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Danielson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 12:49 pm
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Sens liftu

Post autor: Danielson » pn mar 11, 2013 8:14 pm

Podniosę wątek jeśli można...
Kończą mi się seryjne amorki w Vitarce i tak sobie pomyślałem, że możeby skorzystać z okazji i włożyć tam coś fajnego (a może nawet odrobinę podnieść)
Jeśli same amorki, do seryjnych sprężyn - to jakie mają tą "lepszą charakterystykę" o której piszecie ?
A może "raz kozie śmieć" , wydać więcej i kupić jakiś komplet + 2" ?

Czy będę to wykorzystywał - nie wiem... ale jak to ktoś napisał - niech będzie, że dla lansu, pojechania na wycieczkę z rodzinką itp
Na jakie kwoty trzeba się nastawiać i co jest z Waszego doświadczenia godne polecenia ?
(i ni chodzi mi o to, żeby zrobić po taniości)

(oczywiście jak juz podeniosę, to zaraz będę myślał o lepsiejszych oponach... ale zanim co... powoli)
Był sobie długi GR, 3.0.... i wybuchł :-)
Viertarka V6 Long

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Sens liftu

Post autor: milas » wt mar 12, 2013 4:28 pm

musisz to przemyslec bo samych amorów niema sensu bo springi beda wylatywac

zobacz na strone escape - sa fajne zestawy Lovelsa ( jesli chcesz sesownie i na czarnym )
jak nie to mozna dopasowac omege + spring z felicji /samary /e36)
a na przod merdcedes przyciety
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość