Sens liftu
Moderator: Albert_N
Sens liftu
Niech ktoś mi powie jaki jest sens lifu jeśli liftujący nie ma zamiaru założenia większych opon.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Sens liftu
Lift z założenia jest niezdrowy 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Sens liftu
aktualne opony się nie mieszczą/obcierają? 

Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l
)

Re: Sens liftu
patrząc na obecne trendy to pewnie lans
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Sens liftu
Lift robi się w celu uchronienia opon przy większych wykrzyżach. Jeśli na fabrycznym rozmiarze przy maksymalnym wykrzyżu opony Ci nie obcierają to nie ma sensu go wykonywać.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Sens liftu
Jest sens przy niezależnym zawiasie. Szczególnie jeśli lift jest na poważnie (dedykowane sprężyny i amortyzatory) a nie tylko podkładki i zmienia się charakterystykę zawieszenia pożądanym kierunku. Ja wpierw podniosłem auto, a potem zmieniłem koła i pierwszy efekt był znakomity. Nie chodzi tylko o te 40mm, ale oto, że na wyborach auto nie było bujającym się okrętem - zawieszenie stało się twardsze i mocniej tłumione. Przy siądniętych sprężynach i staraniach amortyzatorach efekt był by jeszcze większy.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Sens liftu
A nie miałbyś tego efektu przy zastosowaniu standardowej długości spręzyn i amoró ale o lepszej charakterystyce? Jestem pewien że miałbyś. Więc o co Ci ogólnie chodzi - profesjonalne sprężyny i amory dają lepsze włąściwości jezdne ale pzreważnie występują w wersji liftowanej.alfik pisze:Jest sens przy niezależnym zawiasie. Szczególnie jeśli lift jest na poważnie (dedykowane sprężyny i amortyzatory) a nie tylko podkładki i zmienia się charakterystykę zawieszenia pożądanym kierunku. Ja wpierw podniosłem auto, a potem zmieniłem koła i pierwszy efekt był znakomity. Nie chodzi tylko o te 40mm, ale oto, że na wyborach auto nie było bujającym się okrętem - zawieszenie stało się twardsze i mocniej tłumione. Przy siądniętych sprężynach i staraniach amortyzatorach efekt był by jeszcze większy.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Sens liftu
o tu jest racjaZibi pisze:A nie miałbyś tego efektu przy zastosowaniu standardowej długości spręzyn i amoró ale o lepszej charakterystyce? Jestem pewien że miałbyś. Więc o co Ci ogólnie chodzi - profesjonalne sprężyny i amory dają lepsze włąściwości jezdne ale pzreważnie występują w wersji liftowanej.

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Sens liftu
Skok jest rzeczą indywidualną. W zmocie możesz sobie dostosować skok bez liftu. A w oryginale bez liftu tego nie zrobisz.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Sens liftu
Tyle to ja wiem
Chodziło mi raczej o to, że skok zawieszenia ma niemałe znaczenie. Pytanie było po co lift skoro nie zmieniamy kół ... więc odpowiadam .... żeby uzyskać większy skok.

Chodziło mi raczej o to, że skok zawieszenia ma niemałe znaczenie. Pytanie było po co lift skoro nie zmieniamy kół ... więc odpowiadam .... żeby uzyskać większy skok.
Life's Too Short For A Full Time Job
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Sens liftu
Wiem, że wiesz i masz rację.
Skok ma mega znaczenie lift to efekt uboczny.

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Sens liftu
Lift ma sens gdy najniższy punkt ramy jest niżej niż rury mostów - inaczej koleiny w błocie potrafią skutecznie zatrzymać samochód, a jak wiadomo łatwiej jest wyciągnąć samochód wiszący na mostach niż przyssany całym podwoziem.


Re: Sens liftu
Co ta za model suzuki ,bo do vitary do musowo. Ma nisko ramę.harakiri pisze:Niech ktoś mi powie jaki jest sens lifu jeśli liftujący nie ma zamiaru założenia większych opon.
Wj/Wg
Re: Sens liftu
Do mej wypowiedzi przewrotnie dodam, że liftem można też zepsuć pracę udanego, fabrycznego zawiasu.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Sens liftu
Lift zwiększa kąty natarcia, zejścia i rampowy. Już samo to może być jego sensem.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Sens liftu
Lift pogarsza stabilność pojazdu-środek ciężkości. Jeśli ktoś ma zamiar upalać auto w terenie kąty natarcia i zejścia poprawia w inny sposób.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Sens liftu
Nie każdy poprawi te kąty tnąc samochód ewentualnie zakładając większe koła... co wiąże się często z liftem... bo łatwiej podnieść niż ciąć... 

Re: Sens liftu
Czyli łatwiej będzie przejechać na skos przez rów. Są jakieś inne dobrodziejstwa większego skoku? Koledzy pisali, że wklejenie samymi mostami jest mniej lepkie niż mosty + rama. Do liftu mojego Jimnego namawiał mnie kolega ale nie potrafił mi sensownie podać choć jednego argumentu. Mam ATki i MTki standrtowych rozmiarów i rzecz jasna nie chcę kupować następnego kompletu Sprężyny w mym autku trochę oklapnięte ale miałem mniejszy stres przy trawersie w Bieszczadach wobec stresu innego kolegi +2"Maqlinka pisze:Tyle to ja wiem![]()
Chodziło mi raczej o to, że skok zawieszenia ma niemałe znaczenie. Pytanie było po co lift skoro nie zmieniamy kół ... więc odpowiadam .... żeby uzyskać większy skok.
Re: Sens liftu
Przez rów to jedno (większy skok to też większy wykrzyż i jednocześnie sporo lepsza trakcja w terenie nie tylko w rowach) ..... ale większy skok to również więcej "miejsca na pracę" ... a co za tym idzie mniejsze ryzyko dobicia zawieszenia, uszkodzenia wahaczy czy innych elementów ..... lepsza praca i płynniejsza jazda (dużo mniejsze straty w przeniesieniu napędu na podłoże .... w końcu chodzi o to aby zachować możliwie najlepszy kontakt kół z terenem). Jeżeli chodzi o trawersy to nie przejmowałbym się za bardzo ... tuningowe zawieszenie przeważnie jest sztywniejsze od oryginału a podniesiony środek ciężkości w przypadku niewielkiego liftu nie robi wielkiej różnicy. Autka standardowe z niewielkimi przeróbkami i tak nie zbliżają się nawet do wartości granicznych jeśli chodzi o przechyły boczne .... a to tam właśnie dopiero czuć różnicę i ma ona znaczenie. Poza tym można założyć felgi z lekkim odsadzeniem lub dystanse co zniweluje kwestie podniesionego środka ciężkości.harakiri pisze:Czyli łatwiej będzie przejechać na skos przez rów. Są jakieś inne dobrodziejstwa większego skoku? Koledzy pisali, że wklejenie samymi mostami jest mniej lepkie niż mosty + rama. Do liftu mojego Jimnego namawiał mnie kolega ale nie potrafił mi sensownie podać choć jednego argumentu. Mam ATki i MTki standrtowych rozmiarów i rzecz jasna nie chcę kupować następnego kompletu Sprężyny w mym autku trochę oklapnięte ale miałem mniejszy stres przy trawersie w Bieszczadach wobec stresu innego kolegi +2"Maqlinka pisze:Tyle to ja wiem![]()
Chodziło mi raczej o to, że skok zawieszenia ma niemałe znaczenie. Pytanie było po co lift skoro nie zmieniamy kół ... więc odpowiadam .... żeby uzyskać większy skok.
Jest dużo za i przeciw .... jeśli masz dylemat czy zakładać zawieszenie czy nie najlepiej było by gdybyś się zastanowił czego Ci brakuje w osiągach auta .... a jak sprecyzujesz potrzeby to zastanów się czy zawieszenie rozwiąże te problemy.

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Sens liftu
Podniosę wątek jeśli można...
Kończą mi się seryjne amorki w Vitarce i tak sobie pomyślałem, że możeby skorzystać z okazji i włożyć tam coś fajnego (a może nawet odrobinę podnieść)
Jeśli same amorki, do seryjnych sprężyn - to jakie mają tą "lepszą charakterystykę" o której piszecie ?
A może "raz kozie śmieć" , wydać więcej i kupić jakiś komplet + 2" ?
Czy będę to wykorzystywał - nie wiem... ale jak to ktoś napisał - niech będzie, że dla lansu, pojechania na wycieczkę z rodzinką itp
Na jakie kwoty trzeba się nastawiać i co jest z Waszego doświadczenia godne polecenia ?
(i ni chodzi mi o to, żeby zrobić po taniości)
(oczywiście jak juz podeniosę, to zaraz będę myślał o lepsiejszych oponach... ale zanim co... powoli)
Kończą mi się seryjne amorki w Vitarce i tak sobie pomyślałem, że możeby skorzystać z okazji i włożyć tam coś fajnego (a może nawet odrobinę podnieść)
Jeśli same amorki, do seryjnych sprężyn - to jakie mają tą "lepszą charakterystykę" o której piszecie ?
A może "raz kozie śmieć" , wydać więcej i kupić jakiś komplet + 2" ?
Czy będę to wykorzystywał - nie wiem... ale jak to ktoś napisał - niech będzie, że dla lansu, pojechania na wycieczkę z rodzinką itp
Na jakie kwoty trzeba się nastawiać i co jest z Waszego doświadczenia godne polecenia ?
(i ni chodzi mi o to, żeby zrobić po taniości)
(oczywiście jak juz podeniosę, to zaraz będę myślał o lepsiejszych oponach... ale zanim co... powoli)
Był sobie długi GR, 3.0.... i wybuchł 
Viertarka V6 Long

Viertarka V6 Long
Re: Sens liftu
musisz to przemyslec bo samych amorów niema sensu bo springi beda wylatywac
zobacz na strone escape - sa fajne zestawy Lovelsa ( jesli chcesz sesownie i na czarnym )
jak nie to mozna dopasowac omege + spring z felicji /samary /e36)
a na przod merdcedes przyciety
zobacz na strone escape - sa fajne zestawy Lovelsa ( jesli chcesz sesownie i na czarnym )
jak nie to mozna dopasowac omege + spring z felicji /samary /e36)
a na przod merdcedes przyciety
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość