Witam, mam problem z układem kierowniczym w moim Samuraju. Szukałem na forum ale nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Powyżej prędkości 70km/h ciężko utrzymać go na szosie, pływa po całej jezdni. Podczas postoju, gdy kręcę kierownicą, koła natychmiast reagują, nie czuć żadnych luzów. Wszystkie końcówki wyglądają dobrze. Wymieniłem koła oraz opony, nowe wieszaki i polibusze a samochód ciągle pływa. Czy przyczyna może tkwić w układzie wspomagania, który mój samochód posiada??
Mam również problem ze skrzynią biegów, podczas redukcji z 3 na 2, muszę gałkę zmiany biegów przechylić w kierunku jedynki a następnie mogę dopiero włożyć drugi bieg. Ma ktoś pomysł, co może być uszkodzone?? Jeżeli są to synchronizatory, to czy pasują od wersji z benzyny i gdzie ewentualnie można takie kupić?? Z góry dziękuję za odpowiedzi!!
Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 TD
Moderator: Albert_N
Re: Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 T
Sprawdź czy jarzma resorów są dokręcone.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 T
w okolicach gałki zmiany biegów jest śrubka na klucz 12. Jest to M8 stoczone na końcu na fi 6 jeśli to zatoczenie jest urwane to może być problem ze zmianą biegów.Zacznij od tego jeśli to jest ok chyba musisz szukać dalej tj głębiej.Michal982 pisze:Mam również problem ze skrzynią biegów, podczas redukcji z 3 na 2, muszę gałkę zmiany biegów przechylić w kierunku jedynki a następnie mogę dopiero włożyć drugi bieg. Ma ktoś pomysł, co może być uszkodzone?? Jeżeli są to synchronizatory, to czy pasują od wersji z benzyny i gdzie ewentualnie można takie kupić?? Z góry dziękuję za odpowiedzi!!
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 T
Zdaje się że zależnie od rocznika były wersje ze śrubką 8 lub 10mm.
Tak czy inaczej jeśli jest 8mm(gwint w aluminium jest często zerwany), to polecam od razu przerobić na 10mm i poszerzyć od razu rowek w lewarku.

Tak czy inaczej jeśli jest 8mm(gwint w aluminium jest często zerwany), to polecam od razu przerobić na 10mm i poszerzyć od razu rowek w lewarku.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości