Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 TD

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Michal982
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 30, 2010 7:11 am

Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 TD

Post autor: Michal982 » śr wrz 19, 2012 6:06 pm

Witam, mam problem z układem kierowniczym w moim Samuraju. Szukałem na forum ale nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Powyżej prędkości 70km/h ciężko utrzymać go na szosie, pływa po całej jezdni. Podczas postoju, gdy kręcę kierownicą, koła natychmiast reagują, nie czuć żadnych luzów. Wszystkie końcówki wyglądają dobrze. Wymieniłem koła oraz opony, nowe wieszaki i polibusze a samochód ciągle pływa. Czy przyczyna może tkwić w układzie wspomagania, który mój samochód posiada??

Mam również problem ze skrzynią biegów, podczas redukcji z 3 na 2, muszę gałkę zmiany biegów przechylić w kierunku jedynki a następnie mogę dopiero włożyć drugi bieg. Ma ktoś pomysł, co może być uszkodzone?? Jeżeli są to synchronizatory, to czy pasują od wersji z benzyny i gdzie ewentualnie można takie kupić?? Z góry dziękuję za odpowiedzi!!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 T

Post autor: N2O » śr wrz 19, 2012 6:11 pm

Sprawdź czy jarzma resorów są dokręcone.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 T

Post autor: vandall_jr » śr wrz 19, 2012 7:12 pm

Michal982 pisze:Mam również problem ze skrzynią biegów, podczas redukcji z 3 na 2, muszę gałkę zmiany biegów przechylić w kierunku jedynki a następnie mogę dopiero włożyć drugi bieg. Ma ktoś pomysł, co może być uszkodzone?? Jeżeli są to synchronizatory, to czy pasują od wersji z benzyny i gdzie ewentualnie można takie kupić?? Z góry dziękuję za odpowiedzi!!
w okolicach gałki zmiany biegów jest śrubka na klucz 12. Jest to M8 stoczone na końcu na fi 6 jeśli to zatoczenie jest urwane to może być problem ze zmianą biegów.Zacznij od tego jeśli to jest ok chyba musisz szukać dalej tj głębiej.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Układ kierowniczy i skrzynia biegów Suzuki Samuraj 1.9 T

Post autor: N2O » śr wrz 19, 2012 7:17 pm

Zdaje się że zależnie od rocznika były wersje ze śrubką 8 lub 10mm.
Tak czy inaczej jeśli jest 8mm(gwint w aluminium jest często zerwany), to polecam od razu przerobić na 10mm i poszerzyć od razu rowek w lewarku.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości