Napęd tył - dziwny przypadek.

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: dominik502 » czw mar 14, 2013 9:25 am

Dziwna sprawa. Ruszam wczoraj spokojnie ze skrzyżowania i po kilku metrach zonk. Brak napędu. Wał się kręci, koła stoją. Zapinam przód ( bo trzeba dotrzeć na kwadrat) i jadę dalej. Z tylnego mostu słychać metaliczne tarcie, cykliczne, co obrót koła.
Dzisiaj rano odpalam sukę i jazda do mechanika. Bez zmian, brak napędu, słychać most. Dojeżdżam na miejsce, wołam majstra niech posłucha. Odpalam i cisza. Napęd działa, nic nie szumi, nic nie wyje. Cuda na kiju, lepsze iż u Tuska.
W niedzielę byłem lekko upalać, jednak w poniedziałek wymieniłem oleje ( a raczej mleko) w mostach.
Czy możliwe, żeby jakiś kawałek lodu coś zablokował i tak namieszał?
Dodam, że to wąski most z fabryczną, nieużywaną blokadą.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Salata123 » czw mar 14, 2013 10:00 am

Nie możliwe, żeby kawałek lodu namieszał tak, że wał się kręcił i nie było reakcji na kołach :)21

rozbiórka i weryfikacja
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: dominik502 » czw mar 14, 2013 10:18 am

Najdziwniejsze jest to, ze samo się naprawiło.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Albert_N » czw mar 14, 2013 10:21 am

nie "naprawilo" tylko "objawy chwilowo ustapily" . Moga byc spore luzy np. na ataku i sie nie zazebial, moga byc ukruszone zeby, duzo rzeczy strasznych moze sie dziac w dyfrze. Sluchaj Salata, na stol i wiwisekcja.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: dominik502 » czw mar 14, 2013 10:42 am

Na szczęście temat ogarnięty. Pękło mi jarzmo zacisku ( które miałem dzisiaj wymienić) i półoś lekko się wysunęła.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Kostuch » czw mar 14, 2013 11:09 am

dominik502 pisze:Na szczęście temat ogarnięty. Pękło mi jarzmo zacisku ( które miałem dzisiaj wymienić) i półoś lekko się wysunęła.
:o
A co ma wspólnego jarzmo zacisku z półosią?
Chcesz powiedzieć, że półoś ci całkiem nie wyjeżdża z mostu tylko dlatego, że masz z tyłu tarczówki? :)9
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: dominik502 » czw mar 14, 2013 11:49 am

Pierścień albo się zsunął, albo pękł. Jutro weryfikacja.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: NuVo » czw mar 14, 2013 11:57 am

No dobra, tylko że w koronce półoś sziedzi na jakieś 20 - 30 mm. I tyle musi sie wysunąc żeby się napęd stracił.

Bardzo duzo jak na "lekko się wysuneła" :o
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: dominik502 » czw mar 14, 2013 12:01 pm

No dobra, to od .uja się wysunęła :)21
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: KSikorski » czw mar 14, 2013 1:03 pm

Sądzę że ta półoś to już pójdzie na złom. Założę się że trudno będzie ją nazwać prostą.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: dominik502 » czw mar 14, 2013 5:04 pm

Łożysko jest całe, więc może nie ma bicia :cry:
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: KSikorski » czw mar 14, 2013 5:59 pm

Polos w jednym miejscu byla podparta o lozysko w drugim koncem latala i sie obijala o pochwe. Polosie z dobrych mostow bywaja krzywe, sadze ze ta ma podwyzszone szanse.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Salata123 » czw mar 14, 2013 11:23 pm

dominik502 pisze:Pierścień albo się zsunął, albo pękł. Jutro weryfikacja.

a to co? jak zakładałeś stary pierścień to nie przyspawałeś go do półosi :o ??

:)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Kostuch » pt mar 15, 2013 12:13 am

Salata123 pisze:
dominik502 pisze:Pierścień albo się zsunął, albo pękł. Jutro weryfikacja.

a to co? jak zakładałeś stary pierścień to nie przyspawałeś go do półosi :o ??

:)21
Co ty, głupi jesteś? Władcy Pierścieni nie oglądałeś? Kto tam spawał jakiś pierścień? Na łańcuszku się go mocuje żeby się nie gubił. :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Albert_N » pt mar 15, 2013 11:11 pm

sam zes nie ogladal ! jak sie go raz zalozylo to sie zdjac niedalo !
Odnosnie problemu kolegi, wystarczy jezdzic na wprost, na zakretach sila odsrodkowa moze polos z kolem oddzielic od auta :)21
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

pakus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Odolanów

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: pakus » pt mar 29, 2013 11:42 pm

tak to jest, jak się kupuje dorabiane pierścienie "zabezpieczające" :)21
ktoś kiedyś mi przywiózł samuraja na wymianę tylnych łożysk.
nowe łożyska z allegro-jakiś gówniany zestaw- zwykłe łożyska kryte+dystanse+pierścienie zabezpieczające
jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę :)21
ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Kostuch » sob mar 30, 2013 1:20 pm

pakus pisze:-jakiś gówniany zestaw- zwykłe łożyska kryte+dystanse+pierścienie zabezpieczające
jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę :)21
ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.
Ale tam się wsadza zwykłe łożyska kryte, więc o co chodzi? :roll:
Dobrze dorobione pierścienie lepsze są od "fabrycznych".
Kiedyś kupiłem takie ładne, polerowane, z grawerowanymi oznaczeniami rozmiaru - na oko super duper.
Tyle że przelatywały przez całą półoś na luźno... :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kriston
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 19, 2012 8:42 pm
Lokalizacja: Lubelskie,Roztocze

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: kriston » sob mar 30, 2013 1:46 pm

Ja szykuję sobie drugi most z zespawanym dyfrem,wiec jadę po taniości. Kupiłem polskie łożyska i uszczelniacze po 6zeta szt.a pierścienie będę zabezpieczał segerem żeby nie spawać za każdym razem. Dużo robię przy maszynach i są tam tylko takie zabezp.i nie ma problemu więc myślę że tu też nie będzie :)21
Czerwona gitara 1,6 8v1999 LPG,lift 4' BFG MT KM2 hi-lift blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Kostuch » sob mar 30, 2013 2:07 pm

kriston pisze:a pierścienie będę zabezpieczał segerem żeby nie spawać za każdym razem.
Znaczy się, natniesz rowek pod segera na półosi? :)21 :)18
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kriston
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 19, 2012 8:42 pm
Lokalizacja: Lubelskie,Roztocze

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: kriston » sob mar 30, 2013 2:15 pm

No tak,myślę że 2mm rowka półosi nie osłabi na tyle żeby to był problem przy moich 29'.Na rajdy się nie wybieram mam zamiar tylko dobrze się bawić :D
Miałem kupować LR ale to będzie tańsza opcja :wink:
Czerwona gitara 1,6 8v1999 LPG,lift 4' BFG MT KM2 hi-lift blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: Kostuch » sob mar 30, 2013 2:48 pm

kriston pisze:No tak,myślę że 2mm rowka półosi nie osłabi na tyle żeby to był problem przy moich 29'.Na rajdy się nie wybieram mam zamiar tylko dobrze się bawić :D
Miałem kupować LR ale to będzie tańsza opcja :wink:
Na pewno się będziesz dobrze bawił...
Poczytaj o efekcie działania karbu (chociaż pracując dużo na maszynach powinieneś wiedzieć o tym niuansie).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: KSikorski » sob mar 30, 2013 3:31 pm

Jeśli już miałoby do czegokolwiek dojść to zetnie ten seger.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

pakus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Odolanów

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: pakus » sob mar 30, 2013 3:46 pm

Kostuch pisze:
pakus pisze:-jakiś gówniany zestaw- zwykłe łożyska kryte+dystanse+pierścienie zabezpieczające
jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę :)21
ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.
Ale tam się wsadza zwykłe łożyska kryte, więc o co chodzi? :roll:
Dobrze dorobione pierścienie lepsze są od "fabrycznych".
Kiedyś kupiłem takie ładne, polerowane, z grawerowanymi oznaczeniami rozmiaru - na oko super duper.
Tyle że przelatywały przez całą półoś na luźno... :)21

Z tego, co pamiętam to
łożysko Koyo, dedykowane do samuraja ma pierścień wewnętrzny wydłużony o jakieś ~3mm w stronę koła, który służy za bieżnię zimmeringu, który osadzony jest w łożysku.
Widać to na zdjęciu w tej przypadkowej aukcji http://allegro.pl/lozysko-polosi-tyl-or ... 10608.html

Więc nie jest to zwykłe łożysko kryte :wink:
W zestawie, który zakładałem było zwykłe łożysko kryte i do tego dołączony był mały pierścień dystansowy, zastępujący wydłużoną, trzy milimetrową część pierścienia Koyo.
Jeśli masz wąski most, nie stosujesz tego pierścionka :wink:

Awatar użytkownika
kriston
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 19, 2012 8:42 pm
Lokalizacja: Lubelskie,Roztocze

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: kriston » sob mar 30, 2013 7:44 pm

pakus pisze:jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę
ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.
Zdaje się że te dwie dychy to było dobrze, bo zmierzyłem właśnie nowy pierścień który zamówiłem w komplecie z łożyskiem i uszczelniaczami i wychodzi że ma 34,80. W komplecie łożysko KOYO a zestaw KANACO
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 8:15 pm przez kriston, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwona gitara 1,6 8v1999 LPG,lift 4' BFG MT KM2 hi-lift blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III

pakus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Odolanów

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.

Post autor: pakus » sob mar 30, 2013 8:08 pm

a już go założyłeś ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość