Napęd tył - dziwny przypadek.
Moderator: Albert_N
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Napęd tył - dziwny przypadek.
Dziwna sprawa. Ruszam wczoraj spokojnie ze skrzyżowania i po kilku metrach zonk. Brak napędu. Wał się kręci, koła stoją. Zapinam przód ( bo trzeba dotrzeć na kwadrat) i jadę dalej. Z tylnego mostu słychać metaliczne tarcie, cykliczne, co obrót koła.
Dzisiaj rano odpalam sukę i jazda do mechanika. Bez zmian, brak napędu, słychać most. Dojeżdżam na miejsce, wołam majstra niech posłucha. Odpalam i cisza. Napęd działa, nic nie szumi, nic nie wyje. Cuda na kiju, lepsze iż u Tuska.
W niedzielę byłem lekko upalać, jednak w poniedziałek wymieniłem oleje ( a raczej mleko) w mostach.
Czy możliwe, żeby jakiś kawałek lodu coś zablokował i tak namieszał?
Dodam, że to wąski most z fabryczną, nieużywaną blokadą.
Dzisiaj rano odpalam sukę i jazda do mechanika. Bez zmian, brak napędu, słychać most. Dojeżdżam na miejsce, wołam majstra niech posłucha. Odpalam i cisza. Napęd działa, nic nie szumi, nic nie wyje. Cuda na kiju, lepsze iż u Tuska.
W niedzielę byłem lekko upalać, jednak w poniedziałek wymieniłem oleje ( a raczej mleko) w mostach.
Czy możliwe, żeby jakiś kawałek lodu coś zablokował i tak namieszał?
Dodam, że to wąski most z fabryczną, nieużywaną blokadą.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Nie możliwe, żeby kawałek lodu namieszał tak, że wał się kręcił i nie było reakcji na kołach
rozbiórka i weryfikacja

rozbiórka i weryfikacja
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Najdziwniejsze jest to, ze samo się naprawiło.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
nie "naprawilo" tylko "objawy chwilowo ustapily" . Moga byc spore luzy np. na ataku i sie nie zazebial, moga byc ukruszone zeby, duzo rzeczy strasznych moze sie dziac w dyfrze. Sluchaj Salata, na stol i wiwisekcja.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Na szczęście temat ogarnięty. Pękło mi jarzmo zacisku ( które miałem dzisiaj wymienić) i półoś lekko się wysunęła.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
dominik502 pisze:Na szczęście temat ogarnięty. Pękło mi jarzmo zacisku ( które miałem dzisiaj wymienić) i półoś lekko się wysunęła.

A co ma wspólnego jarzmo zacisku z półosią?
Chcesz powiedzieć, że półoś ci całkiem nie wyjeżdża z mostu tylko dlatego, że masz z tyłu tarczówki?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Pierścień albo się zsunął, albo pękł. Jutro weryfikacja.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
No dobra, tylko że w koronce półoś sziedzi na jakieś 20 - 30 mm. I tyle musi sie wysunąc żeby się napęd stracił.
Bardzo duzo jak na "lekko się wysuneła"
Bardzo duzo jak na "lekko się wysuneła"

Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
No dobra, to od .uja się wysunęła 

Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Sądzę że ta półoś to już pójdzie na złom. Założę się że trudno będzie ją nazwać prostą.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Łożysko jest całe, więc może nie ma bicia 

Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Polos w jednym miejscu byla podparta o lozysko w drugim koncem latala i sie obijala o pochwe. Polosie z dobrych mostow bywaja krzywe, sadze ze ta ma podwyzszone szanse.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
dominik502 pisze:Pierścień albo się zsunął, albo pękł. Jutro weryfikacja.
a to co? jak zakładałeś stary pierścień to nie przyspawałeś go do półosi



Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Co ty, głupi jesteś? Władcy Pierścieni nie oglądałeś? Kto tam spawał jakiś pierścień? Na łańcuszku się go mocuje żeby się nie gubił.Salata123 pisze:dominik502 pisze:Pierścień albo się zsunął, albo pękł. Jutro weryfikacja.
a to co? jak zakładałeś stary pierścień to nie przyspawałeś go do półosi![]()
![]()

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
sam zes nie ogladal ! jak sie go raz zalozylo to sie zdjac niedalo !
Odnosnie problemu kolegi, wystarczy jezdzic na wprost, na zakretach sila odsrodkowa moze polos z kolem oddzielic od auta
Odnosnie problemu kolegi, wystarczy jezdzic na wprost, na zakretach sila odsrodkowa moze polos z kolem oddzielic od auta

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
tak to jest, jak się kupuje dorabiane pierścienie "zabezpieczające" 
ktoś kiedyś mi przywiózł samuraja na wymianę tylnych łożysk.
nowe łożyska z allegro-jakiś gówniany zestaw- zwykłe łożyska kryte+dystanse+pierścienie zabezpieczające
jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę
ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.

ktoś kiedyś mi przywiózł samuraja na wymianę tylnych łożysk.
nowe łożyska z allegro-jakiś gówniany zestaw- zwykłe łożyska kryte+dystanse+pierścienie zabezpieczające
jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę

ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Ale tam się wsadza zwykłe łożyska kryte, więc o co chodzi?pakus pisze:-jakiś gówniany zestaw- zwykłe łożyska kryte+dystanse+pierścienie zabezpieczające
jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę![]()
ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.

Dobrze dorobione pierścienie lepsze są od "fabrycznych".
Kiedyś kupiłem takie ładne, polerowane, z grawerowanymi oznaczeniami rozmiaru - na oko super duper.
Tyle że przelatywały przez całą półoś na luźno...

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Ja szykuję sobie drugi most z zespawanym dyfrem,wiec jadę po taniości. Kupiłem polskie łożyska i uszczelniacze po 6zeta szt.a pierścienie będę zabezpieczał segerem żeby nie spawać za każdym razem. Dużo robię przy maszynach i są tam tylko takie zabezp.i nie ma problemu więc myślę że tu też nie będzie 

Czerwona gitara 1,6 8v1999 LPG,lift 4' BFG MT KM2 hi-lift blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Znaczy się, natniesz rowek pod segera na półosi?kriston pisze:a pierścienie będę zabezpieczał segerem żeby nie spawać za każdym razem.


Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
No tak,myślę że 2mm rowka półosi nie osłabi na tyle żeby to był problem przy moich 29'.Na rajdy się nie wybieram mam zamiar tylko dobrze się bawić
Miałem kupować LR ale to będzie tańsza opcja

Miałem kupować LR ale to będzie tańsza opcja

Czerwona gitara 1,6 8v1999 LPG,lift 4' BFG MT KM2 hi-lift blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Na pewno się będziesz dobrze bawił...kriston pisze:No tak,myślę że 2mm rowka półosi nie osłabi na tyle żeby to był problem przy moich 29'.Na rajdy się nie wybieram mam zamiar tylko dobrze się bawić![]()
Miałem kupować LR ale to będzie tańsza opcja
Poczytaj o efekcie działania karbu (chociaż pracując dużo na maszynach powinieneś wiedzieć o tym niuansie).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Jeśli już miałoby do czegokolwiek dojść to zetnie ten seger.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Kostuch pisze:Ale tam się wsadza zwykłe łożyska kryte, więc o co chodzi?pakus pisze:-jakiś gówniany zestaw- zwykłe łożyska kryte+dystanse+pierścienie zabezpieczające
jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę![]()
ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.![]()
Dobrze dorobione pierścienie lepsze są od "fabrycznych".
Kiedyś kupiłem takie ładne, polerowane, z grawerowanymi oznaczeniami rozmiaru - na oko super duper.
Tyle że przelatywały przez całą półoś na luźno...
Z tego, co pamiętam to
łożysko Koyo, dedykowane do samuraja ma pierścień wewnętrzny wydłużony o jakieś ~3mm w stronę koła, który służy za bieżnię zimmeringu, który osadzony jest w łożysku.
Widać to na zdjęciu w tej przypadkowej aukcji http://allegro.pl/lozysko-polosi-tyl-or ... 10608.html
Więc nie jest to zwykłe łożysko kryte

W zestawie, który zakładałem było zwykłe łożysko kryte i do tego dołączony był mały pierścień dystansowy, zastępujący wydłużoną, trzy milimetrową część pierścienia Koyo.
Jeśli masz wąski most, nie stosujesz tego pierścionka

Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
Zdaje się że te dwie dychy to było dobrze, bo zmierzyłem właśnie nowy pierścień który zamówiłem w komplecie z łożyskiem i uszczelniaczami i wychodzi że ma 34,80. W komplecie łożysko KOYO a zestaw KANACOpakus pisze:jeden miał dwie dychy wcisku, a drugi setkę
ten pierwszy trzeba było roztaczać, a drugi na złom.
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 8:15 pm przez kriston, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwona gitara 1,6 8v1999 LPG,lift 4' BFG MT KM2 hi-lift blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III
Suzuki DR-Z 400
Honda CR-V III
Re: Napęd tył - dziwny przypadek.
a już go założyłeś ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość