Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Moderator: Albert_N
Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Przymierzam się powoli do wymiany osi w Jimnym na mocniejsze i ze szperania w necie wynika, że często montowane są z LJ70 lub rzadziej z Patrola Y60/Y61.
Takie moje spostrzeżenia z zestawienia jednych i drugich:
LJ70
+ lżejsze
+ większe przełożenie (4,88)
- brak blokady
- wyższa cena
- mniejsza ilość / większa cena części zamiennych na rynku
Y60/Y61
+ blokada tyłu w standardzie
+ niższa cena
+ większa ilość / większa cena części zamiennych na rynku
- cięższe
- mniejsze przełożenie (4,625)
Wydaje mi się, że częściej na zachodzie instaluje się mosty z Toyoty, bo jest ich tam więcej, bo więcej tych samochodów tam jeździło. U nas chyba większy sens będzie miało zamontowanie mostów z parcha, głównie przez lepszy dostęp do części zamiennych.
Jak w ogóle będzie taka zabawka robiła? Ostatnio widziałem samca na mostach z patrola i z piecem 1.8 bmw i jeździł bardzo dobrze.
Takie moje spostrzeżenia z zestawienia jednych i drugich:
LJ70
+ lżejsze
+ większe przełożenie (4,88)
- brak blokady
- wyższa cena
- mniejsza ilość / większa cena części zamiennych na rynku
Y60/Y61
+ blokada tyłu w standardzie
+ niższa cena
+ większa ilość / większa cena części zamiennych na rynku
- cięższe
- mniejsze przełożenie (4,625)
Wydaje mi się, że częściej na zachodzie instaluje się mosty z Toyoty, bo jest ich tam więcej, bo więcej tych samochodów tam jeździło. U nas chyba większy sens będzie miało zamontowanie mostów z parcha, głównie przez lepszy dostęp do części zamiennych.
Jak w ogóle będzie taka zabawka robiła? Ostatnio widziałem samca na mostach z patrola i z piecem 1.8 bmw i jeździł bardzo dobrze.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Do przedniego mostu Y60/Y61 po taniości włożysz LSD od terrano, a na tyle blokada zazwyczaj w standardzie.
Niektórzy stosują jeszcze patent typu przód od toytoy'a, a tył z blokadą od "mituwisi".


Niektórzy stosują jeszcze patent typu przód od toytoy'a, a tył z blokadą od "mituwisi".

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Zastanów się nad stosunkiem masy resorowanej do masy nieresorowanej. Jak już to toyota.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
To nie będzie jeździło po czarnym. Tylko dojazdówki.KSikorski pisze:Zastanów się nad stosunkiem masy resorowanej do masy nieresorowanej. Jak już to toyota.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Wbrew pozorom w terenie to też może mieć znaczenie.
Ja bym szedł w toyotę.

Ja bym szedł w toyotę.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Toy toy-robi robotę. W suzuki masy przy tak małym samochodzie mają mega znaczenie. Patrol nie ten sort
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
A jaki dokładnie wpływ ma masa nieresorowana na jazdę w terenie? Chodzi tylko o komfort na wyjebach? No bo masa pojazdu sama w sobie to oczywista oczywistość.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Jak Cie taka masa wystrzeli w powietrze to Ci tego ani spring ani amor nie przetrzyma. Jak mówi senior mosty będą rządzić Twoim autem i to jest spora wada dużej masy nieresorowanej. Raczej każdy rozumie iż nie masz zamiaru astona z tego zrobić
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
A mosty od Rocky? Wydają się podobne do Lj70. Ceny przyjazne.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Chyba za szybkie przełożenia mają mosty od Rockiego (3,9) 

Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
To takie same jak w Jimnym, czyli przy większych kołach bez zmiany reduktora na samurajowy sie nie obedzie. No i Rocky ma fabrycznie koła 29", czyli mogą być problemy z wytrzymałością jak się założy 33-35".NuVo pisze:Chyba za szybkie przełożenia mają mosty od Rockiego (3,9)
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Rocky 4.32 zdaje się.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Zależy jaka wersja.harakiri pisze:Rocky 4.32 zdaje się.
http://szarbia.com/index.php?p=art_deta ... t2=0&id=55
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
- kamilrocky
- jestem tu nowy...
- Posty: 46
- Rejestracja: śr wrz 07, 2011 8:55 pm
- Lokalizacja: stalowa wola
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
rocky odradzam przednie przeguby nie wytrzymuja 33 z bieznikiem simexa
xj 4.0
P1 3.0
wk 3.0
P1 3.0
wk 3.0
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Mosty suzuki . Tył vitara , przód samurai na półosiach TG . Wytrzyma 35 cali i 120KM ewentualnie z przodu też tył vitara 

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Samurai i Vitara mają takie same przełożenia?
A co z mostami z Patrola K160 i K260? Nadaje się toto?
A co z mostami z Patrola K160 i K260? Nadaje się toto?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Nie wytrzyma.Kwadrat pisze:Mosty suzuki . Tył vitara , przód samurai na półosiach TG . Wytrzyma 35 cali i 120KM ewentualnie z przodu też tył vitara
Właśnie zanotowałem pęknięty koszyk przegubu w hamerykańskich przednich fest-półosiach

Koła: łyse 31 cali z silnikiem <100KM nie katowane bezrozumnie...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
No to nie ma wyjścia, zostają tylko afgany






Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Kostuch pisze:Nie wytrzyma.Kwadrat pisze:Mosty suzuki . Tył vitara , przód samurai na półosiach TG . Wytrzyma 35 cali i 120KM ewentualnie z przodu też tył vitara
Właśnie zanotowałem pęknięty koszyk przegubu w hamerykańskich przednich fest-półosiach![]()
Koła: łyse 31 cali z silnikiem <100KM nie katowane bezrozumnie...
Na półosiach z TG ?


Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Placek^ pisze:No to nie ma wyjścia, zostają tylko afgany![]()
![]()
![]()
![]()
Jeździli chłopaki na Bałtowie ostatnio . 6 półosi wymienili .
Tak trzymaj jesli chcesz robić tym autem wyprawę .





Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Placek^ pisze:Samurai i Vitara mają takie same przełożenia?
A co z mostami z Patrola K160 i K260? Nadaje się toto?
niektóre można zamieniać

A mosty z K160 i K260 to można w dobrej cenie na złomie opchnąć

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Nie ma rzeczy nie zniszczalnych, to samo tyczy sie mostów toyoty w suzuki...
Z patrolem w suzuki nie mam doświadczeń. Ale w patrolu strzelaja
Z patrolem w suzuki nie mam doświadczeń. Ale w patrolu strzelaja

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
No i przy suzukowym rozwiązaniu masz jeszcze możliwość zmiany przełożeń:
5.125 lub 4.625 lub 4.300 lub 4.875 A to fajna opcja
5.125 lub 4.625 lub 4.300 lub 4.875 A to fajna opcja

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Nie. Na 26 frezowych. Jakoś nie widzę powodów aby 33 frezowe miały by więcej wytrzymaćKwadrat pisze:Kostuch pisze:Nie wytrzyma.Kwadrat pisze:Mosty suzuki . Tył vitara , przód samurai na półosiach TG . Wytrzyma 35 cali i 120KM ewentualnie z przodu też tył vitara
Właśnie zanotowałem pęknięty koszyk przegubu w hamerykańskich przednich fest-półosiach![]()
Koła: łyse 31 cali z silnikiem <100KM nie katowane bezrozumnie...
Na półosiach z TG ?![]()
u nas 35 i to często na odcince i po roku nie ma śladu zużycia . A przegub na 33 frezy ?

Nie musisz cytować tabelki z momentami z ich strony, jakoś marketingową papką zalatuje.
ps.
Po co jeździć na odcince, skoro silnik nie ma tam ani maksimum mocy ani momentu?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
bo na pierwszych trzech biegach nie nadążasz zmieniać biegów 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości