Strona 1 z 4
budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 1:52 pm
autor: fazer1988
Witam
chodzi mi po głowie budowa zmoty
i chciałem zadać pytanie co sądzicie o takim połączeniu :
rama samurai lub jimny
silnik 1,3 z mazdy RX8
mosty (na początek unimog ale potem coś lżejszego )
zawieszanie Coil Over jeszcze nie wiem który model ale najprawdopodobniej z foxa
reduktor robur
+ wyciągarka mechaniczna
auto raczej z przeznaczeniem na przeprawy
jest to taki luźny pomysł i czekam na wasze opinie , wskazówki
pozdrawiam
Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 2:23 pm
autor: ŁeLeK
Pomysł fajny... tyle, ze silnik Rx8 kręci sie w drugą stronę

Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 8:59 pm
autor: vandall1
ŁeLeK pisze:Pomysł fajny... tyle, ze silnik Rx8 kręci sie w drugą stronę

I uj bombki szczelił

Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 9:03 pm
autor: ŁeLeK
vandall1 pisze:ŁeLeK pisze:Pomysł fajny... tyle, ze silnik Rx8 kręci sie w drugą stronę

I uj bombki szczelił

Hehehe

wpadne jutro do Was na bajer Vandall

Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 9:32 pm
autor: fazer1988
a nie ma jakiegoś reduktora który zmieniał by kierunek obrotu ?
Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 9:36 pm
autor: ernil
Są.
Są też inne silniki.
I inne auta.
I inne hobby, do których nie trzeba mieć wiedzy, żeby kogoś nie zabić na drodze.
Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 9:49 pm
autor: fazer1988
ŁeLeK pisze:Pomysł fajny... tyle, ze silnik Rx8 kręci sie w drugą stronę

jesteś pewien że na wyjściu z skrzyni biegów wał się kręci w drugą stronę ?
po budowie dyfra mazdy śmiem twierdzić że kręci się on w tą samą stronę co w samuraju
ale mogę się mylić
Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 9:52 pm
autor: fazer1988
ernil pisze:Są.
Są też inne silniki.
I inne auta.
I inne hobby, do których nie trzeba mieć wiedzy, żeby kogoś nie zabić na drodze.
szukam jakiś konkretów
jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia to zamilcz
po co zaśmiecać temat
Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 10:12 pm
autor: BENGI
fazer1988 pisze:
szukam jakiś konkretów
jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia to zamilcz
po co zaśmiecać temat
widzisz @ernil po co Ci to było

Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 10:22 pm
autor: ernil
Dżizas, żeby mnie tylko nie zguglował. Jeszcze przyjedzie porządek zrobić, a ja na antybiotyku słaby słaby jakiś jestem

Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 10:44 pm
autor: ŁeLeK
fazer1988 pisze:ŁeLeK pisze:Pomysł fajny... tyle, ze silnik Rx8 kręci sie w drugą stronę

jesteś pewien że na wyjściu z skrzyni biegów wał się kręci w drugą stronę ?
po budowie dyfra mazdy śmiem twierdzić że kręci się on w tą samą stronę co w samuraju
ale mogę się mylić
Hondy, Mazdy, Toyoty itp. Wszystkie te silniki kręcą sie w lewa stronę. A jeżeli już w prawą-po Bożemu to ni hu ni jak nie da się połączyć tego z jakąś sensowną skrzynią biegów. Duży dobry silnik 2,5 z BMW. Aaaaaaleee... jeżeli chcesz zainstalować wszystko o czym piszesz... 50tys netto nie Twoje. Same coilovery to wydatek 15tys netto minimum. Plus unimogi 5+przeróbka na hamulce tarczowe, reduktor robur z PTO klejne 2,5tys i tak mógłbym wymieniać w nieskończoność. Niestety życie weryfikuje plany z siła komiksowego Hulka

No i czas... jak jestes bezrobotny z dużą ilością gotówki to zajmie Ci to najmniej 8 miesięcy.... o ile posiadasz sprzęt, wiedzę, umiejętności oraz wyrozumiałą kobiete

Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 10:47 pm
autor: vandall1
ŁeLeK pisze:Hehehe

wpadne jutro do Was na bajer Vandall

A zapraszam,zapraszam,choć nihil novi sub sole w wynalazkowości.
Eś go zmasakrował
Foch?
Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 10:58 pm
autor: fazer1988
ŁeLeK pisze:fazer1988 pisze:ŁeLeK pisze:Pomysł fajny... tyle, ze silnik Rx8 kręci sie w drugą stronę

jesteś pewien że na wyjściu z skrzyni biegów wał się kręci w drugą stronę ?
po budowie dyfra mazdy śmiem twierdzić że kręci się on w tą samą stronę co w samuraju
ale mogę się mylić
Hondy, Mazdy, Toyoty itp. Wszystkie te silniki kręcą sie w lewa stronę. A jeżeli już w prawą-po Bożemu to ni hu ni jak nie da się połączyć tego z jakąś sensowną skrzynią biegów. Duży dobry silnik 2,5 z BMW. Aaaaaaleee... jeżeli chcesz zainstalować wszystko o czym piszesz... 50tys netto nie Twoje. Same coilovery to wydatek 15tys netto minimum. Plus unimogi 5+przeróbka na hamulce tarczowe, reduktor robur z PTO klejne 2,5tys i tak mógłbym wymieniać w nieskończoność. Niestety życie weryfikuje plany z siła komiksowego Hulka

No i czas... jak jestes bezrobotny z dużą ilością gotówki to zajmie Ci to najmniej 8 miesięcy.... o ile posiadasz sprzęt, wiedzę, umiejętności oraz wyrozumiałą kobiete

dzięki za odpowiedz
skrzynie też chciałem włożyć z mazdy , ale zobaczymy, z kosztami też się liczę i zdaję sobie sprawę że jest sporo roboty przy tym ,
kosztami też się liczę ale czego się nie robi żeby sprostać swojemu hobby

zaplecze warsztatowe również posiadam puki co zbieram informację żeby nie zrobić pomnika, a żeby terenie robiło swoją robotę

Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 11:01 pm
autor: ernil
fazer1988 pisze: puki co zbieram informację
O słowniku ortograficznym?
Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 11:15 pm
autor: fazer1988
ernil pisze:fazer1988 pisze: puki co zbieram informację
O słowniku ortograficznym?
nie chcesz pomóc = nie odzywaj się,
czy to takie trudne do zrozumienia ?
Re: budowa zmoty
: ndz gru 29, 2013 11:20 pm
autor: BENGI
żadnej łaski nie robisz i masz pisać poprawnie, bo tego wymaga kultura i zasady na forum
a co do tematu, to w takim zestawie od razu odpuść unimoga, bo pasuje to do całej reszty jak pięść do nosa

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 10:17 am
autor: meenia
dzięki za odpowiedz
skrzynie też chciałem włożyć z mazdy , ale zobaczymy, z kosztami też się liczę i zdaję sobie sprawę że jest sporo roboty przy tym ,
kosztami też się liczę ale czego się nie robi żeby sprostać swojemu hobby

zaplecze warsztatowe również posiadam puki co zbieram informację żeby nie zrobić pomnika, a żeby terenie robiło swoją robotę

[/quote]
Silnik od rx8 to nie dziala nawet w rx8, mam ze dwa w parku sztywnych, jeszcze dobrego nie widzialem, same trupy palace olej na pol z benzyna

Proponuje jeszcze nie obrazac starych wyjadaczy, bo sam sobie bedziesz musial niedlugo odpowiadac

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 10:44 am
autor: tomek 79
nie ma pytan na ktore wyjadacze nie znaliby odpowiedzi
.wiec nie spinaj sie bo faktycznie maja racje projekt z dupy kompletnie

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 1:01 pm
autor: Wowos
A co oferuje taki silnik z mazdy, czego nie dają już sprawdzone w zmotach jednostki
I to zestawienie 1.3 z mostami unimoga....

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 1:12 pm
autor: ernil
Hehe, to zestawienie, czyli dychawiczne 1.3 z agonalnym mostem ze zwłok wojskowego trupa, co stał 50 lat pod brzozą, oferuje bezawaryjną jazdę

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 1:13 pm
autor: leon zet
Czy ja wiem?
Stosunek masa/moc?
To chyba jedyne

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 1:17 pm
autor: ernil
Chodzi o to, że masz osiągnięty konsensus.
Zdechły silnik nie zarżnie zdechłych mostów, a całość nie pojedzie na tyle szybko, żeby stworzyć realne zagrożenie dla kogokolwiek. Natomiast całość będzie groźnie wyglądać, czyli warunek dodatni dla rispektu również spełniony

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 1:22 pm
autor: Wowos
Pytanie czy ten silnik będzie w stanie na tyle zakręcić kołami na unimogowych mostach, żeby wyjechać z gnoju, który pokonuje seryjne 4x4 pokroju samca, czy innego parcha

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 1:24 pm
autor: ernil
Nikt o tym nie mówił, że musi

Poza tym - założy się 200kg reduktor, który będzie się kręcił 30ooorpm, do tego chłodnicę oleju tegoż reduktora o wymiarach 1,5x1,5m i jakoś to będzie

Re: budowa zmoty
: pn gru 30, 2013 3:53 pm
autor: fazer1988
Wowos pisze:A co oferuje taki silnik z mazdy, czego nie dają już sprawdzone w zmotach jednostki
I to zestawienie 1.3 z mostami unimoga....

silnik jest dość lekki kompletny około 120 kg moc około 230KM zależy od wersji silnikowej moment około 210Nm silnik ten nie ma standardowej miski olejowej oraz smoka , olej jest wtryskiwany bezpośrednio do komory spalania i dla tego silnik ten zużywa olej 0,5l do 2l na 1000 km z Anglii można ściągnąć w dobrej kasie całe auto