Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz lut 23, 2014 2:22 pm
Na co umarly te panewki, olej swiezy, ilosc odpowiednia, cisnienie jak trzeba, pytanie drugie, jak wysoko powinien byc smok nad dnem miski
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz lut 23, 2014 2:24 pm
Na starość

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » ndz lut 23, 2014 2:25 pm
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz lut 23, 2014 2:28 pm
ernil pisze:Na starość

Nie kasztanic mi tu

sj 425 606468554
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz lut 23, 2014 2:29 pm
Prokurator nie zarządził sekcji?
Bo trąca mi tu udziałem osób trzecich.

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz lut 23, 2014 2:30 pm
ernil pisze:Prokurator nie zarządził sekcji?
Bo trąca mi tu udziałem osób trzecich.

Zamach

moze komisja jakas...
sj 425 606468554
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz lut 23, 2014 2:31 pm
Mam baleno 1.6 na sprzedaż. Nie chcesz?
Silnik pali i na pewno ma lepsze panewki

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz lut 23, 2014 2:34 pm
ernil pisze:Mam baleno 1.6 na sprzedaż. Nie chcesz?
Silnik pali i na pewno ma lepsze panewki

Posklejam moj, wal ocalal wiec zainwestuje w panewki, ciekaw tylko jestem co spotkalo te ze zdjecia, nie chcial bym powtorki

sj 425 606468554
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz lut 23, 2014 2:36 pm
Suma luzów, sto lat u bauera w holandii, świeży olej dobił pompę...
Mówię Ci - 1500zł i masz baleno, które nie klepie jeszcze panewkami

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
ramzes
-

- Posty: 5834
- Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: *Wawa*
Post
autor: ramzes » ndz lut 23, 2014 2:54 pm
ernil pisze:Suma luzów, sto lat u bauera w holandii, świeży olej dobił pompę...
Mówię Ci - 1500zł i masz baleno, które nie klepie jeszcze panewkami

co racja to racja ... gwarancje na dlugo dajesz ?

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz lut 23, 2014 3:00 pm
ramzes pisze:ernil pisze:Suma luzów, sto lat u bauera w holandii, świeży olej dobił pompę...
Mówię Ci - 1500zł i masz baleno, które nie klepie jeszcze panewkami

co racja to racja ... gwarancje na dlugo dajesz ?

15 minut albo dojazd do bramy

sj 425 606468554
-
czesio6969
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 9:10 pm
- Lokalizacja: Nasielsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesio6969 » ndz lut 23, 2014 6:18 pm

u mnie po ostatnim weekenedzie tak wyglądały panewki, smok masz ori z baleno czy zamieniony z samca, ja kupiłem nowy silnik bo nie opłaca się robić panewek sprawdz główne też, gadałem z mechaniorami i każdy powiedział że robione panewki to już nie to samo co orginał przy normalnej jeździe by to wytrzymało ale przy upalaniu w błocie może być lipa,
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz lut 23, 2014 6:53 pm
czesio6969 pisze:
u mnie po ostatnim weekenedzie tak wyglądały panewki, smok masz ori z baleno czy zamieniony z samca, ja kupiłem nowy silnik bo nie opłaca się robić panewek sprawdz główne też, gadałem z mechaniorami i każdy powiedział że robione panewki to już nie to samo co orginał przy normalnej jeździe by to wytrzymało ale przy upalaniu w błocie może być lipa,
Glowne tez widac na foto, tylko nei wszystkie. Postaram sie znalezc wzmacniane panewki do balerona i powinno byc git, wiele nie ryzykuje bo wal mam dobry wiec nie tzreba szlifowac itd. Ori panewki moze i lepsze od wymienianych ale trzeba sie liczyc z nieznanym przebiegiem co najmniej kilkunastoletnia praca panewek w "nowym" silniku

sj 425 606468554
-
suzi4WD
-

- Posty: 6773
- Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: suzi4WD » ndz lut 23, 2014 6:58 pm
od kiedy to wały w japońcach się szlifuje powtórnie?

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » ndz lut 23, 2014 7:53 pm
Takie Daihatsu PSHD podaje 4 czy 5 wymiarow na szlif, Yanmar ALV18, czy tez 21 tez

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » ndz lut 23, 2014 7:55 pm
Tak na powaznie to ta panewka z powiekszonego zdjecia, byla zatarta, prawdopodobnie syfem z pierwszego zatarcia. Moj Cummins, zczezl w podobny sposob. Syf z pierwszego zatarcia zebral sie w podstawie filtra i po remoncie chodzil 20 minut.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » ndz lut 23, 2014 7:57 pm
meenia pisze:
Glowne tez widac na foto, tylko nei wszystkie. Postaram sie znalezc wzmacniane panewki do balerona i powinno byc git, wiele nie ryzykuje bo wal mam dobry wiec nie tzreba szlifowac itd. Ori panewki moze i lepsze od wymienianych ale trzeba sie liczyc z nieznanym przebiegiem co najmniej kilkunastoletnia praca panewek w "nowym" silniku

Zmierz twardosc swojego walu i porownaj z orginalem, zaloze sie ze jest duzo twardszy niz orginal
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » ndz lut 23, 2014 8:04 pm
Ogólnie panewki w tych starych suzukowych trupach nie są mocną stroną przy katowaniu.

-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz lut 23, 2014 8:42 pm
Misiek Cypr pisze:Tak na powaznie to ta panewka z powiekszonego zdjecia, byla zatarta, prawdopodobnie syfem z pierwszego zatarcia. Moj Cummins, zczezl w podobny sposob. Syf z pierwszego zatarcia zebral sie w podstawie filtra i po remoncie chodzil 20 minut.
Ta z drugiego zdjecia pochodzi z innego silnika

sj 425 606468554
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » ndz lut 23, 2014 8:49 pm
Te panewki nie są uszkodzone ze zużycia eksploatacyjnego.
Na przyczynę wygląda brak/słabe ciśnienie oleju i pałowanie, lub pałowanie nierozgrzanego motoru
-
czesio6969
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 9:10 pm
- Lokalizacja: Nasielsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesio6969 » ndz lut 23, 2014 9:35 pm
ja kiedyś zatopiłem całe auto woda poszła do silnika około pół litra, to było jakoś w czerwcu oczywiście olej był wymieniony, odkręcając śruby głównych panewek zauważyłem krople wody
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz lut 23, 2014 10:04 pm
czesio6969 pisze:ja kiedyś zatopiłem całe auto woda poszła do silnika około pół litra, to było jakoś w czerwcu oczywiście olej był wymieniony, odkręcając śruby głównych panewek zauważyłem krople wody
W moim tez byly kropelki a topiony nie byl, sam go wytargalem z osobowki kumpla
sj 425 606468554
-
czesio6969
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt lip 16, 2010 9:10 pm
- Lokalizacja: Nasielsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesio6969 » ndz lut 23, 2014 11:18 pm
meenia pisze:czesio6969 pisze:ja kiedyś zatopiłem całe auto woda poszła do silnika około pół litra, to było jakoś w czerwcu oczywiście olej był wymieniony, odkręcając śruby głównych panewek zauważyłem krople wody
W moim tez byly kropelki a topiony nie byl, sam go wytargalem z osobowki kumpla
Meenia jak masz przerobiony smok, ile oleju Ci wchodzi do silnika, z czego masz miske, jutro u siebei będę ściągał miske to zmierzę jaką mam odległość smoka do dna,
-
Hałas
-

- Posty: 1198
- Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Konin
Post
autor: Hałas » pn lut 24, 2014 12:37 am
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l

)
-
te synek
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: wt lut 25, 2014 9:11 pm
Post
autor: te synek » śr lut 26, 2014 12:53 pm
Misiek Cypr pisze:meenia pisze:
Glowne tez widac na foto, tylko nei wszystkie. Postaram sie znalezc wzmacniane panewki do balerona i powinno byc git, wiele nie ryzykuje bo wal mam dobry wiec nie tzreba szlifowac itd. Ori panewki moze i lepsze od wymienianych ale trzeba sie liczyc z nieznanym przebiegiem co najmniej kilkunastoletnia praca panewek w "nowym" silniku

Zmierz twardosc swojego walu i porownaj z orginalem, zaloze sie ze jest duzo twardszy niz orginal
Na pewno tak bedzie, czopy same utwardzaja sie ze zbiegiem czasu (pracy), ale nie ma to nic wspolnego z zatarciami.
A z syfem jest tak, ze latwo to zweryfikowac odkrywajac ramowe, dostaja przeciez ten sam olej.
Ja bym szukal w korbowodach, owalu albo przekoszenia

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości