JAK POMALOWAC WYPIASKOWANA RAME??
Moderator: Zbowid
JAK POMALOWAC WYPIASKOWANA RAME??
Witam wszystkich i zgalaszam sie z moim maly problemem.
Jutro oddaje rame do wypiaskowania wraz z mostami i felgi do wyszkielkowania i nie wiem czym zakonserwowac i pozniej pomalowac rame i mosty?? bo felgi chyba pomaluje proszkowo....
bylbym wdzieczny za pomoc w doborze farb itp bo ciezko m icos znalesc na forum.
Pozdrawiam i z gory dziekuje
Jutro oddaje rame do wypiaskowania wraz z mostami i felgi do wyszkielkowania i nie wiem czym zakonserwowac i pozniej pomalowac rame i mosty?? bo felgi chyba pomaluje proszkowo....
bylbym wdzieczny za pomoc w doborze farb itp bo ciezko m icos znalesc na forum.
Pozdrawiam i z gory dziekuje
Monster YJ
Tu masz kilka podpowiedzi.:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=36131
a jeden z konkretów tu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=44211
Powodzenia. Słusznie robisz piaskując całość, zwróci ci się ta inwestycja w latach użytkowania. Dowiedz się tylko czym piaskują - piasek, szlaka czy może śrutują?
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=36131
a jeden z konkretów tu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=44211
Powodzenia. Słusznie robisz piaskując całość, zwróci ci się ta inwestycja w latach użytkowania. Dowiedz się tylko czym piaskują - piasek, szlaka czy może śrutują?
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

- Elwood
-
- Posty: 1374
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
- Lokalizacja: z wykopalisk...
- Kontaktowanie:
To ile waży ta Twoja rama? Ocynk to grosze, no ozcywiście gdy zdecydowałes sie ją do takiego stanu rozbroić.
Piaskowanie, cynkowanie, napylić Fertan w miejsca trudno dostępne. Epoksyd Inter coś tam Zbowida ze dwa razy i... spokój.
Piaskowanie, cynkowanie, napylić Fertan w miejsca trudno dostępne. Epoksyd Inter coś tam Zbowida ze dwa razy i... spokój.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
jak by można zostawić to by samochodów nie malowaliNSS DAVX pisze:czy na ocynk TRZEBA WŁAŚNIE COŚ DAWAĆ JESZCZE??? czy sam ocynk przetrwa jakieś lata
Ps mnie 1 raz ocynk spoodbałsie jak robili LR na DISCOVERY i tam zostawili ocynk bez malowania



- junk65
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
- Lokalizacja: Loża Szyderców...
- Kontaktowanie:
Można dać podkład na goła blachę (stal, ocynk, aluminium) w Sikkensie gdize pracuję mamy podkład Washprimer Extra Mild CF - drogi ale najlepszy - używany głównie w renowacji starych pojazdów.NSS DAVX pisze:aaa to przepraszam za pomyłke:) i głupi bład
i jeszcze raz pytam kiedy nie pomaluje zadnymi bajerami ramy ZOSTAWIE SAM OCYNK to czy to mi wytzryma lata czy zaraz zacznie odpadacocynk i ruda zacznie szaleć
http://www.sikkenscr.pl/NR/rdonlyres/81 ... MildCF.pdf
lub Primer Surfacer EP II - http://www.sikkenscr.pl/NR/rdonlyres/04 ... erEPII.pdf
Zbowid pisze:Jak ten podkład jest najlepszy a Ty pracujesz zawodowo to może podpowiesz jakie parametry techniczne mają podkłady - chodzi o wytrzymałość na oderwanie od powierzchni - test "pull off".

Te oklepane stwierdzenia że Sikkens najlepszy niby jest do renowacji starych samochodów ....
Wszyscy tak mówią ale nikt nie widział ....
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
- junk65
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
- Lokalizacja: Loża Szyderców...
- Kontaktowanie:
No dobra, tylko nie wiem po co to? Laboratoria pewnie robia takie badania, ale wyników nie udustępniaja. Ważne, zeby podkład miał właściwości antykorozyjne, dobrze sie obrabiał i nie "siadał". I tak każdą kolejna warstwę należy zmatowić P800 przed kolejna warstwą, żeby sie później lakier nie łuszczył.
Przecież nie bedziesz auta przyssawkami do góry podnosił, od tego są high-lifty...
Przecież nie bedziesz auta przyssawkami do góry podnosił, od tego są high-lifty...
Widze że dużo musisz sie nauczyć o farbach ....junk65 pisze:No dobra, tylko nie wiem po co to? Laboratoria pewnie robia takie badania, ale wyników nie udustępniaja. Ważne, zeby podkład miał właściwości antykorozyjne, dobrze sie obrabiał i nie "siadał". I tak każdą kolejna warstwę należy zmatowić P800 przed kolejna warstwą, żeby sie później lakier nie łuszczył.
Przecież nie bedziesz auta przyssawkami do góry podnosił, od tego są high-lifty...
Sprzedajesz ludziom coś o czym sam nic nie wiesz
1. o jakości podkładu decyduje jego przyczepność (adhezja) do podłoża, dlatego cała ta gadanina o przygotowaniu podłoża.
2. to czy przyczepność do podłoża jest wynikiem sił adhezyjnych czy reakcji chemicznej to już inna sprawa. W przypadku zwykłej adhezji powierzchnia musi być odpowiedni rozbudowana co zapewnia piaskowanie czy inna obróbka strumieniowo ścierna. W przypadku reakcji chemicznej to o czym piszesz i nie masz o tym pojęcia to między innymi wytworzenie mikrokryształów soli metali (cynku, chromu, ołowiu itp.) o bardzo dużych iloczynach rozpuszczalności. I właśnie to powoduje rozwinięcie powierzchni kontaktu pomiędzy podkładem a następną warstwą lakieru.
3. każdy poważny producent powinien na życzenie udostępnić wyniki takich testów.
4. tu nie chodzi o przyssawki czy tym podobne badziewie tylko o rzeczywistość. wszystkie testy symulują uderzenia kamieni lub tarcie piasku i błota o powierzchnię
5. właściwości antykorozyjne (spowalniające korozję bo tylko takie stwierdzenie ma sens) uzyskuje sie w różny sposób. Poprzez blokadę powierzchni usieciowanym polimerem gdzie puste przestrzenie sieci (matrycy) wypełnia się np. sproszkowanym aluminium czy modyfikowanym tlenkiem żelaza,lub jak pisałem wyżej po przez wiązanie chemiczne powierzchni. Obydwie metody są równo cenne.Choć blokada jest przemysłowo stosowana częściej gdyż jest tańsza i miej naraża środowisko.
Można by tak pisać i pisać
Itd itd .......
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
- junk65
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
- Lokalizacja: Loża Szyderców...
- Kontaktowanie:
Gdyby choć jeden z moich klientów-paproków (czyt lakierników) choć raz o to zapytał to moze bym to uważał za istotne... Żaden z nich nie kończył studiów i nie wyjeżdzaj mi tu z teorią na takim poziomie. Zdajesz sobie sprawe czym są malowane auta sprowadzane na handel z zagranicy? Osobowe! Chyba ja jednak mamy inne podejscie do tematu, mnie sie to udzieliło od moich klientów, wiem o czym do mnie rozmawiasz, tylko to naprawde - uwierz - nijak sie nie ma do pratyki... 
Pozdro.

Pozdro.
Tak rozumiemjunk65 pisze:Gdyby choć jeden z moich klientów-paproków (czyt lakierników) choć raz o to zapytał to moze bym to uważał za istotne... Żaden z nich nie kończył studiów i nie wyjeżdzaj mi tu z teorią na takim poziomie. Zdajesz sobie sprawe czym są malowane auta sprowadzane na handel z zagranicy? Osobowe! Chyba ja jednak mamy inne podejscie do tematu, mnie sie to udzieliło od moich klientów, wiem o czym do mnie rozmawiasz, tylko to naprawde - uwierz - nijak sie nie ma do pratyki...

Wiem że tak robi się czeskie remonty ale tu sobie rozmawiamy jak to powinno wyglądać a jak wygląda każdy wie. Jeżeli chcesz przygotować samochód do jazdy w trudnych warunkach i masz na to czas i miejsce albo kasę to trzeba liznąć trochę teorii żeby zrobić to w miarę profesjonalnie i po inżyniersku a nie po "Heńkowemu z Szopy"
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość