JAK POMALOWAC WYPIASKOWANA RAME??

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Pari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt mar 13, 2007 12:31 pm
Lokalizacja: WROCLAW

JAK POMALOWAC WYPIASKOWANA RAME??

Post autor: Pari » pn paź 15, 2007 3:58 pm

Witam wszystkich i zgalaszam sie z moim maly problemem.
Jutro oddaje rame do wypiaskowania wraz z mostami i felgi do wyszkielkowania i nie wiem czym zakonserwowac i pozniej pomalowac rame i mosty?? bo felgi chyba pomaluje proszkowo....
bylbym wdzieczny za pomoc w doborze farb itp bo ciezko m icos znalesc na forum.

Pozdrawiam i z gory dziekuje
Monster YJ

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn paź 15, 2007 4:12 pm

dokładnie
:)21

nie myślałeś o ocynkowaniu?... ciekawe ile wagi przybędzie...

Pari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt mar 13, 2007 12:31 pm
Lokalizacja: WROCLAW

Post autor: Pari » pn paź 15, 2007 4:14 pm

to chyba za droga inwestycja ocynk....
Monster YJ

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn paź 15, 2007 4:27 pm

Tu masz kilka podpowiedzi.:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=36131

a jeden z konkretów tu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=44211

Powodzenia. Słusznie robisz piaskując całość, zwróci ci się ta inwestycja w latach użytkowania. Dowiedz się tylko czym piaskują - piasek, szlaka czy może śrutują?
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn paź 15, 2007 4:28 pm

Pari pisze:to chyba za droga inwestycja ocynk....

czy 1-1,50 zł za kg to drogo ??


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr paź 17, 2007 12:46 pm

Pari pisze:to chyba za droga inwestycja ocynk....
mi w krakowie powiedzieli 560pln rok temu
ale nie chciało mi się wieźć do nich ramy i wymalowałem jakimsik tam podkładem a na wierzch nouxudal czy jakoś tak taki czarny lepki i jest git
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Pari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt mar 13, 2007 12:31 pm
Lokalizacja: WROCLAW

Post autor: Pari » śr paź 17, 2007 8:09 pm

mi tez krzykneli okolo 400-500zl ale nie mam czasu wozic tego i czekac w kolejce na cynkowanie dlatego pozostane przy malowaniu...
ale dzieki za podpowiedzi
Monster YJ

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw paź 18, 2007 10:30 pm

To ile waży ta Twoja rama? Ocynk to grosze, no ozcywiście gdy zdecydowałes sie ją do takiego stanu rozbroić.
Piaskowanie, cynkowanie, napylić Fertan w miejsca trudno dostępne. Epoksyd Inter coś tam Zbowida ze dwa razy i... spokój.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » śr sty 23, 2008 10:35 am

czy na ocynk TRZEBA WŁAŚNIE COŚ DAWAĆ JESZCZE??? czy sam ocynk przetrwa jakieś lata ??

Ps mnie 1 raz ocynk spoodbałsie jak robili LR na DISCOVERY i tam zostawili ocynk bez malowania
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » śr sty 23, 2008 10:49 am

NSS DAVX pisze:czy na ocynk TRZEBA WŁAŚNIE COŚ DAWAĆ JESZCZE??? czy sam ocynk przetrwa jakieś lata ??

Ps mnie 1 raz ocynk spoodbałsie jak robili LR na DISCOVERY i tam zostawili ocynk bez malowania
jak by można zostawić to by samochodów nie malowali :)21 o ile w profilach wystarcza i może zostać nie zabezpieczony to cały spód podlega nieustannemu piaskowaniu w trakcie jazdy :cry: i jeżeli go nie zabezpieczysz i nie będziesz uzupełniał zabezpieczenia to ruda cie zje :)21

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » śr sty 23, 2008 12:27 pm

Może nie tak szybko jak gołą stal ale zje...:)21

Najlepiej jest doszczelnić powłokę cynkową fabą - podwozie epoksydową a tam gdzie jest narażone na UV epoksyd plus poliuretan lub akryl ostatecznie.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » śr sty 23, 2008 2:19 pm

czyli RAMĘ bo tylko o to mi chodzi po ocynku tez lepie jjeszcze pomalowac??? ile ten ocynk naprawqde wazy bo ja kktos tu pisał ze 5-6zł za kg a kosztuje to 500zł wiec duzo by tu kg przybyło :D
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » śr sty 23, 2008 2:45 pm

za kg wagi ramy a nie ocynku.

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » śr sty 23, 2008 10:06 pm

aaa to przepraszam za pomyłke:) i głupi bład

i jeszcze raz pytam kiedy nie pomaluje zadnymi bajerami ramy ZOSTAWIE SAM OCYNK to czy to mi wytzryma lata czy zaraz zacznie odpadac :) ocynk i ruda zacznie szaleć :D
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » śr sty 23, 2008 10:18 pm

NSS DAVX pisze:aaa to przepraszam za pomyłke:) i głupi bład

i jeszcze raz pytam kiedy nie pomaluje zadnymi bajerami ramy ZOSTAWIE SAM OCYNK to czy to mi wytzryma lata czy zaraz zacznie odpadac :) ocynk i ruda zacznie szaleć :D
nie będzie odpadać :D ale zostanie zjedzona :)21

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » ndz sty 27, 2008 10:49 pm

NSS DAVX pisze:aaa to przepraszam za pomyłke:) i głupi bład

i jeszcze raz pytam kiedy nie pomaluje zadnymi bajerami ramy ZOSTAWIE SAM OCYNK to czy to mi wytzryma lata czy zaraz zacznie odpadac :) ocynk i ruda zacznie szaleć :D
Można dać podkład na goła blachę (stal, ocynk, aluminium) w Sikkensie gdize pracuję mamy podkład Washprimer Extra Mild CF - drogi ale najlepszy - używany głównie w renowacji starych pojazdów.

http://www.sikkenscr.pl/NR/rdonlyres/81 ... MildCF.pdf

lub Primer Surfacer EP II - http://www.sikkenscr.pl/NR/rdonlyres/04 ... erEPII.pdf

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn sty 28, 2008 7:47 am

Jak ten podkład jest najlepszy a Ty pracujesz zawodowo to może podpowiesz jakie parametry techniczne mają podkłady - chodzi o wytrzymałość na oderwanie od powierzchni - test "pull off".
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pt lut 01, 2008 7:13 pm

Zbowid pisze:Jak ten podkład jest najlepszy a Ty pracujesz zawodowo to może podpowiesz jakie parametry techniczne mają podkłady - chodzi o wytrzymałość na oderwanie od powierzchni - test "pull off".
:)21 i jakby interlokutor zmiękł .....
Te oklepane stwierdzenia że Sikkens najlepszy niby jest do renowacji starych samochodów ....
Wszyscy tak mówią ale nikt nie widział ....
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt lut 01, 2008 7:20 pm

Ja widziałem
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » pt lut 01, 2008 7:29 pm

Nik nie zmiękł... Tylko nie było czasu odpisać... Przyznam szczerze, ze nie słyszałem o potrzebie takiego testu... Do czego to potrzebne ??

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pt lut 01, 2008 7:35 pm

Chodzi o siły adhezyjne utrzymujące farbę na powierzchni.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » pt lut 01, 2008 8:08 pm

No dobra, tylko nie wiem po co to? Laboratoria pewnie robia takie badania, ale wyników nie udustępniaja. Ważne, zeby podkład miał właściwości antykorozyjne, dobrze sie obrabiał i nie "siadał". I tak każdą kolejna warstwę należy zmatowić P800 przed kolejna warstwą, żeby sie później lakier nie łuszczył.

Przecież nie bedziesz auta przyssawkami do góry podnosił, od tego są high-lifty...

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pt lut 01, 2008 8:27 pm

junk65 pisze:No dobra, tylko nie wiem po co to? Laboratoria pewnie robia takie badania, ale wyników nie udustępniaja. Ważne, zeby podkład miał właściwości antykorozyjne, dobrze sie obrabiał i nie "siadał". I tak każdą kolejna warstwę należy zmatowić P800 przed kolejna warstwą, żeby sie później lakier nie łuszczył.

Przecież nie bedziesz auta przyssawkami do góry podnosił, od tego są high-lifty...
Widze że dużo musisz sie nauczyć o farbach ....
Sprzedajesz ludziom coś o czym sam nic nie wiesz

1. o jakości podkładu decyduje jego przyczepność (adhezja) do podłoża, dlatego cała ta gadanina o przygotowaniu podłoża.
2. to czy przyczepność do podłoża jest wynikiem sił adhezyjnych czy reakcji chemicznej to już inna sprawa. W przypadku zwykłej adhezji powierzchnia musi być odpowiedni rozbudowana co zapewnia piaskowanie czy inna obróbka strumieniowo ścierna. W przypadku reakcji chemicznej to o czym piszesz i nie masz o tym pojęcia to między innymi wytworzenie mikrokryształów soli metali (cynku, chromu, ołowiu itp.) o bardzo dużych iloczynach rozpuszczalności. I właśnie to powoduje rozwinięcie powierzchni kontaktu pomiędzy podkładem a następną warstwą lakieru.
3. każdy poważny producent powinien na życzenie udostępnić wyniki takich testów.
4. tu nie chodzi o przyssawki czy tym podobne badziewie tylko o rzeczywistość. wszystkie testy symulują uderzenia kamieni lub tarcie piasku i błota o powierzchnię
5. właściwości antykorozyjne (spowalniające korozję bo tylko takie stwierdzenie ma sens) uzyskuje sie w różny sposób. Poprzez blokadę powierzchni usieciowanym polimerem gdzie puste przestrzenie sieci (matrycy) wypełnia się np. sproszkowanym aluminium czy modyfikowanym tlenkiem żelaza,lub jak pisałem wyżej po przez wiązanie chemiczne powierzchni. Obydwie metody są równo cenne.Choć blokada jest przemysłowo stosowana częściej gdyż jest tańsza i miej naraża środowisko.

Można by tak pisać i pisać
Itd itd .......
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » pt lut 01, 2008 8:29 pm

Gdyby choć jeden z moich klientów-paproków (czyt lakierników) choć raz o to zapytał to moze bym to uważał za istotne... Żaden z nich nie kończył studiów i nie wyjeżdzaj mi tu z teorią na takim poziomie. Zdajesz sobie sprawe czym są malowane auta sprowadzane na handel z zagranicy? Osobowe! Chyba ja jednak mamy inne podejscie do tematu, mnie sie to udzieliło od moich klientów, wiem o czym do mnie rozmawiasz, tylko to naprawde - uwierz - nijak sie nie ma do pratyki... :lol:


Pozdro.

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pt lut 01, 2008 8:34 pm

junk65 pisze:Gdyby choć jeden z moich klientów-paproków (czyt lakierników) choć raz o to zapytał to moze bym to uważał za istotne... Żaden z nich nie kończył studiów i nie wyjeżdzaj mi tu z teorią na takim poziomie. Zdajesz sobie sprawe czym są malowane auta sprowadzane na handel z zagranicy? Osobowe! Chyba ja jednak mamy inne podejscie do tematu, mnie sie to udzieliło od moich klientów, wiem o czym do mnie rozmawiasz, tylko to naprawde - uwierz - nijak sie nie ma do pratyki... :lol:
Tak rozumiem :wink:
Wiem że tak robi się czeskie remonty ale tu sobie rozmawiamy jak to powinno wyglądać a jak wygląda każdy wie. Jeżeli chcesz przygotować samochód do jazdy w trudnych warunkach i masz na to czas i miejsce albo kasę to trzeba liznąć trochę teorii żeby zrobić to w miarę profesjonalnie i po inżyniersku a nie po "Heńkowemu z Szopy"
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość