zacieki na bazie

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

zacieki na bazie

Post autor: Jarem » sob wrz 08, 2007 11:58 am

gość który malował błotnik ( na razie sama baza ) narobił zacieków jak ich się ich pozbyć ?? ma jeszcze na to iść lakier bezbarwny
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » pt wrz 14, 2007 8:00 pm

Papier ścierny na twardym klocku i nowa baza bo jak tak zostawisz po szlifowaniu starą baze będzie widać rysy

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » sob wrz 22, 2007 11:28 am

:)2 dzięki
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

alex33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Bytom-Śląskie

Post autor: alex33 » sob sty 05, 2008 8:58 pm

Aż się boję,a powinieneś Ty się bać ,kiedyś jak zaczynałem lakierować to też udało mi się zrobić zaciek na bazie...powiem Ci tak jak powiedział mi kiedyś mój "nauczyciel" lakierowania (mój brat) trzeba być nie złą lamą żeby zrobić zaciek na bazie !!! nie daj mu lakierować klarem (bezbarwnym) bo nie poznasz swojego auta po lakierowaniu ,będzie wyglądał jakby płakał :)Pozdrawiam.
Olo - Terrano 5d, 3.0 V6, 1991r.

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: PONTAR » ndz sty 06, 2008 3:25 am

A mam takie drobne pytanko, czy baze szlifujecie papierem przed polozeniem claru czy nie i jak tak to jakim?
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

pieryk554
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: śr paź 12, 2005 2:12 pm
Lokalizacja: LJA

Post autor: pieryk554 » ndz sty 06, 2008 10:48 am

musisz poczekac az wyschnie baza przetrzec sciereczka pyłochłonna i malowac bezbarwnym pzdr

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: PONTAR » pn sty 07, 2008 6:23 pm

No dobra, a czy ktoś mi może w takim razie opisać w jaki sposób robi się lakier "na lustro" czy jak ktoś zwał na wysoki połysk (nie będzie to na terenówkę lekier :wink: )
Dzięki i pozdrawiem
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » pt sty 18, 2008 5:06 pm

Nakłada się parę warstw lakieru, nie tradycyjne 1,5 :) następnie papier np.1500 następnie 2000 następnie 3000 wszystko na mokro na klocku twardym np. drewnianym ściera się baranek aż będzie idealnie gładko następnie pasta polerska Mechanicznie uwaga bo można przepalić czy przegrzać lakier !! , po tygodniu pracy jest pięknie jak na hot-rodzie :D żaden fabryczny lakier nie ma szans :wink: no jak ładnie lakier położony idzie szybciej :D

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: PONTAR » pt sty 18, 2008 6:47 pm

Kaktus pisze:Nakłada się parę warstw lakieru, nie tradycyjne 1,5 :) następnie papier np.1500 następnie 2000 następnie 3000 wszystko na mokro na klocku twardym np. drewnianym ściera się baranek aż będzie idealnie gładko następnie pasta polerska Mechanicznie uwaga bo można przepalić czy przegrzać lakier !! , po tygodniu pracy jest pięknie jak na hot-rodzie :D żaden fabryczny lakier nie ma szans :wink: no jak ładnie lakier położony idzie szybciej :D
Ok dzięki, ale co z perłą lub metalikem gdzie trzeba położyć klar? Polerka lakieru przed położeniem czy po klarze tylko samego klaru?
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » pt sty 18, 2008 9:18 pm

szlifuje poleruje się ostatnią warstwę można też przetrzeć między warstwami w zasadzie zalecane zmatowić jak lakier jest już twardy Nie szlifuje się bazy bo widać rysy

A jeszcze jedno lakier bezbarwny czyli clear kładzie się na baze w ciągu 20....30 min nazywa się to system na mokro dzięki temu lakier wiąże z bazą i nie odłazi od bazy po paru latach co często można zobaczyć na parkingach

Tu są metryczki techniczne można się doczytać co kiedy i jak robić http://www.standox.pl/portal/

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: PONTAR » pt sty 18, 2008 10:25 pm

OK, rozumiem. A co zrobic kiedy trzeba niestety polozyc klar na utwardzona baze (np. malowanie grafik)?
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » sob sty 19, 2008 7:40 pm

Nie wiem ja maluje grafiki lakierem nie bazą i na to bezbarwny, choć mój znajomy nie przestrzega czasu na mokro !! leci grafiki bazą bo łatwiej się aerografem maluje. :-? Widziałem jego prace z przed 3 lat wyglądają ok. może dlatego że jest grubo lakieru nic nie odłazi nie mam pojęcia sam się nad tym problemem zastanawiam tym bardziej że widziałem parę filmów znanych grafików i wyglądało na to że działają bazą :-? więc jak grafikę się maluje kilka godzin jak nie dni ja z bazy zrezygnowałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości