Malowanie mostow itp

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » ndz kwie 04, 2004 9:20 am

bardzo prosze o wszelkie info Zbowid na temat tego ustrojstwa szukam czegos na wneki nadkoli żeby sypkie z opon za szybko tego nie zdarło. jesli mozna to mailem marcin-gaz@wp.pl

Z góry dziekuję.
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz kwie 04, 2004 9:33 am

Masz już na skrzynce!
:lol:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » ndz kwie 04, 2004 10:10 am

dzieki serdeczne własnie czytam to sobie, jak mozesz to napisz jeszcze poniedzieli ta cene.
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz kwie 04, 2004 11:06 am

Zbowid pisze:Takie przygotowanie mozna uzyskać niekiedy przez popularne piaskowanie ale lepiej jest to zrobić szlaką pomiedziową lub śrutować.

Służe kartami technicznymi tego produktu. Produkt jest dostepny w sieci dealerów firmy ...... przekażę na priva lub telefonicznie.
Będę wdzięczny za rzut na priva. Co to jest przygotowanie szlaką pomiedziową??? :o
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz kwie 04, 2004 5:12 pm

Piaskować bedzie można prawdopodobnie tylko do końca roku - ekologia wymogi UE. Poźniej pozostaje między innymi szlaka pomiedziowa(żużel o ostrych krawędziach nadający się do obróbki strumieniowo ściernej )

To sa zastosowania profesjonalne przy produkcji konstrukcji duzogabarytowych jak mosty, konstrukcje hal, marketó itp. Szczegóły są w PN EN ISO 8501 - 1996 ( norma ta znosi popularne stopnie przygotowania - dawniej I, II, III Stopień czystości.) W normie tej zawarte są wzorce przygotowania podłoża.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » pn kwie 05, 2004 9:01 am

:o zaczyna mi technologia NASA pachniec :)21

ja chyba zostane przy tym chlorokauczuku - pytanko tylko podklad ten co to producent chlorokauczuku ( na puszce ) zaleca czy jakowys inny?


no
:)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn kwie 05, 2004 9:11 am

Ja wlasnie taka chlorokauczukowa bede malowal ta sama czym w wojsku czogi maluja wiec powinno byc ok 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » pn kwie 05, 2004 9:16 am

A co sobie moge malnac/zakonserwowac a co nie?

Waly - no to wiem ze nie :)21, ale jak bede jechal juz to jak zajade gdzis takim chlorokauczukiem np na jakas galke czy silentblock czy inny gumowy syf - lepiej nie czy MTV?


no
:)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pn kwie 05, 2004 9:24 am

Zbowid pisze:Masz już na skrzynce!
:lol:
Możesz mi też dać? "b.olszak@nfosigw.gov.pl"

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt kwie 06, 2004 8:06 pm

O.K. nie ma problema 8) :lol:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt kwie 06, 2004 9:10 pm

Zbowid pisze:
Służe kartami technicznymi tego produktu. Produkt jest dostepny w sieci dealerów firmy ...... przekażę na priva lub telefonicznie.
Wal na forum to nie reklama tylko informacja bo inaczej będzesz tylko majle wysyłal
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Seb@
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: wojnowice>sląsk
Kontaktowanie:

Post autor: Seb@ » pt gru 23, 2005 9:50 pm

A wracajac do tego chlorokałczuku mam jedno pytanie. Czy są jakieś rodzaje tej farby ??

Ubiegłego lata w chlewni lamperie malowałem chlorokałczukiem, i niewiem czy to ten sam rodzaj farby:)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt gru 23, 2005 10:53 pm

Polecam silikonowy najbardziej elastyczny i w praniu wychodzi że trza malować 2x
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt gru 23, 2005 10:56 pm

Seb@ pisze:A wracajac do tego chlorokałczuku mam jedno pytanie. Czy są jakieś rodzaje tej farby ??

Ubiegłego lata w chlewni lamperie malowałem chlorokałczukiem, i niewiem czy to ten sam rodzaj farby:)
no jest podkładowy i nawierzniowy, w antykorozji przemysłowej kładzie sie trzy warstwy, najtrwalszy to 'okrętowy ogólnego stosowania' kolorek zwykle szary
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt gru 23, 2005 10:58 pm

darkman pisze:
Seb@ pisze:A wracajac do tego chlorokałczuku mam jedno pytanie. Czy są jakieś rodzaje tej farby ??

Ubiegłego lata w chlewni lamperie malowałem chlorokałczukiem, i niewiem czy to ten sam rodzaj farby:)
no jest podkładowy i nawierzniowy, w antykorozji przemysłowej kładzie sie trzy warstwy, najtrwalszy to 'okrętowy ogólnego stosowania' kolorek zwykle szary, rozcieńcza sie ksylenem lub toluenem - oba rozcieńczalniki mocno żrące
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Seb@
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: wojnowice>sląsk
Kontaktowanie:

Post autor: Seb@ » sob gru 24, 2005 12:51 pm

Czy wśrud farb chlorokałczukowych jest podział na jaki materiał trzeba je nakładać (np: ściany metal)


Pozdrowienia dla wszystkich WESOŁYCH ŚWIĄT:)

PS: za napisane posty dziekuje:)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob gru 24, 2005 1:03 pm

rygor materiałowy jest przy stosowaniu ich w zbiornikach wody pitnej itd dedykowanej spozywczości, natomiast są one tzw. ogólnego stosowania, więc można chlastać co pod ręką, głownie jednak antykorozja prewencyjna i renowacja dla środowisk agresywnych. podłoża inne niż metalowe - to raczej chemia malarska innego typu będzie korzystniejsza. dla podłozy ocynkowanych swtosuje się najpierw warstwę zielonego świństewka, niestety zapomniałem już nazwę, sorry.. ale katalog w dobie internetu - to spoko :wink:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Seb@
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: wojnowice>sląsk
Kontaktowanie:

Post autor: Seb@ » sob gru 24, 2005 2:31 pm

jeszcz jedno pytanko co do tego chlorokałczuku 'okrętowego ogólnego stosowania' czy można go kupić w sklekie, czy trzeba mieć znajomości w stoczni :D

Seb@
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: wojnowice>sląsk
Kontaktowanie:

Post autor: Seb@ » sob gru 24, 2005 2:51 pm

krzyś pisze:dobrze gada ...wyczyściś ....grunt....chlorokauczuk ...u mnie tak jest i jest git.
1. Jak wyczyścić, bo słyszałem że szczotka na szlifierce to niejest dobry pomysł, bo sie zabardzo powieżcznie wygładza, a pozatym manewrowanie tym po moście było by trudne(różne kanty itp.).
2. Jaki podkład, może minia?? ja tym wszystkie maszyny maluje (bo takmi ojciec każe )ale niewiem czy sie sprawdzi jeśli chodzi o samochody terenowe
3. niemam wiecej pytań:D

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz gru 25, 2005 1:35 pm

Chlorokauczuk był w latach osiemdziesiątych i siedemdziesiątych jedyna dostępna i odporną chemicznie farbą... jest ona jednak bardzo słaba w porównaniu z tym do czego mamy dostęp. Byle jaki epoksyd jest wytrzymalszy i chemicznie( odporność) i mechanicznie.

MInia to rozwiązanie najtańsze i najsłabsze... minia to alkidy czyli farba olejna a w łańcuchu odporności i wytrzymało ści wygląda to tak:
alkid-chlorokauczuk-estrowe i winylowe-akryle- epoksydy- poliuretany - polisiloksany i nie wiadomo co jeszcze. Po drodze mijam kilka typów jako nie dostępne w handlu detalicznym.

Budując system malarski nalezy pamiętać o trzech podstawowych zasadach:
- przygotowanie podłoża No1!!!!!!!!!!!!!
- dobry podkład z inhibitorami korozji tp główny oręż w walce z rudą
- warstwa wykończeniowa o równych cechach - wygląd, odporność, połysk itd itp.

Ja osobicie stosuję systemy trzywarstwowe i takie polecam.

Podsumowując: podłoże, dobry grunt epoksydowy, wierzchnia warstwa.

Wesołych świąt :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz gru 25, 2005 1:39 pm

Zapominiałem o przykładzie :oops:

Malowanie mostów które się sprawdziło w wielu autkach i warunkach ekstremalnych:
tanie
podkład epoksydowy na 75 mikrometrów
warstwa farby epoksydowo-bitumicznej zbrojonej mioxem(tlenek żelaza blaszkowaty) 2 x 125 mikrometrów

i problem z głowy na kilka lat ostrej jazdy - rozwiązanie ciekawe bo odrobinę elastyczne!!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn gru 26, 2005 10:34 am

ZBOWID jak zaczniesz rzucac nazwami produktów to moze zrumiem co ty piszesz ale mam nadzieje ze mi nie ublizasz :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn gru 26, 2005 11:01 am

MOgę rzucać wszystkim, tylko nie ...nazwami :)21 ewentualnie na prive, żeby ci nie było wstyd!!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn gru 26, 2005 8:24 pm

a jednak mi ublizasz :evil: :evil: :evil: zobaczymy pojaw sie tylko w Krakowie ti sponiewieram w knjpie zobaczysz :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt gru 27, 2005 10:00 am

:)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości