
Przymierzam się do odmalowania mojego Honkera po naprawach blacharskich.
Generalnie cały tył auta jest nowy, niektóre elementy w kataforezie, inne sprawdzę jeszcze za pomocą nitro czy też kataforeza czy tylko czarny podkład bo mam obawy.
Kilka blach wstawionych z 2mm arkuszy (zapaćkane czasowo epoksydem z bolla).
Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o lakierowanie dlatego najpierw poczytałem forum ale pomimo tego mam nadal trochę pytań.
Musze wymyślić jak go potraktować by ruda nie pojawiła się możliwie jak najdłużej co w Honkerach 96-99 jest nagminne przez oszczędności koreańców na jakości blach.
Podłoga od dołu, nadkola i kilka innych zakamarków :
Interplus 256/356: pędzlem 4 warstwy bo ma być min. 200 mikronów.
Następnie Interthane PU 990SG: również pędzel.
Jak malować ?
Wydaje mi się, że tak:
- Pierwsza warstwa Interplusa no odtłuszczone i przetarte włókniną blachy, druga, trzecia i czwarta warstwa po ok 30 minutach, piąta odcinająca po całkowitym wyschnięciu (min. 11 godzin).
- Czekam kolejne 11 godzin na wyschnięcie 5'tej warstwy Interplusa i na to jedna warstwa poliuretanu.
Pytania:
1. Jakiej włókniny użyć do blach po kataforezie ? Bo czytałem, że raczej należy użyć włókniny a nie papieru ściernego.
2. Czy takie przerwy są ok ?
3. Czy pomiędzy kolejnymi warstwami muszę coś robić (przecieranie, matowienie itp. ?)
4. Jedna warstwa PU na koniec wystarczy ?
Kolejna rzecz to oczywiście cała karoseria, najchętniej też dal bym I256/356 i na to poliuretan ale:
5. Czy I256/356 nada się na dach laminatowy z Honkera, oczywiście po zmatowieniu lakieru którym jest obecnie pomalowany ? Czytałem, że do malowania plastików dodaje się uelastyczniacza do podkładów i lakierów by nie pękały (pomijam podkład zwiększający przyczepność bo chyba nie będzie tu potrzebny), ale domyślam się, że Interplus może się z tym nie lubić

6. Jeśli nie I256/356 bo nie nada się na dach laminatowy to co innego zastosować na całe auto ? Wolał bym dać jeden podkład na całość bo wiem, że może później wyjść różnica w kolorze lakieru nawierzchniowego jak podkłady będą inne.
7. Interthane 990 nie jest dostępny w szerokiej palecie RAL (chyba ze się mylę?).
Coś godnego polecenia co nada się na Interplusa i będzie jak najbardziej odporne na zarysowania od krzaków ?
Potrzebne coś w półmacie RAL 6006 chociaż rozważam jeszcze odejście od oryginału ale też coś w ramach RAL 60xx czyli po prostu zielony.
Od razu zaznaczę, że nie mam zamiaru eksperymentować z jakimiś tanimi specyfikami, bo auto robię dla siebie mam nadzieję, że na lata.
Na koniec chyba najgorsze. Musze też jakoś pomalować progi wewnątrz (są dość spore puste przestrzenie – próg ma ok 12 cm szerokości).
Obawiam się ze blacharz nie zabezpieczył wnętrza progów epoksydem przed spawaniem i w kilku miejscach wewnątrz będę miał gołą blachę (już na bank z nalotem rudej).
Dlatego myślę by zakupić taka dysze:
https://www.technikaria.pl/wyposazenie/ ... etych.html
Albo taki pistolet z dyszą:
https://allegro.pl/app-f400-do-profili- ... 35708.html
pojemnik opróżnić, wymyć i za pomocą tego:
1. Wtrysnąć odtłuszczacz sylikonowy bo mechanicznie tam już nie dojdę w żaden sposób.
2. Poczekać aż wycieknie, odparuje i wyschnie
3. Rozcieńczyć trochę Interplusa (max 10%) i machnąć z 2 warstwy w środku również za pomocą tej dyszy.
4. Później co roku konserwacja woskami.
Czy takie coś ma sens ?
Może jakiś inny pomysł na te progi ?
kilka fotek:
Próg z przodu auta, widać mniej więcej że jest wysoki i szeroki.

Podłoga od spodu:

podłoga od wewnątrz, boczne panele z blachy 2mm oraz nadkola zamalowane epoksydem od Bolla

ogólny wygląd (przednie nadkole też jest zrobione, tu jeszcze przed wymianą):

