Reparaturki

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
NORDAM07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 9:32 pm
Lokalizacja: Rudnik

Reparaturki

Post autor: NORDAM07 » wt maja 22, 2007 8:21 pm

Czy można stosować Blachę ocynkowaną do łatania przerdzewiałego nadwozia (czy są jakieś przeciwskazania) :)2
LC HJ60

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt maja 22, 2007 8:34 pm

Trochę kiepsko się spawa i będziesz miał różne parametry podłoża co może źle wpływać np. przy nanoszeniu podkładów reaktywnych na bazie kwasu fosforowego.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt maja 22, 2007 11:34 pm

... i jeszcze jedno blacha ocynkowana + blacha nie ocynkowana = korozja
dlatego nie łączy sie armatury białej z czarną.
Bo metale te tworzą ogniwo i następuje utlenianie w przyspieszonym tempie.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » śr maja 23, 2007 4:15 pm

Po to Waćpanie stosujemy podkłady reaktywne aby zapobiec między innymi też korozji elektrochemicznej
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
NORDAM07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 9:32 pm
Lokalizacja: Rudnik

Post autor: NORDAM07 » śr maja 23, 2007 10:16 pm

No dobra zgadzam się z wami jeśli chodzi o korozję pomiedzy 2 różnymi metalami. Ale wszedlbym w polemikę - oto przykład -wymieniamy dolne poszycie drzwi(wewnętrzne i zewnętrzne) wiadomo , że zewnętrzne jest zaginane i sklepywane na wew poszyciu..
Biorę zwykłą blachę i robię tak jak wyżej -oczywiście nie da się w miejscu zaklepania dobrze zakonserwować(zamalować itp.) Rdza pojawi się tam po pierwszej zimie po 2-3 spuchnie już solidnie i nici z roboty.
Robię tak samo z blachy ocynkowanej (ze spawaniem sobie poradzę- zawsze spawam do czoła , nie na zakładkę-szybsza korozja). W miejscu zaklepania rdza pojawi się napewno dużo później. Dól drzwi będzie dłużej bez dziur -jedynie po krawędziach drzwi z przodu i z tyłu może być przyspieszona korozja.
Korozja poprzez przyspieszone utlenianie na styku dwóch rożnych metali wystąpi w okolicy spawu(najwięcej), lecz jest on na otwartej przestrzeni i ta korozja byłaby łatwa do zneutralizowania i bardzo szybko zauważona.

W miejscu zaklepania nie jest tak łatwo coś zobaczyć , no chyba że już nieżle napuchnie ale wtedy i tak nie ma co z tym zrobić.

Jesli w moim myśleniu jest coś nie tak niech ktoś mnie poprawi
LC HJ60

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr maja 23, 2007 10:47 pm

Tak może nie precyzyjnie napisałem. Chodzi o miejsca styku tam siłą rzeczy musi sie coś dziać.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw maja 24, 2007 12:19 am

Wszystko zalezy jak starannie się do tematu podejdzie. Miejsca zaklepane też traktujesz odrdzewiaczem (pasywacja) dajesz mu czas na spenetrowanie. Podkład reaktywny tez ma malą lepkość i dobre własciwosci penetracyjne. Naczelnym zadaniem jest tym podkładem uszczelnic aby zapobiegać utlenianiu stąd bardzo wskazanym jest stosowanie wysokiej jakości podkładów.
Nie powstrzymamy korozji ale możemy ją hamować i to skutecznie.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
NORDAM07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 9:32 pm
Lokalizacja: Rudnik

Post autor: NORDAM07 » czw maja 24, 2007 9:43 pm

Ptak pisze:... i jeszcze jedno blacha ocynkowana + blacha nie ocynkowana = korozja
dlatego nie łączy sie armatury białej z czarną.
Bo metale te tworzą ogniwo i następuje utlenianie w przyspieszonym tempie.
Dobrze ale może spóbuje tak -po co się cynkuje blachę stalową jeśli przy stykaniu sie dwóch różnych metali następuje szybsze utlenianie (cynk- stal) czyt. korozja. Jeśli zespawam dwie blachy (ocynkowaną i nieocynkowaną) to i tak spawam tylko blachy stalowe- z ta różnicą że po jednej stronie spoiny jest warstwa cynku a po drugiej nie.
Ja rozumiem że podkład może do jednej powierzchni przylegać lepiej a do drugiej nie.
Myśle że korozja byłaby większa gdyby połączyć stal-miedź, stal-ołów, stal-cyna, stal-aluminium, stal-brąz lub mosiądz, stal-nierdzewka itp. ale w przypadku blachy cynkowanej i nieocynkowanej jest trochę inaczej.
LC HJ60

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw maja 24, 2007 10:22 pm

Jest inaczej, a cynkuje się po to aby odciąć dopływ czynników zewnętrznych ,
jak wyczytałem w mondrej ksiażce to:
"Przy zetknięciu z roztworami obojętnymi lub słabo kwaśnymi powłoka cynkowa jest zawsze elektroujemna w stosunku do stali a powstające przy jej rozpuszczaniu procesy elektrodowe wystarczają do ochrony katodowej stali a nawet wywierają zdalne działanie ochronne na krawędzie blach i sąsiednie nie malowane płaszczyzny stali. "
Tylko nie pasuje mi to z armaturą bo rury strasznie rdzewieją,
ale racje masz, jak sobie sprawdziłem szereg elektrochemiczny metali to powłoka cynkowa daje ochronę katodową.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt maja 25, 2007 7:22 pm

The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość