JAK POMALOWAC WYPIASKOWANA RAME??

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » pt lut 01, 2008 8:45 pm

Ja sie produkuje, nt proporcji mieszania lakieru i utwardzacza np a "fachura" i tak zrobi to "na chlup" - rece opadaja...

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pt lut 01, 2008 8:50 pm

junk65 pisze:Ja sie produkuje, nt proporcji mieszania lakieru i utwardzacza np a "fachura" i tak zrobi to "na chlup" - rece opadaja...
To prawda oczywista że pan Heniek wie lepiej niż jakiś tam handlowiec czy inżynier. :wink:
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt lut 01, 2008 11:13 pm

No powinno się to oprawić w ramki :)21

Jak słyszę od handlowca który mówi, że i tak wszyscy tak robią, to czuję się usprawiedliwiony, że jak rzep przyczepiłem się ogona :)21

No ale znowu się czepiam nieopatrznie :)23

Panowie z forum czytajcie i nabierajcie praktyki - tego Wam nikt nie odbierze :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » pt lut 01, 2008 11:17 pm

Świata nie naprawisz , kijem Wisły nie zawrócisz...

Byłem "młody gniewny", ale mi przeszło... Szkoda sobie płuca wypluwać i tak zrobią po swojemu a mnie nie stać na własny warsztat w którym w takich "laboratoryjnych" warunkach trzeba by było brać z 700-1000pln/element...
Zejdź na ziemie...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt lut 01, 2008 11:24 pm

Ja żyję na ziemi i to bardzo brutalnej a Ty błądzisz w świecie renowacji aut sądząc, że to antykorozja... brutalne ale prawdziwe. Doświadczenie uczy pokory. A Wisły nie zawracam, jedynie oponuję ignorancji technicznej. Nie są to moje wymysły ale ktoś mądrzejszy już to opracował. ALe jak sam stwierdziłeś, że fachura wie lepiej...no nie zawsze :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » pt lut 01, 2008 11:27 pm

Sprzedaje im co chcą, i na tym zarabiam, resztę mam... jak i oni...

Fakt jest taki, ze nawet nasz technik nadaje na innej częstotliwosci niz wiekszosć "lakierników" tych z szopy i z ASO(!).
Ale Zbowid, powiedz mi, robisz taki np most, piaskujesz, dajesz Washprimer CR (aha - produkcje wstrzymano w połowie ub roku - dyrektywa unijna o obnizonej zawartosci VOC) jakieś inne dobre podkłady i co ? Pojedziesz później takim autem w teren? Żal by mi było kasy, jak się podrapie to trudno, jak trochę skoroduje... Też trudno - mnie najwieksza przyjemność sprawia włóczenie sie po leśnych duktach Jury... Mam dość "inhalacji" rozpuszczalnikami przy dorabianu lakierów przez cały tydzień - weekend jest na wietrzenie płuc na Jurze...
A jak ktoś coś potrzebuje nt produktów Sikkensa to zapraszam na

Karty charakterystyki - http://www.sikkenscr.pl/sikkens/poland/msds/
Dokumentacje techniczne - http://www.sikkenscr.pl/sikkens/poland/tds/[/url]
Ostatnio zmieniony sob lut 02, 2008 10:17 am przez junk65, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt lut 01, 2008 11:35 pm

Twoja sprawa, nie moją sprawą osądzać szczere wyznania.

Ale nie jest właściwe w mojej ocenie definiowanie jakiegokolwiek produktu, że jest OK, w momencie kiedy osoba o tym mówiąca, nie ma większych przesłanek technicznych do takiego stwierdzenia.
Jeżeli już to powinna powiedzieć - na bazie moich doświadczeń, z mojego punktu wiedzenia, według mnie itp itd.

Technika jest prosta bo rządzą nią uproszczone zasady. Nie odbieraj tego do siebie - nie tylko Ty czytasz to forum - inni również, a Ty możesz być dla nich autorytetem... :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » sob lut 02, 2008 12:07 am

Ptak pisze: Tak rozumiem :wink:
Wiem że tak robi się czeskie remonty ale tu sobie rozmawiamy jak to powinno wyglądać a jak wygląda każdy wie. Jeżeli chcesz przygotować samochód do jazdy w trudnych warunkach i masz na to czas i miejsce albo kasę to trzeba liznąć trochę teorii żeby zrobić to w miarę profesjonalnie i po inżyniersku a nie po "Heńkowemu z Szopy"
@Ptak czy ty robisz takie remonty ?? bo jeżeli tak to ja się pisze :)22

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » sob lut 02, 2008 12:12 pm

Tu są dwa światy. Kilku gości, którzy są w stanie zainwestować w dobrą technologię pienądze i cała reszta, która szuka "normalnego" rozwiązania.
W większości warsztatów nikt nie stosuje praktyk wyjętych z renowacji starych aut (jako wiodących w dziele rzeczonym) tylko stosują technikę maks skrutu. Dlaczego? Bo to klient wymusza taka podejście, wiec my znaczy się.
Ptak kuma fizykę ale brak mu praktyki, warunków itp. Przynajmniej jest świadomy popełnianych błędów i łatwiej mu zweryfikować wiedzę sprzedawcy czy tez jakość produktu o ile ma dostęp do pełnej o nim informacji.
To praktycznie śpiew a`muzom...
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » sob lut 02, 2008 2:03 pm

Elwood - 100% trafienia w sentencje tematu!

Lakiernik to by moze i jeszcze zrobił dobrym materiałem (bo lepszym sie lepiej robi, szybciej i efekt lepszy), ale to klienci wymuszaja oszczedności... Niestety...
A najgorszym klientem jest właściciel komisu samochodowego... :-?

Ale troszku zboczylismy od tematu... 8)
Off-road to sztuka topienia pieniedzy w błocie...

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » sob lut 02, 2008 2:45 pm

A propos Sikkensa, to potęga. Ma zakład renowacji starych mesi w Niemczech.
Sikkens ma też tańsza linię DYNA, która w jakiś tam sposób jest kompatybilna z linia droższą.
Z mojej praktyki idealnie jest rame wypiaskować, ocynkować (tanizna), zabezpieczyć fertanem miejsca trudo dostępne, pomalować epoksydem Zbowida.
Profil wewnątrz potraktowany fertanem, dodatkowo natrysnąć wash primerem i solidnie zabezpieczyć preparatami do tego służącymi (wurth, loctite lub zwykłym z APP czy Bolla) i powtarzać ten proces w zalezności jak eksploatuje się auto w terenie (wodne przeprawy), przynajmniej raz do roku pod ciśnieniem wywalić to co się nagromadziło w środku i zakonserwować ponownie.
Przy takim podejściu rama posłuży dłużej niż wszystko co nad nią i pod nią.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » sob lut 02, 2008 3:05 pm

Gwoli ścisłośći - to Akzo Nobel - jest właścicielem trzech marek: Sikkens produkowany w Holandii, Lesonal(d. Sadolin - fabryki w Niemczech) i Dynacoat - produkowana w Brazylii (zdaje sie) i przeznaczona na rynek południowoamerykański (ale u nas sie przyjał z racji niskiej ceny).

W chwili obecnej dostępne produkty z wszystkich trzech lini to bazy wodorozcieńczalne oraz lakiery akrylowe i bezbarwne serii 420 czyli tzw "niskoemisyjne". Najtańsza linia Dynacoat akryl serii 420 kolorek RAL6006 w dowolnym stopniu zmatowienia to koszt 136pln/litr, plus 50% utwardzacza za cenie 44,20pln/opakowanie 0,5l...

Info dla zainteresowanych - każdą ilość mogę zrobić w każdej chwili... Lesonal i Sikkens są duzo droższe, ale tez dostepne.
Off-road to sztuka topienia pieniedzy w błocie...

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz lut 03, 2008 9:00 am

Elwood pisze:A propos Sikkensa, to potęga. Ma zakład renowacji starych mesi w Niemczech.
Sikkens ma też tańsza linię DYNA, która w jakiś tam sposób jest kompatybilna z linia droższą.
Z mojej praktyki idealnie jest rame wypiaskować, ocynkować (tanizna), zabezpieczyć fertanem miejsca trudo dostępne, pomalować epoksydem Zbowida.
@Elwood technologia technologia i jeszcze raz technologia .....
Jak położysz farbę na świeży ocynk to Ci normalnie zjedzie to powierzchnia jest nie dostatecznie rozwinięta (adhezja minimalna) i musisz mieć specjalne farby do tego celu. Zastosowanie InterPlusa jest tutaj nadużyciem bo na powierzchnię ocynkowana nie trzeba już wprowadzać takiej bariery. Fertan i ocynk - po co, jak ocynkowanie zrobione jest w kąpieli to płynny cynk dotrze wszędzie i bez sensu przed malowaniem jest zakwaszać powierzchnie (fertan). I kolejne nikt jeszcze nie próbował zestawu Fertan - InterPlus ja bym zrobił próby a dopiero o tym pisał. Bo według mnie jest 100% szansy że cała robota pójdzie na marne. Co wnioskuje z karty technicznej Inter-plusa i opisu handlowego Fertany.
Technologia zastosowania fertanu wyklucza zastosowanie InterPlusa
(ale ja się nie znam)
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 9:07 am przez Ptak, łącznie zmieniany 1 raz.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz lut 03, 2008 9:04 am

Flor pisze:
Ptak pisze: Tak rozumiem :wink:
Wiem że tak robi się czeskie remonty ale tu sobie rozmawiamy jak to powinno wyglądać a jak wygląda każdy wie. Jeżeli chcesz przygotować samochód do jazdy w trudnych warunkach i masz na to czas i miejsce albo kasę to trzeba liznąć trochę teorii żeby zrobić to w miarę profesjonalnie i po inżyniersku a nie po "Heńkowemu z Szopy"
@Ptak czy ty robisz takie remonty ?? bo jeżeli tak to ja się pisze :)22
@Flor nie mogę robić takich remontów bo nie mam kilku rzeczy niezbędnych do tego celu (np. piaskarka i miejsce). Muszę trochę kaleczyć bo robię swój remont Disco w taki sposób aby był cały czas na chodzie. Natomiast trochę szaleje przy SIII bo tam możliwość rozebrania jej na kawałki i eksperymentowania.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz lut 03, 2008 9:56 am

Nie doczytałeś do końca Ptaku, fertan idzie w miejsca trudno dostępne (profil wewnątrz i na łączach) i tam bezpośrednio na niego wash primer i wystarczy. Cynk nie dojdzie wszędzie, oglądałe moją ramę po cynkowaniu i po leżakowaniu parę dni. Widać było, które miejsca należy potraktować fertanem.
Wczytując się w technologie fertana spokojnie przewidują na niego podkład epoksydowy (ale nie w tym konkretnym przypadku)
Całą tą kompozycje wypróbowałem na swojej ramie i wygląda, że jest ok.
Nakładanie Interplusa nie jest moim zdaniem żadnym nadużyciem tylko dodatkową ochroną. Sam ocynk wystarczyłby gdyby rama miała służyć jako płot. A ona dodatkowo narażana jest na działania mechaniczne.
Poza tym nie rozumiem o czym w końcu piszemy?
O pełnej ochronie czy jakiejś kolejnej podwórkowej wydumce? Staram się tu wypenić temat od A do Z.
Wczesniej przywoływałem linki, gdzie jest trochę teorii na te temat i warto to przeczytać ponieważ jest pisane prostym językiem również o technologii typu fertan.
Zresztą nie będe już więcej polemizował, to ciągłe odgrzewanie tego samego kotleta. :D
A swoją drogą można by odświeżyć artykuł Zbowida podany kiedyś w pierwszym wydaniu forumowej gazetki.
:wink:
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz lut 03, 2008 11:49 am

Elwood pisze:Nie doczytałeś do końca Ptaku, fertan idzie w miejsca trudno dostępne (profil wewnątrz i na łączach) i tam bezpośrednio na niego wash primer i wystarczy. Cynk nie dojdzie wszędzie, oglądałe moją ramę po cynkowaniu i po leżakowaniu parę dni. Widać było, które miejsca należy potraktować fertanem.
Wczytując się w technologie fertana spokojnie przewidują na niego podkład epoksydowy (ale nie w tym konkretnym przypadku)
Całą tą kompozycje wypróbowałem na swojej ramie i wygląda, że jest ok.
Nakładanie Interplusa nie jest moim zdaniem żadnym nadużyciem tylko dodatkową ochroną. Sam ocynk wystarczyłby gdyby rama miała służyć jako płot. A ona dodatkowo narażana jest na działania mechaniczne.
Poza tym nie rozumiem o czym w końcu piszemy?
O pełnej ochronie czy jakiejś kolejnej podwórkowej wydumce? Staram się tu wypenić temat od A do Z.
Wczesniej przywoływałem linki, gdzie jest trochę teorii na te temat i warto to przeczytać ponieważ jest pisane prostym językiem również o technologii typu fertan.
Zresztą nie będe już więcej polemizował, to ciągłe odgrzewanie tego samego kotleta. :D
A swoją drogą można by odświeżyć artykuł Zbowida podany kiedyś w pierwszym wydaniu forumowej gazetki.
:wink:
Wypełniaj temat od A do Z :
1. jeśli cynk gdzieś nie doszedł to zmień cynkownię. Bo chyba cos z technologia jest nie tak. Po to stosuje sie kąpiele trawiące i zmniejszające napięcie powierzchniowe żeby nie występowały zjawiska o których piszesz, to akurat znam z autopsji.
2. w nocie handlowej Fertanu (nie istnieje specyfikacja techniczna tego produktu) nie ma nic o Interplusie. Ani o typach stosowanych epoksydów, napisane natomiast jest że istnieje taka możliwość i nic więcej.
3. natomiast w nocie technicznej Interplusa jest wyraźnie wskazana norma dotycząca przygotowania powierzchni (ISO8504:1993), I jest napisane o obróbce strumieniowo ściernej i myciu wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem. Owszem w rozmowie ze @Zbowidem okazało sie że są dostępne środki do trawienia takich powierzchni i ich neutralizacji ale nie można ich sprowadzać do Polski. I środki te dedykowane są określonej linii produktów.
4. polecam książkę profesora Pielichowskiego i Puszyńskiego "Chemia i technologia żywic epoksydowych", to dowiesz sie o tym że zbyt niskie pH jest nie przyjazne epoksydom przed usieciowaniem, jeżeli nie są zaprojektowane do pracy w takich warunkach.

I nie wyjeżdżaj mi z podwórkowymi rozwiązaniami. Bo może eksperymentuje ale robie to sam od początku do końca !!
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz lut 03, 2008 12:21 pm

Bijesz piane i tyle.
Ostatnia uwaga to też raczej nie do mie, bo nie pisałem o Tobie. A w dalszym ciągu nie potrafisz doczytać.
Nastęnym razem spróbuje ogniowo i będzie to stoczniowa cynkownia a okazja nadaża się niebawem, dziękuje za "dobrą" radę.
A propos Twoich eksperymentów to zostaw je do oceny w zaciszu domowym bo w żadnym razie nie mogą służyc tu jako opiniotwórcze ze względu na warunki ich przaprowadzania. To bardzo zacne, że sobie radzisz w każdym razie.
A literaturę to sobie wsadź... wiesz gdzie i pisz na jakimś specjalistycznym forum odpowiednim do Twojej wiedzy bo tu za niskie progi.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz lut 03, 2008 12:26 pm

Elwood pisze:.....
A literaturę to sobie wsadź... wiesz gdzie i pisz na jakimś specjalistycznym forum odpowiednim do Twojej wiedzy bo tu za niskie progi.
Ty sobie wsadź literaturę, ja nie muszę bo ją czytałem !!
A widzę że lubisz tylko metody "Pana Heńka z Szopy".
End of transmission !!
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz lut 03, 2008 12:36 pm

Jesteś złośliwy i nieobiektywny. Dałbyś spokój z tym Heńkiem ale skoro tak uważasz niech to faktycznie pozostanie Twoim problemem.
Przegadaliśmy troche w temacie swego czasu... ja na Ciebie nie krzyczę.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz lut 03, 2008 5:20 pm

Nie obruszajcie się na siebie, bo akurat obaj macie rację. Tyle tylko, że rozmawiacie o dwóch płaszczyznach. Ja jestem raczej zwolennikiem drogi którą pokazał Ptaszek ale poszedłbym jeszcze dalej :)21 ELwood - ty myślisz inaczej, ponieważ ograniczasz ( może i słusznie) temat do malowania samochodów.

Aby rozwiać wątpliwości powiem krótko
- Interplus nie nadaje się na Fartan! Koniec, kropka.
- Interplus ma wszystkie cechy wymagane od podkładu już w sobie.
- Interplus nie nadaje się na ocynk, trzeba zastosować inny produkt...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » wt lut 12, 2008 8:26 pm

Elwood pisze:Tu są dwa światy. Kilku gości, którzy są w stanie zainwestować w dobrą technologię pienądze i cała reszta, która szuka "normalnego" rozwiązania.
ja zainwestowalem w technologie, kupilem farby od Zbowida (interplus, 500pln), zinwestowalem w fachowca (człowiek polecony przez Zbowida) sama robota (czyszczenie ramy i jej malowanie bez zdejmowania budy) 1000pln a efekt jak dla całej reszty :)21 zdjecia zamieszcze w swoim czasie :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
NORDAM07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 9:32 pm
Lokalizacja: Rudnik

Post autor: NORDAM07 » śr lut 13, 2008 9:01 pm

Ptak pisze:
Elwood pisze:Nie doczytałeś do końca Ptaku, fertan idzie w miejsca trudno dostępne (profil wewnątrz i na łączach) i tam bezpośrednio na niego wash primer i wystarczy. Cynk nie dojdzie wszędzie, oglądałe moją ramę po cynkowaniu i po leżakowaniu parę dni. Widać było, które miejsca należy potraktować fertanem.
Wczytując się w technologie fertana spokojnie przewidują na niego podkład epoksydowy (ale nie w tym konkretnym przypadku)
Całą tą kompozycje wypróbowałem na swojej ramie i wygląda, że jest ok.
Nakładanie Interplusa nie jest moim zdaniem żadnym nadużyciem tylko dodatkową ochroną. Sam ocynk wystarczyłby gdyby rama miała służyć jako płot. A ona dodatkowo narażana jest na działania mechaniczne.
Poza tym nie rozumiem o czym w końcu piszemy?
O pełnej ochronie czy jakiejś kolejnej podwórkowej wydumce? Staram się tu wypenić temat od A do Z.
Wczesniej przywoływałem linki, gdzie jest trochę teorii na te temat i warto to przeczytać ponieważ jest pisane prostym językiem również o technologii typu fertan.
Zresztą nie będe już więcej polemizował, to ciągłe odgrzewanie tego samego kotleta. :D
A swoją drogą można by odświeżyć artykuł Zbowida podany kiedyś w pierwszym wydaniu forumowej gazetki.
:wink:
Wypełniaj temat od A do Z :
1. jeśli cynk gdzieś nie doszedł to zmień cynkownię. Bo chyba cos z technologia jest nie tak. Po to stosuje sie kąpiele trawiące i zmniejszające napięcie powierzchniowe żeby nie występowały zjawiska o których piszesz, to akurat znam z autopsji.
2. w nocie handlowej Fertanu (nie istnieje specyfikacja techniczna tego produktu) nie ma nic o Interplusie. Ani o typach stosowanych epoksydów, napisane natomiast jest że istnieje taka możliwość i nic więcej.
3. natomiast w nocie technicznej Interplusa jest wyraźnie wskazana norma dotycząca przygotowania powierzchni (ISO8504:1993), I jest napisane o obróbce strumieniowo ściernej i myciu wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem. Owszem w rozmowie ze @Zbowidem okazało sie że są dostępne środki do trawienia takich powierzchni i ich neutralizacji ale nie można ich sprowadzać do Polski. I środki te dedykowane są określonej linii produktów.
4. polecam książkę profesora Pielichowskiego i Puszyńskiego "Chemia i technologia żywic epoksydowych", to dowiesz sie o tym że zbyt niskie pH jest nie przyjazne epoksydom przed usieciowaniem, jeżeli nie są zaprojektowane do pracy w takich warunkach.

I nie wyjeżdżaj mi z podwórkowymi rozwiązaniami. Bo może eksperymentuje ale robie to sam od początku do końca !!
Odnośnie punktu 1
W tym przypadku ośmielę sie stwierdzić że się mylisz.
Kąpiele trawiące w ocynkowni nie usuwają farb wewnątrz profili ramy ( z zewnątrz można usunąć poprzez piaskowanie). Farbę w profilach wew. można usunąć poprzez tzw. "wypalanie cynkiem"- rama po ocynkowaniu ponownie trafia do kąpieli trawiącej a następnie jest zanurzana w cynku. Jest to jednak zbyt drogie i ocynkownie od jakiegoś czasu już tego nie stosują (zbyt duże zużycie kwasu).
LC HJ60

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr lut 13, 2008 9:34 pm

NORDAM07 pisze:
Ptak pisze:
Elwood pisze:Nie doczytałeś do końca Ptaku, fertan idzie w miejsca trudno dostępne (profil wewnątrz i na łączach) i tam bezpośrednio na niego wash primer i wystarczy. Cynk nie dojdzie wszędzie, oglądałe moją ramę po cynkowaniu i po leżakowaniu parę dni. Widać było, które miejsca należy potraktować fertanem.
Wczytując się w technologie fertana spokojnie przewidują na niego podkład epoksydowy (ale nie w tym konkretnym przypadku)
Całą tą kompozycje wypróbowałem na swojej ramie i wygląda, że jest ok.
Nakładanie Interplusa nie jest moim zdaniem żadnym nadużyciem tylko dodatkową ochroną. Sam ocynk wystarczyłby gdyby rama miała służyć jako płot. A ona dodatkowo narażana jest na działania mechaniczne.
Poza tym nie rozumiem o czym w końcu piszemy?
O pełnej ochronie czy jakiejś kolejnej podwórkowej wydumce? Staram się tu wypenić temat od A do Z.
Wczesniej przywoływałem linki, gdzie jest trochę teorii na te temat i warto to przeczytać ponieważ jest pisane prostym językiem również o technologii typu fertan.
Zresztą nie będe już więcej polemizował, to ciągłe odgrzewanie tego samego kotleta. :D
A swoją drogą można by odświeżyć artykuł Zbowida podany kiedyś w pierwszym wydaniu forumowej gazetki.
:wink:
Wypełniaj temat od A do Z :
1. jeśli cynk gdzieś nie doszedł to zmień cynkownię. Bo chyba cos z technologia jest nie tak. Po to stosuje sie kąpiele trawiące i zmniejszające napięcie powierzchniowe żeby nie występowały zjawiska o których piszesz, to akurat znam z autopsji.
2. w nocie handlowej Fertanu (nie istnieje specyfikacja techniczna tego produktu) nie ma nic o Interplusie. Ani o typach stosowanych epoksydów, napisane natomiast jest że istnieje taka możliwość i nic więcej.
3. natomiast w nocie technicznej Interplusa jest wyraźnie wskazana norma dotycząca przygotowania powierzchni (ISO8504:1993), I jest napisane o obróbce strumieniowo ściernej i myciu wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem. Owszem w rozmowie ze @Zbowidem okazało sie że są dostępne środki do trawienia takich powierzchni i ich neutralizacji ale nie można ich sprowadzać do Polski. I środki te dedykowane są określonej linii produktów.
4. polecam książkę profesora Pielichowskiego i Puszyńskiego "Chemia i technologia żywic epoksydowych", to dowiesz sie o tym że zbyt niskie pH jest nie przyjazne epoksydom przed usieciowaniem, jeżeli nie są zaprojektowane do pracy w takich warunkach.

I nie wyjeżdżaj mi z podwórkowymi rozwiązaniami. Bo może eksperymentuje ale robie to sam od początku do końca !!
Odnośnie punktu 1
W tym przypadku ośmielę sie stwierdzić że się mylisz.
Kąpiele trawiące w ocynkowni nie usuwają farb wewnątrz profili ramy ( z zewnątrz można usunąć poprzez piaskowanie). Farbę w profilach wew. można usunąć poprzez tzw. "wypalanie cynkiem"- rama po ocynkowaniu ponownie trafia do kąpieli trawiącej a następnie jest zanurzana w cynku. Jest to jednak zbyt drogie i ocynkownie od jakiegoś czasu już tego nie stosują (zbyt duże zużycie kwasu).
Nie chodzi mi i usuwanie resztek farb po przez kąpiele trawiące, zakładam że przekroje nie są malowane w środku, tylko zakonserwowane np.pochodnymi wosków. Chodzi o zmniejszenie napięcia powierzchniowego aby cynk lepiej penetrował. Takie było założenie tego co pisałem.
Co do reszty masz absolutną racje :D
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw lut 14, 2008 8:38 am

Videlec pisze:
Elwood pisze:Tu są dwa światy. Kilku gości, którzy są w stanie zainwestować w dobrą technologię pienądze i cała reszta, która szuka "normalnego" rozwiązania.
ja zainwestowalem w technologie, kupilem farby od Zbowida (interplus, 500pln), zinwestowalem w fachowca (człowiek polecony przez Zbowida) sama robota (czyszczenie ramy i jej malowanie bez zdejmowania budy) 1000pln a efekt jak dla całej reszty :)21 zdjecia zamieszcze w swoim czasie :wink:
Jest nas więc już conajmniej dwóch :wink:
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » czw lut 14, 2008 2:39 pm

trzech 8)
Tzarrr!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości