Konserwacja zbiornika paliwa
Moderator: Zbowid
Konserwacja zbiornika paliwa
Konserwował ktoś z Was zbiornik paliwa od środka? Mam kilka mikro dziurek w baku,wypiaskowałem go i chciałem oddać do cynowania niestety we Wrocławiu nie znalazłem firmy która się tym zajmuje.
Myślałem nad tym preparatem http://lr.pl/renowacja_zbiornika używał ktoś go z Was?
Pozdrawiam
Myślałem nad tym preparatem http://lr.pl/renowacja_zbiornika używał ktoś go z Was?
Pozdrawiam
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Konserwacja zbiornika paliwa
Zbiornik Nissana np. jest goły w środku fabrycznie. Zbiorniki na paliwa płynne: diesel,benzyna nie są cynkowane bo benzyna,ropa i ocynk się nie tolerują na dłuższą metę.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Konserwacja zbiornika paliwa
Wszystko to środki zastępcze, małowartościowe. Kup nowy lub dobry zbiornik i nie baw sie w malowanie.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: Konserwacja zbiornika paliwa
Nie ma nowego do pajero jedynki,gdyby tak było dawno bym to zrobiłZbowid pisze:Wszystko to środki zastępcze, małowartościowe. Kup nowy lub dobry zbiornik i nie baw sie w malowanie.

Re: Konserwacja zbiornika paliwa
ON wymyje ocynk i uszkodzi pompę,
jest coś takiego jak żelazowanie fosforowe (chyba tak to się nazywa),
jest to powłoka oporna na działanie paliw, jej grubość to około 30 mikronów i kosztuje podobnie do ocynku.
jest coś takiego jak żelazowanie fosforowe (chyba tak to się nazywa),
jest to powłoka oporna na działanie paliw, jej grubość to około 30 mikronów i kosztuje podobnie do ocynku.
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion
mobile 603 265 921
XJ 900 Diversion
mobile 603 265 921
Re: Konserwacja zbiornika paliwa
Odgrzeję kotleta. Napiszę w tym wątku , bo jest o zbiorniku paliwa
Wyczyściłem mechanicznie bak do gołej blachy. Do tej pory na tak czyszczone baki, najpierw szedł R-STOP, potem podkład epoksydowy i na to baranek "elastyczny". Jednak tym razem po kontrolnym nalaniu niewielkiej ilości benzyny stwierdziłem dwa niewielkie przecieki na zgrzewanej flanszy w miejscu gdzie korozja dokonała rozwarstwienia.
Narobiłem się przy tym baku, więc nie chcę się go już pozbywać, zresztą do Ferozy i tak nie ma zbiorników w ofercie. Czym można "zaślepić" takie dwie nieszczelności? Czy jakieś lutowania, czy są może jakieś trwałe opcje "na zimno"?

Allegro - darmowe galerie zdjęć

Wyczyściłem mechanicznie bak do gołej blachy. Do tej pory na tak czyszczone baki, najpierw szedł R-STOP, potem podkład epoksydowy i na to baranek "elastyczny". Jednak tym razem po kontrolnym nalaniu niewielkiej ilości benzyny stwierdziłem dwa niewielkie przecieki na zgrzewanej flanszy w miejscu gdzie korozja dokonała rozwarstwienia.
Narobiłem się przy tym baku, więc nie chcę się go już pozbywać, zresztą do Ferozy i tak nie ma zbiorników w ofercie. Czym można "zaślepić" takie dwie nieszczelności? Czy jakieś lutowania, czy są może jakieś trwałe opcje "na zimno"?





Allegro - darmowe galerie zdjęć
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.
Re: Konserwacja zbiornika paliwa
Jak dla mnie to złom (gruba próchnica w zgrzewie, wżery na wylot), możesz ratować tymczasowo klejem epoksydowym do zbiorników, ale jak już musi zostać to najlepiej wyciąć i wspawać tigiem.
W sytuacjach podbramkowych dobrze sprawdza się też mydło
W sytuacjach podbramkowych dobrze sprawdza się też mydło

Facet bez gaci zyskuje lub traci.
Re: Konserwacja zbiornika paliwa
wspawać łatkę migiem - tigiem , tylko zachować środki ostrożności bo można wylecieć w powietrze 

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: Konserwacja zbiornika paliwa
1. Oszlifować zgniliznę i po 10 mm wokół zgnilizny, przemyć rozpuszczalnikiem, może być spirytus.
2. Ocynować oszlifowane miejsce - lutownica kolbowa min. 100W, cyna z kalafonią. Blacha musi być mocno rozgrzana, tak żeby drut cynowy natychmiast się topił.
3. Na ocynowany obszar nałożyć łatkę z drobnej siatki miedzianej lub mosiężnej i ponownie pokryć cyną.
Siatka taka lub drobniejsza:
https://allegro.pl/oferta/siatka-tkana- ... 7719080885
4. Pochwalić się na forum.
Metoda sprawdzona na zbiornikach paliwa i miskach olejowych stalowych.
Przed cynowaniem blacha musi być idealnie czysta.
2. Ocynować oszlifowane miejsce - lutownica kolbowa min. 100W, cyna z kalafonią. Blacha musi być mocno rozgrzana, tak żeby drut cynowy natychmiast się topił.
3. Na ocynowany obszar nałożyć łatkę z drobnej siatki miedzianej lub mosiężnej i ponownie pokryć cyną.
Siatka taka lub drobniejsza:
https://allegro.pl/oferta/siatka-tkana- ... 7719080885
4. Pochwalić się na forum.
Metoda sprawdzona na zbiornikach paliwa i miskach olejowych stalowych.
Przed cynowaniem blacha musi być idealnie czysta.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: Konserwacja zbiornika paliwa
W sumie może zadziałać, dla ułatwienia proponuję tylko lutlampę, pastę do cynowania i cynę w laskach - to akurat sprawdzone przy zwykłej blacharce.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.
Re: Konserwacja zbiornika paliwa
Lutlampa powoduje szybkie utlenianie siatki miedzianej, co utrudnia lutowanie.
Zamiast tego można spróbować grzać opalarką elektryczną.
Gdyby 1 łatka wyglądała za słabo, to można nałożyć drugą warstwę.
Z ogniem otwartym trzeba trochę uważać, żeby nie zrobić bum
Zamiast tego można spróbować grzać opalarką elektryczną.
Gdyby 1 łatka wyglądała za słabo, to można nałożyć drugą warstwę.
Z ogniem otwartym trzeba trochę uważać, żeby nie zrobić bum

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość