Konserwacja zbiornika paliwa

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

lenser1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn lip 26, 2010 12:03 pm

Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: lenser1 » sob mar 22, 2014 6:00 pm

Konserwował ktoś z Was zbiornik paliwa od środka? Mam kilka mikro dziurek w baku,wypiaskowałem go i chciałem oddać do cynowania niestety we Wrocławiu nie znalazłem firmy która się tym zajmuje.
Myślałem nad tym preparatem http://lr.pl/renowacja_zbiornika używał ktoś go z Was?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: vandall_jr » sob mar 22, 2014 9:05 pm

Zbiornik Nissana np. jest goły w środku fabrycznie. Zbiorniki na paliwa płynne: diesel,benzyna nie są cynkowane bo benzyna,ropa i ocynk się nie tolerują na dłuższą metę.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: Zbowid » ndz mar 23, 2014 6:34 pm

Wszystko to środki zastępcze, małowartościowe. Kup nowy lub dobry zbiornik i nie baw sie w malowanie.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

lenser1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn lip 26, 2010 12:03 pm

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: lenser1 » ndz mar 23, 2014 7:32 pm

Zbowid pisze:Wszystko to środki zastępcze, małowartościowe. Kup nowy lub dobry zbiornik i nie baw sie w malowanie.
Nie ma nowego do pajero jedynki,gdyby tak było dawno bym to zrobił :)

Marc.
 
 
Posty: 287
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Lokalizacja: SMI

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: Marc. » ndz maja 25, 2014 9:47 am

ON wymyje ocynk i uszkodzi pompę,
jest coś takiego jak żelazowanie fosforowe (chyba tak to się nazywa),
jest to powłoka oporna na działanie paliw, jej grubość to około 30 mikronów i kosztuje podobnie do ocynku.
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion

mobile 603 265 921

lbs5
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 4:17 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: lbs5 » pn sie 03, 2020 9:45 pm

Odgrzeję kotleta. Napiszę w tym wątku , bo jest o zbiorniku paliwa :)

Wyczyściłem mechanicznie bak do gołej blachy. Do tej pory na tak czyszczone baki, najpierw szedł R-STOP, potem podkład epoksydowy i na to baranek "elastyczny". Jednak tym razem po kontrolnym nalaniu niewielkiej ilości benzyny stwierdziłem dwa niewielkie przecieki na zgrzewanej flanszy w miejscu gdzie korozja dokonała rozwarstwienia.

Narobiłem się przy tym baku, więc nie chcę się go już pozbywać, zresztą do Ferozy i tak nie ma zbiorników w ofercie. Czym można "zaślepić" takie dwie nieszczelności? Czy jakieś lutowania, czy są może jakieś trwałe opcje "na zimno"?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Allegro - darmowe galerie zdjęć
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: bzibziak » wt sie 04, 2020 6:50 am

Jak dla mnie to złom (gruba próchnica w zgrzewie, wżery na wylot), możesz ratować tymczasowo klejem epoksydowym do zbiorników, ale jak już musi zostać to najlepiej wyciąć i wspawać tigiem.

W sytuacjach podbramkowych dobrze sprawdza się też mydło :)21
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: Marci » wt sie 04, 2020 6:57 am

wspawać łatkę migiem - tigiem , tylko zachować środki ostrożności bo można wylecieć w powietrze :)21
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: A.F. » wt sie 04, 2020 7:52 pm

1. Oszlifować zgniliznę i po 10 mm wokół zgnilizny, przemyć rozpuszczalnikiem, może być spirytus.
2. Ocynować oszlifowane miejsce - lutownica kolbowa min. 100W, cyna z kalafonią. Blacha musi być mocno rozgrzana, tak żeby drut cynowy natychmiast się topił.
3. Na ocynowany obszar nałożyć łatkę z drobnej siatki miedzianej lub mosiężnej i ponownie pokryć cyną.
Siatka taka lub drobniejsza:
https://allegro.pl/oferta/siatka-tkana- ... 7719080885
4. Pochwalić się na forum.
Metoda sprawdzona na zbiornikach paliwa i miskach olejowych stalowych.
Przed cynowaniem blacha musi być idealnie czysta.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 821
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: bzibziak » śr sie 05, 2020 6:34 am

W sumie może zadziałać, dla ułatwienia proponuję tylko lutlampę, pastę do cynowania i cynę w laskach - to akurat sprawdzone przy zwykłej blacharce.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Konserwacja zbiornika paliwa

Post autor: A.F. » śr sie 05, 2020 7:04 am

Lutlampa powoduje szybkie utlenianie siatki miedzianej, co utrudnia lutowanie.
Zamiast tego można spróbować grzać opalarką elektryczną.
Gdyby 1 łatka wyglądała za słabo, to można nałożyć drugą warstwę.
Z ogniem otwartym trzeba trochę uważać, żeby nie zrobić bum :wink:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość