Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Moderator: Zbowid
Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Potrzebuję ok 3-4 litrów żywicy epoksydowej + utwardzacz i maty włókna szklanego do budowy kadłuba wielkości skutera wodnego.
Jakich środków powinienem szukać i gdzie tego szukać żeby było w dobrych cenach ?
Jakich środków powinienem szukać i gdzie tego szukać żeby było w dobrych cenach ?
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
W dobrych cenach
Dobrze, szybko, tanio?

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
3-4litry,to sobie model możesz ulepić.
-Chociaż szkutnikiem nie jestem,nie licząc reperacji łódek stawowych i laminatów na wylęgarni.

-Chociaż szkutnikiem nie jestem,nie licząc reperacji łódek stawowych i laminatów na wylęgarni.

L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Jak dobrze kojarzę chodzi o wzmocnienie skorupy nośnej pod większe obciążenie:
skuter wodny 2-osobowy: wylatuje ori silnik spalinowy a w jego miejsce trafia elektryczny + dwa, trzy duże akumulatory i wtedy zaczyna się giąć skorupa.
skuter wodny 2-osobowy: wylatuje ori silnik spalinowy a w jego miejsce trafia elektryczny + dwa, trzy duże akumulatory i wtedy zaczyna się giąć skorupa.
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
!?
silnik spalinowy nie giął a elektryczny gnie?
no chyba, że te aku to se ktoś wydumał z ciężarówki po 180A
mate i żywicę to se kupisz w takich ilościach w sklepach... motoryzacyjnych

silnik spalinowy nie giął a elektryczny gnie?
no chyba, że te aku to se ktoś wydumał z ciężarówki po 180A
mate i żywicę to se kupisz w takich ilościach w sklepach... motoryzacyjnych
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Może greting?
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Bez zdjec i rysunku sie nie obejdzie.
Ma to byc epoksyd, czy poliester? Mata, czy tkanina? Z czego jest kadlub, poza tym ze z zywicy?Jesli tak, to jakiej?
Wszystko dostaniesz na znanym portalu aukcyjnym pod nazwa epidian, albo polymal. Sklepy zeglarskie to tak bardziej detalicznie.
Ma to byc epoksyd, czy poliester? Mata, czy tkanina? Z czego jest kadlub, poza tym ze z zywicy?Jesli tak, to jakiej?
Wszystko dostaniesz na znanym portalu aukcyjnym pod nazwa epidian, albo polymal. Sklepy zeglarskie to tak bardziej detalicznie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Oki, dopytam dokładnie co, jakiej i ile czego by sobie życzył. Ceny detal ze sklepów żeglarskich (zapewne) zna i przy takich ilościach to się robią spore kwoty. A i też nie mają... jakieś niewielkie opakowania na zaprawki.
. Wyporność opanuje ale przy manewrach oryginalne, fabryczne skorupy (ze starego skutera) z taką masą zaczynają pękać.
Chciał wzmocnić oryginalną + dorobić "siodła" do tych akumulatorów aby płasko i całą powierzchnią siedziały a nie podpierały się rantami punktowo bo to jest główna przyczyna powstawania pęknięć punktowych kadłuba
dokładnie coś w ten problem. 2 aku żelowe po 200Ah to już blisko 140kg + tylko jeden operator maszyny w okolicach 100ki i sprzęt nabiera zanurzenia niczym łódź podwodna

Chciał wzmocnić oryginalną + dorobić "siodła" do tych akumulatorów aby płasko i całą powierzchnią siedziały a nie podpierały się rantami punktowo bo to jest główna przyczyna powstawania pęknięć punktowych kadłuba
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Chyba nie powinien się za to brać...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Też myślę, że nie mając wiedzy o technologii i tego, gdzie pozyskać materiały (co sugeruje, że nigdy tego nie robił i nie zadał sobie trudu samodzielnie sprawdzić) nie ma zdolności i zacięcia, żeby to zrobić.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Prototyp nr 2. Pierwszy mimo wielu wad znalazł nabywcę przy pierwszym wypłynięciu na jezioro.
Emeryt, konstruktor, amator.
Mamy jez. Głuszyńskie niedaleko będące rezerwatem z zakazem używania silników spalinowych.
Albo kupujesz jakiś silnik na aku do łódki/pontonu i płyniesz... 20min na drugą stronę albo kombinujesz coś takiego co daje niesamowitą frajdę z zapier... po wodzie bez ryku silnika.
Tyle że 1x200Ah starcza na 25-30 max min pływania i po prądzie dlatego wariant 3 baterie i "co chwila" zmieniasz albo 3 naraz i spokojnie można sobie godzinkę popływać co starcza na opłynięcie całego jeziora wzdłóż linii brzegowej.
Emeryt, konstruktor, amator.
Mamy jez. Głuszyńskie niedaleko będące rezerwatem z zakazem używania silników spalinowych.
Albo kupujesz jakiś silnik na aku do łódki/pontonu i płyniesz... 20min na drugą stronę albo kombinujesz coś takiego co daje niesamowitą frajdę z zapier... po wodzie bez ryku silnika.
Tyle że 1x200Ah starcza na 25-30 max min pływania i po prądzie dlatego wariant 3 baterie i "co chwila" zmieniasz albo 3 naraz i spokojnie można sobie godzinkę popływać co starcza na opłynięcie całego jeziora wzdłóż linii brzegowej.
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Nie wyobrażam sobie zapierdalania przeładowaną, gnącą się i pękającą łódką, wypełnioną elektrochemicznymi źródłami prądu po strefie ciszy... To znaczy wyobrażam ewentualnie siebie, ale nikomu bym tego nie sprzedał... Raczej... 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Jak jest rezerwat to jest zakaz robienia faliPiasek pisze: ↑śr mar 27, 2019 8:53 amPrototyp nr 2. Pierwszy mimo wielu wad znalazł nabywcę przy pierwszym wypłynięciu na jezioro.
Emeryt, konstruktor, amator.
Mamy jez. Głuszyńskie niedaleko będące rezerwatem z zakazem używania silników spalinowych.
Albo kupujesz jakiś silnik na aku do łódki/pontonu i płyniesz... 20min na drugą stronę albo kombinujesz coś takiego co daje niesamowitą frajdę z zapier... po wodzie bez ryku silnika.
Tyle że 1x200Ah starcza na 25-30 max min pływania i po prądzie dlatego wariant 3 baterie i "co chwila" zmieniasz albo 3 naraz i spokojnie można sobie godzinkę popływać co starcza na opłynięcie całego jeziora wzdłóż linii brzegowej.
Więc cały projekt możesz sobie odpuścić.
A jeśli nie ma a cię zobaczą to napewno się przywalą .
Rezerwat to rezerwat
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
-
-
- Posty: 862
- Rejestracja: wt sie 05, 2008 2:37 pm
- Lokalizacja: Złocieniec
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Wg wiki to nie jest rezerwat tylko jest objęte strefą ciszy
Old Roki newer daj- sprzedany
corsabjedenpięcde- płakałem jak złomowałem
Santana wiertarka
corsabjedenpięcde- płakałem jak złomowałem
Santana wiertarka
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Trzeba wczytać się w przepisy, bo wiele stref ciszy zabrania napędu mechanicznego, włącznie z elektrycznym. Ale to są przepisy miejscowe.
Strefa ciszy, może być ustanowiona przez marszałka województwa, tutaj lepiej, lub RDOS. tutaj gorzej
Strefa ciszy, może być ustanowiona przez marszałka województwa, tutaj lepiej, lub RDOS. tutaj gorzej
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
A nie może być żywica z Castoramy mają w opakowaniach 1L ,mate i tkaniną z włókna szklanego też mają
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Kużwa,ale to nie wystarczy zmieszać i nalepić 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Na koniec wyjdzie, że jednak skorupa po skuterze nie nadaje się pod napęd...koło na nowo itp
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
żeby to zrobić sensownie to epoxyd+tkanina szklana
tkanina szklana 163/g/m2
http://www.surfpol.pl/kompozyty/tkaniny ... owane.html
2x wielkość kadłuba
co do żywicy to na canoe potrzeba tego tyle:
żywicy epoksydowej CES R70 - 4 kg i utwardzacz CES R72 - 2 kg,
na skuter pewnie mniej ale nie widziałem wymiarów
http://connector.pl/
tkanina szklana 163/g/m2
http://www.surfpol.pl/kompozyty/tkaniny ... owane.html
2x wielkość kadłuba
co do żywicy to na canoe potrzeba tego tyle:
żywicy epoksydowej CES R70 - 4 kg i utwardzacz CES R72 - 2 kg,
na skuter pewnie mniej ale nie widziałem wymiarów
http://connector.pl/
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Jest maly problem:
1 Dolozenie dwoch wartsw tkaniny, nic nie da, dalej bedzie miekko2
2 To trzeba usztywnic jakims rusztem dennym
3 Bez rysunku konstrukcyjnego, lub chociaz kilku zdjec to jedyna sensowna porada jest idz do szkutnika
4 Jest cale mnostwo sposobow udstywnienia, ale bez punktu 3 doradzac nie odwazylbym sie
To tak jakbym powiedzial:
Mam przyczepke, mietka jest jak ja usztywnic?
Jaka to przyczepa?
Srebrna taka, z czarnymi kolami
1 Dolozenie dwoch wartsw tkaniny, nic nie da, dalej bedzie miekko2
2 To trzeba usztywnic jakims rusztem dennym
3 Bez rysunku konstrukcyjnego, lub chociaz kilku zdjec to jedyna sensowna porada jest idz do szkutnika
4 Jest cale mnostwo sposobow udstywnienia, ale bez punktu 3 doradzac nie odwazylbym sie
To tak jakbym powiedzial:
Mam przyczepke, mietka jest jak ja usztywnic?
Jaka to przyczepa?
Srebrna taka, z czarnymi kolami

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
nie do końca,
łódki z tkaniny szklanej +epoxyd są sztywne bez dodatkowego rusztowania, robi się an kopycie bez dodatkowych wręg
jedyne usztywnienie to listwy burtowe na szczycie burty canoe (do nich między innymi mocuje się ławeczki)
szkło jest dość sztywne jako takie, sztywniejsze niż polipropylen, poza tym nikt nie mówi że nie można tam usztywnić kadłuba listwą alu na przykład
łódki z tkaniny szklanej +epoxyd są sztywne bez dodatkowego rusztowania, robi się an kopycie bez dodatkowych wręg
jedyne usztywnienie to listwy burtowe na szczycie burty canoe (do nich między innymi mocuje się ławeczki)
szkło jest dość sztywne jako takie, sztywniejsze niż polipropylen, poza tym nikt nie mówi że nie można tam usztywnić kadłuba listwą alu na przykład

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Canoe ma kształt specyficzny:brak powierzchni płaskich i kątów
Laminat nie lubi płaszczyzn i raptownych załamań.
Konstruowałem kiedyś kadłub 11 metrowego jachtu balastowego,którego część podwodna miała kształt odwróconego trapezu z zaokrąglonymi tylko rogami."Przepisowy"/Ger Lloyd/laminat na dnie wychodził ok 35 mm grubości
.Trzeba było zastosować ruszt,żeby z tej grubości zjechać.Membrana-fatalna rzecz.
Usztywnianie metalem:bez sensu.Metal jesli już, to stosuje się pod fundamenty /np silnika/ i to też w formie dobrze szorstkowanej i oblaminowany w całości.
Nastepna rzecz:doklejka nowego laminatu do starego wymaga dużej staranności w aspekcie trwałości takiego połączenia.
Zle zrobione:rozwarstwi się szybko.
Wstawić jakieś foty gdzie to pęka.

Laminat nie lubi płaszczyzn i raptownych załamań.
Konstruowałem kiedyś kadłub 11 metrowego jachtu balastowego,którego część podwodna miała kształt odwróconego trapezu z zaokrąglonymi tylko rogami."Przepisowy"/Ger Lloyd/laminat na dnie wychodził ok 35 mm grubości

Usztywnianie metalem:bez sensu.Metal jesli już, to stosuje się pod fundamenty /np silnika/ i to też w formie dobrze szorstkowanej i oblaminowany w całości.
Nastepna rzecz:doklejka nowego laminatu do starego wymaga dużej staranności w aspekcie trwałości takiego połączenia.
Zle zrobione:rozwarstwi się szybko.
Wstawić jakieś foty gdzie to pęka.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
w dużej części kanadyjek jednaj jest płaskie dno
stosuje się usztywnienia w postaci wyprofilowanego kila itp
ale oczywiście masz racje, natomiast kadłub skutera (bo wydaje mi sę że o tym cała dyskusja jest) jest dość podobny
z przygotowaniem powierzchni i trzymaniem się reżimu to jak z naprawianiem ramy, jak gdzieś położysz lache to zaraz się odezwie
gdyby to nie był projekt lołbudżet to zaproponował bym aramid na żebrowaniu z pianki
lekkie i mega odporne
ale niestety trzeba "komore próżniową" przynajmniej w formie wora podciśnieniowego, ale efekt zajebisty
zresztą ten cały projekt nie będzie taki tani jak się koledze zdaje

ale oczywiście masz racje, natomiast kadłub skutera (bo wydaje mi sę że o tym cała dyskusja jest) jest dość podobny
z przygotowaniem powierzchni i trzymaniem się reżimu to jak z naprawianiem ramy, jak gdzieś położysz lache to zaraz się odezwie

gdyby to nie był projekt lołbudżet to zaproponował bym aramid na żebrowaniu z pianki



zresztą ten cały projekt nie będzie taki tani jak się koledze zdaje

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
lbl78 pisze: ↑śr mar 27, 2019 9:48 pmnie do końca,
łódki z tkaniny szklanej +epoxyd są sztywne bez dodatkowego rusztowania, robi się an kopycie bez dodatkowych wręg
jedyne usztywnienie to listwy burtowe na szczycie burty canoe (do nich między innymi mocuje się ławeczki)
szkło jest dość sztywne jako takie, sztywniejsze niż polipropylen, poza tym nikt nie mówi że nie można tam usztywnić kadłuba listwą alu na przykład![]()
I tak i nie. Łączenie poliestru z epoksydem na pale, nie jest świetnym pomysłem. Dalej nie wiemy z czego to jest. Poza tym taki skuter nie ma dna zrobionego z jednej skorupy, a już na pewno nie w komorze silnika
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Potrzebny szkutnik albo spec od chemii okrętowej
Tylko nikt tyn nie napierdlala 30 węzłów i przeważonym 0 150%...lbl78 pisze: ↑śr mar 27, 2019 9:48 pmnie do końca,
łódki z tkaniny szklanej +epoxyd są sztywne bez dodatkowego rusztowania, robi się an kopycie bez dodatkowych wręg
jedyne usztywnienie to listwy burtowe na szczycie burty canoe (do nich między innymi mocuje się ławeczki)
szkło jest dość sztywne jako takie, sztywniejsze niż polipropylen, poza tym nikt nie mówi że nie można tam usztywnić kadłuba listwą alu na przykład![]()
Stwierdzić z czego to jest, za Miśkiem. Ewentualnie owręgować nawet sklejką i zadbać i przyczepność przyszłych warstw laminatu. Eksperymantalnie to może sobie te akumulatory i na tratwie z dmuchanych lal stawiać, ale jesli to ma być handlowe to...
I Łukaszu, gdzieś |Ty widział kanadyjke z płaskim dnem?
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość