Zabezpieczenie Ramy fluidolem.

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
HERROS
 
 
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 21, 2005 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Zabezpieczenie Ramy fluidolem.

Post autor: HERROS » pn kwie 10, 2006 8:06 am

Witam!

Chcę zabezpieczyć środek ramy fluidolem. Po zimie zdjełem zderzaki (jak widać) i widać że trza zakonswerwować je i ramę.

Jaką procedurę byście zastosowali? Czy ta niżej jest dobra?

1. Wypłikanie ramy wodą
2. Wysuszenie powietrzem sprężonym
3. Wlanie fluidolu

Dodatkowo, na przodzie i tyle mam rdze w ramie (może też w środku), czy fluidol to zabezpieczy czy tez pomalować to brunoxem lub innym srodkiem?

Dzięki!
DISCO 300 TDI

Awatar użytkownika
Daltong
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lis 30, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Daltong » pn kwie 17, 2006 9:57 am

Ja tam swojego bardzo długo płukałem najpierw karcherem, dokładnie wypiaskowana (mam swoją piaskarkę) późnej tak jak ty proponujesz powietrze, odkurzacz po tym rama jeszcze stała w ciepłym miejscu gdzie sobie podsychała kilka dni (auto miałem rozebrane w drobny mak to miałem łatwo), później jak była malowana brunoxem to już po całości na zewnątrz i wśrodku ile się dało. Fluidol sobie zostawiam na sam koniec przed wyjazdem.
No ale jakbym tak jak ty miał bez rozbierania to bym dał czegoś co się wiąże z rdzą tak żeby ją zatrzymać - wiadomo że sam brunox tylko zatrzymuje rdzę na chwilę i po brunoxie czy innym podobnym maźidle trzeba jeszcze czymś pomazać żeby było tłuste w środku wtedy jest jakaś nadzieja że rama posłuży.
Fludol jest zarąbisty tylko lepiej jest czymś trochę zneutralizować rude zanim się go pryśnie.
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn kwie 17, 2006 10:57 am

Panowie, ja tak sobie też myślę nad konserwacją Granda. Zaproponowano mi fluidol i bitex. Ale jak zobaczyłem, że konserwowali tym syrenki i duże fiaty to się przeraziłem... Te środki naprawdę są tak dobre mimo ich wieku?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pn kwie 17, 2006 11:28 am

Fluidol jest typowym środkiem do profili zamkniętych.
Bitex ma trochę inne zastosowanie.
Środki stare, ale jare.
Ja osobiście używam Brunoxa i pokrywam co mam pod ręką, a do profili zamkniętych dalej fluidol.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn kwie 17, 2006 11:52 am

No bitex na podwozie oczywiście. W profile fluidol. No nie wiem, może się zdecyduję. Ale to dopiero w pełni lata, coby trwale było ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Daltong
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lis 30, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Daltong » pn kwie 17, 2006 1:26 pm

Żeby było dokładniej i wszędzie dobrze jest wdmuchiwać go specjalnym pistoletem z długą rurką zakończoną dyszą strzelającą dookoła. Kiedyś nie miałem takiego i efekt konserwacji był marny.
Innym razem po zakonserwowaniu w osobówce progów samym fluidolem po 3 latach przy okazji naprawy powypadkowej okazało się że w progach nie ma już fluidolu. Dlatego myślę że dobrze jest w profile mimo wszystko wpóścić coś oprócz samego fluidolu - mam na myśli coś co się trochę trudniej wypłukuje wrazie co.
Od kiedy pojawił sie brunox tak samo jak kolega używam go wszędzie gdzie to ma tylko sens.
Elementy, które da się wywieźć zabieram na zakumplowaną galwanizernie i dokładnie się cynkuje, jeżeli ma sens to wiezie się jeszcze na malarne proszkową - no i po takej obróbce elementu myślę że zabezpieczenie już naprawdę nie jest złe. No troszeczkę uciekłem od tematu sorrki :-)
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.

Awatar użytkownika
HERROS
 
 
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 21, 2005 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: HERROS » pt maja 05, 2006 11:28 am

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Ja też mam dobre doświadczenia z brunoxem. Czy wiecie czy można kupić większe butle brunoxa. Największą jaką widziałem to 500 ml za 56 pln.

A czy ktoś wie gdzie można kupić w miarę tani pistolet z długą rurką zakończoną dyszą strzelającą dookoła (lub samą końcówkę)?
DISCO 300 TDI

Awatar użytkownika
Daltong
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lis 30, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Daltong » sob maja 06, 2006 6:37 am

HERROS pisze:Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Ja też mam dobre doświadczenia z brunoxem. Czy wiecie czy można kupić większe butle brunoxa. Największą jaką widziałem to 500 ml za 56 pln.

A czy ktoś wie gdzie można kupić w miarę tani pistolet z długą rurką zakończoną dyszą strzelającą dookoła (lub samą końcówkę)?
Co do wielkości brunoxa to ja kupuje zawsze duże (teraz nie pamiętam ale banieczki ok 5l) tylko cene na to podam Ci później jak sprawdzę na fakturze bo zawsze biorę więcej rzeczy i kwoty nie pamiętam.
Co do pistoletu to zorientuj się gdzie w swoim mieście masz dobrą mieszalnię lakierów (DOBRĄ - bo takie zwykłe to lenie i nic nie mają) ja mam takie miejsce u siebie i nie muszę się wozić po mieście za każdą pierdołą pewnie będą mieli kilka wersji pistoletu no i samego brunoxa też powinni mieć w większych butlach.
Później podstawię cenę na brunoxa 5l
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.

Awatar użytkownika
Daltong
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lis 30, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Daltong » pt maja 19, 2006 6:47 pm

Daltong pisze:
Co do wielkości brunoxa to ja kupuje zawsze duże (teraz nie pamiętam ale banieczki ok 5l) tylko cene na to podam Ci później jak sprawdzę na fakturze bo zawsze biorę więcej rzeczy i kwoty nie pamiętam.
Dopiero dzisiaj kupowałem w detalu wychodzi jakieś 480 zł za 5 L z rabatem to gdzieś około 430 zł. sorry że tak długo ale zapomniałem.
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » czw lip 06, 2006 5:13 pm

Czy pod tego brunoxa trzeba zrobi jakis podklad (np unikor) czy mozna go klasc bezbosrednio

Awatar użytkownika
Daltong
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lis 30, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Daltong » pt lip 07, 2006 6:27 pm

caterpillar pisze:Czy pod tego brunoxa trzeba zrobi jakis podklad (np unikor) czy mozna go klasc bezbosrednio
U nas po piaskowaniu zawsze brunoxa dajemy bezpośrednio na metal, niewiem jak inni ... może ktoś ma jakiś patent niech się podzieli.

po brunoxie podkład pod epoxydę i najczęściej czarna epoxyda i na tym koniec - no chyba że jakiegoś rodzaju barany itp ...
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość