??piaskowanie i chromowanie??

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

??piaskowanie i chromowanie??

Post autor: trusq » sob maja 06, 2006 1:15 pm

kurcze nie wiem czy byl juz poruszany ten temat ale zaryzykuje:)
mam czarne orurowanie w Fronterze chcialbym to wypiaskowac i najlepij pochromowac...to samo z felgami...czy bawil sie juz ktos w takie cos?
ktos mi powiedzial ze najlepiej oddac juz wypiaskowane elementy do zakladu galwanizacyjnego???bede wdzieczny za pomoc i sorrki jezeli ten temat byl juz walkowany :D
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » sob maja 06, 2006 1:47 pm

Najlepiej jak sam szczotką na szlifierce farbę zdrapiesz ( po piaskowaniu jest sporo docierania) następnie papierem i jeszcze drobnym papierem i na koniec filcem z pastą aż do uzyskania połysku praca jak za karę :D tak przygotowane oddajesz do chromowania
Możesz tak jak piszesz ale będzie drogo i z praktyki wiadomo że będzie słabo przygotowane pod chromem rysy itd robi się na ilość a nie jakość ale wszystko kwestia ceny i jeszcze dla pewności upewnij się czy przyjmą po piaskowaniu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob maja 06, 2006 2:41 pm

nie dasz rady przygotować tak, aby chrom był lśniący i bez skaz

lepiej zleć wykonanie nowych z nierdzewki

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » sob maja 06, 2006 2:45 pm

no wiem ze najlepiej kupic nowe,chromowane orurowanie ale sam wiesz ile to koztuje :/ dlatego chcialem zrobic to dobrze ale tanio :)
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob maja 06, 2006 2:48 pm

te śliczne błyszczące na skrzyżowaniach kangury są robione z nierdzewki (taki gatunek np 0H18N9 lub 304) - one nie są chromowane - powłoka chromowa (czy jakakolwiek inna galwaniczna) nie będzie się trzymać długo, będzie odpryskiwać itd. A aby wyszła ładnie, powierzchnia pod nią musi być doprowadzona do stanu "lustro" - czyli wypolerowane na wysoki połysk. Chrom "wyciąga" wszelkie rysy itd.

jeśli nie chcesz wydawać kasy - wypiaskuj i pomaluj proszkowo - u nas koszt 200pln z materiałami

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » sob maja 06, 2006 2:53 pm

no widzsz tak to jest jak sie czlowiek nie zna na takich rzeczach...a powiedz czy da sie pomalowac piaskowo ale na chrom albo cos w ten deseń(zarowno rury jak i felgi)? :D
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob maja 06, 2006 2:56 pm

kolor możesz sobie wybrać dowolny, nie uzyskasz nigdy takiego efektu jak chromowane, czy polerowane chromonikle, ale będzie git

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » sob maja 06, 2006 3:01 pm

no szkoda:( myslalem ze po piaskowaniu i oddaniu na galwanizacji bede mial takie jak te chromowane ktore mozna kupic na allegro za ponad tysiaka :) czyli uwazasz ze ladniej bedzie wygladalo jak pomaluje proszkowo(na chrom) niz oddam do galwaniz. ??
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » sob maja 06, 2006 3:23 pm

z tego co wiem proszkowo nie maluje sie na kolory w stylu srebrny, metalik, chrom itp. ( taka technologia malowania ). Można pomalowac proszkowo na każdy kolor pod warunkiem, że bez cudowania, tzn. czerwony, niebieski, żółty, czarny, zielony ........ i w dowolnych odcieniach.


Ale zobacz tutaj :

http://www.fantachrome.pl

może to cię usatysfakcjonuje.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » sob maja 06, 2006 3:31 pm

no tak takie cos by mnie satysfakcjonowalo ale tylko w chromie:) pytanie tylko ile sobie licza za zrobienie 4 felg,progow i kangura...lepiej dowiem sie jak z ta galwanizajca :)
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
Daltong
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lis 30, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Daltong » sob maja 06, 2006 5:25 pm

Jak już to sobie wypiaskujesz to trochę trudno będzie wszystko doprowadzić do stanu gładkości bo wszystko będzie matowe (stan metalu idealny pod cynkowanie czy lakier proszkowy) jak pod chrom sytuacja beznadziejna czeka dużo pracy przy polerowaniu a i tak samemu się nie uda trzeba mieć kupę specjalnych polerek w różnych kształtach żeby wszędzie dojść.
W fantachromy się nie bawiłem ale coś słyszałem że drogo i nietrwałe - no ale się nie będę wymądrzał.
Z proszkowych chromów to średnia sprawa bo napewno nie błyszczą tak jak oryginalne polerowane NIE MA SZANS.
Kiedyś mi znajomy ściągną proszek i pomalowałem 2 komplety efekt był nawet ładny ale od razu sam mi powiedział że jak to ma jeździć w naszych warunkach to średnia sprawa bo nie jest tak trwały jak kolor czarny czy inny.
Dla idealnego efektu pozostaje tylko zrobić nowe z kwasa itp. a to już kosztuje.
Ja bym tam wypiaskował to co jest i pomalował na odpowiedny kolor w proszku efekt też będzie zajexxxxx ..... :-)
TOYOTA HILUX 2.4D 2WD LN85L 93r. mix LN65 87r 4WD
Ford F-250
TOYOTA Landcruiser FJ 60 82r.

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » ndz maja 07, 2006 10:54 am

no ok to chyba rury zostawie takie jakie sa...albo wypiaskuje i pomaluje tez na czarno.a co z felgami?przeciez sa firmy ktore je regeneruja?nie mozna ich wypiaskowac i pochromowac?
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » ndz maja 07, 2006 6:12 pm

Mroczny nie pisz bajek :o wszystko da się chromować na ładny połysk jeśli masz wżery kładzie się miedz grubą warstwę szlifuje poleruje i jest piękne jak nowe aby zjechać koszty dajesz do miedziowania szlifujesz i polerujesz sam bo ceny są astronomiczne i dopiero do chromu tak robią moi koledzy fanatycy motocykli zabytkowych i nie tylko dla których jedna rysa pod chromem to prawie koniec świata :D

jeszcze jedno chomowanie nie jest tanie przykładowo zdeżak może kosztować 100 albo 1000 zależy jak solidnie zrobione często po dwóch trzech latach ten tani chrom odpada

jesli częśc była chromowana wcześniej stary chrom się usuwa galwanicznie więc dochodzą dodatkowe koszty no chyba wszystko już jasne
Ostatnio zmieniony ndz maja 07, 2006 6:35 pm przez Kaktus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz maja 07, 2006 6:15 pm

jasne, ale metodą, o której piszesz, to można przywrócić połysk na niewielkim elemencie (np lusterku zabytkowego motocykla) a nie na przestrzennej konstrukcji rurowej ze stali st, która ma być w dodatku zderzakiem

nie mówiąc już o sensowności chromowania starych rur na zderzak i trwałości chromu na nich

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » ndz maja 07, 2006 7:14 pm

Ostatnio widziałem taką felgę 15” że wywalił bym ją na złom dzisiaj jest piękna czy się opłaca ?? pisałem że chrom jest drogi zależy kto co lubi a wielkość elementu ogranicza tylko wielkość wanny galwanicznej a co do rur je się najłatwiej przygotowuje problemy się zaczynają na płaskich powierzchniach gdzie przytrzymasz polerkę w jednym miejscu i już widać jak skopałeś powierzchnie chrom nie lubi tylko jednego ciasnych zakamarków potrafi je czasem ominąć ale taki już jest :(
A nierdzewka jest OK też bym pewnie wybrał ale sprzeczałem się ostatnio z człowiekiem który do chromowania oddał tyle metrów kwadratowych że przez szacunek dla jego pracy dałem sobie spokój twierdzi że "żadna nierdzewka nie dorówna wyglądem chromowi a jej lekko żółtawy odcień jest taki obciachowy że nie ma o czym gadać !! " i tak to jest jeden woli blondynki drugi brunetki ale stop to już nie na temat :D

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz maja 07, 2006 8:09 pm

Panowie powiem krótko: w Pasecznie jest taki gościu którego zna również Kaktus który jest w stanie wypolerować wszystko i sprawić, że chromy nie pękają i wyglądają lepiej niż orginały - nazywają Go "Dziki". Mam telefon jakby coś to służe na prive.
Robi również grile i inne rzeczy na miarę, bez fuszerki. Ja osobiście polecam.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » ndz maja 07, 2006 8:51 pm

a mozna wiedziej jak to robi? :D
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » ndz maja 07, 2006 9:13 pm

chłopaki albo się nie znam albo wy się mylicie.
podstawowa sprawa chrom jest matowo złoty i daje się go do utwardzenia powierzchni. to co się świeci to NIKIEL czyli to lustro srebrzyste co się świeci. powszechnie wszyscy mówią chrom a to nikiel.
co do niklowania to jest tak jak chłopaki piszą przygotować materiał do galwanizacji to sztuka i czas.
w przypadku kolegi proponowałbym jednak(jak bullbar) piaskowanie zatarcie podkład i lakier metaliczny np srebrny i clar. wygląda przyjemnie jak ktoś z gustem dobierze barwy do koloru auta.
tym co lubią jak się świeci raczej polecam nierdzewkę wychodzi taniej.
galwanizacja bynajmniej u nas to koszt 4zł za 10cm2, lug na wagę
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » ndz maja 07, 2006 10:50 pm

ja myslalem ze jak wypiaskuje i oddam do galwanizacji to moje felgi beda wygladaly tak

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102021616

no moze nie dokladnie tak ale cos w tym stylu:)
podobnie z rurami ktore sa czarne ale ich stan nie jest najlepszy!
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » pn maja 08, 2006 2:47 pm

Oj już nie chce mi pisać na jeden temat Zbowid ma rację jak oddasz Dzikiemu to będzie lepiej jak na obrazku bo już na fotce widać że lipa powinno być jak lustro a nie matowe lustro co do niklu utlenia się ( matowieje ) więc raczej nie stosuje się jako wykończenie np. daje się go pod chrom aby zwiększyć przyczepność do stali a do utwardzenia powierzchni stosuje się chrom techniczny siłowniki koparek, czopy wałów itp. :D

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pn maja 08, 2006 3:13 pm

trusq pisze:no tak takie cos by mnie satysfakcjonowalo ale tylko w chromie:) pytanie tylko ile sobie licza za zrobienie 4 felg,progow i kangura...lepiej dowiem sie jak z ta galwanizajca :)
Wiem, że o gustach się nie dyskutuje ale naprawdę podoba Ci się taki bulwar-chrom.. ? :o
Nie masz większych zmartwień ?
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn maja 08, 2006 3:55 pm

Wypiaskować i ocynkować!

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » pn maja 08, 2006 6:21 pm

zbig pisze:
trusq pisze:no tak takie cos by mnie satysfakcjonowalo ale tylko w chromie:) pytanie tylko ile sobie licza za zrobienie 4 felg,progow i kangura...lepiej dowiem sie jak z ta galwanizajca :)
Wiem, że o gustach się nie dyskutuje ale naprawdę podoba Ci się taki bulwar-chrom.. ? :o
Nie masz większych zmartwień ?

podoba...nie mam :lol:
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
trusq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: czw maja 04, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: trusq » pn maja 08, 2006 6:44 pm

a po drugie to auto ma jezdzic...ale tez wygladac :D
Opel Frontera Sport 2.0i /gaz/
gg 2200984

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn maja 08, 2006 9:52 pm

To jak Dziki to robi to jego tajemnica 8) mogę jedynie stwierdzić że robi to zajefajnie i ma to wygląd i wytrzymałość. Zadna fuszerka. A Kaktus ma rację, temat przerabiam od 1986 roku odkąd kupiłem pierwszego Junaka i różne rzeczy chromowałem - między innym zderzaki do zabytkowego autka i Dziki na prawdę zjadł na tym zęby - ci co galwanizują wiedzą o co chodzi.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości