ZINGA - cynkowanie pędzlem ???

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

ZINGA - cynkowanie pędzlem ???

Post autor: JAK » pt mar 09, 2007 10:05 am

Szanowni,

szukając w sieci galwanizerii, ktora by mi odnowiła pordzewiały ocynk w mojej SIII, znalazłem stronę firmy, która sprzedaje preparat ZINGA w puszkach i w sprayu.

Jest to niby farba, która ma 95% cynku i według zapewnień producenta jest to lepsze od cynkowania ogniowego, bo nie dość, że chroni katodowo to dodatkowo barierowo (jak farba).

Nadaje się także do punkowego naprawiania powierzchni ocynkowanych.

Przygotowanie powierzchni też nie musi byc doskonałe, wystraczy usunąć luźną rdzę i wiadomo odtłuścić.

Pomyślałem sobie, że w takim razie może zastosuje to do zabezpieczenia ramy od zewnatrz i od srodka.

Wczesniej byłem zdecydowany na dwuskładnikową farbę epoksydową, ale one maja spore wymagania na jakość podłoża i na pewno trzeba zastosować wcześniej preparat wiążący rdzę. To trudno osiągnąć wewnątzr profili.

Co sądzicie o tym preparacie i jego przydatności do zabzpieczenia ramy? Czy ktoś wypróbował to praktycznie?
Macie jakieś inne rady?

Pozdrawiam,
JAK
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Re: ZINGA - cynkowanie pędzlem ???

Post autor: zgenty » pt mar 09, 2007 10:25 am

JAK pisze: Wczesniej byłem zdecydowany na dwuskładnikową farbę epoksydową, ale one maja spore wymagania na jakość podłoża i na pewno trzeba zastosować wcześniej preparat wiążący rdzę. To trudno osiągnąć wewnątzr profili.
Doczytaj dokładnie jakie wymagania stawia producent tego preparatu powierzchni na jaką będzie kładziony.
Z pamięci podpowiem ,że czystość SA 2.5,chropowatość Rz ok.50mikronów.

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Re: ZINGA - cynkowanie pędzlem ???

Post autor: JAK » pt mar 09, 2007 10:32 am

zgenty pisze:
JAK pisze: Wczesniej byłem zdecydowany na dwuskładnikową farbę epoksydową, ale one maja spore wymagania na jakość podłoża i na pewno trzeba zastosować wcześniej preparat wiążący rdzę. To trudno osiągnąć wewnątzr profili.
Doczytaj dokładnie jakie wymagania stawia producent tego preparatu powierzchni na jaką będzie kładziony.
Z pamięci podpowiem ,że czystość SA 2.5,chropowatość Rz ok.50mikronów.
Mówisz o ZINGA czy o epoksydowych?

W ZINGA piszą przygotowanie 2 (szczotką druciana). Szczerze mówiąc nic mi nie mówi SA2.5 2 3 i chropowatość w mikronach.

Tak czy inaczej ZINGA wydała mi się ciekawa, że ma mniejsze wymagania do przygotowania powierzchni....

JAK
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » pt mar 09, 2007 10:54 am

ze strony www zinga
PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI

Warunkiem uzyskania długotrwałej ochrony jest właściwa czystość powierzchni o stopniu Sa 2.5 (zgodnie z ISO 8501-1) i jej chropowatość Rz 50 -70 µm (zgodnie z normą DIN 4768) lub Ra min 12,5 do max 15 µm. Wszystkie zanieczyszczenia stałe, zatłuszczenia powierzchni, zgorzeliny i produkty utlenienia muszą zostać usunięte. Powierzchnię, która była cynkowana ogniowo lub powierzchnię zardzewiałą należy oczyścić z luźnych ognisk rdzy i odtłuścić.
W przypadku powierzchni pokrytej wcześniej farbą, należy ją usunąć poprzez czyszczenie strumieniowo-ścierne, strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem lub inną podobną techniką. Oczyszczenie powinno być zawsze uzupełnione usunięciem pyłu z powierzchni (zgodnie z ISO 8502-3 : 1992).

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Post autor: zgenty » pt mar 09, 2007 10:56 am

Dla epoksydów i Zinga przygotowanie powierzchni powinno być podobne.
Nie znam tego preparatu więc się na temat jego właściwości antykorozyjnych nie wypowiem.

IMHO jeżeli chcesz dobrze zabezpieczyć ramę to zrób to kompleksowo w całości jednocześnie.Wiem ,że to dodatkowe koszty ale może się to okazać finalnie najtańszym rozwiązaniem.
Aha ,uważałbym na dystrybutora jakiegokolwiek produktu antykorozyjnego który piszę ,że 2 razy szczotką i malować :)3 Przypomina mi się od razu super farba na H... z pordzewiałym motorem w reklamie :)21

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Post autor: JAK » pt mar 09, 2007 11:55 am

zgenty pisze:
IMHO jeżeli chcesz dobrze zabezpieczyć ramę to zrób to kompleksowo w całości jednocześnie.Wiem ,że to dodatkowe koszty ale może się to okazać finalnie najtańszym rozwiązaniem.
Aha ,uważałbym na dystrybutora jakiegokolwiek produktu antykorozyjnego który piszę ,że 2 razy szczotką i malować :)3 Przypomina mi się od razu super farba na H... z pordzewiałym motorem w reklamie :)21
Właśnie chcę to zrobić kompleksowo, dlatego rozbieram samochód do gołej ramy.

Ale jak dobrze wyczyścić rame w środku? Przecież się nie da ....

Więc co by było lepsze:

- malowanie ZINGA - ochrona katodowa + barierowa
- malowanie Epoksydami - ochrona barierowa
- malowanie ZINGA + EPOKSYD

Rozumiem, ze Cynk połozony na oczysczona rdze zapobiega jej dalszemu rozwojowi.

Pod epoksydem rdza sie rozwija dalej (tylko wolniej?) - wiec trzeba stosowac np: fertan.

Jestem otwarty na Wasze sugestie ...
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Post autor: zgenty » pt mar 09, 2007 12:07 pm

Daj całą ramę do Ocynkownii tam sobie z nią poradzą. :)21
Dla Serii :)22 bym tak zrobił.
:D

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Post autor: JAK » pt mar 09, 2007 1:03 pm

zgenty pisze:Daj całą ramę do Ocynkownii tam sobie z nią poradzą. :)21
Dla Serii :)22 bym tak zrobił.
:D
To w sumie by było nawet ekonomiczne rozwiązanie ... ale:

- czy cynkowanie ogniowe nie zwichruje mi ramy?
- wszystkie cynkownie jakie znalazłem piszą, że metal do ocynkowania musi być przygotowany. Jak dam niedoczyszczoną to jakość powłoki będzie .....

Masz namiary na taką, co zrobią także wszytskie zabiegi czyszczące, trawiące, etc?

JAK
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Post autor: zgenty » pt mar 09, 2007 1:16 pm

Znane mi Ocynkownie posiadają odpowiednie zaplecze do przygotowania powierzchni tzn. śrutowanie,trawienie itp.
Rama się nie zwichruje,spokojnie. :D
Jedynie trzeba podzwonić i popytać czy zechcą to zrobić.
W razie potrzeby pomogę np.w
http://www.cynkowanie.com.pl/czyszczenie.html
spróbuj też w Metaltech Piasecki Ciechanów.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » sob mar 10, 2007 12:34 am

Ramę wypiaskuj, następnie mozesz cynkować galwanizacyjnie lub ogniowo (skuteczniejsze). Będa miejsca wewnątrz lub na złączach blach, które nie zostaną zabezpieczone, te z kolei potraktuj preparatem typu Fertan (wpiszesz w google wyraz to opis się znajdzie), ponieważ działa on tylko na rdzę stanowi idealne uzupełnienie procesu. Kolejno pozostaje pomalować i zakonserwować... nastepnie składać i użytkować do bólu. Nie ma lepszej metody.
Co do cynku w sprayu, jego przycepność jest bardzo wątpliwa, podobnie jak napylana powłoka na gorąco. Można ostatecznie stosować miejscowo ale lepiej tradycyjnie doczyszczyć i pociągnąć podkładem reaktywnym (jeżeli powierzchnia już wyprowadzona albo gdy proces tego nie wymaga).
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

wiesław kalicki
 
 
Posty: 157
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: siedlce

Post autor: wiesław kalicki » sob mar 10, 2007 10:09 pm

ja swoją cynkowałem spostrzeżenia:
dokładnie wypiaskować wszelkie silikony i zabespieczenia typu mastyka nie zostanie wytrawiona i tam ocynk nie przystanie więc żeby ocynk zdał egzamin rama powinna być czysty metal ,a ramy nie powyginało
wolę jeździć land cruiserem niż naprawiać
land rovera

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Post autor: zgenty » ndz mar 11, 2007 8:30 pm

wiesław kalicki pisze:ja swoją cynkowałem spostrzeżenia:
Napisz,jak możesz, gdzie cynkowałeś i kto preparował powierzchnię przed o-cynkiem

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

opksyd z cynkiem

Post autor: jpi » pn maja 28, 2007 12:07 pm

WITAM
możecie też przetestować teknozinc 95 se firmy teknos. jest to farba eopksydowa z wysoką zawartością cynku (20 litrowe wiadro podnosi się raczej dosyć słabo :lol: ) na to opoksyd z połyskiem, lub epoksyd międzywarstwe i na to poliuretan i rdzy mówimy papa chyba że walniesz ramą o kamole to ryska sę zrobi
www.teknos.pl

malujemy tymi farbami w firmie konstrukcje stalowe dla rafinerii i przemysłu chemicznego i ni zrzera także na autko się nada

cena cynkowgo podkładu (w Toruniu) to około 65 zeta/litr

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn maja 28, 2007 12:56 pm

Miernikiem cynku w farbach epoksydowo cynkowych lub etylokrzemianach nie jest waga ( chociaż to daje jakiś obraz ) ani zawartość części stałych ale zawartość cynku w suchej masie - czyli zawartość cynku w pomalowanej powierzchni. Mało która firma ma produkty o zawartości większej niż 85% cynku w suchej masie. Zapytaj się ich ile mają to się zdziwisz :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pn maja 28, 2007 9:29 pm

No @Zbowid zawsze między oczka :)21
Najpierw zdefiniuj sucha masę bo można to zrobić przynajmniej na piec sposobów a od definicji zależy ilość cynku :D
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt maja 29, 2007 7:17 am

Powiedzmy, że suchą masę traktujemy tutaj jako rzeczywistą powłokę ( suchą farbę ). Wiem, że to skrót ale łatwiejszy do załapania.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt maja 29, 2007 6:01 pm

Czyli wszystko po odparowaniu rozpuszczalnika. No i teraz to się ładnie komponuje. :)2
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt maja 29, 2007 9:39 pm

Da kanieczno :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości