Strona 1 z 1

TECHNOLOGIE MALOWANIA

: pn cze 25, 2007 10:15 am
autor: Zbowid
Proponuję pierwszą technologię:

Przygotowanie podłoża:
1. Umyć powierzchnię i ramę wodą pod ciśnieniem z dodatkiem detergentu - Ludwik lub inny
2. Przygotować podłoże przez obróbkę strumieniowo- ścierną lub ręcznie ( nie używać szczotek obrotowych lecz raczej tarcz i innych ścierających które nie zabłyszczają powierzchni - powierzchnia musi być chropowata aby farba mogła się "zakotwić"
3. Zapoznać się z kartą techniczną produktu i zwrócić uwagę na stosunki mieszania.
4. wykonać miejscowe zaprawki w trudno dostępnych miejscach i na krawędziach
5. Jeżeli podłoże jest skorodowane i wymaga "łat blachy" wspawać a następnie wrócić do punktu pierwszego.

Przygotwanie farby:
Wymieszać bazę - zawiera aluminium lub inne ciężkie frakcje, które mogą sedymentować i należy doprowadzić przez mieszanie do jednorodnej i jednokolorowej masy. Mieszamy mieszadłem mechanicznym - nie należy napowietrzać bazy przez zbyt duże obroty i mieszanie raczej mieszadłami z wysokimi skrzydełkami - mieszana w całej masie.
Jeżeli przygotowujemy mniejszą ilość farby niż w opakowaniach fabrycznych - sprawdzamy stosunek mieszania i odmierzamy proporcje.
Mieszamy składnik A+B - minimum 5 minut!!! to jest chemia i musi mieć trochę czasu.

Aplikacja farby:
1. Szczegóły w karcie technicznej - jeżeli warunki inne to np kontakt telefoniczny lub elektroniczny i szybka konsultacja
Pędzlem można uzyskać 30-50 mikro w jednym przejściu - my chcemy uzyskać 100 mikro więc minimum dwa przejścia a dla pewności minimum cztery. Jeżeli farba jest za "gęsta" i nie rozlewa się pozostawiając np po ok.0,5h mazy na powierzchni - dodajemy do 5% rozcieńczalnika - jest to również zależne od temp stali, farby i otoczenia. Dla pewności od razy po wymieszaniu składników możemy dodać 2% rozcieńczalnika.
2. aplikujemy wet to wet czyli mokre na mokre - nie musimy czekać aż farba wyschnie po jednym przejściu pędzlem lub natryskiem.

Tę technologię można zastosować do każdego elementu - jest to tylko podkład - w środku samochodu może być samodzielny ale elementy na zewnątrz powinny zostać przemalowane innym produktem - zależnie od opcji. Najlepiej poliuretanem.

Ta technologia dotyczy aplikacji konkretnego produktu ale można tak zrobić z każdym epoksydem który toleruje St2. Ważne, aby doradzał ktoś, kto ma pojęcie 8) - szczegółowe dane - zapraszam na pv lub www.kontrakor.pl

: pn cze 25, 2007 3:37 pm
autor: Ptak
No i oto chodziło !! :)2 :)2 :)2
W takim razie co proponujesz na Intrerplusa ??
Przy odtłuszczaniu proponuje najpierw umyć benzyną ekstrakcyjna aby usunąć potencjalne resztki bitumiczne, a potem detergent.

: pn cze 25, 2007 6:33 pm
autor: Zbowid
Ptaku nie tutaj - gadajmy w temacie konserwacja podłoża. Może jak moderator będzie miał humor to przyklei i skończą się pytania o to jak to robić :)21

: pn cze 25, 2007 7:17 pm
autor: Ptak
To ja jeszcze opisze taką technologię, którą zastosowałem w zakładkach blach gdzie nie mogłem dojść ściernicami ani innymi narzędziami. Pozostał tylko ścier papier i szczotka druciana.
1. Usunąłem luźne płaty rdzy i porozrywałem zgrzewy
2. Tam gdzie nie mogłem dojść maszynami poszedł w ruch ścier papier i szczotka druciana
3. Odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną i mycie czystą wodą
4. Nałożenie Fertanu i utrzymywanie całości w stanie większej wilgotności, zabieg powtarzałem 4 razy, za każdym razem zmywałem Fertan wodą.
5. Decydujące mycie
6. Malowanie podkładem reaktywnym Sikkens WashPrimer Cr (niestety nałożony pędzlem ryncami). Co do przygotowania farby to ja preferuje mieszadła typu kotwicowego które nie powodują tworzenia sie leja i zmniejszają powierzchni kontaktu farba - powietrze. Zrobiłem mieszadło z kawałka drutu z dziecinnego łóżeczka wygiętego w kształcie litery S pod kątem 90stopni do dłuższej części. Mieszać trzeba dłużej ale jest pewność że nie będzie dużo baniek powietrza. Należy bezwzględnie przestrzegać proporcji baza/utwardzacz. Dobrze jest też przeczytać specyfikację użytego produktu :D
7. Na podkład nałożyłem zwykły chlorokauczuk (w moim przypadku miejsce nie było narażone na działanie sił mechanicznych typu uderzenie kamienia itp.), ale można poszaleć jak ma się coś w portfelu

: czw sie 30, 2007 12:39 pm
autor: redzik
w jakim czasie nalezy farbe zuzyc po wymieszaniu bazy i utwardzacza ?

: czw sie 30, 2007 12:46 pm
autor: JarekK
redzik pisze:w jakim czasie nalezy farbe zuzyc po wymieszaniu bazy i utwardzacza ?
jest to zapisane w karcie technicznej - np. z tego co pamiętam moja ma chyba 2 godziny a grunt koło 6-ciu godzin

: czw sie 30, 2007 7:24 pm
autor: Ptak
Jest na karcie ale jest to również zależne od temperatury - im cieplej tym szybciej zachodzą reakcje sieciowania (utwardzania).

: wt lut 19, 2008 6:02 pm
autor: Elwood
Ptak pisze:6. Malowanie podkładem reaktywnym Sikkens WashPrimer Cr (niestety nałożony pędzlem ryncami). Co do przygotowania farby to ja preferuje mieszadła typu kotwicowego które nie powodują tworzenia sie leja i zmniejszają powierzchni kontaktu farba - powietrze. Zrobiłem mieszadło z kawałka drutu z dziecinnego łóżeczka wygiętego w kształcie litery S pod kątem 90stopni do dłuższej części. Mieszać trzeba dłużej ale jest pewność że nie będzie dużo baniek powietrza. Należy bezwzględnie przestrzegać proporcji baza/utwardzacz. Dobrze jest też przeczytać specyfikację użytego produktu :D
Technologia zakłada cieniutką warstwę wash primera, nie do uzyskania przy nakładaniu pendzlem, w przeciwnym razie zbędna nadbudowa jest najsłabszym ogniwem w warstwie.

: wt lut 19, 2008 8:59 pm
autor: Zbowid
Niestety ale się zgadza...

Re: TECHNOLOGIE MALOWANIA

: sob sie 29, 2009 5:26 pm
autor: Zbowid
Ramę od środka myjemy przy użyciu chemii, detergentów lub tego co mamy. Przemywamy wodą po chemii. Później przedmuchujemy jak się da.
DO środka najlepiej zastosować epoksyd np APP, lub inny który posiada fosforany cynku - Interplus się nie nadaje - za duża gęstość.
Malujemy od środka używając chociażby rurki od produktów Bolla, taka specjalna końcówka rozbryzgowa. Mozna zastosować również woski - ale polecałbym to po pomalowaniu farbą jako dodatkowe zabezpieczenie, które wydłuży okres trwałości.
Wszystkie fercośtam, polarasty i inne super środki można sobie użyć do miejscowo - generalnie nie polecam - ale "Klient nas Pan..." :)21