Strona 1 z 1

Orurowanie ochronne na nowo

: wt wrz 11, 2007 6:55 pm
autor: Mefi100
Panowie zabrałem się dzielnie do odnowienia orurowania ochronnego w mojej Vitarze. Odkręciłem wszystkie elementy, wyczyściłem papierem ściernym do gołej blachy następnie zainspirowany reklamą pomalowałem wszystko farbą hammerit. Jeszcze to co jest czarne idzie przeżyć ale białe elementy wyglądają haniebnie i opłakanie, mimo 5 warstw jakie położyłem. Musze wszystko wyczyścić jeszcze raz no i czytam ten dział (farby i lakiery) na tym forum, sporo informacji, ale troszkę za mądrze dla mnie. Chciałbym to zrobić prosto, porządnie i żeby, tak by to jakoś wyglądało. Nie posiadam kompresora, więc zakupie farbę i podkład w sprayu, co radzicie? Jaki podkład i jaką farbę?

: wt wrz 11, 2007 7:27 pm
autor: Zbowid
Nie da się zrobić prosto i dobrze - no chyba że hemmeritem :)21 no ale to już chyba przerabiałeś ?? :)23

: wt wrz 11, 2007 9:04 pm
autor: pavvel
wszystko sie da 8)
wieziesz do zakladu mowisz co i jak placisz i jestes zadowolony :wink:
to jest prosto i dobrze ale raczej nieekonomicznie :roll:

: wt wrz 11, 2007 9:38 pm
autor: Mefi100
pavvel pisze: wieziesz do zakladu mowisz co i jak placisz i jestes zadowolony
Oczywiście że tak, przerabiałem ten pomysł, ale czy nie cieszy bardziej jak zrobisz coś sam a zwłaszcza w swoim kochanym samochodzie. Określając coś prosto nie miałem namyśli tanio, ale laika, który kupi parę puszek sprayu i zrobi to w piwnicy, tak chciałbym to zrobić. Na allegro jest wiele pokładów i lakierów, pytanie czy warto? Proszę was o obiektywną ocenę i poradę, może nie do końca profesjonalnego efektu ale mojego ręką

: śr wrz 12, 2007 8:59 am
autor: Ptak
Łoj łoj !!

Wersja za która @Zbowid zrzuci mnie ze schodów jeszcze w tym tygodniu :wink:
1. oczyścić ścier papierem do gołej stali,
2. kup Fertan (np. sklep www.rajdy4x4.pl) i pomaluj zgodnie z instrukcją
3. na to podkład reaktywny np. Sikkens Wash Primer(sklep jest na skrzyżowaniu Zakopianki z Faustyny zaraz przy torach kolejowych i stacji)
4. na to można położyć w zasadzie wszystko najtaniej chlorokauczuk ale nie polecam.

Wersja droższa i lepsza:
1. oczyścić ścier papierem do gołej stali,
2. podkład epoksydowy np. Oliva farba okrętowa,
3. a na wierzch jakiś poliuretan.


Wersja którą ja bym uskutecznił:
1. wypiaskować
2. pomalować proszkowo lub ocynkować
to wcale nie jest takie drogie

: śr wrz 12, 2007 9:25 am
autor: LR_Olek
ja to w serii robilem tak...

jak wychodzila rdza na bullbarze...
o tak
Obrazek

to
kupowalem farbe nitro czarna i pedzel i malowalem

i tyle :lol:

: śr wrz 12, 2007 9:27 am
autor: Zbowid
Ze schodów zrzucał nie będę, chociaż przydało by się za określenie "farba okrętowa" - to jest bzdura i eufemizm. Na statkach/okrętach jest dużo różnych systemów i mają tam zastosowanie rożne farby... no ale pewnie się czepiam :)23

: śr wrz 12, 2007 9:31 am
autor: vick
Można też sprayami. Na wiosnę regenerowałem alusy w plaskatym sprayami do malowania felg. Kupowałem w norauto, podkład, kolor i bezbarny. Efekt końcowy więcej niż zadowalajacy, wulkanizator nie wierzył że koła malowane były sprayami. Niestety robota wysoce czasochłonna. Nastepnym razem oddam do piaskowania i lakierowania. Samo malowanie zgodnie z instrukcją zajęło mi cały wiosenny wekend.

: śr wrz 12, 2007 9:40 am
autor: Ptak
@Zbowid to taki skrót myślowy i wiadomo bzdura !! :wink:
Jasne że tak ale na stronie Olivy tak to się nazywa w ich wirtualnym sklepie
dlatego komuś nie zorientowanemu łatwiej trafić . :D

: śr wrz 12, 2007 10:05 am
autor: Misiek Cypr
Okretowe sa takie same jak wszystkie inne, epoksydy, epo-bitumeny, acryle, bitumeny, poliuretany, chlorokauczuki, itp.

Jedyne prawdziwie okretowe, to antyporostowki, jakby ktos parcha chcial w wodzie na dwa tygodnie zostawic, to polecam, glonami ani muszlami nie zarosnie :)21

: czw wrz 13, 2007 1:04 pm
autor: Mefi100
Bardzo dziękuje Ptak. Super! Jasna i czytelna instrukcja