czy grunty trawiące są złe?

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

czy grunty trawiące są złe?

Post autor: PaveL » pn lis 19, 2007 10:34 am

Poczytałem dział "Farby i Lakiery" i nie znalazłem ani słowa o gruntach trawiących.
Jeste tego dużo na rynku, np: Sikkens Washprimer CR, APP 2K-Haftgrund, Novol podkład reaktywny itp.
Nikt tego nie zachwala, nikt nie krytykuje. ??

Używanie tego typu preparatów jest zbliżone do trawienia nadwozia przed lakierowaniem - w procesie produkcji.
Jednym z warunków uzyskania 5-letniej gwarancji Sikkensa jest gruntowanie blachy takim preparatem.

Z tego co wiem te grunty są bardzo dobre w walce z rdzą. A może czegoś nie wiem?

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn lis 19, 2007 2:33 pm

No nie wiem jak inni ale je nie jestem zwolennikiem farb winylowych - kiepska jakość i trwałość, to takie misz-masz :)21
Nierówności uzyskiwane papierem ściernym są rzędu 15-25 mikrometrów - oni proponują nakładanie tylko 8 mikro na powlokę stali - wychodzi na to, że ma być to coś w rodzaju mostku szczepnego dla właściwej powłoki zabezpieczającej. Proponuje dobrze przygotować podłoże i będziesz miał równie dobry i pewny efekt jak zastosowanie tego gruntu. Spytaj Ptaka on ćwiczył temat z Washprimerami...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

washprimer

Post autor: PaveL » pn lis 19, 2007 3:01 pm

farby winylowe?
Pisałem o gruncie reaktywnym.
Wiem że ich wadą jest "gryzienie się" ze szpachlówkami poliestrowymi - trzeba je oddzielać np. podkładem epoksydowym. Ale do gruntowania ramy, podłogi i innych elementów spodu i wnętrza pojazdu jest bardzo dobry. Jest najbardziej antykorozyjną powłoką uzywaną w renowacji powłok lakierniczych.
Rzeczywiście washprimery nakłada się bardzo cienko, ale do wypełniania nierówności służą szpachlówki natryskowe.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn lis 19, 2007 6:03 pm

Wczytaj się w kartę techniczną produktu - oparty jest na poliwinylach utwardzanych buta... zresztą sam poczytaj :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

washprimer

Post autor: PaveL » wt lis 20, 2007 6:38 pm

Niech będzie na poliwynylach.
Ale ma zapewniać bardzo dobrą ochronę antykorozyjną. Prawdopodobnie najlepszą ze wszystkich gruntów renowacyjnych. Wytrawia stal, jak przy produkcji nowego nadwozia.
Od niedawna jestem posiadaczem Vitary z brzydko zardzewiałym tylnym mostem. Chyba zagruntuję go właśnie jakimś gruntem trawiącym. Chociaż trudno będzie odrdzewić ten element na samochodzie. Może na próbę połowę pomaluję Fertanem, czy innym kompleksorem.
I za 3 lata opiszę efekty tej pracy :)

Co proponujesz jako farbę nawierzchniową na most napędowy? Coś trudnościeralnego.

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt lis 20, 2007 8:32 pm

@PaveL ale kombinujesz :o
Moje doświadczenia z Fertanem przekonują mnie że jest to trochę maść na szczurzym łajnie a nie preparat antykorozyjny.
Sikkens Washprimer to też drogi gadżet. Na robiłem sie na wiosnę i pomalowałem nim kilka elementów na próbę no i odłazi a gdzie nie gdzie widać już ślady korozji.
Natomiast podkład polecany przez @Zbowida trzyma jak cholera. Robiłem różne eksperymenty i nie odłazi. Ścierwo trzyma sie tak że prędzej zrobisz wiór stalowy z podkładem niż go zdrapiesz.
Ale jest jeden warunek im wiecej pracy włożysz w przygotowanie podłoża tym lepiej trzyma.
Mam taki zwyczaj testować różne nowości na płocie i pomalowałem miejsce wyczyszczone idealnie tarczą karborundową i pomalowałem też bezpośrednio na rdzę. I nie trudno się domyślić jaki jest efekt.
Reasumując epoksyd i będzie po sprawie.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » wt lis 20, 2007 8:52 pm

Dodaj tylko jak nakładałeś Sikkensa :wink: (CR)
Się trzymasz technologii to masz, sie nie trzymasz to masz to drugie.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt lis 20, 2007 9:37 pm

Poczekaj jak zmotam kompresor to pogadamy :wink:
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
junk65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: wt cze 28, 2005 9:01 pm
Lokalizacja: Loża Szyderców...
Kontaktowanie:

Post autor: junk65 » pt lut 01, 2008 8:50 pm

Elwood pisze:Dodaj tylko jak nakładałeś Sikkensa :wink: (CR)
Się trzymasz technologii to masz, sie nie trzymasz to masz to drugie.
Świeta prawda. Washprimer jest na gołą(!) blachę. Są też podkłądy które daje sie na gołą blache i mozna szpachlować - mowa o np Primer Surfacer EP (Sikkens oczywiscie)

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt lut 01, 2008 11:17 pm

Junki weś poczytaj sobie trochę zanim zaczniesz tak wychwalać tego Sikkensa - bo trochę to śmierdzi Amwayem :)23
Konkrety techniczne - to są fakty, wyobrażenia o jakości - to są mity :)21
Nie bierz tego do siebie, a raczej potraktuj to jako obiektywne trudności :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz lut 03, 2008 1:05 pm

Zbowid pisze:Junki weś poczytaj sobie trochę zanim zaczniesz tak wychwalać tego Sikkensa - bo trochę to śmierdzi Amwayem :)23
Konkrety techniczne - to są fakty, wyobrażenia o jakości - to są mity :)21
Nie bierz tego do siebie, a raczej potraktuj to jako obiektywne trudności :)21
@Zbowid nie mów o konkretach technicznych bo zaraz Ci po wiedzą że to nie jest Forum specjalistyczne. A dział farby i lakiery to jest o tym jak zrobić czeski remont i że żadna teoria, wiedza i zdrowy rozsądek nie jest potrzebna, trzeba tylko chłopa z jajami i pistolet do malowania marki Tyoja z Allegro w cenie 9,99PLN (przypomina mi to film "Za garść dolarów" gdzie goście myśleli że do dynamitu potrzeba faceta z jajami). Większość ludzi ma chyba wszczepioną niechęć do czytania jakiegokolwiek opracowania na jakikolwiek temat i woli posłuchać szwagra który tak w stodole robi. Logiczne myślenie już dawno umarło.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » ndz lut 03, 2008 1:12 pm

...ziew
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
ORSON_V6
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
Kontaktowanie:

Post autor: ORSON_V6 » wt wrz 02, 2008 12:25 pm

to tak z laickiego punktu widzenia poprosze o porade. Czym w miare skutecznie zakonserwować ramę od wewnątrz ?? 8)
G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt wrz 02, 2008 1:17 pm

ORSON_V6 pisze:to tak z laickiego punktu widzenia poprosze o porade. Czym w miare skutecznie zakonserwować ramę od wewnątrz ?? 8)
Środki ochrony czasowej czyli woski lub Fluidol. Niektórzy rozpylają jeszcze Fertan i dopiero woski.
To zabezpieczenie jest tylko czasowe i trzeba go stosować przed każdym sezonem.
Przynajmniej ja tak robię.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
ORSON_V6
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
Kontaktowanie:

Post autor: ORSON_V6 » wt wrz 02, 2008 1:29 pm

dzięki za podpowiedź, bo jak przypuszczam wnętrze mojej ramy nie jest w stanie idealnym, a chcę wydłuzyć jej zywot 8)
G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt wrz 02, 2008 1:54 pm

ORSON_V6 pisze:dzięki za podpowiedź, bo jak przypuszczam wnętrze mojej ramy nie jest w stanie idealnym, a chcę wydłuzyć jej zywot 8)
Jak masz ramę oddzieloną od reszty syfa to możesz ocynkować i mieć spokój.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
ORSON_V6
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
Kontaktowanie:

Post autor: ORSON_V6 » śr wrz 03, 2008 6:30 am

no niestety nie mam i w najblizszym czasie sie nie zanosi 8) dlatego cos muszę zrobić.
G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW1 » śr wrz 03, 2008 3:52 pm

Ptak pisze: Natomiast podkład polecany przez @Zbowida trzyma jak cholera
już w paru wątkach czytałem o tym podkładzie ale w sklepie jak się pytam o podkład Zbowida to pani się dziwnie uśmiecha :)21 , może jakaś nazwa handlowa
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

powa

Post autor: powa » śr wrz 03, 2008 4:41 pm

Epoksydowy podkład a'la Zbowid :D to produkt o nazwie Interplus 256 lub 356. Nieco wymagający od usera, ale jednocześnie niezniszczalny.

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr wrz 03, 2008 8:28 pm

@powa A Ty to zacznij telefony odbierać :evil: :)21
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

powa

Post autor: powa » śr wrz 03, 2008 9:37 pm

postaram sie :D

A tak jeszcze przy okazji: malowałem kotlesiowi osłony stalowe pod miśkiem za pomocą I256. Kilka dni później wydzierałem tegoż kotlesia z syfu, bo się wpakował w dróżkę rozjeżdżoną przez jakieś maszyny budowlane i powiesił się w koleinach. Przeciągneliśmy tegoż, powieszonego miśka ze 30 m po gruncie ze sporą ilością luźnego gruzu i innego syfu. Spodziewałem się masakry słysząc odgłosy spod samochodu a okazało się, że powłoka I256 była ledwie w kilku miejscach porysowana i to nawet nie do gołej blachy. I256 żondzi! @Zbowid też. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość