Remont kapitalny -technologia

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Remont kapitalny -technologia

Post autor: punxbrygade » pt lut 01, 2008 7:34 pm

Ostatnio latam po googlach szukając technologi zabezpieczenia nadwozia.Przeczytałem dość sporo na ten temat , tyle koncepcji co ludzi piszących. Weryfikując je wszystkie wybrałem technologie Zbowida wydaje mi sie najbardziej skuteczną .
Tak wiec stoję teraz przed robieniem totalnego remontu blacharskiego w moim autku. Nigdy nie robiłem remontu blacharskiego nadwozia i mam kilka pytań.
Mam zamiar wypiaskować cala budę , ale to wiąże sie z większym nakładem finansowym. Piaskowanie odkryje wszystkie słabości mojego nadwozia jak i podwozia . Jest tam na pewno trochę szpachli ale z moich spostrzeżeń wynika ,że blacha nie jest przeżarta na wylot. Moje pytanie jest takie - Czy piaskować całość ? czy zastosować papier na tarczy i zdzierać te "podejrzane elementy , babole itp" do zdrowej blachy.
Jeżeli miejsce na blasze podlega wymianie wspawywuję reperaturkę
Po tym zabiegu zajmę sie odkrywaniem miejsc łączenia blach. Tam najszybciej wychodzi ruda.
I teraz mam dwie opcje
1. Cynowanie zamiast szpachli (również cynowanie miejsc łączenia blach)
2. Podkład epoksydowy Zbowida ( pytanie w pytaniu :) - czy mogę go stosować na stare warstwy lakieru uprzednio potraktowane papierem ściernym -jak z przyczepnością ? )
Co do metody cynowania trochę znalazłem informacji w sieci na ten temat
Nie będę sie rozpisywał na ten temat tylko zapodam linka .Jest tu wszystko opisane przez fachowca
http://www.mercedesstory.pl/porada_01.php

Elementy zawieszenia zostaną wymontowane ,wypiaskowane a potem pomalowane podkładem proszkowym zawierającym cynk i na to lakier tez proszkowy . - Jestem lakiernikiem proszkowym :)

Po morderczej walce nadwozie zostanie pomalowane Celuxem khaki :)

Tak wiec wygląda mój plan działania .Jak byscie mieli jakieś sugestie ,porady, zastrzeżenia proszę napiszcie .

Dodam ze samochodzik to t3 syncro wiec trochę blachy jest :)
syncro.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt lut 01, 2008 7:49 pm

No prosze :d
Powitac szanownego kolege z forum T3 :)2

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pt lut 01, 2008 7:55 pm

Ja zdzierałem tarczą i malowałem epoksydem @Zbowida i jest ok już prawie rok i trzyma sie idealnie. Ostatnio nawet przymusowo ogladałem bo rozwaliłem błotnik w Disco.
Teraz kończę zdzierać SIII i też papier ścierny a potem epoksyd
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lut 03, 2008 7:01 pm

a powiedzcie mi jaka farba nawierzchniowa na epoksydową?? Nitro da rade?? bo musze UAZa pomalować i ciagle nie jestem zdecydowany co do technologji
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz lut 03, 2008 8:19 pm

@Punxbrygade - podkład, o którym pisałem z zasady jest na gorzej przygotowane podłoże - gorzej przygotowane podłoże, to między innymi resztki starych, dobrze przylegających farb. Jest to jedna z istotnych zalet tej farby.

@Konrad1983nr1 - nitro nie jest najlepszym rozwiązaniem, spróbuj pójść w ślady kolegi i najpierw zapoznaj się z rożnymi punktami widzenia... opisanymi w tym dziale :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lut 03, 2008 8:34 pm

@Konrad1983nr1 - nitro nie jest najlepszym rozwiązaniem, spróbuj pójść w ślady kolegi i najpierw zapoznaj się z rożnymi punktami widzenia... opisanymi w tym dziale
już patrzyłem, nie ma nic "wspaniałego" :wink: jak piszesz nitro nie najlepsze, poliuret podobno sie bardzo rysuje, akryl tez sie rysuje
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz lut 03, 2008 9:05 pm

Nieustająco polecam białą farbę do malowania pasów na drodze nie rysuje sie duża wytrzymałość itd... :wink:
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz lut 03, 2008 9:18 pm

Popieram :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lut 03, 2008 9:35 pm

a może macie zieloną?? bo taka mi potrzebna :)16 co zrobie że wybrać nie moge?? co polecicie na UAZa?? może znajdzie sie jakiś łaskawca :roll: i wskaże TO, TO i TO :wink: . za komuny było lepiej, malowało sie tym co było, a teraz wybór że zdecydować sie nie można :wink:
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz lut 03, 2008 9:41 pm

Pomaluj Nitro zieloną i masz problem z głowy.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: punxbrygade » ndz lut 03, 2008 9:58 pm

Ptak pisze:Nieustająco polecam białą farbę do malowania pasów na drodze nie rysuje sie duża wytrzymałość itd... :wink:
Zapomniałeś dodać że może byc stosowana na gorzej przygotowane powierzchnie :)

Można pomalować cały samochód proszkowo no ale było by z tym dożo zachodu.

A co do farb poliuretanowych napewno są bardziej wytrzymalsze od nitro i akryli , no ale jak chcesz malować nitrem -twoja sprawa - taniej ale gorzej.
syncro.pl

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lut 03, 2008 10:14 pm

poliuretany czytałem że sie bardzo rysują, ostatnio całą podłoge tym malowałem, matem i pod dywanuikiem faktycznie zmatowiała niezle, pomaranćzowe jeszcze nie wychodzi, 5 miesiecy mineło dopiero
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: punxbrygade » ndz lut 03, 2008 10:35 pm

Jak byś czytał to byś wiedział ze jest dostępna farba khaki (w przyklejonych jest podany kontakt gdzie ja można dostać) Farba jest stosowana w wozach bojowych WP . A jak wiadomo wojsko używa swoje wozy w trudnych warunkach . Widziałeś jakieś auto z WP które było by porysowane? mowa o rysach na lakierze takich których można dostrzec z daleka.
No ale jak chcesz żeby twoje terenowe auto niebylo porysowane to walnij perle w czerni a autem nie wyjezdzaj po za asfalt
syncro.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz lut 03, 2008 10:36 pm

No nie wiem jaki poliuretanem malowałeś, ale generalnie to jest na pewno trwalszy i twardszy niż akryl..
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: punxbrygade » ndz lut 03, 2008 10:50 pm

Mam pytanie co do cynowania a podkładu interplus .Jeżeli zastosuje wypełnienia metodą cynowania (25%cyny,75%ołowiu) przed położeniem podkładu miejsce cynowania potraktuje zmywaczem ,żeby cyna nieogazowała. Czy podkład epoksydowy interplusa bedzie sie dobrze trzymał miejsca gdzie jest stop cyny i ołowiu ?
syncro.pl

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lut 03, 2008 11:06 pm

no ja też mam pytanie :wink: wyjasniło mnie sie sporawo, wiec nawierzchniową dam poliuretan połmatowy, czy epoksydowy podkład pod niego da rade?? jeśli by dał to zestaw mam gotowy. Jeszcze sie chciałem poradzic co do krawędzi błotników, bo to newralgiczny punkt, beda piaskowane, zaszpachlowac ewentualne ubytki-dać podklład- i tu myśle zeby wałkiem lub pedzlem pociągnąć masą uszczelniajacą na łączenia blach- na to nawierzchniowa (chyba że radzicie w innej kolejności). Masa wydaje mi sie ze da gruba i elastyczna powłoke, chyba bedzie lepsze od baranka lub bitgumu?
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: punxbrygade » ndz lut 03, 2008 11:24 pm

..Nie to żebym się czepiał ale.. forum jest o tego zaby sie pytać . Te pytania które zadajesz były już poruszane na forum. ja zanim napisałem pierwszego posta przeczytałem każdy topic w Farby i Lakiery.uwierz dowiedziałem sie sporo na temat zabezpieczenia nadwozia. Kilku forumowiczów opisało technologie tak dobre ze należy im sie duże piwo za to.
Była opisana technologia @Zbowida w której stosowany jest podkład epoksydowy z zawartością cynku,fosforanu cynku lub opiłek aluminium .
Pokład jest na tyle elastyczny ,twardy itd ze stosowanie na to jakiś baranków,mas bitumicznych mija sie z celem. Tak wiec polecam usiąść i przeczytać ze kilka stron dużo to czasu nie zajmuję .
Co do szpachlowania pamiętaj nie kładz szpachli bezpośrednio na metal, najpierw podkład epoksydowy a potem szpachla (espoksydowa :") )
syncro.pl

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pn lut 04, 2008 4:51 am

no i wszystko jasne, już wiem czym opryskam syfa, dziex
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn lut 04, 2008 7:21 am

punxbrygade pisze:Mam pytanie co do cynowania a podkładu interplus .Jeżeli zastosuje wypełnienia metodą cynowania (25%cyny,75%ołowiu) przed położeniem podkładu miejsce cynowania potraktuje zmywaczem ,żeby cyna nieogazowała. Czy podkład epoksydowy interplusa bedzie sie dobrze trzymał miejsca gdzie jest stop cyny i ołowiu ?
Nie mam żadnych doświadczeń z tym tematem niestety.
Na pewno ten podkład nie nadaje się na ocynk - ma "za duże" cząsteczki ( taki skrót myślowy). Obawiam się, że to samo może być z powierzchnią uzyskaną po zastosowaniu tej technologi naprawy cyną...powierzchnia powinna być pokryta innym gruntem, jako mostkiem sczepnym lub schropowacona - wytrawianie ( kłopotliwe) lub papier ścierny i wszystko powinno być git.

Dla pewności rozcieńczyłbym pierwszą warstwę podkładu do 30% i aplikował tylko w miejsca napraw a dopiero po około 1h (czas potrzebny aby odparował rozcieńczalnik z farby ) i kładłbym właściwą warstwę.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn lut 04, 2008 9:33 am

punxbrygade pisze:Jak byś czytał to byś wiedział ze jest dostępna farba khaki (w przyklejonych jest podany kontakt gdzie ja można dostać) Farba jest stosowana w wozach bojowych WP . A jak wiadomo wojsko używa swoje wozy w trudnych warunkach . Widziałeś jakieś auto z WP które było by porysowane? mowa o rysach na lakierze takich których można dostrzec z daleka.
No ale jak chcesz żeby twoje terenowe auto niebylo porysowane to walnij perle w czerni a autem nie wyjezdzaj po za asfalt
mój ptrol ma perła czerń taka jak Volvo :)21 nie żeby sie przez to mniej rysował :)21
@Zbowid
Zbowid pisze:Dla pewności rozcieńczyłbym pierwszą warstwę podkładu do 30% i aplikował tylko w miejsca napraw a dopiero po około 1h (czas potrzebny aby odparował rozcieńczalnik z farby ) i kładłbym właściwą warstwę.
:)2 działa panie rok nic sie nie dzieje :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » czw kwie 03, 2008 11:43 pm

Witam!
Podepnę sie pod temat.
Czy moge zrobic tak: podkład epoksydowy>baranek>farba poliuretanowa.
Malowane bedą progi ,baranka chce uzyc ze wzgledu na jego "fajną" strukturę i podobno jest odporny na uszkodzenia mechaniczne.
Dzieki za pomoc . Pozdrawiam

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pn kwie 07, 2008 4:18 pm

niemand pisze:Witam!
Podepnę sie pod temat.
Czy moge zrobic tak: podkład epoksydowy>baranek>farba poliuretanowa.
Malowane bedą progi ,baranka chce uzyc ze wzgledu na jego "fajną" strukturę i podobno jest odporny na uszkodzenia mechaniczne.
Dzieki za pomoc . Pozdrawiam
Panowie sprawa dosyc pilna -jutro maluje :)16

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pn kwie 07, 2008 7:04 pm

niemand pisze:
niemand pisze:Witam!
Podepnę sie pod temat.
Czy moge zrobic tak: podkład epoksydowy>baranek>farba poliuretanowa.
Malowane bedą progi ,baranka chce uzyc ze wzgledu na jego "fajną" strukturę i podobno jest odporny na uszkodzenia mechaniczne.
Dzieki za pomoc . Pozdrawiam
Panowie sprawa dosyc pilna -jutro maluje :)16
Ja bym odpuścił baranka bo czasem korozja jest taka że baranek cały a noga wpada do środka albo na zewnątrz.
Dobry epoksyd wystarczy. x
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » wt kwie 08, 2008 8:54 pm

Spasiba
:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości