Strona 1 z 1

Dobrzy Ludzie Pomocy

: śr maja 21, 2008 8:09 pm
autor: bronek4x4
Witam Wszystkich

No takiego bezowocnego popoludnia dlugo niemialem... :( :(
Jest piaskarka, jest kompresor, jest komora a z efektow nici.
Udalo mi sie w przeciagu 3 godzin wypiaskowac jedna felge od motoru :(
Juz niewiem co zle czynie. Ok 4 -6 barow na manometrze, szlaka 1mm a to raz leci raz nie. Wszelkie proby regulacji powietrzem nic niedaja.
Co czynic ????? Pomocy

: śr maja 21, 2008 8:14 pm
autor: A.F.
Może wilgoć :roll:
Może wydajność kompresora za mała :roll:

: śr maja 21, 2008 8:32 pm
autor: Ptak
Wydajność kompresora, albo chwilowe spadki ciśnienia. A Ty ich nie widzisz bo manometr ma dużą bezwładność.
Jaki masz zbiornik powietrza, objętość ??

: śr maja 21, 2008 8:43 pm
autor: bronek4x4
no wilgoc chyba nie jest sucho
a pojemnosc 60l plusok 30l w piaskarce

: śr maja 21, 2008 8:54 pm
autor: A.F.
Jaka jest wydajność tego kompresora w l/min ?

: czw maja 22, 2008 6:53 am
autor: bronek4x4
napisali 400 l na min
ale czy to prawda , no niby dwu tlokowiec to powinien dawac rade co ?

: czw maja 22, 2008 9:11 am
autor: Ptak
bronek4x4 pisze:napisali 400 l na min
ale czy to prawda , no niby dwu tlokowiec to powinien dawac rade co ?
Wydaje się że masz za mały zbiornik.

: czw maja 22, 2008 10:18 am
autor: Mag69
Zbiornik nie ma nic do rzeczy,

za mało wydajny kompresor i za niskie ciśnienie !!

ja do piaskowania używałem kompresora bez zbiornika ale ciśnienie non stop 10 barów

:)21

: czw maja 22, 2008 10:41 am
autor: bronek4x4
10 barow kompresor dajeale na piaskarke ustawilem 6 wiec pozniej sprobuje reduktor calkiem otworzyc zobaczymy czy to cos da

: czw maja 22, 2008 3:03 pm
autor: Zbowid
Jaką masz dyszę w "pistolecie" lubjaki masz w ogóle osprzęt?

: pt maja 23, 2008 8:05 am
autor: bronek4x4
Zbowid
koncowki wymienne od 2 do 3,5 mm[img][img]http://img399.imageshack.us/img399/3027 ... rj6.th.jpg[/img][/img]

: pt maja 23, 2008 8:10 am
autor: Zbowid
Ok, no nie jest to rewelacja ale dla Twoich celów powinno wystarczyć.
Wydajność pompy/kompresora powinna być minimum 600-700 l/min więc masz trochę mało, ciśnienie powinno być okole 6-7 ale przy takiej małej wydajności jaką masz powinieneś "podciągnąć" do 8. Musisz uważać i zrobić delikatną próbą bo takim ciśnieniem możesz już pogiąć blachy, ramą bym się nie przejmował. A jakiej średnicy i długości masz przewody?

: pt maja 23, 2008 8:35 am
autor: bronek4x4
narazie probowalem felgi do yamahy wypiaskowac. Jakos by to szlo, zeby caly czas szlake podawalo, bo efekt jest ladny tylko pare sek. dmucha i przestaje. Ide zaraz jeszcze pokabinowac. A weze to od kompr do piaskarki 4m 11mm a do koncowki 3m 12 mm.

Obrazek
[/img]Obrazek

: pt maja 23, 2008 1:17 pm
autor: bronek4x4
WIEM co jest
niepodaje szlaki scierniwa czyli
kopnalem w piaskarke i leci no i se tak kopie i leci hihihi
co jest tego przyczyna moze to zaworami mozna uregolowac
jeden na pojemnik od gory a drugi na dol do wylotu szlaki ...... ?? ??

: pt maja 23, 2008 3:10 pm
autor: Bosman
Pewnie szlaka wilgotna.
Jak masz możliwość to "wygrzej" mniejszą ilość i tylko na niej przetestuj.

: pt maja 23, 2008 9:03 pm
autor: Zbowid
Na bank mokra - stary numer na robocie nasikać do "babci" - i po robocie :)21

: ndz maja 25, 2008 9:22 pm
autor: vetrieska
potwierdzam. Jak raz u mnie zle byla przykryta to za cholere nie szlo nic zrobic.

: wt maja 27, 2008 8:08 am
autor: HP`79
Witam.
To mój pierwszy post.
Piaskowałem przez około rok, może komuś się przyda moje doświadczenie.

Sprzęt:
Kompresor dwugłowicowy, napędzany silnikiem elektrycznym 22kW, wydajnośc około 3000 l/min, dysza chyba 6 mm. Piaskarka dosyć duża, wchodziło 4 taczki piachu (to około 2 godziny ciągłej pracy).
Używaliśmy piasku rzecznego bo kopany był za drobny (przynajmniej ten, który udało się tanio kupić).
Konieczny był chełm z szybą (trzeba wymieniać co 2 godziny pracy) i doprowadzeniem powietrza oraz długie rękawice.

Orientacyjne czasy pracy:
- felgi stalowe 14 cali średnio skorodowane około 50 minut (komplet),
- rama forda transita krótka - 3 godziny, długa około 5 godzin,
- rama starego motocykla - jakieś 40 minut,
- rama japońskiego motocykla malowana proszkowo - ze 2 godziny :evil:

Klientów z felgami alu raczej odsyłałem. Jeśli były pomalowane dobrym proszkiem to jedna strona jednej felgi zajmowała ponad pół godziny. Koszty robiły sie bezsensownie duże, a aluminium było zmasakrowane.

Szpachla, grube warstwy farby olejnej i wszelkie baranki schodzą bardzo źle - nawet przy tak dużym sprzęcie.

Piasku można było uzyć raz. Zmielony nadawał sie tylko do drobniejszych elementów. Musiał być idealnie suchy bo zatykał piaskarkę. Suszyliśmy go na asfaltowym placu (w cienkich warstwach).

Piaskarka krztusiła się w przypadku podanie zbyt dużej ilości ścierniwa.

Mam nadzieję, że to to napisałem daje jakiś pogląd na temat wydajności, zużycia ścieniwa, itd.

P.S. 1. Piaskarni już nie ma. Hala była potrzebna na inną działalność, a poza tym straż miejska była niemiła.

: wt cze 10, 2008 1:46 pm
autor: Kruk
bronek4x4 no i jak Ci idzie z piaskowaniem? co piaskujesz? czym? (jakie ścierniwo) mnie tez to czeka...
mam większą sprężarkę 3- cylindrową 400V polską , piaskarkę robioną na wzór fabrycznej 80l

: wt cze 10, 2008 2:39 pm
autor: bronek4x4
Kruk pisze:bronek4x4 no i jak Ci idzie z piaskowaniem? co piaskujesz? czym? (jakie ścierniwo) mnie tez to czeka...
mam większą sprężarkę 3- cylindrową 400V polską , piaskarkę robioną na wzór fabrycznej 80l
daje rade
jezeli masz wiekszy kompresor to bedzie lepiej niz u mnie
moj sprzet nie nadaje sie na pewno do profesjonalnej roboty ale na moje potrzeby wystarcza. :D
piaskuje glownie elementy motorow ramy felgi blotniki i takie tam detale a to wszystko szlaka 0,5 do 1.0 zdaje egzamin nierobi dzior jak dluzej w jednym miejscu trzymasz.

pozdrawiam

: wt cze 10, 2008 4:00 pm
autor: Kruk
szlaka dobra sprawa...ja będę zwykłym piaskiem robił bo taki tylko mogę załatwić ,w mojej okolicy jest gość co ma taki piasek suszony tonę jakoś 100zł. Inne ścierniwa za daleko jechać no i droższe, a mam całą budę uaza do piaskowania