konserwacja ramy wewnątrz

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

konserwacja ramy wewnątrz

Post autor: pilmar » ndz sie 31, 2008 3:45 pm

Przeszukałem forum, ale wszędzie tylko: było , poszukaj.
Ale gdzie?
Jak zrobić wnętrze ramy od początku do końca , jakimi środkami?
na zewnątrz ramę po piaskowaniu prawdopodobnie pomaluję interplusem 356.
a co w środku? Fertan pod interplusa 356 podobno się nie nadaje.
Co dać pod interplusa odrdzewiającego?
Ma ktoś sprawdzoną technologie konserwacji wnętrza ramy?

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz sie 31, 2008 8:19 pm

Fertan się nadaje pod interplusa...no ale to bez sensu bo fertan jest gorszym rozwiązaniem które pokrywasz lepszym...
Temat już był ktoś opisywał jakieś osiągnięcia z produktami na bazie wosków pszczelich bodajże - stosowane przy renowacji oldtimerów... Ale na nasze warunki lepszy od fertana będzie jakikolwiek podkład epoksydowy o małej lepkości ( tzw. małocząsteczkowy) który zwilży i pokryje powierzchnię grawitacyjnie. Gdybyś miał dostęp to I356 świetnie by się sprawdził...ale problem z tym dostępem...
Ja bym zastosował najtańszy epoksyd i zobaczył efekty po dwóch latach. Badanie na przyczepność do podłoża farby fertan i interplusa wypadały miażdżąco dla fetanu ( fertan - średnio 4 MPa - interplus - średnio 10 MPa !! ) Jak to mawiają moi sąsiedzi - zdies sobaka pochraniena :)
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz sie 31, 2008 8:32 pm

czyli interplus 356 nadaje się do środka w ramę, która będzie tylko wypłukana wodą? a jaka farba na nadaje się na interplusa?

Awatar użytkownika
kfs
Posty: 638
Rejestracja: czw sty 17, 2008 10:13 am
Lokalizacja: Żmigród

Post autor: kfs » pt wrz 05, 2008 10:41 am

Jeśli mnie nie poniesie i nie ocynkuję ramy to zrobię prawdopodobnie tak:
1 - zmotam jakąś szczotke na przedłużce a'la pogrzebacz (i tutaj czeka każdego posiadacza nastoletniego syfka kupa pracy)
2 - mycie wnętrza pod ciśnieniem
3 - ponownie punkt 1
4 - jeszcze jedno mycie
5 - osuszenie i możliwie skuteczne przedmuchanie
W środek I356 (jeśli zostanie), albo jakis dedykowany środek do profili zamkniętych na bazie wosków.
Jeżeli mój tok myślenia może przynieść jakieś niepożądane konsekwencję proszę o naprostowanie:)
Po zorientowaniu się w opcjach na zewnętrzną powłokę na interplusa, ja za radą kolegi Zbowida zdecydowałem się na farbę poliuretanową.
Samurai Santana 93' - dawno i nieprawda
P11.144

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob wrz 06, 2008 7:29 pm

Panowie Interplus jest farbą która zawiera dużą ilość części stałych, stworzona w określonym celu...bla bla bla i ma dosyć kiepską rozlewność. Jeżeli chcecie użyć tego produktu jako płynącej powłoki która ma wypełnić ubytki, wżery itp, itd to należałoby ją rozcieńczyć nawet 25% i powtórzyć "malowanie" po dwóch dniach - powłoka utwardza się dużo dłużej przy takiej ilości rozcieńczalnika i musi on odparować z powłoki. To może być nawet jakiś sens - ale taka powłoka nigdy nię będzie dorównywała jakością normalnej powłoce przy małym rozcieńczeniu.
Z drugiej strony będzie dużo lepsza niż woski i inne takie... Zapomniałem już gdzie była ta strona gdzie gościu podawał dwuletni cykl badań środków do konserwacji ram...woski wypadały najlepiej - ale nie było tam Interplusa :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz wrz 07, 2008 8:45 am

Zbowid pisze:Panowie Interplus jest farbą która zawiera dużą ilość części stałych, stworzona w określonym celu...bla bla bla i ma dosyć kiepską rozlewność. Jeżeli chcecie użyć tego produktu jako płynącej powłoki która ma wypełnić ubytki, wżery itp, itd to należałoby ją rozcieńczyć nawet 25% i powtórzyć "malowanie" po dwóch dniach - powłoka utwardza się dużo dłużej przy takiej ilości rozcieńczalnika i musi on odparować z powłoki. To może być nawet jakiś sens - ale taka powłoka nigdy nię będzie dorównywała jakością normalnej powłoce przy małym rozcieńczeniu.
Z drugiej strony będzie dużo lepsza niż woski i inne takie... Zapomniałem już gdzie była ta strona gdzie gościu podawał dwuletni cykl badań środków do konserwacji ram...woski wypadały najlepiej - ale nie było tam Interplusa :)23
No fajnie, ale nie można porównywać wosków z Interpluse bo wosk to środek ochrony czasowej i kuracje nimi trzeba powtarzać raz na rok. Interplus daje wewnątrz trwałą powłoke. Zastanawiam się tylko jak dobrze wyczyścić ramę od środka z fabrycznej konserwacji aby uzyskać dobrą adhezję Interplusa bo po mojemu to roboty będzie dużo a efekt raczej mizerny. Bo większość i tak słynie grawitacyjnie z powodu właśnie rozlewności i dużego zanieczyszczenia powierzchni rdzą i bitumami i czy właśnie woskami.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz wrz 07, 2008 2:04 pm

Istnieje metoda - do przegadania. Robi się to przemysłowo dla małych przekrojów rur - ale można by coś wykombinować :) na pv lub przy pifku :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz wrz 07, 2008 2:55 pm

Zbowid pisze:Istnieje metoda - do przegadania. Robi się to przemysłowo dla małych przekrojów rur - ale można by coś wykombinować :) na pv lub przy pifku :)23
No właśnie to kiedy pijemy pifko ?? :)23
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn wrz 08, 2008 8:50 am

Mam zamiar zrobić konserwację wnętrza ramy w HZJ. Rama jest bez rdzy wewnątrz i uszkodzeń. Chcę by taka pozostała przez następne lata. Co polecacie??
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości