Strona 1 z 1
konserwacja ramy wewnątrz
: ndz sie 31, 2008 3:45 pm
autor: pilmar
Przeszukałem forum, ale wszędzie tylko: było , poszukaj.
Ale gdzie?
Jak zrobić wnętrze ramy od początku do końca , jakimi środkami?
na zewnątrz ramę po piaskowaniu prawdopodobnie pomaluję interplusem 356.
a co w środku? Fertan pod interplusa 356 podobno się nie nadaje.
Co dać pod interplusa odrdzewiającego?
Ma ktoś sprawdzoną technologie konserwacji wnętrza ramy?
: ndz sie 31, 2008 8:19 pm
autor: Zbowid
Fertan się nadaje pod interplusa...no ale to bez sensu bo fertan jest gorszym rozwiązaniem które pokrywasz lepszym...
Temat już był ktoś opisywał jakieś osiągnięcia z produktami na bazie wosków pszczelich bodajże - stosowane przy renowacji oldtimerów... Ale na nasze warunki lepszy od fertana będzie jakikolwiek podkład epoksydowy o małej lepkości ( tzw. małocząsteczkowy) który zwilży i pokryje powierzchnię grawitacyjnie. Gdybyś miał dostęp to I356 świetnie by się sprawdził...ale problem z tym dostępem...
Ja bym zastosował najtańszy epoksyd i zobaczył efekty po dwóch latach. Badanie na przyczepność do podłoża farby fertan i interplusa wypadały miażdżąco dla fetanu ( fertan - średnio 4 MPa - interplus - średnio 10 MPa

) Jak to mawiają moi sąsiedzi - zdies sobaka pochraniena

: ndz sie 31, 2008 8:32 pm
autor: pilmar
czyli interplus 356 nadaje się do środka w ramę, która będzie tylko wypłukana wodą? a jaka farba na nadaje się na interplusa?
: pt wrz 05, 2008 10:41 am
autor: kfs
Jeśli mnie nie poniesie i nie ocynkuję ramy to zrobię prawdopodobnie tak:
1 - zmotam jakąś szczotke na przedłużce a'la pogrzebacz (i tutaj czeka każdego posiadacza nastoletniego syfka kupa pracy)
2 - mycie wnętrza pod ciśnieniem
3 - ponownie punkt 1
4 - jeszcze jedno mycie
5 - osuszenie i możliwie skuteczne przedmuchanie
W środek I356 (jeśli zostanie), albo jakis dedykowany środek do profili zamkniętych na bazie wosków.
Jeżeli mój tok myślenia może przynieść jakieś niepożądane konsekwencję proszę o naprostowanie:)
Po zorientowaniu się w opcjach na zewnętrzną powłokę na interplusa, ja za radą kolegi Zbowida zdecydowałem się na farbę poliuretanową.
: sob wrz 06, 2008 7:29 pm
autor: Zbowid
Panowie Interplus jest farbą która zawiera dużą ilość części stałych, stworzona w określonym celu...bla bla bla i ma dosyć kiepską rozlewność. Jeżeli chcecie użyć tego produktu jako płynącej powłoki która ma wypełnić ubytki, wżery itp, itd to należałoby ją rozcieńczyć nawet 25% i powtórzyć "malowanie" po dwóch dniach - powłoka utwardza się dużo dłużej przy takiej ilości rozcieńczalnika i musi on odparować z powłoki. To może być nawet jakiś sens - ale taka powłoka nigdy nię będzie dorównywała jakością normalnej powłoce przy małym rozcieńczeniu.
Z drugiej strony będzie dużo lepsza niż woski i inne takie... Zapomniałem już gdzie była ta strona gdzie gościu podawał dwuletni cykl badań środków do konserwacji ram...woski wypadały najlepiej - ale nie było tam Interplusa

: ndz wrz 07, 2008 8:45 am
autor: Ptak
Zbowid pisze:Panowie Interplus jest farbą która zawiera dużą ilość części stałych, stworzona w określonym celu...bla bla bla i ma dosyć kiepską rozlewność. Jeżeli chcecie użyć tego produktu jako płynącej powłoki która ma wypełnić ubytki, wżery itp, itd to należałoby ją rozcieńczyć nawet 25% i powtórzyć "malowanie" po dwóch dniach - powłoka utwardza się dużo dłużej przy takiej ilości rozcieńczalnika i musi on odparować z powłoki. To może być nawet jakiś sens - ale taka powłoka nigdy nię będzie dorównywała jakością normalnej powłoce przy małym rozcieńczeniu.
Z drugiej strony będzie dużo lepsza niż woski i inne takie... Zapomniałem już gdzie była ta strona gdzie gościu podawał dwuletni cykl badań środków do konserwacji ram...woski wypadały najlepiej - ale nie było tam Interplusa

No fajnie, ale nie można porównywać wosków z Interpluse bo wosk to środek ochrony czasowej i kuracje nimi trzeba powtarzać raz na rok. Interplus daje wewnątrz trwałą powłoke. Zastanawiam się tylko jak dobrze wyczyścić ramę od środka z fabrycznej konserwacji aby uzyskać dobrą adhezję Interplusa bo po mojemu to roboty będzie dużo a efekt raczej mizerny. Bo większość i tak słynie grawitacyjnie z powodu właśnie rozlewności i dużego zanieczyszczenia powierzchni rdzą i bitumami i czy właśnie woskami.
: ndz wrz 07, 2008 2:04 pm
autor: Zbowid
Istnieje metoda - do przegadania. Robi się to przemysłowo dla małych przekrojów rur - ale można by coś wykombinować

na pv lub przy pifku

: ndz wrz 07, 2008 2:55 pm
autor: Ptak
Zbowid pisze:Istnieje metoda - do przegadania. Robi się to przemysłowo dla małych przekrojów rur - ale można by coś wykombinować

na pv lub przy pifku

No właśnie to kiedy pijemy pifko

: pn wrz 08, 2008 8:50 am
autor: Piter69A
Mam zamiar zrobić konserwację wnętrza ramy w HZJ. Rama jest bez rdzy wewnątrz i uszkodzeń. Chcę by taka pozostała przez następne lata. Co polecacie??